Protram 205WrAs - testy w Tramwajach Śląskich
10.05.2009
Od soboty 9 maja Tramwaje Śląskie testują wagon tramwajowy typu 205WrAs wyprodukowany przez wrocławski Protram. Jest to przegubowy wagon ze strefą niskiej podłogi w środkowym członie wagonu.
Wagon o numerze 2710 (należący do MPK Wrocław) przyjechał do zajezdni Zawodzie w nocy z piątku na sobotę i 9 maja udał się w pierwsze próbne jazdy po naszej sieci tramwajowej - zwiedził ulicę Gliwicką. Weekend spędza w hali wozowni w Chorzowie Batorym. W kolejnych dniach planowane są dalsze jazdy testowe, w tym również z pasażerami - najprawdopodobniej na linii 6, choć możliwe są też inne.
Wkrótce więcej informacji o testach i konstrukcji tego wagonu.
John napisał(a):
No to widać pierwsze efekty reorganizacji TS. Zaoszczędzone pieniądze z zlikwidowanych nierentownych linii np 12 można teraz przeznaczyć na zakup nowych pojazdów. Szkoda tylko, że wspieramy PÓŁŚLĄZAKÓW z Wrocławia, a nie nasz Konstal, który był dumą Polski robotniczej. Myślę, że jeszcze trzeba zlikwidować 17 i 18 a wtedy może takich tramwajów będzie można kupić dużo i wymienić tabor w 60% na nowy
10.05 07:39:52
świrus napisał(a):
@John: heil?
Po pierwsze żaden zakup, tylko testy. Pozatym od szwabów (a może nawet francuzów) i tak nic nie kupimy, bo na to nie ma pieniędzy, zatem spokojnie.
Po drugie, u Konstalu ciągle mamy długi, które jeszcze przez jakiś czas będziemy spłacać, także u nas też nic nowego nie kupimy.
Po trzecie (jak już tak ładnie jedziemy po narodach), te szwabsko-francusko-imperialistyczne tramwaje to już starocie. Nasze władze doznały olśnienia i odkryły tajemnicę, że lepiej jest inwestować w autobusy/BRT zamiast w tramwaje bo tanio (zwłaszcza BRT) i ekologiczniej (??) jest.
10.05 08:20:23
102n@ napisał(a):
John co Ty pieprzysz za przeproszeniem?! Co ma likwidacja linii (zmniejszenie pracy przewozowej, mniejsze przychody z wozokm) do zakupu nowego taboru z pieniędzy z unijnego programu?!
Idąc Twoim tokiem myślenia to trzeba zaorać połowę sieci, sprzedać złom i za to kupić z 10 WrAs-ów. Bez komentarza...
10.05 08:58:13
lgor napisał(a):
@John ale żeś komentarz uwalił.Likwidacja T12 z pewnością nie wpłynie pozytywnie na budżet TŚ. Ponadto jak możesz pisać o Wrocławiu iż to półŚląsk. To właśnie GOP jest sztucznym tworem tej krainy geograficznej, której kolebką powstania był właśnie Wrocław.
10.05 11:47:22
imć Paneff napisał(a):
Lepiej kupować wagony od "pół-Ślązaków" niż wsłuchiwać się w brednie ćwierćinteligentów pokroju Johna.
świrus - w Szwabii jest jakaś fabryka wagonów?
10.05 12:36:34
Popiel ^^ napisał(a):
No, ciekawe jak sprawuje się Nasz Wrocławski Tramwaj ^^...
Mam madzieje, że go nie rozpieprzycie przez te 2 tygodnie :)...
zakup takiego WrAs`a nie jest drogi, jakieś 3 mln zł ( mamy zapewnione, że tramwaj jest trwały i, że się szybko nie zepsuje :))....)
W moim rodzinnym mieście jeżdżą Konstale/Protramy 105NWr... KZK GOP powinno inwestować w tego typu tramwaje ( modernizować stare 105 )
Zastanawia mnie, dlaczego większość Miłośników ze Sląska myśli, że 204 i 205 WrAs jest robiony ze starej 105, wszystko jest starannie robione od podstaw :)...
Powiem tak, opłaca się inwestować w Tramwaje Protrama, te tramwaje się nie starzeją, ciągle pojawia się coś nowego ^^, pierwszy 105 NWr bardzo różni się od niedawno zmodernizowanego 105 NWr...
Klub Miłośników Tramwai Protram pozdrawia wszystkich miłośników, ze Śląska :D...
