Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Na Walentynki od KZK GOP - podwyżka cen biletów

14.02.2012

Tagi: KZK GOP, bilety – Dodał: Jakub Jackiewicz

14 lutego 2012 r. Zgromadzenie KZK GOP przyjęło uchwałę o podwyżce cen biletów.
Wejdzie w życie 1 kwietnia 2012 r.

» Czytaj więcej o zmianach w taryfie



« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

NG312 napisał(a):

Z miłości do pasażera ;].

14.02 19:25:40

Mgr. Inż. Stefan Karwowski napisał(a):

Ekstra. Zwiększył się popyt więc podnoszą ceny.

14.02 20:04:16

Imię lub pseudonim napisał(a):

@NG312: z miłości do pieniędzy :D

14.02 20:45:32

aleTanocha napisał(a):

ON zdrożał w przeciągu roku o 1,50zł.Więc myślę ze kzk Was rozpieszcza, to symboliczna podwyżka.

14.02 21:18:28

Imię lub pseudonim napisał(a):

@aleTanocha: tramwaje na ropę nie jeżdżą :)

14.02 22:05:46

Egon napisał(a):

Przecież to "na wniosek pasażerów".

16.02 00:35:33

Kysó napisał(a):

Oraz "w celu optymalizacji oferty"

16.02 06:52:51

Rico napisał(a):

KZK - " optymalizacja w trosce o pasażera"

16.02 09:31:45

NG312 napisał(a):

"Pasażer w trosce o KZK i auto prezesa"

16.02 17:24:21

GD napisał(a):

Kilkumilionowa aglomeracja, i nikt nie potrafi ustawić grupki "fachowców", którzy zamiast optymalizować ofertę przewozową i tworzyć skomunikowania zamiast wozić powietrze, potrafią chyba tylko wołać o więcej pieniędzy...

16.02 21:11:56

theBest napisał(a):

@Gd a niby, kto by to miał zrobić? Ten, kto może nie zrobi tego, bo za rok, dwa straci posadę i będzie grzać d… tz. Krzesło w gop-ie.

17.02 10:15:26

Tadeusz napisał(a):

Podwyżki cen biletów są niestety koniecznością, ale w ślad za nimi powinny również pójść pewne udogodnienia dla pasażerów. Proponuję wydłużyć czas przejazdu na bilecie za 3 złote do 20 minut, na 2 miasta lub 40 minut oraz 4,40 zł do 80 minut. Takie zmiany na pewno nie zmniejszą przychodów KZK GOP, a jedynie spowodują wzrost pozytywnego postrzegania instytucji wśród pasażerów. Proponuję również wprowadzenie biletu na krótką trasę - np. do 10 minut lub 3 przystanków, to już w zależności od rodzaju linii.

19.02 18:06:10

Imię lub pseudonim napisał(a):

@Tadeusz: kpisz czy o drogę pytasz? "(...) spowodują wzrost pozytywnego postrzegania instytucji wśród pasażerów" - to se ne da!

19.02 21:39:25

Kysó napisał(a):

@Tadeusz: podwyżki może i byłby koniecznością, gdyby bilet na jedno miasto kosztował złotówkę a ceny nie podnoszonoby od 10 lat. Ale nie podwyżka co 8 miesięcy, gdzie wzort jest dużo większy niż inflacja.
Bilet za 3 złote na 20 minut?? Panie, w PRach czy KŚ za 3 złote jeżdżę przez dwie godziny!!!

20.02 11:05:26

Tadeusz napisał(a):

@Imię lub pseudonim: Zauważ, że gdy dostajesz czegoś więcej Twój poziom zadowolenia i sympatii dla "darującego" wzrasta. Czuję, że Twoje nastawienie do KZK GOP jest bardzo negatywne i nie masz zamiaru tego nawet odrobinę zmienić. Proponuję, abyś dogłębnie przeanalizował koszty funkcjonowania KM, a nie jedynie poddawał się zjawisku "owczego pędu". KZK próbuje, choć na razie z mizernym skutkiem, poprawić swój PR i chociażby przez swój profil na FB zaczyna słuchać pasażerów i reagować na ich uwagi, a to moim zdaniem znaczący postęp.

