Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Tramwajem do Miechowic i Zagórza

03.06.2008

Tagi: – Dodał: Marek Borys

Jacek Madeja,
Gazeta Wyborcza, 04.06.2008 r.


Mieszkańcy największych osiedli Bytomia i Sosnowca mogą skorzystać na Euro 2012. - Jeśli dostaniemy pieniądze to prace przy przedłużeniu linii tramwajowych do Miechowic i Zagórza mogą się rozpocząć już w przyszłym roku - mówią w KZK GOP.


Tramwaj jeździł do Miechowic jeszcze w latach 80. Próby reaktywowania linii kończyły się fiaskiem. Udało się jedynie wybudować wiadukt i wydzielić pas, po którym miałyby jeździć tramwaje. Na resztę nie starczyło pieniędzy, ale dla miasta to wciąż kluczowa sprawa.

- To największe osiedle w Bytomiu. Autobusy nie wystarczają. Jeżdżą co kilka minut, ale i tak są strasznie zatłoczone. Przedłużenie torów tramwajowych z centrum do Miechowic to priorytet - przekonuje Katarzyna Krzemińska-Kruczek, rzeczniczka bytomskiego magistratu. - Wszystkie plany przedłużenia linii 41 są już gotowe. Potrzebne są tylko pieniądze - dodaje.

Podobnie rzecz się ma z sosnowieckim Zagórzem, do którego ma dojeżdżać tramwaj linii 15. - To projekt, do którego przymierzamy się od kilku lat. Jest częścią strategii rozwoju miasta i wieloletniego planu inwestycyjnego. Wszyscy jednak wiedzą, że spółka tramwajowa ledwie potrafi znaleźć pieniądze na bieżące remonty - mówi Grzegorz Dąbrowski, rzecznik urzędu miejskiego w Sosnowcu.

W realizacji tych planów może jednak pomóc Euro 2012 i pieniądze, które na polepszenie stanu komunikacji rozdziela ministerstwo infrastruktury. - Na razie mamy jedynie ustne zapewnienie, że na rozbudowę linii tramwajowych dostaniemy 100 mln euro. Czekamy teraz na oficjalne potwierdzenie - mówi Alodia Ostroch z KZK GOP. - Projekt bytomski i sosnowiecki są najbardziej zaawansowane i planujemy rozpoczęcie prac już w przyszłym roku. Wszystko będzie jednak zależało od pieniędzy, które mamy dostać - dodaje.

Specjaliści od transportu miejskiego podkreślają, że wszystkie europejskie aglomeracje stawiają na rozbudowę komunikacji szynowej. Przewagą tramwajów jest ich szybkość, mogą też zabrać większa ilość pasażerów. są też ekologiczne. Minusem są ogromne koszty budowy torowiska. Budowa linii do Miechowic o długości 4,6 km będzie kosztowała około 80 mln zł.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

podlesianin napisał(a):

A co z tramwajem do Katowic Piotrowic czy temat juz upadł?

03.06 19:45:07

klaymen napisał(a):

Czy wiadomo gdzie miałaby znajdować się pętla w Miechowicach?

03.06 19:56:51

Zabek napisał(a):

15 na Zagórze... Ciekawe co na to PKM Sosnowiec ze swoimi 815, 825, 299, 723 :P

03.06 21:32:45

LooL napisał(a):

Mieszkam w Miechowicach na Os przy bylem kopalni KWK...zajaz zycie to pewnie to osiedle T41 ominie i bedize jechal przez Stare Miechowice na Nowe Osiedle gdzie kursuje 623 co 6 min.. dostanie sie do czesci w ktorej ja mieszkam to jest koszmar wszystkie autobusy jada w ciagu 210min a potem przez godzine pustka... takze milo by bylo jakby byla uruchominoa jakas linia specjalnie do Miechowic Kopalnia i zeby T 41 jakims cuydem zachaczol o to osiedle...bo to naprawde koszmar

03.06 22:25:01

grek napisał(a):

Kolejne gdybanie na temat wydłużenia linii , o czym pisze się od wielu. I choć realna jest szansa uzyskania funduszy, to nie uwierzę w te zamiary, dopóki nie zobaczę ekip budujących te inwestycje.