P.S. - Dbajcie o Protrama 205 WrAs # 2710 ... i fotka która została umieszczona na tej stronie ( Jak wciągają tramwaj na lawetę ) to zasługa Miłośniczki z Klubu :))...
Niedługo więcej zdjęć z tego wydarzenia pojawi się na stronie :
http://www.protram.com.pl/d...
10.05 13:08:45
Ahorcado napisał(a):
Miejmy nadzieję, że kilka takich ProTRAMów zawita do nas w ramach słynnych "100 mld euro na modernizację infrastruktury tramwajowej".
Choć nie wiem czy nie wolałbym go z przodem żelazka.
Tak z ciekawości - jaka jest różnica cenowa między Protramem, a zachodnią konkurencją?
10.05 13:55:06
Robet napisał(a):
Przestańcie, jakby tramwaje nasze były takie cudowne, to już trumna nad którym się tylko płacze. Trzeba od nowa budować wszystko żeby było cywilizowane i porządne.
10.05 14:18:56
ik 280 napisał(a):
Nie wierzyłem, że kiedykolwiek zobaczę protrama na Śląsku. Wydaje mi się, że jest to najlepsze rozwiązanie dla TŚ. Nie jest tak delikatny jak np. pesa lub bomba i chyba nie rozsypałby się nawet na naszych torach. Może mógłby nawet trochę pojeździć po Gliwicach, ale wtedy Frankenstein chyba zagrodziłby mu drogę własnym tirem.
10.05 15:10:49
karolalien napisał(a):
Wie ktoś może czemu TŚ zdecydowały się na test tego modelu, mam nadzieję że nie planują zakup tego czegoś, to ani nie jest całkowicie niskopodłogowe :/. Na śląskich torach bardzo chętnie zobaczył bym Luas z Dublina :D najlepiej wersję 5 członową.
10.05 15:12:08
Gojira napisał(a):
@karolalien: a po co nam tramwaj całkowicie niskopodłogowy? Zgadzam się natomiast z "ik 280"
10.05 16:46:59
butthead napisał(a):
Ceny trudno porównywać, bo to różne generacje taboru. Niski wieloczłonowy wagon to ~8 mln zł, a prezentowany protram został wyceniony na 3,9 mln zł.
10.05 16:59:29
lgor napisał(a):
Ten protram ładnie by wyglądał pomalowany jak flirty tzn na żółto-niebiesko ;)
10.05 17:37:05
do John napisał(a):
Konstal KIEDYŚ był dumą Polski, ale TERAZ jego właścicielem jest przecie francuski Alstom, to tak dla ścisłości...
10.05 18:09:43
Ravel napisał(a):
Mnie się zawsze ten panzer-tramwaj podobał. To kolejne wcielenie N-ki (czyli tramwaju wzorowanego na niemieckim wagonie wojennym) jest chyba przejawem wrocławskiego sentymentu do Festung Breslau. Teraz na tym pół-Śląsku mają szersze ulice, to i materiał na barykady musi być dłuższy :-)
Na Śląsku to widziałbym go np. na 27. Naprawdę ;-)
10.05 18:33:11
Rekin napisał(a):
@John - Pogięło Cię, człowieku? Cóż ty za bzdury pleciesz? Jakie zaoszczędzone pieniądze? Linia 12 to była kaczka znoszaca złote jaja - 7 złoty przychodu za kilometr przy koszcie własnym 3 złote. Zero remontów, tylko czysty wpływ! Kazda zlikwidowana linia to odpływ kasy z firmy tramwajowej - trzeba płacić podatek za grunty na których leży nieczynna linia, sprzedać sie ich nie da...
10.05 20:58:45
Miki napisał(a):
Prośba do moderatora - jeśli ktoś bez pojęcia wypisuje tutaj takie bzdury, jak John, proszę opatrzyć to stosownym komentarzem albo w ogóle wycinać. Jeśli portal WPK ma trzymać chociaż minimalny poziom, zlitujcie sie i nie siejcie obelgami i pierdołami, bo czyta to masa ludzi, którzy są potem zdezorientowani lub zniesmaczeni.
10.05 21:05:47
204wras napisał(a):
Mam nadzieję że #2710 będzie się wam dobrze sprawować. Mam nadzieję że wam się spodoba i ich trochę kupicie. Pozdrowienia z Wrocławia.
PS. Wszyscy jesteśmy Ślązakami w równym stopniu.
10.05 22:16:22
Robet napisał(a):
Gojira napisał(a):
@karolalien: a po co nam tramwaj całkowicie niskopodłogowy?
