Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Wystartowała akcja "Ratujmy tramwaje w GOP!"

09.11.2008

Tagi: likwidacja, KZK GOP, Tramwaje Śląskie, komentarz – Dodał: Krzysztof Bojda

Od kilku dni na stronie internetowej ratujmytramwaje.pl prowadzona jest akcja, której celem jest protest przeciwko likwidacji kolejnych linii tramwajowych w GOP. Przy wsparciu mediów i społeczeństwa chcemy pokazać, że wbrew opiniom władz lokalnych proponowane rozwiązania jedynie pogorszą i tak już nie najlepiej funkcjonujący transport publiczny w regionie.


Występujemy w interesie pasażerów komunikacji miejskiej, nie tylko środowiska hobbystów i sympatyków. Opowiadamy się za ideą zrównoważonego rozwoju transportu oraz nowoczesnego, marketingowego i efektywnego zarządzania nim na obszarze GOP.

Ratujmy tramwaje w GOP!

Zachęcamy do przysyłania na adres redakcji własnych opinii i artykułów na temat planowanych ograniczeń, a także pomysłów i postulatów na rozwój transportu zbiorowego w GOP. Najciekawsze z nich chętnie opublikujemy na naszych łamach. Będziemy też zamieszczać polemikę z wypowiedziami decydentów i organizatorów transportu.

Zachęcamy do zapoznania się z "Listem otwartym do osób odpowiedzialnych za transport publiczny" i jego poparcia korzystając z załączonego formularza:

» Przeczytaj list otwarty

Popierając naszą akcję każdy z Was może przyczynić się do poprawy stanu komunikacji miejskiej!

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Gojira napisał(a):

Lata wstecz postulowałem o połączenie linii 8 i 25 na forum (jeszcze zanim KZK GOP oficjalnie informował o próbie ich likwidacji), jednak, jako że jeszcze byłem szczeniakiem i nie miałem argumentów wycofałem się z próby przekonania innych kolegów o tym, że trzeba coś w sprawie 8 i 25 zrobić.

Przepraszam za powyższe żale, ale musiałem to z siebie wyrzucić :P

Ja na komunikatorze Gadu-Gadu rozsyłam taką wiadomość po wszystkich znajomych:
"Witam, KZK GOP chce zlikwidować kolejne linie tramwajowe (12, 18, 24, 27) -podpisz się pod listem otwartym by się temu sprzeciwić... Nawet, jeżeli żadna z powyższych linii Ciebie nie dotyczy, podpisz się. Dlaczego? KZK GOP zlikwidował już dwie linie, nie spotkało się to ze zbytnim protestem, więc KZK poczuło się bezkarnie i planuje już zamknięcie nowych linii i to nawet tych, w których panuje tłok! Jeżeli nie sprzeciwisz się teraz, następna linia na liście do skreślenia może być Twoja!

Podpisz się pod listem:
http://ratujmytramwaje.pl/?...

Więcej informacji na ten temat:
http://www.ratujmytramwaje.pl/
Roześlij tą widomość wszystkim znajomym.Dziękuję. "

Jeśli chodzi o optymalizację linii to narazie przychodzi mi pomysł na linię, 12 (pomimo że mieszkam w Bytomiu :P ) bo wbrew pozorom czasem z niej korzystam, zwłaszcza wtedy, gdy jadę do planetarium. Moim zdaniem podstawowym problemem linii 12 jest jej krótka trasa i brak świadomości ludzi o jej istnieniu (ukryta pętla w Chorzowie).
Podstawowy błąd, jaki został popełniony przy likwidacji linii 8 i 25 to to, że nikt nie próbował stworzyć tras alternatywnych (np. 8 + 30, 8 + 18 itd.). Moje dwie propozycje tras alternatywnych (moim zdaniem można nawet puścić obydwie naraz ewentualnie jedną wyeliminować w przypadku braku zainteresowania przez pasażerów):

1. Bytom Plac Sikorskiego - Siemianowice Plac Skargi (od Chorzów rynek trasą linii 12 - z tego, co pamiętam trzeba by dobudować kilkadziesiąt metrów toru no, ale to już nie jest aż tak tragiczny koszt za cenę uratowania całej linii)
2. Chorzów Plac Hutników - Katowice Rynek

Nie wiedzieć, czemu takie obiekty jak np. Planetarium nie mają ujętej linii 12 w "Dojazd" a przecież z przystanku linii 12 jest, co najmniej 2 razy bliżej niż z linii 6.

