Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Początek czerwca w komunikacji miejskiej

03.06.2008

Tagi: rozkład jazdy, KZK GOP, Omnitech, Powichrowski, PUP/Sed-Baz, Transkom, Polak, Irex, PKS Zawiercie – Dodał: Jacek Sobota

Początek nowego miesiąca tradycyjnie stał się okazją do wprowadzenia szeregu zmian w rozkładach jazdy linii organizowanych przez KZK GOP. Jednak istotniejsze zmiany zaszły w obsłudze kilku linii autobusowych. Poniżej przedstawiamy zarówno zmiany rozkładowe jak i przetasowania wśród przewoźników.


1 czerwca zlikwidowana została szczytowa linia autobusowa 933 łącząca Dąbrowę Górniczą ze Sławkowem trasą przez Gołonóg i Strzemieszyce. Tym samym komunikacja miejska zniknęła z ulic Laski i Myśliwska w Dąbrowie Górniczej. Autobusy zatrzymywały się tam na trzech przystankach: Gołonóg Myśliwska, Gołonóg Chemikor oraz Strzemieszyce Cmentarz.


Przez ponad 12 lat funkcjonowania tej linii tylko raz została zmieniona jej trasa. Od momentu uruchomienia (1 października 1995 roku) autobusy jeździły ulicami Młodych i Podlesie w Gołonogu. W 2004 roku kosmetycznie skorygowano jej przebieg - wycofano z ulicy Podlesie, a skierowano przez ulicę Laski.
Pierwszym przewoźnikiem obsługującym tę linię był PKS Będzin. Dopiero 31 stycznia 2006 roku nastąpiła zmiana - linia trafiła w ręce PUP z Czeladzi.

Sławków ZWMDąbrowa Górnicza - Strzemieszyce, ul. StrzemieszyckaDąbrowa Górnicza - Strzemieszyce, ul. Białostockiego
Dąbrowa Górnicza - Gołonóg, ul. LaskiDąbrowa Górnicza - Strzemieszyce, ul. BiałostockiegoDąbrowa Górnicza - Gołonóg, ul. Myśliwska

Korekty przebiegu dwóch linii zostały wprowadzone w Gliwicach. Po trzech miesiącach linia 57 została wycofana z pętli Brzezinka Park Logistyczny i jak dawniej wszystkie kursy kończą się na pętli Brzezinka Wałbrzyska. Lukę wypełniła linia 692 wydłużona do Parku Logistycznego od Osiedla Waryńskiego bądź od krańca Brzezinka Przemyska.

Gliwice - Brzezinka, droga do RzeczycBrzezinka Park Logistyczny

Trzecią linią, której przebieg został od czerwca zmieniony, jest katowicka 615. Autobusy wykonywały dotychczas w każdą stronę dwa tak zwane wjazdy kieszeniowe - do przystanku Osiedle Witosa Centrum oraz w rejon Załęskiej Hałdy. Ten drugi już nie jest realizowany, pomijane są przystanki Załęska Hałda Szkoła oraz Załęska Hałda Pętla (tu autobus dojeżdżał tylko raz dziennie).

Nowy przetarg na obsługę linii MB stał się okazją do zmiany nietypowego oznaczenia pierwszej linii minibusowej KZK GOP uruchomionej w 1995 roku. Obecnie linia nosi oznaczenie 973.

Katowice - Murcki, ul. TartacznaKatowice - Murcki, ul. Wolności

Jak widać na powyższym zdjęciu, mimo rozstrzygnięcia przetargu na korzyść Murgór-Transu, nadal jeździ ten sam stary mercedes. Tymczasem specyfikacja przewidywała dwudrzwiowy minibus nie starszy niż z 2003 roku.

Przejdźmy teraz do zmian w obsłudze linii. Anonsowana już kilka dni temu na łamach niniejszego portalu zmiana na trzech gliwickich liniach, tj. 57, 80 i 288, weszła w życie 1 czerwca.
Pierwszego dnia obsługi tych linii przez konsorcjum Omnitech & Powichrowski wyjechało pięć krótkich autobusów - dwa volvo i jeden MAZ 103 na linię 57 oraz MAZ 103 i (tu mały zgrzyt) wysokopodłogowa karosa na linię 80.