Boże, takie rzeczy powinny też nie przechodzić. To może jeździjmy Ikarusami z nowymi silnikami Mana? Już dawno powinny zostać wyrżnięte w pień stare tramwaje.
10.05 22:30:20
Robet napisał(a):
@"7 złoty przychodu za kilometr przy koszcie własnym 3 złote." Jeśli tak jest to dlaczego w TŚ jest takie DNO?
10.05 22:32:28
Penny napisał(a):
@Robert: ten zysk dostaje KZK GOP, a nie TŚ... TŚ dostaje za wozokilometry niezależnie od zysków bądź strat danej trasy.
10.05 23:37:12
Szalony napisał(a):
Ta BANA jechała z obstawą (POGOTOWIE, KONTROLER) i ledwie zmieścił się przy wjeździe na zajezdnie!!! Ciekawe kiedy się rozpadnie na ŚLĄSKICH "TORACH"
11.05 00:39:57
Li napisał(a):
Nie widzę konieczności inwestowania w najbliższym czasie w tabor wyłącznie niskopodłogowy. Rozwiązanie, jak w omawianym testowanym wagonie, wydaje się najrozsądniejsze w obecnej chwili. Z komentarzy wynika, iż zakup jednego całkowicie niskopodłogowego tramwaju jest dwukrotnie droższy niż niskowejściowego, które i tak gwarantują znaczne udogodnienia dla pasażerów, szczególnie kobiet z dziećmi, pasażerów z wózkami, inwalidów, osób niepełnosprawnych i osób starszych. Sądzę, że to idealny złoty środek pomiędzy maksymalną wygodą i nowoczesnością, a rozsądkiem i możliwościami. No właśnie możliwościami... same testy nie świadczą o planowanych zakupach, więc trzeba czekać, jeśli ktoś chce może żywić nadzieje, nawet wobec potwierdzonych planów. Mimo wszystko i tak czas pokaże. Dopiero inwestycje nie zostaną zrealizowane, wszystkiego można się spodziewać;) Tabor całkowicie niskopodłogowy można uwzględnić w planach naprawdę długoterminowych. Dopiero za kilkanaście lat, wtedy będzie można mówić o taborze całkowicie niskopodłogowym jako podstawie taboru. Teraz jednak trzeba zadbać o MOŻLIWIE najlepszą jakość taboru, a taką gwarantuje omawiany w artykule model tramwaju.
PS "półślązacy" WTF?? jak już to Górnoślązacy i Dolnoślązacy... podejmując idee Johna można pomyśleć, że pół Śląska to Dolny Śląsk, drugie pół - Górny. Implikując - zarówno Dolnoślązacy i Górnoślązacy są Półślązakami, skoro mają po połowie;P dobra... za bardzo abstrakcyjny tok rozumowania:P może po prostu Ślązacy, jedni i drudzy, Górno i Dolno;) a Półślązaków zostawmy Johnowi... BTW a może Półślązacy to tzw. Krojcoki;), dobra! koniec! nie warto się nad tym głowić...
11.05 00:43:53
butthead napisał(a):
@Robet: W tym przypadku akurat mają rację - na tym etapie (i zapewne jeszcze długo-długo) do GOP-u nie są potrzebne wymagające niskopodłogowce, tylko tabor uniwersalny, który pojedzie po najbardziej nawet zdewastowanych torowiskach. I taki właśnie jest ten wagon z Wrocławia. A jak infra kiedykolwiek zostanie doprowadzona do porządku, to można robić systemowe inwestycje w full LF-y.
11.05 00:50:10
Li napisał(a):
Aha! Likwidowanie linii tramwajowych nie wiem czy przysporzy kasy. Podpierając się udzielonymi komentarzami raczej nie - co wydaje się logicznym. Likwidowanie linii tramwajowych i ograniczanie komunikacji miejskiej szynowej już na pierwszy rzut oka wydaje się bezsensowne i niecelowe. Transport szynowy jako jedyny daje możliwość odseparowania komunikacji od ruchu drogowego, co przekłada się na sprawność, efektywność, skuteczność takiego komunikacji. Co więcej, w momencie, kiedy komunikacja indywidualna samochodowa oraz miejska autobusowa dojdą do punktu "absolutnego zablokowania", czyli notorycznych korków i absolutnego braku sprawności i efektywności komunikacji kołowej, w związku z stanem infrastruktury drogowej, co prędko może się zdarzyć, komunikacja szynowa nadal będzie mogła stanowić skuteczną i sprawną alternatywę, pod warunkiem odpowiedniej polityki rozwoju komunikacji miejskiej i przemyślanych zaplanowanych i zrealizowanych inwestycji.