03.06 22:29:39

Mechtalok napisał(a):

LooL! Popieram bo nikt nie wie że Miechowice dzielą się na 2 osiedla "Nowe" na którym jest wszystko i "Kopalnia" ciut zapomniane zadupie i co najdziwniejsze że nawet z jednego osiedla na drugie jest bardzo ciężko dojechać bo KZK olewa zwiększenie kursów 183 bo po co jak to wszystko Miechowice. Już nie wiem gdzie pisać i poruszyć tą sprawę że Miechowice to 2 różne osiedla oddalone od siebie o 4 km

04.06 08:27:20

LooL napisał(a):

sory za moje pomylki ale klawiatura mi sie zacina...:P chodzilo o 20min...:p

04.06 10:41:33

piotrek napisał(a):

@LooL: Na "jakiś cud" nie ma co liczyć, bo inwestycja jest za bardzo kosztowna i prestiżowa żeby zahaczać o takie (nie obraź się) zadupie. Tym bardziej którędy poprowadziłbyś tory? Bo ja raczej nie widzę możliwości, żeby w jakikolwiek sposób "wjechać" na Kopalnie. Jedyne co by mogło pomóc to linia na Rokitnicę (ta która była ponad 20 lat temu) ale to chyba za 1000 lat ją odbudują.

@Mechtalok: Oba osiedla nie są od siebie tak oddalone jak piszesz - wystarczy przejść przez ulicę ;p Zresztą trochę spaceru jeszcze nigdy nikomu nie zaszkodziło :D Ale tylko w dzień - bo po zmroku strach tamtędy chodzić.

04.06 10:48:01

PKM b napisał(a):

@klaymen: Prawdopodobnie przy przychodni.

04.06 14:50:32

piotrek napisał(a):

@PKM b: Też słyszałem taką wersję. Wybudowanie pętli tramwajowej bliżej pętli autobusowej byłoby możliwe (a nawet bardziej logiczne) gdyby nie linia wysokiego napięcia biegnąca przez osiedle. Pętla ma być zlokalizowana (teoretycznie) na miejscu gdzie czasami rozkładał się cyrk ;p i na terenach w stronę handlu. Tylko jak tramwaj na tą pętlę dojedzie to ja już nie wiem. Jeżeli to ma być linia w całości dwutorowa to projekt już upada na wysokości Biedronki. Chyba że poleci przez kompletne peryferia (np. odbije z głównej drogi już w ul. Warszawską)

04.06 19:54:37

budda napisał(a):

Jakie Euro 2012? Polacy mają wyjątkowy dar do zaprzepaszczania szans na cokolwiek (począwszy od "złotej wolności szlacheckiej")- albo chowają nadwyżki do swoich kieszeni albo nie są wstanie wybudować niczego na czas-- Ukraina nas wyprzedza w tym względzie. Raczej byłbym powściągliwy w egzaltacji.

05.06 02:22:02

lgor napisał(a):

Ja to obstawiam że puszczą nitkę do Pętli Karbiowskiej a potem zaczną się debaty jak nitka ma biec dalej i z tego powodu znów tramwaj do Miechowic opóźni "swój kurs"

05.06 08:54:29

łysy napisał(a):

Prędzej tramweje całkiem zlikwidują niż otworzą linię do Miechowic.

06.06 20:20:49

lgor napisał(a):

Wie ktoś czy pętla wrocławska zostanie zlikwidowana ?

09.06 08:53:17

piotrek napisał(a):

Jaka Pętla Karbiowska? Czy to ma w ogóle sens budować nową pętlę tak blisko dotychczasowej? Moim zdaniem ta pętla zostanie i będzie dalej pełnić swoją rolę (np. będzie tam zawracał T31) tylko ją trochę zmodernizują żeby można też było na wprost przejechać. Jest jeszcze kwestia budowy ostatniego etapu obwodnicy Bytomia. Też trzeba zgrać jakoś te inwestycje bo chyba będą w podobnych okresach czasu kończone.

09.06 14:37:22


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!