Nowe przeguby u Zagozdy
21.02.2007
Przewoźnik z Rudy Śląskiej powiększa swoją francuską kolonię. Po krótkich renault przyszedł czas na przegubowe heuliezy GX187.
Dwa tego typu pojazdy, pochodzące również z okolic Grenoble, przybyły na teren zajezdni w Chebziu w poprzednim tygodniu. 20 lutego (wtorek) jeden z nich (348) zadebiutował późnym popołudniem na linii 86 w Zabrzu.
Autobusy o numerach taborowych (odziedziczonych po francuskim właścicielu) 345 i 348 wyprodukowane zostały w 1992 roku. Trafiły do Polski w serii z trzema innymi pojazdami, które zakupił PKSiS Oświęcim. Po krótkim pobycie w jednym z tamtejszych komisów (PKSiS zrezygnował z dwóch sztuk z powodów finansowych) trafiły do firmy Henryka Zagozdy.
To nie koniec nowości u tego przewoźnika. Ma on bowiem zamiar sukcesywnie sprowadzać pojazdy z Zachodu, aby zastąpić nimi wysłużone jelcze i ikarusy.
Poza Heuliezami na bazie w Chebziu stoi również jeden Renault PR180 (rocznik 1983). Pojazd ten służył w Paryżu, następnie po wielu perypetiach trafił do Nancy (służąc jako zatramwaj). Tamtejsze przedsiębiorstwo sprzedało go na przełomie lat 2004/2005 pośrednikowi ze Szwajcarii. Jeszcze w grudniu zeszłego roku pojazd odnalazł się w Rudzie Śląskiej. Zanim jednak ten autobus zadebiutuje liniowo, musi przejść niezbędne prace kosmetyczno-remontowe.
Arcziv napisał(a):
No Zagozda szaleje. Ciekawe kiedy tak naprawdę pozbędzie się ostatniego autobusa typu Jelcz lub Ikarus. Skąd redakcja ma takie info od samego właściciela. Moim zdaniem problem Zagozdy polega na tym, że nie potrafi dbać o autobusy i pojazdy przez neigo sprowadzone nawet jeśli są dość fajne to szybko robią się złomem.
21.02 23:10:24
witold napisał(a):
to jest żenujące, że zarządzający komunikacją na Śląsku dopuszczają takie stare graty do obsługi mieszkańców, to jest lekcewarzenie podróżnych.
22.02 08:12:47
xxl napisał(a):
I znowu złom z zachodu !!!! kiedy się to skończy ???????
22.02 10:31:32
xxl napisał(a):
I znowu złom z zachodu !!!! kiedy się to skończy ???????
22.02 10:33:48
rkplodz napisał(a):
ROTFL. Lepiej złom z Wejcherowa, nie?
22.02 13:20:01
Normalny pasażer zbiorkomu napisał(a):
@xxl-przecież nikt ci nie każe jezdzić tym złomem,przesiądz się na auto,oczywiście nówkę,a nie jakiś stary złom z zachodu.
22.02 15:10:25
rotfling napisał(a):
Niektórym to się naprawdę w tyłkach poprzewracało, przykładem tego jest xxl.
22.02 17:39:41
gość napisał(a):
Popieram. Może sam xxl zakupi nowe autobusy i to nie z zachodu. Stary, weź ię przesiądź na samochód i nie narzekaj.
22.02 18:18:40
YoMaHa napisał(a):
@rkplodz: Wejherowa jak już ;-)
22.02 19:06:06
xxl napisał(a):
O czym wy ludzie piszecie przecie mnie nikt za darmo nie wozi tylko kupuje bilety które mamy najdroższe w kraju a komunikacje najgorszą bo panom z kzk nie zależy kto i czym nas będzie woził byle by dla nich było jak najtaniej!!!Więc nie pierdzielcie żebym się przesiadł do samochodu bo nikt mi łaski nie robi !!!!!!A co do nowych autobusów to w Sosnowcu umieli się postarac o dofinasowanie więc się da też kupować nowe wozy
22.02 19:29:51
Serd napisał(a):
@Arcziv: Mówisz że Zagozda nie umie dbać o autobusy? A pamiętasz czym jeździł PKM Bytom?