11.05 00:54:31
John napisał(a):
Poprostu likwiacja linii daje oszczędności można zwolnić załogę i odpada koszt utrzymania infrastruktury. Ziemię też można sprzedać więc niech nikt takich głupot nie wypisuje bo na miejscu torów 12 juź coś budują. Od upadku komunizmu zlikiwdowanowiele lini autobusowych inne przebudowano co powoduje, że procentowy udział nowszych niskopodłogowych autobusów jest o wiele większy niż tramwajów. I nawet jeżeli to są 15 letnie Many to i tak to lepsze niż stare 105-tki. Dlatego pozwólcie zreformować sieć tramwajową a nie bądźcie betonem, który płacze za każdą linią likwidowaną.
P.S. Uważam, że istnieją tylko jedni prawdziwi Ślązacy czyli Ci z górnego Śląska. Ci z dolnego to mają więcej korzeni Niemieckich niż Śląskich nawet takiej gwary jak My nie mają stąd uważam ich tylko za Połówkę druga połówka to Niemcy
11.05 07:14:20
AdaM napisał(a):
W pełni popieram, przynajmniej na okres przejściowy korzystanie z takich wagonów. W końcu musimy odnawiać tabor. Mamy wybór: coś w pełni niskiego, z perspektywą pojeżdżenia 3 lat (a potem na pół roku odstawienia i tak w kółko), albo sprowadzanie kasacji - teraz pewnie przerzucimy się na Warszawę.
W tym zestawieniu taki wagon jest bardzo łakomym kąskiem. Tylko co z liniami na których jeżdżą single. KZK zaraz pod hasłem wprowadzania niskopodłogowych zechce puszczać tramwaje co 30 minut.
11.05 08:07:38
Ahorcado napisał(a):
1. Popieram wniosek o moderację komentarzy, bo jeszcze ktoś w UM Gliwice zacznie powoływać się na takie bzdury jak komentarz o "pozytywnych efektach wycinania linii tramwajowych".
2. John: -> jak mawiali bohaterowie "Angelusa" DUPISZ FLEKI! O ile mogę się zgodzić z tym, że Wrocław to trochę pół-ślązacy, to tylko ze względu na wypędzenia i fakt, że Dolny Śląsk, to dziś przeniesione dawne kresy wschodnie.
Natomiast historycznie Wrocław zawsze był stolicą Śląska i jest nią także dziś. Twoje słowa są tylko przykładem jak pięknie spełniła swoje zadanie polska propaganda z czasów PRL.
11.05 08:39:57
memphis napisał(a):
Każdy ma prawo do swojego zdania, nawet jeśli jest kontrowersyjne.
11.05 09:13:11
pasażer napisał(a):
@John-coś dla ciebie "czysty ślązaku"
http://pl.wikipedia.org/wik...
11.05 09:15:06
Wrocławianka napisał(a):
@John - Ciekawe masz poglądy, jeśli sądzisz, że gwara górnośląska sprawia, że jesteś prawdziwym Ślązakiem. A jeśli już o gwarze mówimy, to jestem pewna, że jakbyś był we Wrocławiu to też byś mógł nie zrozumieć wszystkich zwrotów, które używamy na co dzień. Każdy region ma swego rodzaju gwarę.
A co do 2710 to mam nadzieję, że się spodoba. Te wozy mają niezłego kopa :P. No i dobre hamowanie.
11.05 11:59:23
Heniek napisał(a):
@John - piszesz synek takie pierdoły, że głowa boli. Coś się buduje na linii 12 - no pewnie, wybudowano aż jeden słupek przystankowy na Alfredzie! :-)))) @memphis - jestem za zabanowaniem gościa.
11.05 14:03:23
Rekin napisał(a):
John to taki Ślonzok jak z koziej rzyci tromba - po chamskiej mentalności mozna sądzić, że przybył chopek tu z jakiegoś zadupia za chlebem. Nie ma sensu tracić miejsca na nic nie wnoszące posty trolli.
11.05 14:09:36
andrzejh69 napisał(a):
słuchajcie droga młodzieży ..prosze tu komentować 2710, a nie temat śląsk/wrocław/ślązak na co przeznaczone są inne strony.
205-tka ma tej niskiej podłogi bardzo mało, a strome schody które do niej wewnątrz prowadzą nie są za bardzo bezpieczne np podczas hamowania. Nie jestem za jego zakupem przez TŚ (za 3,9 mln), mimo że wizualnie podoba mi się. Jak już to ekonomiczniej coś takiego zbudowac w oparciu o uzywane 105-tki jak to zrobiono w Poznaniu.