Gliwice, ul. CzęstochowskaGliwice, ul. KozielskaGliwice, pl. Piastów
Gliwice, ul. PiwnaGliwice, ul. Częstochowska

Drugiego dnia zadebiutował tabor mega w postaci przegubowych volvo i białoruskich "deskorolek". Wszystkie trzy volvo skierowane zostały do obsługi linii 80, a MAZ-y 107 wyruszyły na linię 57. Pozostałe trzy wozy na 57 i jeden na 288 stanowią autobusy 12-metrowe. Kursowały trzy sztuki volvo oraz MAZ 203 oznaczony numerem 01.

Świętoszowice Skrzyż.Czekanów, ul. GliwickaŚwiętoszowice, ul. Mikulczycka
Zabrze - Rokitnica, ul. KrakowskaGliwice - Żerniki, ul. Tarnogórska, fot. J. Zaporowski
Świętoszowice, ul. MikulczyckaZabrze - Rokitnica, ul. Krakowska

Już wg nowych zasad (po przetargu rozstrzygniętym na korzyść dotychczasowego przewoźnika) funkcjonują linie obsługiwane przez PUP/Sebzdę w rejonie Będzina i Dąbrowy Górniczej. Nowe zasady to obsługa w całości taborem niskopodłogowym linii 140, 634, 637 oraz 809. Dodatkowo na dwóch wozach linii 634 został wprowadzony tabor przegubowy - co drugi kurs w dni robocze obsługiwany będzie przez volvo B10LA Arna.

Będzin, ul. św. Brata AlbertaBędzin, ul. 1 Maja

Podobna sytuacja dotyczy linii 111 w Zabrzu. Przetargowy wymóg obsługi linii wyłącznie autobusami z niską podłogą realizowany jest od początku czerwca. Kursują trzy przegubowe MAN-y z Offenbachu oraz dwa neoplany N4016 z Kassel. Opisane przez nas kilka dni temu dwa przegubowce otrzymały numery 25 (ex 83) i 26 (ex 82). Kilka dni temu dojechał trzeci MAN. W Transkomie otrzymał numer 27 (ex 81) . Z kolei neoplany oznaczone zostały numerami 16 (ex 036) oraz 22 (ex 034).

Zabrze - Helenka, ul. KruczkowskiegoZabrze, ul. Brysza, fot. S. NadolskiZabrze, ul. 3 Maja, fot. S. Nadolski
Zabrze, ul. Ofiar Katynia, fot. A. MickZabrze - Makoszowy, ul. Legnicka, fot. S. Nadolski

Również katowicka linia 51 miała być od początku czerwca obsługiwana wyłącznie niskopodłogowcami. Ogłoszony w marcu przetarg na jej obsługę ponownie wygrała firma Usługi Przewozowe Henryk Polak. Jednak nadal regularnie jeżdżą na tej trasie wysokopodłogowe ikarusy i MAN SL223. Chyba tylko dla stworzenia pozorów normalności wypożyczony został od T. Powichrowskiego MAZ 103 z numerem 09.

Katowice, ul. Powstańców
Jednak największym hitem sezonu są stare autosany na będzińskich liniach 67 i 97. Dotychczasowy przewoźnik (PUP - Sed-Baz Czeladź) nie był zainteresowany dalszą obsługą tych linii dlatego w marcu został rozpisany przetarg, w którym wymagano sześciu małych autobusów (tabor A), nie starszych niż z 1996 roku. Prawdopodobnie nie znalazł się jednak żaden oferent chętny do przejęcia obydwu linii więc w trybie doraźnym KZK GOP zlecił ich obsługę dwóm firmom. Linia 67 trafiła do sosnowieckiego Irexu, który do jej obsługi wydelegował trzy autosany H9-21 wykorzystywane wcześniej m. in. do obsługi linii K oraz przewozów szkolnych i pracowniczych. Oznaczone zostały numerami 24, 25 i 26.
Z kolei linią 97 zaopiekował się PKS Zawiercie. Podbędzińskie wioski objeżdżać będą trzy autosany H9-35 bez widocznych numerów bocznych. Drugiego dnia jeździły autobusy oznaczone tablicami rej. KXX 8714, SZA 54CJ oraz SZA 81VA.

