Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Zapraszamy do współpracy przy bazie taboru w Portalu WPK

18.01.2010

Tagi: tabor – Dodał: Sławomir Nadolski

Chcesz aktywnie brać udział w dokumentowaniu historii najnowszej taboru eksploatowanego na obszarze dawnego woj. katowickiego? Dostrzegłeś nieaktualne zapisy w bazie taboru Portalu WPK? Zapraszamy do współpracy!


Baza taboru WPK

Baza taboru WPK służy prowadzeniu możliwie aktualnego przeglądu ilostanu taborowego przewoźników z centralnej części woj. śląskiego. Od samego początku przyjęto, że podstawą naszego "zainteresowania" będzie rejon obsługiwany przez dawne WPK Katowice. Terytorialnie jest to dość rozległy obszar, stąd też nie zawsze udaje nam się na bieżąco aktualizować listy taboru poszczególnych przewoźników.

Od zawsze więc bardzo cenne są dla nas wskazówki i uzupełnienia nadsyłane przez naszych Czytelników. Oczywiście nade wszystko zależy nam na informacjach pewnych, w miarę możliwości weryfikowanych bezpośrednio u źródła. Dotyczy to w szczególności informacji o kasacjach taboru. Zachęcamy także do współpracy przewoźników!

Wszystkich chętnych do aktualizowania bazy prosimy o nadsyłanie informacji na adres redakcji: redakcja@wpk.katowice.pl. Aktywnym użytkownikom oferujemy konto dostępowe.

» Baza taboru w Portalu WPK

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Ktos napisał(a):

A interesuje kogoś tabor WPK Bytom z przełomu lat 1978-....końca? Służe informacjami, większośc "aut" z nr rejestracyjnymi.

18.01 20:37:11

adam86 napisał(a):

@ktos: redakcja bardzo chętnie takie dane przyjmie. Napisz na mail podany w artykule.

18.01 21:41:13

jacekso napisał(a):

W zasadzie nie było czegoś takiego jak WPK Bytom. :> Generalnie Baza Taboru obejmuje autobusy, które jeździły w naszym regionie po rozpadzie WPK i wszystkie, które pojawiły się później. Krótko mówiąc pozycji "WPK Katowice" na razie nie ma ale jeśli ktoś będzie chciał taką historyczną listę stworzyć to nie widzę przeszkód. Jeśli oczywiście szefostwo nie ma nic przeciwko. ;)

18.01 22:30:05

YoMaHa napisał(a):

@redakcja: z Tym "potwierdzaniem u źródła" to rozmaicie bywa. W dawnych czasach spotkałem się z ciekawą sytuacją. Przy próbie dojścia, skąd dany egzemplarz pochodzi od słowa do słowa wyszlo, że "zwykło się przebijać numery" jeśli tak akurat pasowało. Mało tego, mój Rozmówca jak rzucił okiem na dane, stwierdził rubasznie, że "to chyba nawet osobiście przebijałem". Dla wyjaśnienia - nie chodziło o GOP. Natomiast pamiętając różne ekscesy takich czy innych lokalnych gwiazd pomnę tylko, że w tramwajowej monografii nie bez kozery jest przy liście taborowej znaczek "dane oficjalne niezgodne z faktycznymi". To taka uwaga od starego taborowca, dawno na emeryturze ;-)

19.01 02:23:21

jac napisał(a):

@ktos:a mógłbym prosić na priva taki wykaz? jacekjjj@poczta.onet.pl

19.01 06:58:26

memphis napisał(a):

@ktos, jacek: spis samego WPK (sprzed 1991 roku) jest w planie, ale jego wprowadzenie związane było z modernizacją bazy, która jakoś nie może doczekać się realizacji. Być może WPK wprowadzimy do obecnej bazy, ale to wymaga nieco czasu :)

19.01 11:07:20

markus napisał(a):