11.05 14:26:15
slowak99 napisał(a):
"Na Śląsku to widziałbym go np. na 27. Naprawdę ;-) "
@Ravel: od kiedy 27 wiedzie przez Śląsk?
Swoją drogą, fakt, tramwaje typu Protram nadawałyby się na linie typu 27.
11.05 15:03:16
ktoś napisał(a):
Hm... John ma trochę racji, ale nie z "półślązakami". Narzekacie ino że bany nie ma...
Cieszcie się że jeszcze coś jest bo ja przeczuwam że będą za niedługo 2 straty:
-padną TŚ
-a potem KZK GOP [MZKP?].
A lepiej mieć 10 Protramków na trasie niż 200 (;p) niskaczy na zajezdni z awariami.
11.05 17:47:19
Penny napisał(a):
no to nie śląsk, ale od kilkunastu dni Silesię :P
11.05 17:49:37
John napisał(a):
@Heniek: Tak jak napisał Memphis każdy ma prawo do swojego zdania. A tak naprawdę historia oceni czy ja czy ktoś inny miał słuszne poglądy. I mało wiesz drogi Heńku bo oprócz Alfreda to między Chorzowem a Siemianowicami budują jakiś parking czy coś przy ogródkach tam już nie ma torów nawet.
11.05 17:55:34
Ravel napisał(a):
@slowak99: odkąd ludzie nie potrafią uwierzyć w to, że kiedykolwiek zobaczą _wrocławski_ tramwaj _na_Śląsku_ ;-)
11.05 18:39:28
paszZ napisał(a):
A co oni niby testują w tym tramwaju?
Wie ktoś?
Podobno ma jeździ na linii 1 lub 4 tylko do czasu decyzji Gliwic.
Karliki niech sobie najpierw naprawią, a potem innym tramwaje psują
11.05 19:27:42
slowak99 napisał(a):
@Ravel: Protram póki co jeździ wyłącznie na Śląsku, a na następny raz w imieniu Zagłębiaków prosiłbym o odrobinę tolerancji i uznanie nas i naszych gmin, jako odrębnych ziem. To w końcu część Małopolski.
Do innych: dziwi mnie, że tak burzycie się o testy innych tramwajów. Likwidują 12, fala złych emocji, chcą zlikwidować 1 i 4, kolejne wyzwiska na cały świat, że jakim to prawem zabierają nam tramwaje. Ja również jestem z Wami i wiem (podobnie, jak Wy) wiele więcej o komunikacji, niż decydenci, którzy rządząc niszczą. Teraz z kolei przyjeżdża do nas na testy tramwaj z Wrocławia (który de facto leży na Śląsku) i połowa komentarzy "bee", "po co nam in, chcemy niskie" itd. Czy to jest rozsądne? Czy nie lepiej wspierać władze TŚ i wymuszać coś dobrego dla tramwajów? Czy może chcecie swoje 105 na zawsze? Ja też bardzo lubię nasze wszechmocne Konstalki, ale teraz ich miejsce to muzeum. Odważmy się na odrobinę liberalizmu i gośćmy u siebie Protramy, Pesy, Bombardiery i inne ciekawe "nowinki", przetestujmy, co najlepsze na nasze tory, aby w końcu zainwestować w nowe wagony, które będą w stanie jeździć 30 lat, a nie 10, czy 15.
Pozdrawiam
11.05 21:19:14
GaiusOctavianus napisał(a):
Witam, lata na to czekalem i wrescie dobry i sprawdzony tramwaj trafil na tory GOPu. @John, Wroclaw to jedyna stolica Slaska ale to tak poza konkursem. Tramwaj prosty, sprawdzony i napewno lepiej sie sprawdzi niz Karliki na trasach. Ja jako mieszkaniec Katowic jestem za 205tka. Ten tramwaj jest nadzieja na to ze cos ruszy ku dobremu. Wspolne zakupy z Wroclawiem tych tramwai tez moga nam wyjsc taniej...
11.05 21:44:30
antropofobia napisał(a):
No, po tym co tutaj wyczytuję dochodzę do wniosku:
PRECZ Z KZK GOP!
Precz z organizacją komunikacji między miastami!
Miasta odgrodzimy 10-metrowymi murami. W środku Unii na przejazd z miasta do miasta wymagane będą specjalne trudno dostępne wizy.