Jeszcze się zastanowię nad innymi alternatywnymi wyjściami, chociaż moim zdaniem przebieg tras Bytom-Siemianowice(1 wariant) był by strzałem w dziesiątkę. Co do 18 jeszcze przybliżę sobie tą sprawę, chociaż nie widzę potrzeby tu nic zmieniać. Jeśli zaś chodzi o 24 i 27 to są mi to linie na tyle obce i dalekie, że trudno mi w ich sprawie zabrać głos. Jednak z tego, co słyszałem to cieszą się one taką popularnością, że ich likwidacja to jedno wielkie nieporozumienie, (przez które rozumiemy skrót KZK GOP).

09.11 02:32:29

Crom napisał(a):

Problemem 12 jest to, że ginie na przedmieściu Siemianowic. Końcówka na pl. Hutników to niemal samo serce centrum Chorzowa, a pl. Skargi? Gdyby startowała z Centrum zyskała by na pewno większą ilość pasażerów. Choć czas przejazdu nie powala, bo gdy dołożyć 2 minuty na dojazd do/z Centrum Siemianowic to przejazd T12 byłby krótszy 4 minuty (A74) i 7 minut (A663). Gdyby 12 wydłużyć a następnie puścić ją dwururką i skrócić czas przejazdu to myślę, że ilość pasażerów 663 i 74 którzy jadą tylko do pl. Hutników zmniejszyła by się radykalnie. O stanie torowiska również nie warto wspominać, nawet jazda kołami samochodu po nim (odcinek na kostce w Starym Chorzowie) nie należy do przyjemnych :S

09.11 11:02:59

palex :) napisał(a):

Brakuje mi w liście otwartym licznika zebranych głosów popracia. Byłoby wiadomo publicznie, jaki jest odsetek poprarcia społeczeństwa dla tramwajów.

09.11 11:03:43

kk103 napisał(a):

W Zagłębiu rzeczywiście komunikacja tramwajowa jest źle zorganizowana. Zamiast trzech linii z Sosnowca do Będzina lepiej zrobić jedną porządną czyli 21 z podwójnymi wozami kursującą co 15-20 minut. Podobnie 22 i 26 mogłyby spokojnie kursować z podwójnymi składami co 20 minut. 24 zamiast do Będzina mógłby jeździć do Milowic, a 28 należałoby całkowicie zlikwidować. Poza tym dobrze byłoby skrócić linie autobusowe, które jadą taką samą trasą jak tramwaj np. 18, 801, 807, 808 czy 811 na odcinku DG centrum - Gołonóg.

09.11 11:07:51

Adam napisał(a):

Od zawsze intrygowała mnie właśnie ta linia 12 - czy dawniej tam też zawsze jeździły pojedyncze wagony ? Jak to wyglądało za komuny - kiedy Wy, Wasi rodzice jeździli tą linią, czy cieszyła się powodzeniem ? Proszę o odpowiedź kogoś kto zna przebieg linii - dlaczego to jej zakończenie w Chorzowie jest właśnie takie dziwne, czy ma to związek z estakadą (za komuny zbudowaną) czy też prepustowość reszty torów w rynku jest za mała ? Co do zakończenia w Siemianowicach - hmm faktem jest, że się kończy za wcześnie, mogłaby biec dalej do centrum, czy an nawet na Bańgów cały czas prosto i prosto ale jak, którędy - jest przecież wiadukt a pod nim tory kolejowe....

09.11 13:01:29

ff napisał(a):

W latach 90. na 12 były dwa składy (328+329 i 318+340) oraz jedna stodwójka. Kursowały codziennie co 20 minut.

09.11 13:20:44

dexiu89 napisał(a):

Mój pomysł na linie T18: od Chebzia pociągnąć ją do kwk pokój i od tamtejszego ronda pociągnąć ją do Bielszowic. Od ronda kwk pokój do skrzyżowania ulic kokota i głównej jeden tor, 2 tory jako mijanka do przystanku "bielszowice - kokota" następna mijanka przy przystanku "bielszowice - most" i pętla końcowa na przystanku "bielszowice - fińskie domki. W ten sposób linia 18 połączy bielszowice z bytomiem. I głowę daje ze znajdzie ona zainteresowanie wśród pasażerów. Usprawni to komunikacje między rudą a bielszowicami. 155 zawsze jest zapchane na tym odcinku.

