Wieści taborowe - PKM Olkusz
19.05.2013
W PKM Olkusz trochę nowości, choć żadna z nich nie jest prosto z fabryki. Pozbyto się również paru dotychczas posiadanych autobusów.
Nie wprowadzono do eksploatacji sprowadzonych w listopadzie 2011 roku egzemplarzy Castrosua CS.40 City – jednej Scanii i dwóch MAN-ów. Pozostały tylko dwie sztuki na podwoziu Iveco, które rozpoczęły swoją pracę we wrześniu 2011 r. (nr 38 i 42). Rok później, we wrześniu 2012 r. sprowadzono kolejne egzemplarze. Pięć sztuk na podwoziu Iveco (numery 81-85) i dwa na podwoziu Scanii (bez numerów bocznych). Wszystkie autobusy pochodzą z przedsiębiorstwa TUSGSAL Badalona w Katalonii.
Spośród pełnowymiarowych autobusów zakupiono jeszcze MAN-a NÜ223 CNG, który dostał numer boczny 27.
Oprócz tego nabyto mniejsze pojazdy – aż cztery Jelcze M081MB (po dwa z MPK Włocławek – nr 28 ex 108 i 29 ex 103 oraz z MPK Kielce – nr 25 ex 804 i 26 ex 802).
Do PKM-u trafiły także dwa Mercedesy O815D z nadwoziem Kutsenits City V. (nr 30 i 31, ten drugi pochodzi z 1999 roku i dotychczas jeździł w Veolii Lund).
Jednocześnie skasowano cztery dotychczas eksploatowane MAN-y SL202 o numerach 08, 09, 61 i 62.
Sprzedano wszystkie cztery Autosany H6-20 o numerach 321-324 (323 do Gran-Sped Dorohusk, pozostałe w bliżej nieokreślonym kierunku), a także MAN-a NM222 nr 325 (na Ukrainę) i Neoplana N4010NF nr 326.
Zakończyła się także eksploatacja DAB-ów 12-1200B, które PKM zakupił w 1995 roku jako fabrycznie nowe i przez długie lata były to najnowocześniejsze autobusy w przedsiębiorstwie. 7953 został sprzedany, a 7954 trafił na złom.
W sierpniu skasowano także ostatniego Ikarusa 280 o numerze 1162A, który pełnił funkcję pogotowia technicznego.