Psary, ul. MalinowickaPsary, ul. GranicznaPsary, ul. Szosowa
Strzyżowice, ul. SzosowaStrzyżowice, ul. 1 MajaDąbie, ul. Pocztowa

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Brak słów... napisał(a):

Nie wiedzą co likwidować :/ 933 od Manhattanu do Strzemieszyc/Sławkowa i w drugą stronę był pełny, jeżdziłem nim przez 3 lata... Idioci krótko mówiąc. Tyle linii wozi powietrze, że nie wiem po kiego **** kasują przynoszącą zyski? To zaczyna mi kolej przypominać

03.06 19:02:44

adamos napisał(a):

W czerwcu nastąpiła tez idiotyczna korekta na liniach 800 i 814
nie wiadomo dlaczego usnięto lub przesunięto popularne kursy, czyżby za dużo ludzi nimi jeździło?

03.06 20:43:26

adam86 napisał(a):

Bo oczywiście nie dało się znaleźć nikogo z normlanym taborem, tylko jakieś klamkowozy muszą jeździć na ty 67 i 97.

03.06 21:07:42

kojot napisał(a):

Adam lepiej:) W Gliwicach mieli tabor na talerzu a dali to co dali.Cała nadzieja że może coś ta Silesia zmieni (chociaż ta współpraca naszych miast na to nie wskazuje).

03.06 22:06:28

grek napisał(a):

Jeśli chodzi o zmianę na linii 800 i 814, nie uważam wcale, że dokonano "idiotycznej" korekty. Sam jeżdze b.często tymi liniami i doprowadzało mnie do szału, że po 16.30 autobusy te kursują b.rzadko (odpowiednio: 16:55, 17:10, 18:10, 18:55, 19:10 itd.) - zwłaszcza między 16:30 i 19.00.
W wyniku korekty dodano jeden kurs 814 (choć tylko do M1 - ale mi pasuje, bo jezdze na Piaski) o 16.43 i dodatkowy 800 o godz.17.43.
Autobusy jezdza z taktem co 15 min (do 17.13, przed korektą tylko do 16.25) a do 19.13 z taktem co 30 minut (wczesniej synchronizacji żadnej nie było - patrz wyżej).
Oczywiście zrobiono to kosztem dwóch innych kursów z Katowic: 13:40 i 23:15.
Ale o ile pamietam ten pierwszy woził mało ludzi, a o tym drugim trudno mi powiedzieć.
Plusem jest to, że kursy zjazdowe nie konczą się na przystanku Piaski Wiejska, a przy Centrum Handlowym M1, co ułatwi dojazd pracownikom i klientom. Nie mówiąc, o tym, że można w tego miejsca kontynuować podróż do Będzina i DG tramwajem 22/32.
Chyba jedynym powaznym minusem jest to, że kurs z Gołonoga 22.26 nie konczy się w K-cach tylko w Milowicach

03.06 22:24:05

andrzejh69 napisał(a):

nieporozumienie to na 51 dwoje drzwi!! i na 67 H9-21 do którego nie ma jak wejśc z dziecięcym wózkiem a przecież to linia komunikacji miejskiej!!

04.06 09:32:47

jarek860 napisał(a):

adam86: mi tam się podobają te klamkowozy, pasują do klimatu tych wiosek:) no i fajnie się ludzie dziwią jak widzą taki autobusik :) pewnie babcie będą narzekać - trujdniej będzie im jechać z tobołami z targu

04.06 09:41:17

Paweł 288 napisał(a):

Niech te autosany już będą na 67/97 tylko czemu na 814 są 2 autobusy taboru B w dni robocze przecież one pełne jadą troche z tym niefajnie ale cóż...a jeśli chodzi o 933 to szkoda ze jej niema miała swój klimacik:(

04.06 11:24:13

123mike123 napisał(a):

a Deskorolki jeżdża na ruskich numerach rejestracyjnych :D

04.06 15:42:26

bastek napisał(a):

szkoda ze zostala zlikwidowana linia 933 tyle lat jezdzilem nim do pracy.teraz jest tylko 634 i to zawsze przepelniony nawed te przegubowe.moze przywruca 933.