Też chętnie zobaczyłbym spis taboru dawnego WPK Katowice. Liczę, że istnieją jeszcze jakieś dokumenty na ten temat i ktoś je udostępni. Pamiętam jeszcze niektóre autobusy z zajezdni Rozbark (póżniejszej bazy PKM Bytom) kursujące w latach 70-tych i 80-tych. Jestem ciekaw czy ktoś pamięta jeszcze jak WPK posiadało pewną ilość Jelczy, tzw. klamkowców, czyli bez automatycznych drzwi. To była dopiero jazda, niczym turystyczna. Jak pamiętam w Bytomiu były chyba trzy takie Jelcze o numerach taborowych: 539,540,541.Nie pamiętam tylko dokładnie w jakich latach one kursowały ale chyba w 70-tych. Tak więc z niecierpliwością czekam na odtworzenie, choćby częściowo stanu taboru dawnego WPK. Pozdrowienia dla redakcji.

19.01 19:41:06

greg napisał(a):

Jelcze 043 były w przedziale "#200", więc prawdopodobnie były to 239, 240, 241. Lata dostawy 1976-77

19.01 22:09:15

Mikey napisał(a):

Mnie z kolei najbardziej ciekawi historia Ikarusa 280 #562 z ZK-11, który nie pochodził z dostawy z 1982 roku, wbrew numerowi, jaki miał nadany - według informacji z PKM Świerklaniec (od byłego kierowcy, obecnie pracownika biura, zajmującego się m. in. dokumentacją kasacji i sprzedaży taboru) pojazd ten był jednym z pierwszych Ikarusów 280 na terenie WPK i prawdopodobnie był z roku 1974, nawiasem mówiąc jego nr rej. KTG 479D to drugi, jaki pamiętam, bo do 1983 r. miał stary nr (tzn. SZ xxxx, nie pamiętam cyferek, ale na pewno z tej serii). Gdyby był z 1982, to zadebiutowałby z nr KTG 479D ;D

20.01 00:47:08

markus napisał(a):

@greg - dziękuję za przypomnienie pełnego symbolu Jelcza "klamkowca". Co do numeracji taborowej to na 100% były w przedziale 500. Nie pamiętam początkowych numerów tej dostawy, prawdopodobnie pierwszy był z numerem 523.Wiem tylko że w zajezdni Katowice były m.in.525,526,527,528, 529,530. Niektóre były w kolorze niebieskim. Prawdopodobnie były przeznaczone dla PKS-u. Dodatkowo niektóre z nich kursowały z przyczepami na dawnych liniach pospiesznych 1(Katowice-Bytom) i 8(Katowice-Sosnowiec).Lata dostawy mogą się zgadzać.
@Mikey - w latach 70-tych numer taborowy 562 posiadał przegubowy Jelcz 021. Był on właśnie z zajezdni Świerklaniec, która posiadała jeszcze dwa takie Jelcze: 587 i 588. Natomiast pierwsze Ikarusy 280 były w zajezdni Katowice o numerach od 739 do 753.

20.01 14:24:48

YoMaHa napisał(a):

@greg: to jelczy byłoby zaledwie 100? Jakoś mi się nie wydaje, choć czasem trudno wyczuć, na ile np. opowieści o klamkowych ogórach #4xxx są prawdziwe, a na ile można je włożyć między miejskie legendy. Na marginesie czy kojarzy ktoś, czy karosy SM11 były w zakresie numeracyjnym #7xx?
@ktoś: także będę zobowiązany za przesłanie bytomskiego wykazu, o którym piszesz, na mazur185(małpa)poczta.onet.pl

20.01 20:03:13

greg napisał(a):

@markus: jeśli pamiętasz numerację 5xx, to pochodzi ona z dostawy wcześniejszej około 1969 lub 70 roku.Natomiast pierwsze IK 280 były chyba w przedziale 740-753, ponieważ 739 to była ostatnia Karosa SM 11.
Pozdrawiam.

21.01 08:46:52

greg napisał(a):

@markus: tak, sprawdziłem. Jest jak piszesz 739-753 (15 sztuk). Przepraszam.
Pozdrawiam.