22.02 20:43:09
miki napisał(a):
Może i mamy najdrosze bilety ale KZK gop też musi opłacić przewoźników
22.02 21:18:19
meteor napisał(a):
@xxl : Jest w tym ziarnko prawdy...
@Arcziv : taa, popatrzeć choćby na 687 :/
22.02 21:30:24
jacekso napisał(a):
Pojeździj trochę po kraju i przejrzyj na oczy, zobaczysz, że może być drożej.
22.02 22:38:52
Serd napisał(a):
@Arcziv: Mówisz że Zagozda nie umie dbać a autobusy? A pamiętasz czym jeździł PKM Bytom?
23.02 00:00:19
ED napisał(a):
@xxl-no i co z tego że w Sosnowcu kupili nowe autobusy,jak ktoś z zachodu odwiedzi gop,obejrzy nasze autobusy i powie "co to za złomy jeżdżą w tej Polsce".A jeśli według ciebie każdy sprowadzany z zachodu autobus to złom,to zapodaj jakie wg. ciebie autobusy nie są złomami.
23.02 14:08:42
P Śl napisał(a):
@Serd: To fakt sam nie moglem uwierzyc ze pewne autobusy sa z 90. roku
@jacekso:Zarzuc jakims przykladem tanszych biletow niz u nas ?
@xxl: Zanim ktos sie zainteresuje czym nas woza to najpierw musza byc pieniadze na odpowiednio wyzsze stawki, a tych nie bedzie dopoki komunikacja nie bedzie dostosowana do potrzeb,dopoki beda placic za kursy wozace powietrze. Szczytem wszystkiego sa trawmwaje spolka ledwo zipie poniewaz stawki nie pokrywaja kosztow, ale skad mozna miec pieniadze skoro rozklady sa ukladane na odp******. Ja rozumiem ze tramwaje trzeba jakos skoordynowac ale zeby wszystkie tramwaje jezdzily co 14 minut czy jest taka potrzeba czy nie. Odnosnie tych autobusow w sosnowcu: wszystko fajnie unijne pieniadze sa dobre na pokrycie dotychczasowcyh zaniedban,ale wiecznie unia pieniedzy dawac chyba nie bedzie na takie cele, wiec czas najwyzszy zeby sprawy rozwiazac jakos systemowo. Czas skonczyc z przekazywaniem stolkow po znajomosci ludziom ktorzy czesto nie maja o tym pojecia.
23.02 17:12:46
paulo napisał(a):
mnie to wali co sprowadza byle by to jeździło i było wygodie a po drugie pracuje u niego więc wiemco to za autobusy i wcale nie są złe a że od żabojadów to już jego sprawa!!!!!
23.02 19:42:05
Piter napisał(a):
U nas wcale nie ma najdrorzszych biletów np. w Warszawie ulgowe kosztują 1,25 zł. a normalne 2,50 zł.
23.02 20:33:59
YoMaHa napisał(a):
@P Śl: Unia pieniędzy nie daje, tylko beneficjenci się o nią starają. Niby niewielka różnica w koniec końców, ale "aktywną" stroną przy tego rodzaju finansowych transferach nie jest UE tylko wnioskodawca.
