Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Pierwsze zmiany w związku z przebudową Rynku w Katowicach

26.02.2012

Tagi: KZK GOP, rozkład jazdy, Tramwaje Śląskie – Dodał: Jakub Jackiewicz

Od 3 marca 2012 r. wchodzą w życie pierwsze zmiany tras linii tramwajowych w związku z rozpoczynającą się przebudową katowickiego Rynku. Zmiany dotykają także autobusów.


Pierwszy etap obejmuje budowę podwójnego nowego torowiska w ul. św. Jana. Na odcinku od skrzyżowania ul. Kościuszki, Kochanowskiego i Wojewódzkiej do Rynku tramwaje kursować będą w obu kierunkach jednym torem w ul. Pocztowej.

fot. A. Muthfot. A. Muth

KZK GOP powiadomił o zmianach tras linii tramwajowych w związku z tym etapem robót. Związane są one z ograniczoną przepustowością odcinka jednotorowego (dodatkowo organizację ruchu utrudnia konieczność utrzymania ruchu drogowego na pewnym odcinku torowiska).

Linie 6 i 19 przestaną dojeżdżać na Brynów i do pl. Miarki. Linia 6 skierowana zostaje do Zawodzia, a linia 19 do pl. Wolności. Na swojej trasie pozostaje linia 16, która jednak nie będzie kursować częściej niż obecnie (w dni robocze ma pozostać 7,5-minutowa częstotliwość ruchu, zmienią się tylko godziny odjazdów). Dodatkowo zawieszone zostaje kursowanie linii 23. Przystanek dla linii 6, 16 i 19 zlokalizowany dotychczas na płycie Rynku (przy stoiskach handlowych z kwiatami) zostanie przeniesiony przed skrzyżowanie z ul. Moniuszki.

fot. J. Jackiewicz

Dodatkowo w dniach 3-6 marca 2012 r. w związku z montażem rozjazdów nie będzie kursować do Brynowa linia 16. Prawdopodobnie będzie kursować ze Słonecznej do pl. Wolności lub do Zawodzia - nie podano tego jednak w komunikacie dla pasażerów (istnieje również prawdopodobieństwo, że nie będzie kursować w ogóle). Powiadomiono jedynie, że na odcinku Rynek - Brynów kursować będzie autobusowa komunikacja zastępcza w postaci linii T-16. Pojedzie ona objazdem - od Rynku ul. 3 Maja, pl. Wolności, Sądową, Mikołowską, Andrzeja, Skłodowskiej-Curie, Kopernika do pl. Miarki i dalej wzdłuż torów ul. Kościuszki aż do pętli Brynów. W kierunku od Brynowa do Rynku pojedzie tak jak tramwaj - ul. Kościuszki, pl. Miarki, Kochanowskiego i św. Jana. Autobusy mają odjeżdżać średnio co 7,5 minuty (wieczorem co ok. 10 minut).

Od 3 marca wprowadzonych zostaje również kilka zmian na liniach autobusowych. Linie dotychczas korzystające z tymczasowego przystanku na Rynku (przy Domu Prasy) w związku z przebudową dworca kolejowego zostaną całkowicie wycofane z Rynku. Linie 600, 672, 672N i 910 zostają przeniesione na ul. Mickiewicza, gdzie będą mieć przystanek końcowy i początkowy. Później kursować będą przez pl. Wolności i ul. Andrzeja, aby wrócić na stałą trasę. Linie 51 i 674 z ul. Chorzowskiej skręcać będą bezpośrednio w Sokolską, przez pl. Wolności i ul. Andrzeja dojeżdżać będą do pl. Miarki i dalej stałą trasą. Na ul. Sokolskiej przy Filharmonii Śląskiej ma zostać utworzone dodatkowe stanowisko dla wszystkich ww. linii.

Powyższe zmiany mają obowiązywać do lipca br.