21.01 08:50:10

memphis napisał(a):

Pierwsze Ik280.11 z 1978 roku miały numerację od 1200 do 1299, a z 1979 roku - od 3050 do do 3249. Przynajmniej tak wynika z dokumentów.

Wykaz WPK, zebrany z dostępnych nam danych (jednakże dopiero od ikarusów serii 2xx) jest w przygotowaniu i będzie opublikowany wkrótce (w najgorszym wypadku 27.02). Wtedy zapraszamy do uzupełniania historycznych danych i do dyskusji nad szczegółami :)

21.01 09:26:07

markus napisał(a):

@greg: ja też Ciebie przepraszam. Jelcze 043 w przedziale numeracji 2xx rzeczywiście były i to najprawdopodobniej w tych latach co napisałeś. Ale mnie jakoś utkwiły w pamięci te dużo wcześniejsze, może dlatego, że były w bytomskiej zajezdni. Natomiast tych późniejszych chyba nie było. Widzę jednak, że masz dużo konkretnych danych na temat byłego taboru WPK i jest to godne podziwu. Dziwi mnie też fakt, że podobno z dokumentów wynika, że pierwsze Ikarusy 280 były z roku 1978. Na podstawie KRONIKI KOMUNKACJI MIEJSKIEJ stwierdzam jednak, że pierwsze były już w 1977 roku. Moją numerację potwierdziłeś a wię napewno tak było. O Karosach też pamiętam. Numerację miały faktycznie od 700 do 738. Większość z nich była w Katowicach, w Bytomiu chyba tylko dwie lub trzy (722,724 i chyba 735). W każdym razie bardzo dziękuję za Twoje komentarze. Pozdrawiam.

21.01 12:54:26

markus napisał(a):

@Ktos: chętnie bym skorzystał z Twojego spisu taboru WPK z zajezdni bytomskiej. Jeśli Ci to nie sprawi kłopotu to prześlij mi go na adres: markus1511@o2.pl

21.01 12:58:40

markus napisał(a):

@Mikey: poprawiam swoje informacje na temat Ik.280 o numerze 562. Rzeczywiście był taki w Świerklańcu ale nie był on pierwszym w WPK. Według BAZY TABORU został on przydzielony od nowości do zajezdni w Olkuszu. Do Świerklańca zawitał dopiero w roku 1991.Tak nawiasem mówiąc to numeracja Ik.280 serii 5xx gdzieś mi umknęła. Przepraszam i pozdrawiam.

21.01 13:53:55

memphis napisał(a):

Też nie jest to prawdą (zapis w bazie jest prawdopodobnie błędny), gdyż 562 był w Świerklańcu już na początku 1985 roku.

21.01 14:12:38

YoMaHa napisał(a):

W Gliwicach były na mój stan wiedzy 4 SM11. Z innej beczki - jakie numery miały PR100 i PR110? Zakładając, że w 1986 weszły pierwsze migi z #20xx, a PeeRki miały też numerację formatu #2xxx to musiał być okres, kiedy PeeRki jeździły równolegle z migami. Do którego numeru były PR100, a od którego PR110? Z jeszcze innej beczki - usłyszałem kiedyś od osoby w sumie dość zorientowanej, że pierwsze Ik260 miały numery #1632, #1631 i #1622. Tyle tylko, że nie jestem w stanie powiedzieć, czy chodziło o pierwsze w całym WPK czy o pierwsze w Zagłębiu. Podobno najpierwszy z pierwszych ;-) był zupełnie inaczej malowany, cały żółty. I zaś - nie jestem w stanie stwierdzić, na ile jest to wiarygodny fakt, a na ile - wsadzić między miejskie legendy...

21.01 14:53:27

andrzejh69 napisał(a):

562 bardzo czeto jezdzilem, na bank to rocznik 1982 (taki sam jak np kaowickie 593-620) i od ok 1984-1985 na pewno był w Swierklańcu. Przydział miał na 5 czasem na 168. W 1989 osiągnął przebieg 700 rys km (nie miał zerowanego licznika i było go na nim pięknie widac). Pod koniec 1989/90 poszedł na NG do Jamny. W 1992-1993 stał sobie przy prowizorycznej stacji paliw na A4.

