Zmiany taborowe w PKM Świerklaniec
17.11.2013
W ostatnim czasie w PKM Świerklaniec skasowano lub sprzedano kilka autobusów. Pojawiły się także nowe.
W sierpniu skasowano Mercedesa O405GN nr 0901. Autobus pochodził z 1993 roku, w Świerklańcu był użytkowany od lutego 2009 roku. Wcześniej dzielnie służył w BVG Berlin z numerem 2547.
0710, czyli MAN NG312 z 1996 roku, również dawniej jeździł w Berlinie, ale w przedsiębiorstwie BVB (Bus-Verkehr-Berlin KG). Nosił tam numer 8519. Do Świerklańca trafił w listopadzie 2007 roku, a niedawno (w październiku 2013 roku) został skasowany.
Ostatnią kasacją w ostatnim czasie było wycofanie z ruchu ostatniego Ikarusa w przedsiębiorstwie. Był nim Ikarus 260.04 nr 1182A, który od 1999 roku pełnił funkcję pogotowia technicznego. Dawniej służył w MPK Kraków.
Oprócz kasacji kilka pojazdów sprzedano. W nieznane na razie ręce trafiły 0701 (MAN NL222 z 1997 roku, ex Die Linie Itzehoe, w Świerklańcu od lutego 2007 r.), 0604 (MAN NL263 z 1998 roku, nieznanego pochodzenia, w Świerklańcu od lipca 2006 r.) oraz 1186A (służbowe Renault Kangoo z 2003 roku).
Mercedes O405N nr 1101 trafił za to po sąsiedzku do Nowaka. Otrzymał tam numer 086. Autobus wyprodukowano w 1994 roku, a do 2011 roku jeździł w Monachium.
Skasowane i sprzedane pojazdy zastąpiono kilkoma nowymi. We wrześniu do świerklanieckiej zajezdni przyjechały dwa MAN-y NL263 z 2004 roku, ex UniBuss Oslo. Jeden z nich, oznaczony numerem 1304, wyjechał 14 listopada na linię. Drugi (1305) jest przygotowywany do wyjazdu.
W listopadzie do zajezdni dotarły jeszcze dwa autobusy rodem z Oslo - MAN NG312 z 2000 roku i MAN NL263 z 2004 roku. Oprócz nich służby techniczne wzbogaciły się o holownik Volvo FL7 (nr 1192A) i Volkswagena T5 (nr 1193A).