04.06 17:18:05

Brak słów... napisał(a):

A zastanawia mnie jedno: czy nikt nie walczył o 933? Jeszcze rok temu w czerwcu np. kurs o 7.22 z Gołonoga był full nabity, około 30 dzieci do liceum w Strzemieszycach, w tym ja, i kilkoro do policyjnego w Sławkowie, i wszystkie miejsca siedzące zajmowali "dorośli". W drugą stronę (ze Sławkowa) autobus był już cały zawalony. Dużo osób wysiadało na Kasprzaka (Szenwald, Budowlanka, tramwaj na Gołonóg), pod Damelem (Ekonomik, TZN).
Dlaczego więc tak się stało? Czy nikt nie miał nic do gadania?

04.06 20:15:32

adam86 napisał(a):

@brak słów: w druga stronę to ten 933 robił za dubla 634.

04.06 20:45:05

Mody_siemce napisał(a):

Jeśli chodzi o 814 to wreszcie teraz kierowca ma przynajmniej trochę czasu, bo przy poprzednich planach to dopiero nieraz na bazie po przyjeździe karty wypisywali bo nie było czasu. Inna rzecz, że już nie będzie takich obfitych w kilometry dniówek, są więc, tacy którzy "płaczą" po tych zmianach, ale ogólnie uważam, że to akurat jest na plus.

04.06 21:41:36

Ronal napisał(a):

Na 80 widzilaem wczoraj przegubowego volviaka to z tylu nie dzialal wyswietlacz i zadnej tablicy nie bylo a pozatym to posiadal jeszcze z tylu stare 4 cyfrowe oznaczenie poprzedniego przewoznika :D

05.06 07:22:57

Lukas napisał(a):

Ale jak dzisiaj widziałem pakiet 67/97 to nic się nie zmieniło oprócz wozów. 3 przewoznik się pokazał a ja dalej niewiem gdzie jest ten przystanek "BĘDZIN OKREŻNA".

05.06 12:09:41

Brak słów... napisał(a):

@adam86: O nie, nie był dublem 634. Od Damelu do Dąbrowy jeździł pustawy, a to znaczy że jego rola, czyli Gołonóg, była wyśmienicie spełniana. Na pewno to nie był dubel.

05.06 17:56:06

citadis napisał(a):

@Ronal: Stare, choć co prawda jedynie trzy cyfrowe oznaczenia poprzedniego przewoźnika to nawet na DABach z PKM Gliwice da się jeszcze wypatrzeć:P

05.06 19:15:58

adam86 napisał(a):

@brak słów: Jaki zaś Gółonóg? Nie chrzańcie, że linia która miała raptem kilka kursów dziennie to była nie wiem jak potrzebna. Ta jedna uliczka co została pozbawiona autobusu może być obsłużona byle nyską. A dubel był jak nie wiem co, bo oba jechały na raz.

05.06 22:24:50

oskar napisał(a):

lina 800 Bedzin katowice od 1 czerwca. dołożono kurs z Katowic przed 9 i 10
a takze około 17 i 18. wcześniej w katowicach była dziura od 16.55 do 18.55 czyli dwie godziny. Teraz jest lepiej. do Katowic to w zasadzie bez zmian 6.00 6.30 itd do 8.30 a potem to tylko 3 minuty wcześniej np 11.15 ( było 11.18) fajnie ze jest też kurs do katowic z czeladzi piasków o godz 17.18 i 18.18. pozdrawiam

06.06 18:44:22

Brak słów... napisał(a):

@adam86: A ja zaś powtórzę, że dublem nie była. Zapewniała dojazd tam, gdzie 634 nie jedzie. Wiem, bo sam nią jeździłem przez 3 lata. Była bezprzesiadkową alternatywą 634. Podróż 933 z Manhattanu do Strzemów trwała 11 minut. Dla porównania z przesiadką na Redenie 634 (nie liczę 84) to już 22 minuty. I nie chodzi tutaj o Laski czy Budostal 6 ino o odcinek Manhattan-Kasprzak <-> Strzemy-Sławków.