21.01 15:18:05

andrzejh69 napisał(a):

w 1986 kiedy pojawiły sie m11 było tylko pare pr 110: 2000,2004- katowickie,2578(?)-tyski :). m11 miały numery od 2005 do około 2450, a potem od 259x :). masowo pr wygineły od 1980, potem je dobijano do ok 1982, pare ostatnich umarło w 1986, ostatni 2004 w grudniu 1986-zaniego była m11 2154.

21.01 15:23:16

markus napisał(a):

@YoMaHa - jeśli chodzi o Jelcze-Berliety PR100 to były one tylko w zajezdni Gliwice. Jeśli chodzi o numerację to były od 2000 do bodajże 2049 i to było wszystko. Nigdzie więcej w WPK nie było PR100. Natomiast PR110 kontynuowały numerację od 2050. Śmiem jednak wątpić czy rzeczywiście PR100 jeździły równolegle z Jelczami M11. PR100 zaczęto produkować w 1972 roku a na Śląsk trafiły chyba w latach 1973-74. Ale podobno długiego żywota nie miały ze względu na swoją awaryjność. Natomiast tzw. migi zaczęto produkować dobrych parę lat później i jak u nas na Śląsku zaczęły kursować to PR100 już chyba nie było, ale tego nie jestem pewien. Natomiast przypuszczam, że M11 które posiadały numerację zaczynającą się na 2000, otrzymały ją dopiero jak już nie było śladu po PR100 i PR110.Według bazy taboru to dopiero M11 z rocznika 1986 otrzymał właśnie taką numerację. Jeśli chodzi o Ikarusy 260, to rzeczywiście z taką numeracją były pierwszymi w WPK i oczywiście jak każda nowość, były tylko w zajezdni Katowice. Był to prawdopodobnie rok 1975 lub 1976. I jak pamiętam kolor tych autobusów nie był tak czysto czerwony jak innych w WPK, tylko bardziej przechodzący w bordo. Coś mi się tak zdaje, że ich numeracja zaczynała się dopiero od 1614. Najlepiej pamiętam autobus o numerze 1618 bo dość długo kursował na linii 92 (Ligota Akademiki-Rokitnica Osiedle Helenka). A co do tego wyjątku w kolorze zółtym, to chyba faktycznie był jeden lub dwa a może nawet i trzy w takim kolorze ale niestety nie wiem z jakim numerem, chociaż przypuszczam, że były to #1634,#1635 i chyba #1636. A te numery taborowe, które podałeś, też oczywiście były w Katowicach. Pozdrawiam.
P.S. Jak dobrze jest powspominać tak odległe czasy i znaleźć zainteresowanie wśród innych.Szkoda tylko, że człowiek sobie nie pospisywał pewnych faktów i danych.

21.01 17:13:28

Rafał napisał(a):

@ktoś. Ja też jestem zainteresowany tymi bytomskimi autobusami. Napisz więc, jeśli możesz, na mój adres mailowy, podany przy tym artykule:)

21.01 17:14:20

memphis napisał(a):

Użytkowników "Mikey", "markus" i "greg" prosiłbym o kontakt mailowy na adres redakcji - jeśli jesteście zainteresowani edycją spisu taboru WPK.

21.01 22:00:20

YoMaHa napisał(a):

@markus: Właśnie dostałem od Znajomego (pozdrawiam) materiał, z którego wynika, że PR100 były w zakresie 2000-2199.

21.01 23:26:05

andrzejh69 napisał(a):

patrząc na to że wtedy rządził Gierek który był ze Sosnowca i który w to miasto bardzo dużo inwestował w tym czasie, wypadałoby że pr 100 były także w zajezdni Będzin i Gołonóg :)

22.01 08:15:38

andrzejh69 napisał(a):

Ktoś- czy w Bytomiu były Pr100 i pr110? Bo z tego co sie dowiedziałem to nie. Jeśli chodzi o bardzo drobne szczegóły z lat 1970-1990 o trzeba bybyło dotrzeć do Pana Botor który w tym czasie był ważnym pracownikiem WPK, dziś już będzie miał około 65-70 lat.