Wszyscy chcą się odgradzać, wszyscy wskazują na swoją przynależność i poniżają "obcych" (@slowak99: jeśli Zagłębie jest Małopolską, to Berlin leży u podnóża Rudaw). Władze miast za nic nie chcą ze sobą współpracować, w swoim zadufaniu o przynależności zapominają nawet o własnych miastach i wy się dziwicie, że tu taki syf panuje? Dziwcie się dalej! Z taką mentalnością nic się nie zmieni, a już na pewno nie na lepsze.
Będziemy wchodzić na phototrans.eu->Azerbaycan i zachwycać się bogactwem tamtej republiki zakaukaskiej, po czym wsiadać na swoje drewniane rowery żeby dostać się do szkoły/pracy w aż 2-piętrowym biurowcu.
11.05 22:24:38
protramik napisał(a):
Z tym "na pewno lepiej się sprawdzi" byłbym ostrożny - nie ma bądź co bądź jeszcze żadnej 205tki, która dożyła wieku karlika ;) Jak wspólne zakupy mogą "wyjść taniej", skoro to właśnie Wrocław te tramwaje produkuje? MPK i Protram z dnia na dzień nie stały się zupełnie nieznanymi sobie firmami przecie ;)
11.05 22:41:52
GaiusOctavianus napisał(a):
Oczywiscie ale placic trzeba a produkcja masowa jest tansza...
11.05 22:47:40
puschel napisał(a):
@slowak99 - zgadzam się z Twoim komentarzem, powinniśmy wspierać TŚ i cieszyć się, że w ogóle chcą inwestować w lepszy tabor. 105-tki odchodzą powoli do lamusa i pora rozejrzeć się za jakimś lepszym modelem i uważam,że Protram ma dla nas lepszą ofertę niż Poznań, czy Łódź. A powoli powoli i doczekamy Luasów na Śląsku.
11.05 23:56:43
Gojira napisał(a):
@John: Cóż za wspaniała INWESTYCJA na tych torach! Parking BUDUJĄ a ile on ma pięter? Proszę Cię...
Ludzie Ci tłumaczą, że zamykanie linii nie jest dochodowe dla TŚ i dlaczego a Ty dalej swoje.
"można zwolnić załogę" - brawo :) A Ty wyżywisz rodziny zwolnionych... A zresztą poco?! Niech siedzą bezrobotni w domu i biorą bezrobotne... wyjdzie to nas TANIEJ bo teraz pieniądze z naszych podatków pójdą na nieroba. A tak na marginesie ile to zwolniono pracowników po zlikwidowaniu 12?
12.05 01:59:51
AdaM napisał(a):
Ludzie - czego się burzycie na Johna. Jako prawdziwy Ślązak docenia to, że na miejscu linii tramwajowej jest parking, na miejscu ogródków działkowych będzie parking, na miejscu rozarium parking, a na miejscu głównej alei WPKiW ulica by wreszcie można było korzystać swobodnie z parku (dojeżdżajać do ławki rzecz jasna samochodem) a nie musieć łazić wszędzie na piechotę - w końcu to park wypoczynku a nie wysiłku ;)
12.05 08:55:30
Jakub Halor napisał(a):
Nikogo nie zwolniono po likwidacji linii 12. Po prostu wymyslono im pracę upychając na siłę dodatkowe brygady na innych liniach, przez co zmiejszyla sie prędkość eksploatacyjna, a co za tym idzie wydajność i dochodowość pozostalych linii. Dla tramwajów jest to po prostu kolejna bolesna strata.
Co do "zlotych myśli" Johna - osobiscie uważam, ze demokracja to fatalny wynalazek na forum, powinno miec ono moderatora. Jaki sens maja wypowiedzi przedszkolaka w dyskusji na poziomie dajmy na to liceum? Jesli facet nie ma pojecia o podstawach, niech najpierw odbebni jakiś FAQ, a potem zabiera głos. Dla nieuków nie powinno być miejsca, bo nieuctwo jest bardzo zaraźliwe.
12.05 11:04:39
Gojira napisał(a):
@Jakub Halor: "Nikogo nie zwolniono po likwidacji linii 12." Wiem, To było pytanie do Johna, apropo tego co zyskaliśmy po likwidacji 12. Bo z pierwszego komentarza Johna wynika, że dzięki likwidacji linii 12 i pozostałych nagle nas stać na tramwaje których de facto nawet nie kupujemy :]
12.05 15:28:26
slowak99 napisał(a):
"(@slowak99: jeśli Zagłębie jest Małopolską, to Berlin leży u podnóża Rudaw). "
@Antropofobia: oczywiście, że Zagłębie jest częścią Małopolski, dokładniej rzecz biorąc jest to Zachodnia Małopolska. My nigdy nie należeliśmy do Śląska. Na dowód swego możesz poczytać:
http://www.zaglebiedabrowsk...
http://pl.wikipedia.org/wik...