06.06 20:22:01

adam86 napisał(a):

@brak słów: ale była dublem od Sławkowa do Strzemieszyc. Co z tego, że podróż trwała 11 minut, skoro to jeździło 3 razy na dzień.

07.06 11:26:01

Brak słów... napisał(a):

Cytata: adam86: ale była dublem od Sławkowa do Strzemieszyc. Co z tego, że podróż trwała 11 minut, skoro to jeździło 3 razy na dzień.
1. Może i tak, ale jaką inną trasą miała jechać? A jechały o tym samym czasie bo szkoły raczej pod autobus nie ustawiają dzwonków.
2. Starczało na dowóz do/z pracy/szkoły.

07.06 14:48:02

obserwator napisał(a):

adasiu, bo oczywiście po tylu miesiacach kobuchowania nabrałeś myslenia KZK i przesunięcie kursów o te 10-15 minut to jest rzecz niemożliwa i w ogóle abstrakcyjna. Żal.pl

07.06 17:53:36

adam86 napisał(a):

@brak słów: zamiast 2 autobusów pojedzie teraz jeden przegubowy.

07.06 19:18:33

Brak słów... napisał(a):

Cytata: adam86: zamiast 2 autobusów pojedzie teraz jeden przegubowy.
Chyba że rozłączą to duszne badziewie przed przejazdem na Strzemach i druga część wraz z autopilotem pomknie w kierunku Kasprzaka. A tak na serio wytłumacz po co tak bronić idiotyzmu kasowania rentownej linii, choćby było kilka kursów (bo 20% trasy się pokrywa z inną) i dodania starszym ludziom atrakcji przesiadania się na Redenie, czyli:
1. Wysiądź na przystanku na Redenie z autobusu od Gołonoga
2, Przejdź ok. 200 m do podziemnego przejścia dla pieszych
3. Zejdź po schodach
4. Przejdź 25 m przejściem
5. Wejdź po schodach
6. Przejdź ok. 150 do przystanku w kierunku Strzemieszyc
7. Wsiądź do niewygodnego, dusznego, przegubowego Volva...

07.06 20:32:06

ik 280 napisał(a):

Gdyby te autosany lub ikary Polaka pojawiły się na którejś linii gliwickiej, tzw. gliwiczanie pewnie by zlinczowali kierowcę (poczytajcie sobie komentarze o Omnitechu i Powichrowskim). Oni zgrzytaja zębami jak tylko zobaczą coś innego niż żółty solaris lub man z niebieską naklejką. Ja osobiście lubię retro. A co do niskiej podłogi, na Słowacji i w Czechach jeżdżą nowe karosy średnio niskie i nikt się nie czepia, a chyba nikt nie powie, że to zacofane kraje.

08.06 12:11:20

Buscoholic napisał(a):

Cudowne MAZy na 57. Technologia iście z początku lat 90. Czytam: MAZ 107 z 2007 raku i nie wierzę własnym oczom - przcież takie autobusy produkował MAN w 1993 roku. W Gliwicach na pewno podniosą bunt, bo przecież od kwietnia ceny biletów poszły w górę, a jakość usług w dół. 57 zszedł z Solariasów i MANów na białoruskie MAYy. I to do tego nie przerejestrowane jeszcze. Nie ma co gadać...

09.06 01:31:47

kojot napisał(a):

Ik280:Wymagasz od ludzi żeby woleli stare heble a nie nowe?Ja też lubię retro, ale od takich przyjemności są muzea. Jak do tego autosana ma wejść matka z wózkiem? Co do Słowacji to mówisz o odpowiednikach naszych PKS, bo z tego co wiem to do Bratysławy sprowadzają solarisy. Poza tym fajny wzór do naśladowania nam serwujesz:).

09.06 08:25:18

oskar napisał(a):

widziałem te złomy na linii 97 i 67 ludzie mamy XXI wiek a to coś nadal jeździ, tragedia. tyle piszecie o tym że inne firmy sprowadzają stare many i inne autobusy z np RFN, ale na miłość boską te 17 letnie many są lepsze niż ich równolatki z PKS. nie wiem jak tym czymś jeżdzą matki z wózkami albo chorzy ludzie?

16.06 22:50:06


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!