Przebudowa Rynku niezależnie od budzących kontrowersji (zarówno od strony jego zagospodarowania - ciągle nie wiadomo jaka będzie ostateczna wersja, jak i od strony organizacji ruchu tramwajowego - likwidacja skrętu przy Teatrze) powoduje spore utrudnienia dla pasażerów i kierowców w centrum Katowic. Kierowcami nie powinniśmy się specjalnie przejmować, ale pasażerami komunikacji miejskiej jak najbardziej tak. Tymczasem czekają ich spore zmiany, niekoniecznie na lepsze. Ograniczona przepustowość odcinka jednotorowego powoduje, że zdecydowano się ograniczyć liczbę kursów tramwajów jadących z Rynku w stronę pl. Miarki i Brynowa. Wycofano obie linie dojeżdżające tam od strony Chorzowa i Bytomia, czyli 6 i 19. O ile 19 jest tu mało istotna to jednak 6-tka stanowiła istotny element oferty. Jest to szczególnie ważne w kontekście przesiadek jakie odbywają się na Brynowie, gdzie skrócono część linii autobusowych w związku z przebudową dworca kolejowego. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji mniej kursów, bo linia 16 kursować będzie z taką samą częstotliwością jak dotąd.

Kolejny problem to skierowanie linii 19 do pl. Wolności. Plac ten jest już obecnie mocno przeciążony - zarówno ruchem drogowym (szczególnie w związku z objazdami spowodowanymi przebudową dworca), jak i autobusowym (przystanki tymczasowe). Linia 19 ma bardzo długą trasę, mocno narażoną na różnego rodzaju zakłócenia. Na pl. Wolności nie ma możliwości zorganizowania żadnego postoju, co oznacza, że tramwaj będzie jechał bez przerwy (bez możliwości wyrównania ewentualnych opóźnień) przez ok. 2,5 godziny, bo tyle trwa przejazd ze Stroszka do Katowic i z powrotem.

Tradycyjnie, zgodnie z wieloletnimi zwyczajami, przebudowa czegokolwiek w centrum Katowic oznacza kolejne zawieszenie linii 23. Obecne wcielenie tej linii funkcjonuje od 4 października 2010 r. Jej zawieszenie oznacza, że nie powróci ona już nigdy na swoją trasę obejmującą przejazd od Stadionu Śląskiego przez Rynek do Zawodzia (lub Szopienic), gdyż zlikwidowany zostanie skręt na Rynku. Można przypuszczać, że numer może być wykorzystany dla linii z Brynowa do Zawodzia (Szopienic) po zakończeniu przebudowy - o ile w ogóle taka linia będzie kursować (a nawet jeśli będzie może dostać zupełnie inne oznaczenie).

fot. J. Sobota
Paradoksalnie zmiany tras autobusów przynoszą jednak jakąś korzyść pasażerom. Wśród postulatów związanych z układem linii autobusowych w związku z przebudową dworca pojawiał się taki, że od strony Os. Paderewskiego i ul. Francuskiej nie ma możliwości sprawnego dojazdu w rejon pl. Wolności, gdzie jest ważny węzeł przesiadkowy (linia 900 jeżdżąca zaledwie co pół godziny nie rozwiązywała problemu). Teraz taki dojazd będzie możliwy wszystkimi liniami, w tym linią 910 kursującą dość często. Przy okazji po raz kolejny widoczna jest absurdalna sytuacja związana ze skróceniem linii 0 i 50 do pl. Wolności i zastąpieniu ich na trasie do Muchowca linią 900 - są to bowiem jedyne linie tak potraktowane, nie ma to zupełnie żadnego uzasadnienia. Wprowadza tylko zupełnie zbędną przesiadkę dla pasażerów i powoduje trudności w koordynacji odjazdów na trasie z Katowic do Bytkowa. Inne linie bez problemu przejeżdżają "na drugą stronę torów".

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Tygrys230v napisał(a):

co bedzie z linią nr 14 jak zostanie zlikfidowany skręt przy teatrze do zawodzia ?? i co bedzie z pętlą na PL. Alfreda??

26.02 12:03:36

Serd napisał(a):

A co ma Plac Alfreda do rynku?

26.02 13:31:03

MARTIN napisał(a):

Z likwidacją tego skrętu to jakieś nieporozumienie, chodzi też o zjazdy i wyjazdy z zajezdni Zawodzie. Szkoda słów...

26.02 13:32:47

Imię lub pseudonim napisał(a):

Ciekawe jak będzie z parkującymi samochodami, wystarczy jeden źle zaparkowany pojazd i cały piękny plan weźmie w łeb..