Jeżeli masz jakieś "ale" zapraszam na maila, a tu EOT.
Odnośnie Protrama, osobiście uważam, że powinien pojeździć po Gliwicach, aby ratować tamtejsze linie, jeżeli tylko torowisko na to pozwala.
12.05 17:05:11
GaiusOctavianus napisał(a):
Wracajac do tematu, uwazam ze mozna by bylo wyciagnac o wiele wiecej korzysci z zakupu 205tek niz tylko 20 nowych tramwai... dla TŚ, MPK Wroclaw i moze jeszcze jednej firmy tramwajowej na Naszym Slasku... Chodzi mi o obecne wojewodztwa nawiazujace nazwa do regionu.
12.05 17:08:49
John napisał(a):
@Gojira - Wiesz jak kogoś zwalniają z tramwajów to jak ma tkaie podejście, że siedzi i bierze zasiłek to i tak tylko przez pół roku. Przecież nikt nie każe całe życie być komuś tramwajarzem. Branże można zmienić. Słuchajcie, żeby coś było dochodowe trzeba to przeorganizować zrestruktoryzować. Linie autobusowe od 1990 roku przeszły wiele zmian chociaż uważam, że to wciąż za mało. Zobaczcie jak kopalnie przynosiły straty. Pozamykano ich dużo i teraz jest spokój. Są dochodowe. Dlatego nie burzcie się, że zamyka się jakąś linię bo żeby tramwaje mogły być normalne to muszą przejść reorganizację. W innym Państwach tramwaje są na głownych trasach komunikacyjnych. A nie tak jak u Nas Siemianowice- Chorzów, albo Chebzie - Bytom linia 18. 18 też powinno się zlikwidować większość pasażerów nie płaci za bilety. A zaoszczędzone pieniądze i wagony przeznaczyć na linię Katowice Bytom, Katowice - Piotrowice, Swiętochłowice Bytom. Zrozumcie wkońcu RERGANIZACJA musi być. Nie wiem czemu się tak oburzacie.
12.05 17:28:13
zonk napisał(a):
Ciekawa sprawa, że pierwsi o demokracji i wolności słowa krzyczą tacy, których poglądy pasują do poglądów organizatorów rewolucji październikowej (o ich metodach postępowania wobec sprzeciwiających się wszyscy powszechnie wiemy), czy też tacy tworzący sobie drabiny rasowe i informujący, kogo należy /\ i \/...
A jak dla mnie John prezentuje stanowisko podobne do stanowiska prezydentów miast GOPu. Wszak na prosty rozum to likwidacja to rezygnacja z utrzymywania linii, a to czy linia była dochodowa albo chociaż zarabiała na siebie, to sprawa dalsza...
12.05 18:16:22
pirus napisał(a):
nie taki tramwaj to inny się znajdzie co pojedzie na stale za nasze wysłużone wagony i będzie tańszy i lepszy
12.05 18:49:00
Gojira napisał(a):
@John: nie mam zamiaru z Tobą polemizować bo to nie ma najmniejszego sensu. Jednakże w jednym przeszedłeś samego siebie... "18 też powinno się zlikwidować większość pasażerów nie płaci za bilety."
Za tego typu herezje powinno się karać.
1. Skąd wiesz ilu ludzi na tej linii nie płaci za bilety? Jaki jest stosunek gapowiczów do uczciwych pasażerów?
2. Na której linii autobusowej/tramwajowej nie ma gapowiczów?
3. Zlikwidujesz tramwaj i co? Gapowicze odejdą wraz z linią do piachu? Czy też przeniosą się na linię autobusową. Wtedy okaże się, że tą linią autobusową jeżdżą gapowicze więc ją zlikwidujemy a oni przeniosą się na kolejną... itd.
ZLIKWIDUJMY KZK GOP! Bo korzystają z niego GAPOWICZE!
