Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Kolejne etapy remontów torowisk w Katowicach i Sosnowcu

20.04.2009

Tagi: inwestycje, infrastruktura, za tramwaj, Tramwaje Śląskie, Socha, Rzeczkowski – Dodał: Jakub Jackiewicz

W weekend 18-19 kwietnia 2009 r. przeprowadzono kolejne etapy remontów torowisk - w Katowicach przy ul. 1 Maja podłączono wyremontowany tor i przystąpiono do remontu drugiego, a w Sosnowcu przy ul. Piłsudskiego dokończono prace rozpoczęte dwa tygodnie temu.


Przy ul. 1 Maja w Katowicach od początku marca br. trwa remont torowiska. Po ułożeniu nowego toru (prawy tor w kierunku jazdy do Zawodzia) na obu odcinkach na których trwają prace, dwa tygodnie temu podłączono jeden z nich do użytku (od przystanku Zawodzie Ośrodek Sportowy do ul. Łącznej), przy drugim jeszcze trwały prace związane ze stabilizacją toru oraz układaniem płyt na skrzyżowaniu z ul. Bogucicką. Po ukończeniu tych robót można było tor podłączyć do ruchu, a jednocześnie wyłączyć z eksploatacji drugi tor na odcinku od ul. Bogucickiej do ul. Bohaterów Monte Cassino. Dokonano tego w niedzielę 19 kwietnia 2009 r.


W godz. 7-22 wstrzymany został ruch tramwajowy na odcinku Katowice Rynek - Zawodzie Pętla. Organizacja ruchu była prawie identyczna jak podczas poprzednich etapów z dwoma wyjątkami: linia 20 zamiast do Stadionu Śląskiego skierowana została do Pętli Słonecznej, a ponadto zawieszono kursowanie linii 0 (którą zastępuje linia 7 jadąca do Stadionu Śląskiego). Zamiast tramwajów kursowało sześć autobusów komunikacji zastępczej.


Tymczasem przez cały weekend - 18 i 19 marca, wymieniany był fragment torowiska w Sosnowcu przy ul. Piłsudskiego. Dwa tygodnie remontowano tor w kierunku jazdy do centrum Sosnowca, teraz przyszedł czas na wymianę toru w kierunku jazdy do Milowic i Szopienic.


Tutaj również organizacja ruchu nie odbiegała od tej jaka obowiązywała przy poprzednim etapie robót - linia 21 zawracała w centrum Sosnowca, 26 skierowano do Pętli Będzińskiej, a linia 15 kursowała lewym torem - tym razem lewy był tor w kierunku jazdy do Szopienic, co wymagało wycofywania na przejściu torowym usytuowanym na ul. 3 Maja. Cofanie zabezpieczał kontroler ruchu, ponadto wyłączono sygnalizację przekaźnikową zabezpieczającą odcinek Sosnowiec Sobieskiego - Szopienice Stawiki (obowiązywały planowe mijanki wyznaczone w rozkładzie jazdy).


Zamiast tramwajów do Milowic kursowały cztery (w niedzielę trzy) autobusy komunikacji zastępczej. Przy tej okazji warto wspomnieć, że nocy z 14/15 kwietnia wymieniono zwrotnicę w rozjeździe torowym przy miejscu objętym robotami (w torze w kierunku jazdy do centrum Sosnowca).


Podczas robót prowadzonych w weekend wykonywano jednocześnie prace związane z instalacją systemu zdalnego sterowania i automatyzacji stacji trakcyjnych - na podstacji Baczyńskiego (w nocy dodatkowo na podstacji Czeladzka z Będzinie). Już od dłuższego czasu kolejne podstacje wyposażane są w układy automatyczne, co umożliwia sterowanie nimi zdalnie z Centralnej Dyspozytorni Mocy zlokalizowanej obecnie w Chorzowie Batorym, a tym samym ograniczenie zatrudnienia przy ich obsłudze.

Wkrótce rozpocznie się remont ulicy i torowiska w Zabrzu - na odcinku pomiędzy końcem deptaka na ul. Wolności, a przystankiem Zabrze Filharmonia. W nocy z 8/9 kwietnia zabudowano tymczasowe rozjazdy, już niedługo powinny rozpocząć się prace remontowe (ruch tramwajowy odbywać się będzie jednym torem).

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

suchy napisał(a):

A jak będą się odbywały przejazdy linii 3? Czy na Bryszu też zamontowano rozjazd? Bo tam przecież jest dwutor, a przejazd po Wolności ma być jednym torem.

20.04 21:29:53

Dariusz napisał(a):

Mnie ciekawi jak linie 1,3,4,5,35 oraz 18,30 będą jechać tym jednotorem. W godzinach szczytu wszystko chyba się zatka.
Suchu co do 3 to planowo mijają się one na Wolności więc teoretycznie może ruch odbywać się jednym torem - ale to tylko teoretycznie.

20.04 21:43:34

kolej_grzesiek napisał(a):

Dla uściślenia - jeden rozjazd jest zabudowany przy dawnym Monopolu, czyli przy końcu deptaka natomiast ten drugi na wysokości Powenu - jakieś 100 m przed rozwidleniem Wolności i Brysza. Z mijankami problemu być nie powinno - przynajmniej planowo, bo w rzeczywistości to różnie może być. 3 ma planowo na Placu Wolności, 1 i 4 przy Sienkiewicza, 5 przy Filharmonii. Gorzej ma tylko 35 której mijanka wypada na ten jednotor. O 18 i 30 nie ma co wspominać bo to tylko pojedyncze kursy wyjazdowe i zjazdowe, które stanowią mały procent ruchu w tym rejonie

21.04 00:43:31

rafalurbino18 napisał(a):

Rozjazd jest na ulicy Wolności, ale tam gdzie jeżdżą już tramwaje linii 3 wraz z pozostałymi.

21.04 07:02:33

Jacek_Ch. napisał(a):

@Dariusz - 18 tylko zjeżdża i wjeżdża na swą trasę przez ten jednotor więc się nie zatka.

Częstotliwość 18 i 30 też nie poraża.

Mnie ciekawi jak to będzie z tym jednotorem pod mostem, tj. tramwaj vs. samochód :P

21.04 07:20:21

Jacek_Ch. napisał(a):

Miało być częstotliwość 30 i 35.

22.04 10:58:17

rafalurbino18 napisał(a):

@Jacek_Ch I tak teraz tam ten 1 pas jest zamknięty z uwagi na zakaz wjazdu na ulicę Wolności (tylko dla mieszkańców), więc nie powinno być problemów. Gorzej z TiRami, które skręcają w Stalmacha.

22.04 13:00:44

Jacek_Ch. napisał(a):

@rafalurbino18 pas niby zamknięty ,ale i tak SuperGłupki (SG) będą tam się pchać.

22.04 20:17:36

Grzesiu napisał(a):

Rozjazdy w ulicy 3-maja założono. Szkoda tylko, że w torach w kierunku Gliwic. W przeciwnś stronę nic więc ciekawi mnie jak te tramwaje będą przejeżdzać na ten drugi tor :P:P:P

23.04 08:21:16

Jacek_Ch. napisał(a):

@Grzesiu nie na 3 maja.

Normalnie, tory się do zwrotnic "przeciągnie".

23.04 20:12:40


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!