Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Ruszyły prace torowe w Bytomiu

15.03.2008

Tagi: inwestycje, infrastruktura, Tramwaje Śląskie – Dodał: Maciej Makula

Zgodnie z zapowiedziami sprzed kilku dni ruszyły prace związane z przebudową infrastruktury na placu Sikorskiego w Bytomiu. Roboty wywołały małą rewolucję w komunikacji tramwajowej w tamtym rejonie.


Od samego rana trwa demontaż torowisk na ulicach Jagiellońskiej i Moniuszki. Ekipy remontowe sprawnie usuwają zużyte szyny i przygotowują się do dalszych prac drogowych.

Prace na ul. MoniuszkiPrace na ul. Jagiellońskiej

W związku z wyłączeniem z użytku placu Sikorskiego linie nadjeżdżające od strony Rudy Śląskiej (9 i 18) jednotorowym łącznikiem na wysokości przystanku Bytom Zamłynie jadą w stronę trójkąta torowego w Łagiewnikach. Z łącznika korzysta też linia 5, zastępująca linię 7.

Wjazd na odcinek jednotorowyTramwaj linii 9 przejeżdżający w stronę Łagiewnik
Bytom ul. ŁagiewnickaBytom ul. ŁagiewnickaBytom ul. Łagiewnicka

Na trójkącie torowym w Łagiewnikach umieszczono stały punkt regulatorski. Zawracane są tu tramwaje linii 9 i 18. Nadjeżdżający od strony Bytomia tramwaj jest wycofywany skrętem używanym przez linię 17, a następnie oczekuje na odjazd na żeberku.


Kolejny trójkąt torowy uruchomiono na czas remontu na plac Sikorskiego - korzysta z niego linia nr 6.


Na odcinku Bytom Urząd Miasta - Bytom Powstańców Warszawskich uruchomiono wahadłową linię 31, obsługiwaną składem 111N (dziś wagony 406+360).


« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Tomasz Flaga napisał(a):

Czy jest gdzieś dostępna informacja, jak pl. Sikorskiego będzie wyglądał po przebudowie?

16.03 03:02:24

john napisał(a):

Jaki to piękny widok jak znikają tory tramwajowe na sikorskiego. Szkoda, że nie na zawsze. Gdyby to zalali asfaltem byłby fajny przystanek tam dla autobusów i wkońcu te złomiaste głośne ciągle wypadajace i niosące śmierć tramwaje znijnęły by z Bytomia. Niestety tak się nie stanie wiadomo czy przynajmniej ten łącznik z szombierek w stronę łagiewnik zostanie po remoncie?

16.03 05:31:13

andrzej69 napisał(a):

Ten niebieski maluszek to służbowy czy prywatny dyspozytora? o 7,30 też tam stał :)

16.03 08:26:10

zonk napisał(a):

zieeeew... nie karmić trolla

16.03 08:30:25

memphis napisał(a):

@Tomasz Flaga: tak samo jak przed remontem, układ torowy się nie zmieni.

16.03 09:14:40

katowiczanin napisał(a):

Ale na odcinku Zamlynie - Lagiewniki chyba glownym pasazerem teraz bedzie powietrze.

16.03 11:28:44

Mikey napisał(a):

@john: a w czym Ci przeszkadza tramwaj i jakim to sposobem niesie śmierć??? Pomyśl, ile syfu z "eko"-diesli typu Mig lub Ikarus 260/280 by unosiło się nad placem Sikorskiego, gdyby Twój "wspaniały" pomysł wprowadzić w czyn... Swoja drogą tacy "racjonalizatorzy" KM w naszym regionie to już chyba przykra norma:(

16.03 13:39:29

lgor napisał(a):

Torowisko na Moniuszki mogli by położyć bliżej jakieś krawędzi chodnika aby zrobić więcej miejsca na ruch innych pojazdów.

16.03 16:54:02

John napisał(a):

@Mikey z tą śmiercią to chodziło o to, ze tramwaje ulegają częściej wypadką. T znaczy nasze stare tramwaje o wiele częsciej niż autobusy. Dlaczego wysyłać migi na plac sikorskiego zainwestować w nowe autobusy i od razu ekologicznie i przyjemnie niż te stare bany które będą zmodernizkowane z amilon lat chyba

16.03 20:02:59

kermit napisał(a):

A ja mam takie pytanko odnośnie okolic Pl.Sikorskiego.
Dlaczego na ulicy Katowickiej zostawiono jeden tor (resztki drugiego jak widziałem są zaasfaltowane ) i czy planowana jest kiedyś odbudowa ?

16.03 20:47:44

Majchrzak Transport - Ruda Śląska napisał(a):

Ja bym wolał a żeby na tym placu Sikorskiego i jego pobliżu wszystkie drogi wraz z torowisko i chodnikami było gruntownie przebudowane. Najlepiej by było gdyby zmniejszyć po obu stronach chodniki a potem zrobili osobne pasy dla tramwajów i osobny 1 pas dla samochodów. Tak by wyglądało o wiele lepiej. Asfalt na torach i tak po roku czasu sie za dziurawi i pokażą się fałdy tak jak to ma miejsce w Chorzowie Batorym.

16.03 21:35:11

(37) misiek napisał(a):

2John: Nadajesz się do władz miejskich! Jak się nie podoba to się wyprowadź do Bielska - tam komunikacja miejska autobusem stoi, stoi w dosłownym tego slowa znaczeniu.

16.03 21:58:18

adam86 napisał(a):

@john: słownik se najpierw deklu kup.

16.03 22:05:38

jacekso napisał(a):

koledze 'tramchorzów' słownika nie polecisz i od dekli go nie wyzwiesz? :P

17.03 22:31:29

Kowalski napisał(a):

Witam. Dlaczego w dniu dzisiejszym/18 marca/ tramwaj przesiadkowy dla pasażerów z Radzionkowa i Kopalni Centrum stał w miejscu przez kilka godzin, i nie dowoził pasażerów do ulicy Powst.Warszawskich. W kabinie siedziała jakaś dziwna kobieta i informowala ,że już 3 godziny czeka na pomoc, bo tramwaj się zepsuł. Wiem,ze czy sie siedzi czy sie lezy dniowka się należy, ale ta awarja kilkugodzinna byla ciekawa.

18.03 17:36:16

Kapitan Anemo napisał(a):

Proszę, niech mnie ktoś oświeci: dlaczego tramwaje wyjeżdżające z zajezdni Stroszek na trasę obsługują - według rozkładu jazdy dostępnego na stronie KZK GOP - przystanek Bytom Olimpijska, a następnie dopiero Bytom Plac Sikorskiego. Dotyczy linii 6, 36 itp. To one nie zatrzymują się na przystanku Bytom Urząd Miasta??

20.03 23:11:37


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!