Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Powstaną Koleje Śląskie

18.02.2010

Tagi: kolej – Dodał: Krzysztof Bojda

silesia-region.pl
17.02.2010 r.


Podczas Sesji Sejmiku Województwa Śląskiego radni przyjęli uchwałę o powołaniu spółki "Koleje Śląskie". W ten sposób samorząd województwa stanie się jednoosobowym właścicielem spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z kapitałem zakładowym o wartości 15 mln zł.


Jej celem będzie wykonywanie kolejowych przewozów pasażerskich. Województwo Śląskie poprzez swoją spółkę zapewni pełne sprawowanie funkcji organizatora regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich. Atutem tego rozwiązania będzie możliwość organizowania przewozów według własnej koncepcji. Zarząd Województwa będzie mógł także lepiej nadzorować działalność i finanse spółki. Pozwoli to na uściślenie jej rzeczywistych kosztów i przychodów, co będzie miało istotny wpływ na wysokość kwot przeznaczanych na dofinansowanie przewozów pasażerskich.

Wniesiony przez Województwo Śląskie do spółki wkład pieniężny przekazywany będzie na modernizację elektrycznych zespołów trakcyjnych.

"Pomysł na spółkę wynikał głównie z konieczności uzupełnienia obecnej oferty przewozowej - nie wszystkie relacje okazują się być opłacalne dla obecnego przewoźnika, a ich deficytowość wykracza poza możliwości płatnicze Województwa. Nowa spółka będzie funkcjonowała jedynie na wybranych trasach. Zakładamy, że działalność na mniejszą skalę generować będzie mniejsze koszty, umożliwi większą elastyczność i mobilność, a także pozwoli na pełniejszą kontrolę nad przewoźnikiem. Przejęcie poszczególnych linii do obsługi zależeć będzie od ilości potrzebnego taboru, pod uwagę brane będą też kryteria zapotrzebowania, rentowności oraz dostępności alternatywnych środków transportu. Faza rozruchowa będzie miała charakter testowy, a jej głównym celem będzie obliczenie rzeczywistych kosztów przewozowych w różnych częściach województwa" - powiedział marszałek Bogusław Śmigielski.

Rejestracja spółki ma potrwać do połowy czerwca. Faza rozruchowa potrwa ok. półtora roku. Tyle czasu jest bowiem wymagane dla przygotowania niezbędnej infrastruktury do funkcjonowania oraz uzyskania wszystkich wymaganych certyfikatów i uprawnień. Potem rozpocznie się pełna działalność.

Województwo Śląskie posiada w spółce Przewozy Regionalne sp. z o.o., która jest jedynym przewoźnikiem w komunikacji pasażerskiej na skalę województwa, 16 890 udziałów o wartości nominalnej 1000 zł każdy. Trudna sytuacja spółki Przewozy Regionalne uniemożliwia pełne zaspokojenie potrzeb przewozowych w Śląskiem. Własny przewoźnik - Koleje Śląskie - uzupełni powstałą lukę i usprawni komunikację pasażerską.

(...)

» źródło

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Paweł napisał(a):

Biorąc pod uwagę doniesienia o problemach PR ta wiadomość cieszy. Jak wygląda sprawa pociągów, czy Flirty i w przyszłości Elfy będą PR czy KŚ?

18.02 11:35:36

Ahorcado napisał(a):

Jest iskierka nadziei na poprawę, pod warunkiem, że nie skończy się jakością a'la KZK GOP.

18.02 13:14:20

Piotrek napisał(a):

"pod uwagę brane będą też kryteria zapotrzebowania, rentowności oraz dostępności alternatywnych środków transportu" - jakbym słyszał Prezydenta Genialnego Zygmunta F. który też pie...ił o alternatywnych środkach i słowa niestety dotrzymał. Czyli co, grupa dyrektorów będzie pobierała ciężkie pieniądze, a w zamian będą kombinować, gdzie by tu zastąpić pociągi alternatywnymi autobusami? Obym się mylił.

Dzisiaj miałem pierwszy raz okazję jechać flirtem z Tych. Te pociągi rzeczywiście tam się marnują.

18.02 16:04:21

antymiłośnik napisał(a):

Biedny Krzysio Kuś, teraz naczelny "działacz" kolei regionalnej dostanie rozdwojenia jaźni w swoim włazityłstwie, hihi, nie wiedząc, komu się podlizywać

18.02 16:16:03

kojot napisał(a):

Kolejne rozmnożenie stołkolandii. Jak Koleje Śląskie będą nieefektywne to zamiast restrukturyzacji powoła się kolejną spółeczkę i tak w postępie geometrycznym.

18.02 17:34:46

mr.x napisał(a):

Jedna kolej a namnaża się przewoźników.
Już teraz patrząc na tablice informacyjne na stacji mamy pociągi TLK, PR, Regio, Interregio, Regio+, EC, IC i to w kolorach czerwieni, niebieskości, bieli i nieczytelnych kolorów. No i niedługo ŚK. Przecież ta babka przez megafon na stacji dłużej mówi jakiego przewoźnika jest pociąg itd niż jego relację.
A co ze stacjami? Weźmy Gliwice. Kiedyś kas biletowych było od groma ponad 20. Teraz jest 6 z czego 3 to PR a 3 PKPIC. To potem. Dobudują kolejne. Czy będą po 2 okienka: 2 na PKPIC, 2 na ŚK i 2 na PR - bo do Opola to chyba dalej będą PR.

18.02 22:27:33

Głupi naród napisał(a):

Kolejne spółki, pensje, uposażenie itp.