26.02 13:53:40

--- napisał(a):

czy w ogóle ktoś reaguje na ten paradoks (likwidacja skrętu)? czy będą jakieś protesty? według mnie powinno się zorganizowac jakiś protest czy coś, nawet jak nie przyniesie skutku tutaj, to może gdzie indziej (Rynek w Chorzowie)...

26.02 14:11:38

ger napisał(a):

@ Serd: Jeżeli zostanie zlikwidowana czternastka to zostanie też zlikwidowana pętla na placu Alfreda, proste

26.02 14:15:55

memphis napisał(a):

Już jest za późno na protesty, a władze miasta były głuche na wcześniejsze próby dyskusji na ten temat.

26.02 16:06:25

aso napisał(a):

Władze wielu miast są przekonane o własnej doskonałości i nieomylności. Szukają sojuszników, a nie oponentów. Chcą poparcia na swoje pomysły, a nie dyskusji i zadawania niewygodnych pytań. W razie potrzeby (czytaj: kłopotów) sypnie się kasą i kupi od firmy typu kogucik i spółka stosowna pseudonaukową ekspertyzę, która potwierdzi adekwatność wprowadzonych rozwiązań. Czasami po prostu szkoda nerwów na walkę z urzędniczym betonem, który i tak wie lepiej, co jest najlepsze. I dlatego to wszystko wygląda, jak wygląda...

26.02 19:33:04

Imię lub pseudonim napisał(a):

Ano były protesty, była nawet genialna koncepcja alternatywna autorstwa @memphisa rozwiązująca wszystkie bolączki i dająca gigantyczne pole manewru... łUszok wie lepiej...

26.02 19:33:18

Saso napisał(a):

No to w związku z tym że Helmuty będą potrzebna w Katowicach Karliki Zawodzie przerzuci chyba na 15.

26.02 21:39:43

pipen napisał(a):

zapytałem rzecznika UM Kace w tej kwestii sugerując oczywiście głupotę likwidacji skrętu dla pasażerów i dla samych Tramwajów Śląskich - odpowiedział mi, ze wuadze Katowic konsultowały tę kwestię z TŚ i one nie widziały w tej sytuacji problemu - wobec czego macie odpowiedź.
Poza tym w związku z budową Galerii Katowice na dworcu PKP - 14 i 23 może kursować przez plac Wolności, bo w końcu kole dworca i galerii - oczka w głowie pana Oszuka.
Znowu życie pokazuje jak korporacja kupuje rząd (czy to kraju czy miasta) - bardzo proste - pora na pobudkę kochani, bo jak zaśpicie - to się obudzicie w innym państwie!!!

26.02 21:41:58

butthead napisał(a):

Nie przesadzajcie, zarządcy centrum handlowego zależy na klientach zamożnych, a nie na tych trzech więcej, którzy być może przyjadą po waciki tramwajem linii 14, skierowanym z konieczności pod wejście do marketu. Winę za przyklepanie tak niedorzecznego układu torów ponoszą wyłącznie władze Katowic. Na pytanie, komu tak bardzo ten skręt przeszkadzał odpowiedzi nie dostaniemy, odpowiedzialność zawsze się rozmywa w takich sytuacjach. Jedynym ratunkiem (i tak tylko częściowym) w tej sytuacji jest jak najszybsza budowa łącznika na Grundmanna - choć jak widać z ostatnich doniesień to także chyba przerasta "miasto wielkich wyburzeń".

26.02 22:56:34

Maxi Rodriguez napisał(a):

Bo niby miało tak być, że 14 i 23 miały kursować przez Plac Wolności (chyba, że cuś mi się pokszaniło).

26.02 22:57:54

Papiernik napisał(a):

Przesiadka z 0 lub 50 na 900 to najmniejszy problem tych linii - jedzie się kilka minut dłużej. Za to jazda do Siemianowic to jakaś totalna paranoja - 0 i 50 jeździ razem z 296. Czyli do Katowic 0/50 i 296 na zmianę jadą co 15/30 min w tygodniu/wekend, a z powrotem co 30min w tygodniu i co 60min w weekend!!!!! Piękna koordynacj. Takie rzeczy to tylko w kzkgopie

26.02 22:59:06

Iznogud napisał(a):

Podobnie jak dawno temu zlikwidowano tory na Kościelnej w Sosnowcu, bo tramwaj niby przeszkadzał proboszczowi, tak i tu kiedyś mówiło się o dyrekcji teatru, której skręcający tramwaj miałby hałasować. Po prostu szkoda słów. Ale Uszaty nie jeździ tramwajami, więc cóż to dla niego za różnica, że skręt będzie tu, czy tam...

