Wieści taborowe - Pawelec Biechów
08.06.2013
Krzysztof Pawelec powiększa stan posiadania, obejmując (samodzielnie lub pod obcym szyldem) kolejne linie. Zasila je głównie używanymi MAZ-ami z południa i wschodu Europy.
Rok 2012 rozpoczął się od wprowadzenia do ruchu trzech MAZ-ów 103 z 2005 roku ex Dumeco Belgrad. Otrzymały numery 80, 81 i 82.
Z początkiem sierpnia 2012 r. wyjechały na trasę kolejne dwie sztuki z tego samego rocznika (jeden nieznanego pochodzenia, choć pewnie też z Belgradu, a drugi z firmy Čurdić w tym samym mieście). To wozy o numerach 83 i 84.
Dotychczas nie eksploatowano w GOP MAZ-ów 206 (czyli wersji midi), nie licząc testerów. Zmieniło się to od 1 sierpnia 2012 r. kiedy u Pawelca wyjechały trzy takie pojazdy – nr 85, 86 i >87. Dwa pierwsze wcześniej jeździły w Symferopolu na Krymie, a trzeci służył producentowi jako demonstracyjny. Wyprodukowano je w 2009 roku.
1 września to kolejni debiutanci. Tym razem to MAZ-y 103 nr 88 i 91 (rocznik 2005, pochodzenie nieznane) oraz kolejne MAZ-y 206 z 2009 roku nr 89 (ex Odessa) i 90 (ex Symferopol).
Dołączyły do nich dwa rodzime produkty z Jelcza. Dwa autobusy M121I z 2006 roku Pawelec odkupił od PUP/Sed-Baz Czeladź. Otrzymały numery 94 (ex 104) i 95 (ex 102).
Kolejny miesiąc i kolejne nowości. 1 października na trasie pojawiły się dwa MAZ-y 203 wcześniej jeżdżące u Henryka Polaka – nr 98 (ex 33) i 99 (ex 34).
Dołączył do nich MAZ 103 nr 100, który w istocie nie był nowy, tylko przenumerowany z 83 (w lutym 2013 r. wrócił do poprzedniego numeru) oraz dwa MAZ-y 103 wypożyczone z przedsiębiorstwa KPKM Białystok: nr 96 (ex 918) i 97 (ex 919). Wypożyczenie potrwało do 24 listopada (wóz 918) i 4 grudnia (wóz 919).
W 2013 roku tempo nieco spadło, w styczniu pojawiły się tylko dwa MAN-y NL223, wcześniej służące Kłosokowi. Otrzymały numery 101 (ex 11) i 102 (ex 10).
Od 1 kwietnia 2013 r. na linii 250 eksploatowany jest wypożyczony z PKM Świerklaniec Solaris Urbino 10 nr 0504, który u Pawelca oklejono numerem bocznym 103.
Część autobusów, podobnie jak w przypadku firmy Aska, jeździ na liniach innych przewoźników i jest oklejona ich logotypami. W przypadku Pawelca dotyczy to MAZ-ów 103 nr 80, 81, 82 i 84 oznaczonych jako V-Bus oraz MAZ-ów 206 nr 85, 86 i 87 kursujących pod szyldem Kłosoka. Na liniach te wyjeżdżają też czasem inne autobusy jako rezerwa.
Tymczasem skasowany został MAN NL202 nr 26 (po wypadku), a odstawione są MAN NL202 nr 41 (na części), Autosan A1010M nr 49 i MAN NL223 nr 58 (po pożarze). Na części zamienne przeznaczony jest także Mercedes Cito sprowadzony z PK Racibórz w 2011 roku (nr 1069) i nie wprowadzony u Pawelca do eksploatacji liniowej.
Kasper Fiszer napisał(a):
Bardzo dobra robota z tymi przeglądami zmian.
08.06 23:56:34
paszer napisał(a):
Debilna firma, chamscy i wulgarni kierowcy. Nie zatrzymują się na przystankach, wyzywają pasażerów. Sprzęt tygodniami jeździ niesprawny. Zapowiedzi przystanków, obsługiwane przez kierowców, bezużyteczne, bo albo wyłączone albo są podawane błędnie.
09.06 21:53:29
nemo333 napisał(a):
Ostatnio zaobserwowane w #32 - https://m.ak.fbcdn.net/spho... 3 słupki za mną były w podobnym stanie, mechanika również zarżnięta.
Jeśli autobus w takim stanie jeździ liniowo to zastanawia mnie jak wyglądały autobusy które przeznaczono do kasacji...
A ostatnio jakiś kierowca ruszył z Dworca w Sosnowcu z otwartymi drzwiami gdy kobieta wjeżdżała wózkiem do wozu. Punktualność też jest im obca :D Zawsze jak idę na autobus S6 to zastanawiam się jakie przygody mnie spotkają :)
18.08 22:54:21