Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Wieści taborowe - Socha Piekary Śl.

10.08.2013

Tagi: tabor, Socha – Dodał: Jakub Jackiewicz

Kolejnym przewoźnikiem MZKP, który opisujemy w naszym cyklu jest Leszek Socha z Piekar Śląskich. W ostatnim czasie zaszło u niego sporo zmian taborowych - sprowadzono kilka używanych autobusów, pozbyto się jednocześnie kilku wcześniej posiadanych. To ostatni przewoźnik w GOP, który eksploatuje jeszcze Jelcze M11.


Na początku 2012 roku Leszek Socha stał się szczęśliwym posiadaczem trzech Jelczy M11: – ex Rudpol-opa Ruda Śl. (nr rej. SPI 70NM), ex Nowak, a dawniej Ampex (nr rej. STA 17357) i ex Nylec (nr rej. SPI 26HM).

(autor: Jacek Sobota) (autor: Andrzej Gryc) (autor: Jacek Sobota)

Oprócz tego w marcu do eksploatacji wprowadzono trzy Setry: S215UL nr 401, S215SL nr 402 i S215NR nr rej. SPI 50NS. Dwa pierwsze z nich od kwietnia do końca czerwca obsługiwały prywatną linię 511 z Gliwic do Rybnika.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

Obecnie 402 pojawia się również w komunikacji miejskiej, a 401 została 18 stycznia sprzedana do firmy Andrex Pol z Niegowonic. W lutym 2013 r. sprowadzono jeszcze jedną Setrę S215NR nr rej. SPI 70PU, tym razem z PKS Gdańsk (ex 7052).

(autor: Konrad Giejsztor) (autor: Jacek Sobota)

23 września zadebiutował nowy nabytek – Neoplan N4416 (ex Rizor Hildesheim, rocznik 1999), który oznaczony został numerem 080.

(autor: Jacek Sobota)

W lutym zakupiono jeszcze MAN-a NL202 nr rej. SPI 59NV od Rzeczkowskiego (z chwilowym epizodem u Nowaka), który wraz z posiadanym już od dawna Neoplanem N4016NF nr rej. SPI 70JG oraz Setrą S215NR nr rej. SPI 50NS (jako rezerwą) od 27 lutego obsługuje linie bezpłatne do Centrum Handlowego Europa Centralna w Gliwicach.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Andrzej Gryc)

W grudniu 2012 r. skasowano odstawione już wcześniej Jelcze M11 nr rej. SPI 17FH i SY 29169 (oba ex PKM Bytom), L11 nr rej. SPI H344, a także niecodziennego Jelcza M11 zakupionego w 2008 roku od Centralnej Stacji Ratownictwa Górniczego O/Jaworzno, który pełnił tam dawniej funkcję przewozu ratowników górniczych (nie był wprowadzony do eksploatacji liniowej, służył za dawcę części).

(autor: Wiktor Stryjakiewicz) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Marcin Nawrot) (autor: Jacek Sobota)

Skasowane zostały dwa ostatnie posiadane Ikarusy - 260.04 nr rej. SPI H414 w marcu 2012 r., a 260.02 nr 073, jeżdżący dawniej w byłej NRD - rok później.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

W połowie 2013 roku wycofano z ruchu kolejne Jelcze M11 - SPI H345 (nr 075), SPI 26HM i STA 17357.

(autor: Wiktor Stryjakiewicz) (autor: Andrzej Gryc) (autor: Jacek Sobota)

W ruchu pozostały jeszcze trzy autobusy tej marki - SPI U756, SPI 70NM i stylizowany na historyczny SPI 93CJ (nr 2608). Są to ostatnie liniowe "migi" w naszym regionie.

(autor: Andrzej Gryc) (autor: Andrzej Gryc) (autor: Andrzej Gryc)

W sierpniu 2013 roku zadebiutował nowy nabytek - MAN NL222 nr SPI 70RJ, który do zeszłego roku jeździł u Henryka Polaka z numerem 29.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Bartek napisał(a):

A co z Ikarusem 415 (ex. 7101)?

10.08 16:33:08

pete182 napisał(a):

pan Socha musi być ogromnym wielbicielem starych m11 a w szczególności #2608 :)

10.08 17:59:02

K90 napisał(a):

#073 jednak skaasowany? a miał być gdzieś sprzedaany podobno...

13.08 11:26:32

M11 napisał(a):

#073 stoi na bazie ...

26.08 14:20:11


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!