22.01 08:19:39

Ktoś napisał(a):

Witam! Cieszę się że ktoś się interesuje historią WPK choć widzę że już niektórzy czepiają się szczegółów że nie było WPK Bytom ale "malolaty" którzy nie wiedzą o co chodzi zawsze bedą pokazywac swoje "ja" Fakt nie było WPK BYTOM ale było WPK Katowice Z.K. Bytom i proszę nie wchodzić w szczegóły! Wszystkim zainteresowanym postaram się odpisać na meile tylko muszę "przelać" to z komunistycznych kartotek na....komputer. Sory ale to może potrwać.
Do "andrzej69" z tego co wiem to w Bytomiu nie było PR 110 choć notatki mam że 1981 roku na lini 139 (wtedy obsługiwal tą linię WPK zk Bytom jechał parę razy Jelcy Pr 110 o nr 2459. A co do Swierklanieckiego 562 to on od nowođci tam jedzil

22.01 22:06:28

Ktos napisał(a):

aaaa jeszcze jedno pierwsze Ikarusy 280 trafily w 1978 roku i mialy nr na 12.... Bytomskie to 1225, 1226, 1227, 1228, 1229 a Ikarusy 260 to w 1977 i mialy nr na 17.. z Bytomskich to pamietam tylko 1705 jeszcze z prostym pulpitem...potem bzla nr na 8.. min 812 i na 9.. tyn 970,971, 972,973,974,975
i tak kolejno,,,,na 10...,11,,,, potem bzz na 33...34...35...36...37...38....idt itd

22.01 22:15:40

greg napisał(a):

@Ktoś:Kiedyś pisałeś o Karosach SM 11 w Bytomiu. O ile pamiętam to napisałeś chyba przedział 723-727 czyli 5 wozów? Możesz to jeszcze sprawdzić w swoich notatkach?
Pozdrawiam

23.01 10:14:53

YoMaHa napisał(a):

@andrzejh69: a tak w ogóle kiedy pierwwsze wozy zaczęły przychodzić do Gołonoga (i Zagórza)? W końcu to są dość "nowe" zajezdnie w porównaniu np. z Mickiewicza czy Rozbarkiem... Czy po ich oddaniu do użytku szły tam same nówki czy były jakieś relokacje starych wozów, np. z Będzina?

23.01 12:00:07

Ktoś napisał(a):

@greg: Sorki ale o Karosach nie wspominałem nie mam takich informacji ale napewno od 1980 już nie jeżdziły.

24.01 18:03:41

Ktoś napisał(a):

Ale co do Jelczy "ogórków" to pamiętam tak 1831.1832 napewno niebieskie-chyba klamkowce,1979 niebieski (bezklamkowiec) 1993 (biało siwy....) bezklamkowiec. Najdłużej służył w WPK Bytom (zaraz się bedą czepiac co niektórzy że żle napisałem bo nie było WPK BYTOM tylko WPK Katowice Zakład Komunikacyjny w Bytomiu ale jak ktoś wiedzy nie ma to się czepia szczegółów)

24.01 23:13:16

memphis napisał(a):

Ostatnim ogórkiem, który pojawia się w ewidencji jest bytomski 1932 z 1977 roku. Został skasowany po roku 1985.

24.01 23:52:30

YoMaHa napisał(a):

Podobno (zasłyszane na zajezdni podczas "popołudnia wspomnień" ostatni ogór w Gliwicach przyjechał (sic!) w 1984 roku, przyszedł jakoś po kapitalce i w związku z jakimiś zobowiązaniami Jelcza, którym niby miał zadośćuczynić, był klamkowy i miał jakiś kosmiczny numer, nie pasujący do niczego, chyba #4032, w każdym razie na #4xxx. Bardzo niedowierzałem tym opowieściom, ale conajmniej kilku starszych stażem pracowników upierało się przy tej wersji, choć dla mnie jest ona nadal bardzo nieprawdopodobna.

