Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Konkurs wiedzy o tramwajach - wyniki i nagrody

04.01.2011

Tagi: konkurs, Tramwaje Śląskie, historia, redakcja – Dodał: Jakub Jackiewicz

Zakończyliśmy noworoczny konkurs tramwajowy. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w konkursie. Przedstawiamy prawidłowe odpowiedzi oraz listę nagrodzonych osób.


Oto przedstawiamy pytania konkursowe wraz z prawidłowymi odpowiedziami.

1. W którym roku wycofano z eksploatacji ostatnie wagony typu Bremen?

Odp.: 1972. Dokładnie 8 stycznia 1972 r. Dopuściliśmy również odpowiedź 1971. Nie napisaliśmy jednak, że chodzi o wagony liniowe, więc jako poprawna zaliczana była też odpowiedź dotycząca wagonów roboczych - czyli rok 1982.

2. Kiedy (dzień, miesiąc, rok) skomunalizowano spółkę Tramwaje Śląskie S.A.?

Odp.: 30 maja 2007 r. Wówczas podpisano umowę o bezpłatnym przekazaniu akcji między Skarbem Państwa, a KZK GOP. Jako poprawne zaliczone były też odpowiedzi różniące się od poprawnej o maksymalnie 2 miesiące.

3. W którym roku weszły do eksploatacji pierwsze wagony serii 105N wyposażone podczas remontu kapitalnego (modernizacji) w rozruch tyrystorowy?

Odp.: 2000. Wówczas przeprowadzono modernizację czterech wagonów serii 105N.

4. Co oznaczał skrót "PB" i na jakiej trasie jeździł tramwaj oznaczony w ten sposób?

Odp.: Skrót "PB" oznaczał "Połączenie Bezpośrednie". Tramwaj tak oznaczony kursował na trasie Zabrze Guido - Rokitnica.

5. Kto wyprodukował lokomotywy parowe dla tramwajów górnośląskich uruchomionych pod koniec XIX wieku i jaką miały moc?

Odp.: Lokomotywy wyprodukowała firma "Hohenzollern A.G. für Lokomotivbau" z Düsseldorfu (wystarczyło odpowiedzieć "Hohenzollern"). Miały moc 80 KM.

Pytania okazały się dość trudne, tylko dwie osoby odpowiedziały całkowicie bezbłędnie. Postanowiliśmy dopuścić do losowania nagrody dodatkowej również odpowiedzi zawierające nie więcej niż 1 niewielki błąd, jak zostało wspomniane przy odpowiedziach na pytania. Zdobywcy nagród zostali wskazali w drodze losowania przeprowadzonego w Redakcji.

Spośród dwóch bezbłędnych odpowiedzi laureatem nagrody głównej - książki "Tramwaje górnośląskie" ufundowanej przez Wydawnictwo Eurosprinter, został Kuba Zawadzki. Druga osoba - Adam Śnieżek, otrzyma kubek Portalu WPK. Drugi kubek trafi do Macieja Rodowskiego, którego wylosowaliśmy spośród osób, które popełniły nie więcej niż jeden niewielki błąd.

Gratulujemy! Ze zdobywcami nagród skontaktujemy się mailowo.

Zapraszamy do udziału w kolejnych konkursach Portalu WPK!

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Lukas SC napisał(a):

Gratulacje !!!

04.01 22:20:17

greg napisał(a):

Ja mam pytanie:
Ostatnie Wagony typu "Bremen" w jakiej zajezdnie się znajdowały w styczniu 1972 roku?

07.01 22:49:02

wpk1132 napisał(a):

@greg: OIDP Gliwice i Radzionków.

08.01 15:30:51

Andi napisał(a):

Dlaczego nie zostawiono choć 1 Bremena jako zabytkowy ?
Dzisiaj byłby atrakcją ...
W Szczecinie mają Bremena.

11.01 07:18:58


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!