18.02 22:55:46

maciek napisał(a):

znowu robota dla rodziny. niech ich wszystkich szlag jasny trafi

18.02 22:59:26

obeznany napisał(a):

Miejmy nadzieję, że do spółki nie wciśnie się żaden ze sztandarowych hamulcowych typu Stumpf czy Kołodziejczyk, bo to wtedy skutecznie przekreśli jakiekolwiek szanse na rozwój kolei w Śląskiem.

18.02 23:29:33

podlesianin napisał(a):

Podejrzewam że IC za niedługo zmieni właściciela na DB.

20.02 15:03:19

Rrafall napisał(a):

Do Opola nadal PR zoltoniebieskie:) bo to opolska linia:)

20.02 21:14:33

Kysu napisał(a):

Ciekawe czy będą integrowane bilety z PR.Tak jest obecnie z Kolejami Dolnośląskimi,że bilety mają integrowane z PR.Podobnie jak z PCC ARRIVA.Inaczej natomiast jest z Kolejami Mazowieckimi że nie integrują się z PR.

22.02 15:11:06

lunch napisał(a):

Co za kretyni!
Dlaczego ludzie w tym głupim kraju nie mogą pojąć, że organizowanie przewozów publicznych nie polega na posiadaniu udziałów w firmie przewozowej, lecz w zlecaniu przewozów (najlepiej w przetargu) i dotowaniu ich. Wówczas można wpływać na jakość, stawiać wymogi, określać trasy i rozkłady, a nie zdawać się na samodzielną działalność przewoźnika, któremu wydaje się, jaką to on jest wielką firmą.
W tym roku pomorskie zrobiło przetarg i za jednym zamachem mają bilety MZKZG ważne w pociągach regionalnych!

25.02 16:16:58

mk napisał(a):

Dobry pomysł. Będzie można stopniowo się wycofać z PRów, w których jest za dużo właścicieli,żeby mogła być jakakolwiek koncepcja rozwoju tej spółki. Poza tym tam nic nie można zmienić dzięki związkom zawodowym, taniej jest powołać nową spółkę niż żreć się przez lata ze związkowcami, którzy będą blokować jakąkolwiek restrukturyzację?? Jak to mądrze zrobią, to będzie git. A Flirty i Elfy należą do województwa, więc może ono je odebrać "szpecom" z PR i przekazać swojej spółce.

26.02 20:23:20

v00 napisał(a):

@Paweł

Przypuszczam, że tabor, którego właścicielem jest (będzie) UMWŚ, będzie służył pasażerom pod szyldem KŚ.

@Piotrek

Ta wypowiedź raczej podaje kryteria rozlokowania niezwykle ograniczonej ilości taboru kolejowego.

@antymiłośnik

Z pewnością zasługą onego pozostanie na zawsze, że przyczynił się swoją postawą do zintensyfikowania prac nad powołaniem Kolei Śląskich.

@kojot

Podaj oczekiwane kryteria efektywności, którymi będziemy mogli porównywać spółki: PR i KŚ.

@mr.x; Kysu

Być może etapem rozwoju Kolei Śląskich będzie przygotowanie oferty taryfowej, która mogłaby stać się zaczątkiem materializacji idei biletu wspólnego. Pod warunkiem, że inni przewoźnicy będą chcieli przystąpić do tej formuły. Co do zasady ona nie powinna obejmować biletów kolejowych, który to aspekt może być trudniejszy od samego faktu utworzenia KŚ.

@obeznany

Uwierz, są więksi hamulcowi.

@lunch napisał(a):

A widzisz sens ogłaszania przetargu przez KZK GOP na linie PKM Sosnowiec? Zatem po co tworzyć fikcję? Nawet jakby UMWŚ udało się „znowelizować” tym sposobem umowę (bo przecież któż inny od PR miałby „wygrać” ów przetarg) , to przecież PR i tak postawią na swoim. Patrz przykład pociągu nr 520, który od dwóch lat nie jeździ wg rozkładu jazdy urzędowego, tylko swojego. Czy z przetargiem, czy bez przetargu - jakie to ma znaczenie dla pasażera innego niż kolejarz?

@mk napisał(a):

Przewidziałeś, że w Kolejach Śląskich też mogą, zgodnie z prawem, powstać związki zawodowe? Także temat wcale nie jest taki prosty, jakby to mogło pozornie wyglądać.

07.03 18:15:43

butthead napisał(a):

Skoro Niemcy widzą sens w ogłaszaniu przetargu na część linii S-Bahn w Berlinie, to my też powinniśmy wierzyć w cuda ;)

@v00, pozdrawiam!

07.03 23:12:25

Radko napisał(a):

Wreszcie coś nowego.Ile lat trzeba było na to czekać.Może wreszcie zmieni się sytuacja na śląskiej kolei.Jeżeli faktycznie powstaną Koleje Śląskie to poproszę w takim razie o pociągi na trasach: Sosnowiec Główny - Jaworzno Szczakowa i Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Bukowno oraz powrót pociągów do Knurowa ... rozładuje to na pewno tłok w autobusach ;))

11.03 22:19:14

olaf napisał(a):

kolejne miejsce pracy dla przydupasów wywalonych za szwindle z pkp. Kpina i tyle. płakać się chce. gdzie można sie meldować z CV. W tym kraju nic się nie uda, ba zawsze znajdzie się cwaniak wykorzystujący ludzi, i siadający
w pierwszym rzędzie z biskupem w kościele. Górny Śląsk uratuje tyko autonomia. Ale na to nie zgodzi sie warszawa. zobaczcie ilu mieszkańców ma Śłowacja byłoby dobrze.

12.03 08:36:09


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!