27.02 08:28:33

Imię lub pseudonim napisał(a):

Prawda jest taka, że gdyby władze Katowic zapytały TŚSA czy mogą zlikwidować tory w ciągu Warszawskiej to też nie widzieliby w tym problemu. Władze TŚSA przyssały się do stołka i będą tam trwały do końca wyjadając resztki z koryta dopóki się da nawet kosztem likwidacji majątku (kasacje torowisk, kasacje taboru itp). W każdym normalnym mieście z normalnym zarządcą KM w przypadku takiego remontu byłaby wprowadzona rozbudowa i dobudowanie łączników, żeby możliwy był przejazd z każdego wlotu w każdy. Wystarczy spojrzeć jak to jest w Warszawie - krzyżują się dwie trasy to są przeważnie wszystkie 4 pary łączników nawet, jeśli mają służyć tylko celom technicznym. Ale u nas niedasie, na rynku będą taaaakie imprezy jak pod Spodkiem, dla tramwajów miejsca nie ma...

27.02 18:16:01

P Śl napisał(a):

No i co to wogole za pytanie TŚ S A. Oni sa od jezdzenia, a nie od planowania.

27.02 19:34:09

GD napisał(a):

ja wiem, że ot, ale sami zerknijcie...

http://pokazywarka.pl/whrpr6/

27.02 22:58:55

Andi001 napisał(a):

Likwidacja skrętu z Warszawskiej oznacza - m.in. że tramwaj linii nr 11 będzie jeździł nie jak teraz co 15 min., tylko powiedzmy co 20 min. Bo przecież na pl. Wolności zbyt wielki tłok będzie. Tramwaje zjeżdżające do Zawodzia od strony spodka będą musiały przecież plac ten objechać. O co tu chodzi? chyba o to, aby znowu tramwajom i pasażerom dołożyć. Komunikacji miejskiej im się zachciewa jak w jakichś zgniłych Niemczech, wydelikaconej Francji, czy innej gejowskiej Holandii. Brać przykład ze zdrowych azjatycko-afrykańskich rejonów. W takim Afganistanie tramwajów nie ma i co? i nic, ludziska jakoś sobie radzą, i zdrwoe są! Pusty śmiech człowieka bierze...

27.02 23:01:00

Kysó napisał(a):

@Andi001: to wprowadźmy jeszcze wielbłądy i osły i na tym niech ludziska jeżdżą - no bo przecież w Afganistanie sobie z tym radzą...

28.02 06:59:44

Karol napisał(a):

Zjazdy odbywać się będą przecież wieczorem a wyjazdy - wcześnie rano. Zbyt wielkiego tloku więc nie będzie. Poza tym część wyjazdów i zjazdów w rel. Rondo - Zawodzie będzie mogła być realizowana przez Plac Miarki.

28.02 07:09:22

Andi001 napisał(a):

Karol napisał(a):
Zjazdy odbywać się będą przecież wieczorem a wyjazdy - wcześnie rano. Zbyt wielkiego tloku więc nie będzie. Poza tym część wyjazdów i zjazdów w rel. Rondo - Zawodzie będzie mogła być realizowana przez Plac Miarki.

Zjazdy i wyjazdy odbywają się, jak wiadomo, bardzo różnie. Są przecież rozmaite zdarzenia. Przez plac Miarki - dobre - a może przez Brynów od razu? Będzie bałagan - i tyle! A bałagan będzie pretekstem do wycięcia iluś tam kursów...

28.02 21:01:39

Imię lub pseudonim napisał(a):

@P Śl: Tak, tylko jak likwiduje się tory to jak mają jeździć?
Wiadomo, że akcje TŚSA są w posiadaniu gmin ale infrastruktura torowa jest własnością TŚSA a nie np. UM Katowice i łUszok nie może sobie tym gospodarować jak swoją ulicą czy swoim chodnikiem. Wyobraź sobie, że kupujesz nawet 20% akcji jakiejś spółki. Możesz przyjść do siedziby i zabrać np. komputer czy drukarkę?