09.11 13:22:42

martin napisał(a):

Ja pamiętam "12" za bajtla jak jeżdziłem do znajomych z mamą na Krajcok mieszkali na rogu Siemianowickiej i Kościuszki. Patrzałem z okna jak tramwaje skręcały. wtedy dominowały wozy 102N, pamiętam wóz o nr bocznym 200, ale też były składy 105N. Rozmawiałem z ojcem on jeżdził w latach 70- tych "12"na Hutę Jedność do Siemianowic, po drodze była kopalnia "Prezydent", jeżdzili uczniowie do Szkoły Ogrodniczej. Byli też tacy którzy wysiadali i szli w kier. elektrowni i azotów. Za "komuny" obłożenie było niezłe, ale ponoć wtedy nie dublował jej autobus.

09.11 13:24:44

Gojira napisał(a):

@Crom: Zgadzam się z Tobą a mogłaby na tym skorzystać nie tylko, 12 ale też 13. Problem w tym, że przerabiałem już coś podobnego z 8 i 25 - nikt nie chce nic ratować, dla naszych władz i KZK GOP-u zwyczajnie się to nie opłaca... A co dopiero mówić o przedłużeniu trasy, co prawda nie był by to strasznie długi odcinek, ale i tak KZK GOP pieniędzy nie da a Siemianowic zwyczajnie na to nie stać. Niestety musimy szukać rozwiązań, które nie kosztowałyby nikogo za wiele. Wiedz jednak, że Twój pomysł podoba mi się bardzo (bezsprzecznie bardziej niż mój), tym bardziej, że każda rozbudowa sieci komunikacji tramwajowej bardzo mnie cieszy.

Do tego, że autobusy jadące tą samą trasą, co tramwaj to jedno wielkie nieporozumienie chyba nikogo nie trzeba przekonywać… od dawna nie potrafię tego zrozumieć tym bardziej, że zarówno Tramwaje jak i Autobusy mają wspólny „budżet”. Ta rywalizacja miałaby logiczne wytłumaczenie w przypadku gdyby każde przedsiębiorstwo działało na własną rękę, ale to, co się dzieje to prawdziwa paranoja. To jest tak zwana niezdrowa rywalizacja, która kosztuje dużo przewoźników a najwięcej nas…

09.11 14:19:57

butthead napisał(a):

Przeszkodą dla tramwaju w Siemianowicach jest przekroczenie dość mocno obciążonej ruchem towarowym linii kolejowej. Niestety na etapie budowy wiaduktu drogowego nie zrealizowano też przedłużenia linii tramwajowej do ścisłego centrum miasta. Gdyby to zrobiono, kursujące dziś linie autobusowe w obecnych relacjach zwyczajnie nie miałyby racji bytu. Podobna sytuacja jest na innych odcinkach sieci - kiedyś tramwaj dowoził ludzi do huty lub kopalni, a dziś kończy trasę kilkaset metrów przed dużym osiedlem (27), centrum dzielnicy (8) lub zgoła miasta (12). I przez dwadzieścia lat nic z tym nie zrobiono. A już absolutnie skandaliczne było sprzedanie miejsca na potencjalnie świetne centrum przesiadkowe pod stację benzynową (pl. Skargi). Nie wiem, czy jeszcze pamiętacie, ale kiedyś autobusy do Piekar zatrzymywały się na szerokim i dostępnym dla pasażerów przystanku, a nie przy wąskim chodniku wepchniętym na siłę między główną jezdnię, a zjazd do tankszteli.
@Gojira: Nie łączyłbym tej linii z korytarzem do Bytomia - to nieco inny profil połączenia. Interesujące natomiast wydaje się omawiane na forum połączenie z linią w stronę Chorzowa Batorego.

09.11 15:01:21

P Śl napisał(a):

@butthead: Tylko jest jeden maly problem zakladajac, ze mialbys miejsce na wiadukcie to gdzie wsadzisz tory dalej ? petla gdzie ?

12.11 23:00:33

Emeryt napisał(a):

Pamiętajcie, że z linii 12 korzystają ludzie mieszkający w poblizu Placu Alfreda, którzy chcą dojechać do Chorzowa lub do WPWiK a także mieszkańcy osiedli z grupowanych w rejonie Wełnowca.
Ponadto linia ta stanowi dla Tramwajów Ślaskich trasę zastępczą w przypadku blokady z różnych przyczyn trasy Rondo Katowickie - Chorzow.
Likwidacja tras komunikacyjnych mających tak dlugą tradycję oraz stanowiących dorobek pokoleń jest zwykłym narbarzyństwem i arogancją a także skutkiem braku wyobraźni obecnych decydentow. Nie mają do tego moralnego prawa !.

06.12 23:13:54


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!