25.01 00:06:30

memphis napisał(a):

Różne dziwne rzeczy bywają, jednak w lutym 1985 już go nie było na stanie autobusów liniowych, bo nie występuje w spisie. Mógł być potraktowany jako socjalny, czy coś.

25.01 16:31:09

Rafał napisał(a):

@Ktoś. Wozy na 17xx to były z roczników 1975-1976. Zakres #1701-1743 - rocznik 1975, #1744-1799 - rocznik 1976. Rocznik 1977 obejmował 260-tki #894-1043, natomiast o peerce #2459 mam odnotowane białe plamy, tzn. nic nie wiadomo na temat jakiegokolwiek miejsca jej stacjonowania. Z tego, co mam odnotowane wynika jasno, że #2460 i #2461 (też PR110U) garażowane były w Gliwicach:)

25.01 17:15:37

YoMaHa napisał(a):

To ja mam kolejną zagwozdkę. W okolicach 1985 roku w Jaworznie pojawia się tajemniczy numer #231 (może - dokładnie nie pamiętam, na pewno trzycyfrówka z dwójką z przodu). Niestety nie mam żadnych informacji o tym, co to było, jedynie pewność, że to nic technicznego nie było ani żadnego socjalnego. Autosan? Ogórek? Ik280 w ten przedział weszły dopiero w 87 roku, zatem coś wcześniejszego...

25.01 19:10:15

markus napisał(a):

Witajcie ponownie wszyscy użytkownicy tego tematu. Widzę, że rozpętała się prawdziwa dyskusja na temat byłego taboru WPK. Jest super. Każdy coś sobie przypomina, coś wygrzebuje z dawnych notatek, ustala pewne dane z dostępnych zestawień. Zanim jednak zostaną ustalone rzeczywiste dane upłynie zapewne dużo czasu. Najpierw pragnę zaprosić na forum do tematu WPK zaj.Katowice, gdzie jeden z forumowiczów potwierdza moje zapamiętane dane na temat pierwszych Ik.260 i 280, o których pisałem wcześniej.
Witaj YoMaHa - co do tego numeru #231 to tylko mógł być Jelcz 043 czyli klamkowiec. Takowe Jaworzno też posiadało, tylko niestety nie pamiętam numerów. Chyba, że widziałeś ten wóz na linii 219, która była obsługiwana początkowo bodajże przez zajezdnię w Brzezince. Tylko nie wiem czy ten rok będzie pasował, chociaż wszystko możliwe, szczególnie jeśli by chodziło o zajezdnię Jaworzno. Jeśli chodzi o tajemniczego "ogórka" #4032 z Gliwic, być może chodziło faktycznie o inny numer. Mnie bardziej chodzi po głowie #1932, bo wg mnie to taki był w Gliwicach, pomimo że @memphis twierdzi jego obecność w Bytomiu.
@Ktoś - pozwolę sobie na pewną korektę co do "ogórków" bytomskich. Podaję numery, które sobie przypomniałem, chociaż na 100% nie jestem za wszystkie pewien.
Jelcz 021 - te najstarsze to #465,#490(został prawdopodobnie skrócony),#491(został prawdopodobnie skrócony),#507,#509,#591(ten jest gdzieś na zdjęciu na dawnej linii 82),#592(autobus,który miał największy przebieg bez remontu).Te chyba ostatnie to #70(inny silnik i tylny most RABA),#71(inny silnik i tylny most RABA),#72,#74,#75(inny silnik i tylny most RABA),#87,#122(inny silnik i tylny most RABA),#123,#124(inny silnik i tylny most RABA),#125 i #126(inny silnik i tylny most RABA). Ten inny silnik, to kierowcy wtedy mówili o silniku Karosy.
Jelcz 043 - #134(inny silnik i tylny most RABA),#147,#150(inny silnik i tylny most RABA),#151,#152,#153 i #154(inny silnik i tylny most RABA).Niektóre z nich były chyba niebieskie, ale tego już nie pamiętam. Mogły być jeszcze #1331 i #1332, ale to są tylko domysły. Były jeszcze starsze, o których już pisałem - #539,#540 i #541.
Jelcz 272 MEX - #464,#505,#506(tym napewno jechałem kilka razy na linii 20),#264,#265,#284,#285(ten był wydzierżawiony po remoncie w 1981 roku kopalni "POKÓJ" w Rudzie Ślaskiej),#1333,#1334,#1335,#1336,#1337,#1338,#1804(inny silnik i tylny most RABA),#1815(inny silnik i tylny most RABA, tym autobusem jeździła para kierowców, którzy mieli #592 i #124),#1830,#1831,#1857,#1858,#1881,#1882,#1883,#1884,#1885,#1886,#1893,#1894,#1895,#1896,#1897,#1898,#1897,#1898,#1899,#1900,#1901,#1902(inny silnik i tylny most RABA)#1911,#1914,#1921,#1922,#1964,#1991,#1992,#1993,#1994,#1995,#1996.
I to by było na razie co do "ogórków". Bardzo proszę o uwagi i ewentualne korekty. To napewno nie wszystkie "bytomskie" Jelcze.