28.02 21:05:44

LG napisał(a):

Chyba w zastępstwie za 23 pojawiła się na stronie http://rozklady.kzkgop.pl/i... linia 33 w relacji Stadion Śląski - Słoneczna http://rozklady.kzkgop.pl/i...

29.02 05:22:53

Kysó napisał(a):

@Andi001: może właśnie o to chodzi w dłuższej perspektywie?

29.02 06:58:17

Andi001 napisał(a):

Kysó napisał(a):
@Andi001: może właśnie o to chodzi w dłuższej perspektywie?

Na pewno o to chodzi

01.03 17:10:21

pipen napisał(a):

Tylko, ze zapominacie w tej przepychance slownej, która kipi tylko złością i niczym konkretnym, ze Oszuk (Uszok) jest w radzie Tramwajów Śląskich czy jak to się tam zwie - więc jako największe miasto i stolica regionu - a on jego zarządca - ma największy pakiet tzw akcji na gruncie, który jest w posiadaniu miasta - czyli społeczeństwa.
I teraz dochodzimy do punktu wyjścia - kazdy z tych pseudoreprezentantów - robi co chce omijając to co mówią ludzie, którzy mają większe pojęcie o komunikacji niż cały sztab w TŚ - jedynie można to upłynnić i zmienić poprzez Demokrację Bezpośrednią i Płynna, ale to inne strony w sieci o tym mówią - kwestia jest taka, ze apeluję do Was wszystkich o podawanie konstruktywnych rozwiazań - bo tak się projektuje przyszłość.

01.03 19:03:57

Kysó napisał(a):

@pipen: jednym z bardziej konstruktywnych rozwiązań na pewno byłoby pozostawienie obecnego łącznika.

01.03 21:33:37

pipen napisał(a):

@Kyso - to wiem:) (powyżej pisałem o tym jak pytałem UM Kace o to), mało tego przywrócenie wszystkich polikwidowanych linii, na których modernizację mozna wykorzystać te same pieniadze, dzięki którym "usprawnia się" obecny obraz TŚ.
Konstruktywnym pomysłem jest rozwój komunikacji jako jeden organizm połączony ze sobą spójnie poprzez integrację połączeń kolejowych (szeroki i wąski tor), tramwajowych, autobusowych, trolejbusowych i innych możliwych w obszarze jednego miasta (pojedynczo) i aglomeracji.
Skoro każda nasza komórka ma zapis całego ciała ludzkiego (Bruce Lipton - "Nowa Biologia") - to tym bardziej tworząc komunikację w mieście - ma ona swoje odbicie choćby w naszej tzw metropolii czy województwie.
I to jest jedno z wielu rozwiązań, które można u nas zastosować - kwestia spojrzenia i dopuszczenia do swej głowy informacji, które cały czas są - tylko trzeba z nich skorzystać :).

01.03 22:15:34

Kysó napisał(a):

"przywrócenie wszystkich polikwidowanych linii, na których modernizację mozna wykorzystać te same pieniadze" - jeśli chodzi Ci o 8, 25 i Gliwice to muszę Cię zmartwić - torowiska we wszystkich tych przypadkach właściwie już nie ma... No może w Gliwicach trochę zostało, ale ptaszki ćwierkają że już niedługo.

02.03 06:53:22

pipen napisał(a):

@Kysó - co do stanu torowisk czy też ich pozostałości - jestem tego świadom - zastanów się sam, jeśłi możesz pozyskać pieniadze na modernizację czy utworzenie nowej linii tramwajowej - to przecież skorzystasz z tego by w ramach projektu wymienić całą infrastrukturę w oparciu o najnowsze osiągnięcia techniki (pływające tory itd), pod tabor, który ma pewne wymagania techniczne.
To jest kwestia zrozumienia tych co zarządzają daną gminą/miastem, że trzeba myśleć indywidualnie i regionalnie, bo wszystko ze sobą jest połączone fraktalnie - co potwierdza od dawna już najnowsza nauka (fizyka kwantowa, geometria fraktalna, biologia komórkowa).
Górny Śląsk jest specyficznym regionem i tzreba wykozrystać jego potencjał - tworząc cokowlwiek, bo te rzeczy maja pozostać na lata, dla potomnych z wykorzystaniem lokalnym i tych co tu przyjadą zwiedzać - stąd komunikacja musi być zsynchronizowana od podstaw, którymi jest infrastruktura torowo-sieciowa, drogowa i tabor, potem zarządzanie wszystkimi elementami - to jest klucz!

