Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Przybywają niebieskie tramwaje

24.10.2006

Tagi: tabor, Tramwaje Śląskie – Dodał: Jakub Jackiewicz

Jak już wspominaliśmy przy okazji materiałów na temat wypożyczonych dwóch krakowskich wagonów 105Na Tramwaje Śląskie rozważały zakup większej ich ilości. Niedawno sfinalizowano formalności i rozpoczęły się dostawy - na Górny Śląsk dotarły już cztery kolejne niebieskie stopiątki.


W nocy 18/19 i 20/21 października przywieziono, a następnie rozładowano w zajezdni Zawodzie dwa 25-letnie wagony o krakowskich numerach 429 i 430. W nocy z 23/24 i 24/25 trwa transport kolejnych dwóch wagonów: 457 i 458 (również rocznik 1981). Oba te składy będą eksploatowane w zajezdni Stroszek.

Docelowo używanych stopiątek z MPK Kraków będzie 14. Przeznaczono dla nich zakres numeracji od 250 wzwyż (dotychczas nieużywany). Dotychczas dostarczone wagony otrzymają (lub już otrzymały) numery: 429+430 -> 252+253 oraz 457+458 -> 254+255.

zajezdnia Stroszekzajezdnia Stroszek


Wśród tych 14 wagonów są również dwa, które od dwóch miesięcy jeżdżą już na liniach zajezdni Gliwice - 459 i 470, one jednak przejdą na stan Tramwajów Śląskich dopiero w maju przyszłego roku, po zakończeniu okresu wypożyczenia (otrzymają wówczas numery 256 i 259).

Jakie wagony trafią do GOPu i jakie otrzymają nowe numery będziemy podawać na bieżąco przy okazji kolejnych dostaw.

Zdjęcia dzięki uprzejmości Michała Wojtaszka (http://www.psmkms.ipx.pl/):

Skład 457+458 przed załadunkiemZaładunek wagonu 457

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Adam napisał(a):

Ja pozostawiłbym je niebieskie. Widać będzie różnice od razu - w porównaniu do tych 'bordo-złomów'

24.10 17:21:30

rzelfix napisał(a):

A czy któryś z nich już dotarł na Stroszek?

24.10 18:10:57

Michał Szczuka napisał(a):

Szkoda kasy na malowanie... Jak cos to najwyzej jak dostana reklamy czy cos, to potem sie je przemaluje w nasze zakladowe.

@Adam
Bordowe sa autobusy Metora, tramwaje sa czerwone

24.10 18:13:41

memphis napisał(a):

@rzelfix - a powyższe zdjęcia to gdzie niby są?

24.10 19:00:06

rzlfx napisał(a):

A no tak, nie zwróciłem na to uwagi, nawet widać wagonik #713 :D.
Dzięki Memphis :)

24.10 21:02:13

AP napisał(a):

Skoro w takim kierunku mają iść zmiany taborowe na Śląsku to ja proponuje jeszcze władzom spółki odkupić tramwaje 102Na ze Szczecina i z Wrocławia... :P

25.10 00:10:13

andrzej69 napisał(a):

Jak by Kraków miał jeszcze 102N to by może i je też od nich kupili :). Ale i tak dobrze że wogóle coś kupują. Może w przyszłości pojawią się też 13N z Warszawy - ponoć są kasowane w niezłym stanie.

25.10 14:51:25

John napisał(a):

Jak ktoś sprowadza autobusy 20 letnie z Koszalina czy z innego miasta to jest hałas, a wszystko wskazuje na to, że sprowadzenie złomiastych tramwajów odbędzie się przy brawach. No cóż tonący brzytwy się łapie, ale czy ta nie jest zbyt ostra

25.10 15:41:12

memphis napisał(a):

20-letni autobus należy porównywać z 40-letnim tramwajem, jak już. Lepsza 25-letnia stopiątka z Krakowa, po remontach i w dobrym stanie, niż przegnita i rozpadająca się w oczach 15-letnia stopiątka z GOPu.

25.10 16:48:00

gsm73 napisał(a):

Ja tam chętnie pojeździłbym sobie po Śląsku 13N - mimo że starsze od 102Na, to Tramwaje Warszawskie bardzo o nie dbają (czego nie można powiedzieć o Tramwajach Śląskich i ich taborze). Zresztą: chyba wszystkie tramwaje w Polsce sa lepiej utrzymane niż nasze :(

25.10 18:43:27

wampir napisał(a):

A może ściągnąć jakieś niemieckie wozy będą służyli jeszcze długo w innych miastach takie banki kursują i jest ok

25.10 22:28:08

andrzej69 napisał(a):

Nasi mechanicy potrafią naprawiać 105N, 102N (nie wiem jak z 13N) i mają do tego osprzęt. Żeby naprawiali inne pojazdy z dobrym skutkiem to .. musieli by się tego nauczyć, trzeba by było doposażyć warsztaty, czyli zainwestować dodatkowe pieniądze, których na razie nie ma. Więc sądze że poki co lepiej ściągać 105N w dobrym stanie, a jak będzie ich wiecej to kupić nowe fabrycznie pojazdy.

26.10 08:14:17

tadek napisał(a):

Jak 457+458 jest w dobrym stanie ha stał w "burokach" w Krakowie , dobre jest tylko 703+704 704 to 105NaD

26.10 18:19:26

andrzej69 napisał(a):

Pisząc wyżej komentarz miałem na myśli że nalezy wyłapywać okzazje do kupna polskich tramwojów w dobrym stanie technicznym po atrakcyjnych cenach póki nie będzie pieniędzy na nowe fabrycznie. Nie pisałem że te krakowskie są w dobrym czy w złym stanie, bo tego nie wiem.

27.10 11:04:53

tadek napisał(a):

I jadą następne 883+884 ,444+443

27.10 19:06:31

emerytowany dyspozytor napisał(a):

Kurde może tak z Warszawy konstal3n ściągnąć parę sztuk na trójkę zasuwali by pod góre milkuczycką bez problemu chyba mają piasek jak konstal N tp byli czasy szkoda że wszystkie zostały wykasowane ale myślę że tu na Śląsku pojawią się może jakieś Helmuty z Niemiec czy inne typy tramwajów czy ktoś może dać informację JAKIE TRAMWAJE BĘDĄ KURSOWAĆ np za rok ? bo niektóre są naprawde w złym stanie?

28.10 13:38:48

memphis napisał(a):

13N nie mają piasecznic.

28.10 19:17:06

piotrek napisał(a):

niebieskie tramwaje i żułte autobusy to jedyna alternatywa pomysł pszyniesiony z krakowa i wrocławia tam to normalne po 2 ten czerwony to nie bardzo a niebieskie są dosyć estetyczne napiszcie mi co otym myślicie o niebieskich tramwajach?

23.11 14:42:35


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!