26.01 14:21:43

memphis napisał(a):

Uprzejmie proszę o przeniesienie się z dyskusją na forum do tematu na temat historii taboru i linii WPK Katowice - bezpośredni odnośnik: http://www.tram-silesia.pl/...
(będzie wygodniej dla piszących, jak również łatwiej będzie wyszukać później odpowiednie informacje).

Jednocześnie zachęcam ponownie do edycji wpisów nt. WPK Katowice w naszej bazie taboru. Część danych jest wprowadzona, jednak nie są jeszcze dostępne dla osób niezalogowanych. Aby otrzymać dostęp do tych danych i możliwości edycji proszę o kontakt mailowy z redakcją.

26.01 15:14:21

Ktos napisał(a):

Markus! jeszcze napewno były Jelcze #1978 i #1979 niebieskie (bezklamkowce) mam notatke że nawet#1979 jeszcze w 1983 roku smigał po Miechowicach

30.01 19:01:56

markus napisał(a):

@Ktoś - Super. Zapewne takie były. Przypomniałem sobie,że niebieskie były też "ogórki" 272 MEX. Dziękuję. Chciałbym jeszcze skorzystać z Twojej pomocy ale z Tym musimy się przenieść na Forum do tematu "Historia taboru WPK" czy np."Zaginione linie". A tam się ostatnio zrobił ruch. Zapraszam, bo znowu dostaniemy upomnienie od redakcji.

30.01 19:39:44

YoMaHa napisał(a):

Wbrew zachętom memphisa, a tylko celem tego, aby sprostowanie pojawiło się w miejscu tym samym co informacja chciałbym skorygować podaną wcześniej informację z Jaworzna - ostatni odnotowany tam ogór to #254.

31.01 14:59:12

ziut napisał(a):

Szanowny Panie markus.
Autobusy Berliet PR100PL były eksploatowane w 3-ch zajezdniach a mianowicie:Gliwice,Tychy/pierwsze wyposażenie nowej zajezdni na Towarowej/Gołonóg.
Pierwsze 5szt oryginalnych Berlietów PR100 były dostarczone do zajezdni w Katowicach i po krótkiej eksploatacji w ramach unifikacji taboru przekazane do Gliwic/nr inw.2000-2004/.
Pierwszy Ikarus 260.04 również eksploatację rozpoczął w Katowicach?nr inw.1614/ i faktycznie miał kolor żółtawo-musztardowy.
Pozdrawiam
ps.WPK Katowice/trakcja spalinowa/ oraz PKM Katowice w sumie przepracowałem ponad 46lat.Od 01.01 2010 emerytura.

18.03 17:35:58


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!