02.03 11:10:18

Serd napisał(a):

Kysó napisał: " Jesli chodzi Ci o(...) i Gliwice to muszę Cię zmartwić - torowiska we wszystkich tych przypadkach właściwie już nie ma... No może w Gliwicach trochę zostało, ale ptaszki ćwierkają że już niedługo"

Nie byłbym taki pewien czy tak niedługo. Jakiś czas temu był w "Nowinach Gliwickich" artykuł nt. koncepcji utworzenia
BUS-pasu na Chorzowskiej w miejscu obecnego tororwiska która (wg. artykułu) oststecznie upadła w skutek twardego "VETO" Tramwajów Śląskich w sprawie dalszych (po pięciu już dokonanaych) rozbiórek torów w Gliwicach.

02.03 17:37:36

observator napisał(a):

@pipen - konstruktywne rozwiązanie jest następujące. Przy likwidacji torowiska przy teatrze utworzenie skrętu Gliwicka-Grundmanna (od Pl. Wolności) a następnie w pasie zieleni aż do Chorzowskiej w obu kierunkach dla 14 i 23. 14 do Ronda i dalej wiadomo, 23 - w lewo i dalej wiadomo. Efekt - poza zlikwidowaniem przyteatrowego łuku odciążenie odcinka Rynek-Rondo i alternatywa dla 11 i 13 (14 i 23 zostają jak ktoś jeszcze nie widzi i zbierają dodatkowych pasażerów - uatrakcyjnienie). Poza tym przed przebudową rynku powinny być wykonane pełna wielożeberkowa pętla na Pl. Miarki oraz remont całego torowiska na Pl. Wolności. Od mostu przy Rialcie do Pl. Miarki torowisko wyłącznie ul. Kochanowskieo (oczywiście dwukierunkowo), ewentualna likwidacja łącznika na pl. Wolności (od 3 Maja) przy opcjonalnym dwukierunkowym rozjeździe na skrzyżowaniu Gliwickiej-Grundmanna). I na koniec obowiązkowo pozostawić w jezdni fragment torowiska na Pocztowej jako 100letni zabytek-pamiątka.

03.03 19:47:34

dexiu89 napisał(a):

Chyba, że wybudują obrotnice. Po co skręt Korfantego>Warszawska. Wjedzie tramwaj na platformę i będą go obracać tak jak to jest na niektórych stacjach kolejowych.

04.03 13:03:11

Rekin napisał(a):

Uważam, że sprawą demontażu torowisk w Gliwicach przez Tramwaje Śląskie powinna zająć się NIK - przecież to jawna niegospodarność. Mogli w tym samym czasie za te same pieniądze te ekipę zagonić do roboty w Zabrzu, Rudzie Śląskiej i miastach Zagłebia, gdzie ze względu na fatalny stan torów co chwila są wykolejenia. Przejechać się linią 9, 11, czy czymkolwiek z przedziału 21-28 - to dramat.
Niemieccy tramwajarze ongi lepiej bronili interesu - z ksiązki Soidy można wyczytać, że gdy w 1930 kładli normalne tory w Gliwicach i miasto im kazało zdemontować stary wąski tor na Górnych Wałów, to miastu pokazali "wała, jak za to nie zapłacicie" i mijanka została do dziś jako zabytek w bruku.

04.03 13:19:36

dexiu89 napisał(a):

To się wnet rozleci. Jak powiedział znajomy z Poznania "wam się te tramwaje rozlecą podczas jazdy i póki ostatnia śróbka nie odpadnie z wagonu a tory zwiną złomiarze".jrb446

04.03 18:18:03

olaf napisał(a):

Zjazdy i wyjazdy z zawodzia przez pl Miarki? a co jak coś sie zepsuje i żaden Tramwaj z brynowa nie będzie miał gdzie zawrócić i bedą koczować przed rynkiem ?

Kto zapłaci za nadmiarowy prąd dla PKT zuzyty do zjazdów/wyjazdów przez pl Miarki? Pan Uszok z Waldusiem Bojarunem?