Do reszty się nie odniosę bo zwyczajnie szkoda mi nerwów
13.05 00:27:33
Suchy napisał(a):
@John - zaoszczędzone pieniądze Z CZEGO??? Za kursowanie linii 18 pieniądze wykładają urzędy miast Ruda Śląska i Bytom, czyli miasta po których terenie ta linia kursuje, bo na tym opiera się finansowanie naszej KM - linia przebiega przez teren miasta to miasto płaci kasę do KZK za to, że ta linia działa. Linię likwidujesz - miasto przestaje płacić do KZK. Więc mam pytanie - JAKIE zaoszczędzone pieniądze chcesz przeznaczać? Mam rozumieć że prezydenci Bytomia i Rudy Śląskiej mają zabawić się w dobrego wujka-sponsora i fundować mieszkańcom Katowic czy Chorzowa komunikację miejską, a ja jako mieszkaniec Rudy to se mam radzić samemu tak? Bo Katowice ważniejsze i wszystkie miasta wkoło mają się zrzucać?
Tyś się dziecko chyba z durniem na rozum zamienił. Poczytaj sobie może najpierw o obowiązkach jakie spoczywają na samorządach, czyli m.in. organizowanie i finansowanie komunikacji miejskiej na obszarze WŁASNEGO a nie CUDZEGO miasta. Żadne miasto nie będzie się bawiło w sponsora i fundowało okolicznym miastom z własnej kasy lepszej komunikacji, bo każde miasto ma się troszczyć przede wszystkim o siebie i swój rozwój. Więc ja nie wiem, jakie ty pieniądze chcesz zaoszczędzić i przeznaczyć na jakieś inne linie. No chyba że mówisz o tym, co uzbierałeś we własnej śwince-skarbonce i ofiarujesz się przynieść to do KZK i dorzucić się.
Aha - co do argumentu, że w 18 nie kasują biletów, to należy ją zamknąć. W takim razie ja proponuję zamknąć całą sieć od razu, bo wogóle mało kto kasuje bilety, dalece nie tylko na 18. Z takimi argumentami mój drogi to proszę iść kandydować na stanowisko prezydenta Gliwic czy Będzina, a nie tutaj na forum wchodzić i komentować, bo to nie są argumenty, tylko populizmy-debilizmy dla głupich i łatwowiernych ludzi.
13.05 02:26:14
AdaM napisał(a):
Pastwienia nad Johem cd:
Im gęstsza sieć tramwajowa i im więcej tramwajów jeździ tym jest tańsza (tym tańszy jest wozokm). Jak zlikwidujemy połowę linii typu 18 to koszty tylko i wyłącznie wzrosną.
A co do głównych ciągów. Owszem - to prawda. Tylko jednymi z takich głównych ciągów jest trasa 1/4, 22, 26. I co?
- 1/4 do likwidacji
- 22 pocięte
- 26 za chwilę samo się rozleci a nikt nie myśli o tym co zrobić żeby stanęło na nogi.
Teraz 26 ma podobne napełnienia co 6/19 razem wzięte. I co z tego. Jeździ na pojedynkach. Nikt mi nie powie, że to kwestia podstacji. Ona ledwie zipie od kilkudziesięciu lat. Było dużo czasu na to, by coś zrobić. Choćby wpisać w strategiczny plan rozwoju. Jak ktoś ma dostęp do dokumentow to wie, że przez następne kilka lat ani TS, ani KZK, ani miasto nie chce jej ruszyć. Po remont torowiska? Gimnastyka to zdrowie. Więc podskok, unik i może rurka nie wybije nam zębów. Zresztą nie ma szans bo i tak się do wagonu nie wciśniemy!
13.05 08:22:36
puschel napisał(a):
Ostatnio na osiemnastce widać coraz więcej kontrolerów biletowych. 12 maja miałem po południu służbę na tej linii i o dziwo kontrolerzy się zjawili i to w godzinach szczytu, rano też byli bo w karcie z pierwszej zmiany był ich wpis.A poza tym z tego co się słyszy od pasażer.ów to większość motorowych nie ma w sprzedaży biletów, więc taki pasażer, który nie kupi u kierującego biletu uważa, że to go obliguje do jazdy za darmo i jedzie.
13.05 12:35:07
P Śl napisał(a):
@butthead: Te 8 mln to to chyba nawet tramwaj z Bydogoszczy tyle kosztuje ;). Zatem te 3,9 mln jak mowisz to sa grosze, a takie poki co by nam w zupelnosci wystarczyly.ps. Jesli tory beda remontowane tak jak na 1 maja to mozemy byc dobrej mysli. Tylko mam mala obawe czy te tory nie beda w niektorych miejscach na roznych poziomach.
13.05 16:14:13
AdaM napisał(a):
Po przejściu podbijarki powinno być dobrze. Gorzej, że ta modernizacja (1 Maja) jest robiona bez głowy - punkt widzenia inżyniera ruchu.
14.05 10:02:14