23.02 20:36:06
jacekso napisał(a):
P.Śl.: tańsze bilety (wybrane przykłady): Łódź - 1,70 zł za 10 minut, miesięczny sieciowy - 88 zł; Poznań - 1,30 zł za 10 minut, 1,90 zł za 10 przystanków, miesięczny/30-dniowy sieciowy - 88 zł; Gdańsk - 1,40 zł za 10 minut, Gdynia - 2 zł (linie zwykłe); Białystok - 2 zł, Olsztyn - 2,10 zł, miesięczny sieciowy - 86 zł; Bydgoszcz - 2,20 zł (linie zwykłe), Wrocław - 2 zł (linie zwykłe); Tczew - 1,90 zł; Warszawa - 2 zł od godz. 9 do 14 w dni robocze, 30-dniowy sieciowy miejski - 66 zł; Gorzów Wlkp. - 2 zł, miesięczny sieciowy - 74 zł; Grudziądz - 1,50 lub 2 zł, miesięczny sieciowy - 78 zł; Zielona Góra - 2 zł, 30-dniowy sieciowy - 68 zł
23.02 23:02:00
YoMaHa napisał(a):
@JacekSo: Patrząc na Twoją poprzednią wypowiedź odnoszę wrażenie, że P Śl-owi chodziło o to, gdzie jest _drożej_ niż w GOPie. Owszem, można wskazać kilka takich miejsc, ale warto też się przyjrzeć, co za to "drożej" otrzymujemy (pod względem komfortu, synchronizacji, bezpieczeństwa etc.)
24.02 09:38:46
Arcziv napisał(a):
A już dobitnym dowodem jak zagozda dba o autobusy jest heden z niewielu pojazdów jakie ten przewoźnik mial od nowości czyli Man NL223 przecież jak można tak zajechać autobus
24.02 11:23:44
jacekso napisał(a):
@Yomaha: P.Sl. napisał "Zarzuc jakims przykladem tanszych biletow niz u nas?" Pytajnik jest trochę mylący ale zrozumiałem, że mam podać tańsze miasta. I chyba dobrze zrozumiałem?
24.02 14:37:40
YoMaHa napisał(a):
@JacekSo: Wiem, że P Śl tak właśnie napisał, ale to pytanie P Śl-a jest dla mnie nieco dziwne w kontekście Twojej wcześniejszej wypowiedzi
24.02 15:12:24
P Śl napisał(a):
Dokładnie - chciałem poznać jak się ma sprawa biletów w innych miastach. (nie wiem co w tym dziwnego)
24.02 17:28:33
rudzianin napisał(a):
Zagozda nie dba o autobusy jezdza tam najgorsi kierowcy za 4zl
24.02 22:50:13
YoMaHa napisał(a):
@rudzianin: miesięcznie? ;-P
25.02 07:43:01
james206 napisał(a):
za godzinę...
25.02 23:46:41
Gallsen napisał(a):
Niech zagozda skąpletuje ludzi do pracy bo widze że jeżdżą tam od rana do wieczora obok mojego domu przejeżdżają i rano jade siedzi dziadek za kułkiem wracam dalej siedz ma chyba z 60 lat pewnie emeryt na lewo sie dorabia ide do knajpy wracam o 23 00 ten sam dziadek dalej kreci tym kułkiem i odziwo cały tydzien tak potrafi the best ze 400 godz wyrobi hehe aż gdzieś wpier....
27.02 10:06:30
poznaniak napisał(a):
Pozwolę się odnieść do cen biletów. W Poznaniu płacimy 1,30 zł za 10 minut jazdy rzeczywistej (a nie wypisanej w rozkładach!!), za miesiąc jeżdżenia wszystkimi liniami po mieście płacimy 65 zł (elektroniczna KOMkarta). Tabor autobusowy jest prawie w całości niskopodłogowy (zostały nam resztki Jelczy i Ikarusów, z których kilka nota bene sprzedano na Śląsk), tramwajowy jest nieco gorszy (105Na, GT6, GT8, 3G, O, RT6N1 i Combino - na ponad 200 tramwajów mamy tylko 24 niskopodłogowce, z czego maksymalnie po mieście jeździ 18). Komfort jazdy jest w większości przypadków wysoki, rozkłady jazdy dla wszystkich linii tramwajowych są takie same (chodzi o częstotliwość - jest dla wszystkich linii taka sama i podzielona na pory dnia). A i tak część ludzi narzeka...
27.02 15:15:26