04.03 22:47:12

pipen napisał(a):

@observator
Ciekawe to rozwiązanie - lecz ma swoje komplikacje, rozumiem, że chciałbyś wykorzystać dawne połączenie (szlak torów towarowych łączących Załęże z Wełnowcem obok wyburzonej hali Baildonu i samej huty)?
Jak to widzisz, bo w tym miejscu (na Chorzowskiej)rozpoczyna się obniżenie jezdni pod ulicą Stęślickiego - więc jest potrzeba budowania mostu nad jezdnią lub pod jezdnią tunelu (DTŚ) :).
Ewentualnie przez wycięty okrąg w tym skrzyżowaniu puścić łącznik do torowiska z rozjazdami w prawo i w lewo zasłaniając go.
Raczej widzę, że rozwiązaniem będzie puszczenie ruchu 14 i 23 przez Pl.Wolności lub tylko 14 a 23 zostanie zastąpione przez 33 (jak ma to miejsce teraz przy przebudowie).
@Rekin
Masz rację powinna, bo tyle przy tym było smrodu, a nawet Urząd Marszałkowski wypowiedział się negatywnie w tej kwestii, ze likwidacja torów i tramwaju w Gliwicach, to strata dla całego regionu.
Wpisz w google: 'Sąd Obywatelski' (na Nowym Ekranie).

06.03 21:23:35

butthead napisał(a):

Pasażerom zostaną przesiadki na rozstrzelonym jeszcze bardziej Rynku i tyle. Kto wie, może nawet na początek uruchomi się połączenie w takiej bezpośredniej relacji (szczególnie jeśli nadal będzie tym zarządzać ktoś, kto w helmucie co godzinę znikąd donikąd nie widzi absurdu). Tylko co z tego - nikt o zdrowych zmysłach nie będzie przecież jeździć tramwajem z Warszawskiej na Korfantego przez plac Wolności.

06.03 22:17:48

pipen napisał(a):

Kiedyś (niedawno, jakiś czas temu jak były debaty nad przebudową rynQ)poczyniłem taką drobną prezentację odnośnie wariantów przebudowy torowiska i zagospodarowania przestrzennego terenu przyległego, gdzie z proponowanych 3 wariantów - wybrano 4 - całość tutaj:
(https://docs.google.com/ope...).Więc na podstawie tego NIESTETY można wywnioskować - choć magistrat zaprzecza słowami rzecznika - o celowości albo likwidacji linii albo zmiany ich przebiegu na Pl.Wolności z uwagi na galerię na dworcu.
Proponuję utworzyć projekt Wojewódzki Plan Komunikacyjny (WPK) lub Aglomeracyjny System Komunikacji, w którym będą ujęte zjednolicone i połączone w całość wszystkie możliwe aktualne połączenia (pierwszy etap) oraz rozbudowa istniejących (drugi etap).
Wnoszę o Patronat projektu do portalu WPK Katowice i umieszczenie go na swojej stronie jako moduł rozwijający się z możliwością dodawania pomysłów przez każdego kogo projekt zainteresuje.

07.03 22:17:51

Zbych napisał(a):

Na lini 33 przydałby się przystanek przy rondzie, na wysokości zwrotnicy. Korzystam z tej lini codziennie i za każdym razem w kierunku Koszutki, gdy motorniczy wychodzi przestawić zwrotnicę kilka osób "ucieka" tymi pierwszymi drzwiami w Helmucie.

08.03 10:12:08

pipen napisał(a):

to nie pomyśleli żeby uruchomić wzbudzeniową? Czy się zepsuła i i trzeba wajchować ręcznie?
To Fakt chociaż tymczasowy,ale...
Zobaczcie ile tutaj czasem pada pomysłów - trzeba je zbierać do jednego wora i projektować rzeczywistość od nowa - przecież o to chodzi.
czy od Administratorów strony doczekamy się odpowiedzi na temat uruchomienia działu PROJEKTY??

14.03 14:41:58

butthead napisał(a):

Jeśli tylko znajdzie się osoba chętna do poprowadzenia i zarządzania takim działem, to zawsze jesteśmy otwarci na inicjatywy i udostępniamy miejsce. Przykładem projekt warsztatu napraw KZK GOP: http://warsztat.wpk.katowic...

14.03 22:20:19


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!