20.02 11:22:06

Kierowca napisał(a):

paliwo do góry to i bilety do góry wszystko na temat chcecie jeździć dobrym sprzętem to kupujcie bilety proste jak budowa cepa

20.02 12:33:26

adam86 napisał(a):

@tadeusz: a na czym niby ta cała rekacja polega? Bo to, że ktoś napisze, iż przekaze uwagi do stosonwego działu to nie ejst żadna reakcja, tylko mydlenie oczu.

20.02 13:54:28

Kysó napisał(a):

@Tadeusz: jak na razie to widzę że na FB KZK przyjmuje uwagi pasażerów. A czy na nie reaguje i czy ich słucha- na razie tego nie zauważyłem (może dlatego że profil istnieje 3 tygodnie)

20.02 14:10:11

Tadeusz napisał(a):

@Kysó: Jestem równie ciekawy jak i Ty, czy KZK będzie reagował na informacje pasażerów zgłaszane na FB, na razie udzielane przez nich odpowiedzi wydają mi się zbyt ogólnikowe: "przekażemy, zgłosimy, sprawdzimy, ukarzemy winnych". Jako pasażer oczekuje reakcji na moje uwagi i zamieszczenie odpowiedniej informacji o podjętych działaniach typu. Jestem przekonany, że wywiążą sie z tego, internauci są potężną siłą (patrz ACTA).

20.02 15:36:31

adam86 napisał(a):

@kyso: szkoda tylko, ze internacui nie mają kompletnie żadnego wpływu na KZKGOP. Nie ma to żadnego związku z ACTA i politykami, którzy mogą się przejmować nastrojami społecznymi.

20.02 17:01:01

Imię lub pseudonim napisał(a):

@Tadeusz: młodzieńczą naiwność mam już dawno za sobą, ot co.
KZK GOP nie jest od poprawiania wizerunku tylko od organizowanie komunikacji miejskiej. Na Facebooku mogą pisać co chcą, uwierzę, jeśli zobaczę w rzeczywistości. Jak narazie widzę stada autobusów jeżdżące jeden za drugim, tramwaje jeżdżące wg planowych mijanek a nie rozkładów jazdy, dublowanie się tramwajów i autobusów, ustawione przetargi, bezmyślne likwidowanie połączeń tramwajowych, przyjmowanie kolesiostwa jako specjalistów, romanse "na szczytach władzy" łącznie z płodzeniem nowych podobnych sobie - tak, moje nastawienie do KZK GOP jest na tyle negatywne, że z wielką ulgą podziękowałem im 2 lata temu, z korzyścią dla mnie

20.02 17:44:21

Oj. napisał(a):

A jak mają jechać? Na przystanku Będzin 11 Listopada po 14 autobusy jadą co minutę, tyle tylko ,że każdy z nich kieruje się gdzie indziej. Podobnie jest z powrotem na 6.00 na 7.00 na 8.00 dowozi się ludzi z różnych miejsc i w końcu jest takie miejsce gdzie te autobusy jadą stadem.

20.02 20:01:53

memphis napisał(a):

Taaak, każdy kieruje się gdzie indziej jadąc stadem aż do Wojkowic, czy innego Sarnowa. W Bytomiu też "każdy kieruje się gdzie indziej", a do Rokitnicy jadą zderzak w zderzak. Przykładów można mnożyć. Jak jest idiotyczny układ linii w którym z każdej wioski w powiecie jedzie czarterowy autobus na tą samą godzinę do centrum miasta to się nie ma co dziwić, że tak to wygląda. Są jednak różne rozwiązania, które można wprowadzić, żeby tak nie było i żeby oferta była atrakcyjniejsza dla pasażera.

20.02 20:11:02

Iznogud napisał(a):

@Oj, a jak wyjaśnisz to? Weźmy np. przystanek przy Grota-Roweckiego, kierunek Katowice i pierwsze-lepsze godziny odjazdów. O 9:28 mamy 807, o 9:31 - 40, a o 9:33 - 154. Potem przez 25 minut - nic. Oczywiście w praktyce wygląda to tak, że wszystkie trzy autobusy jadą do Katowic jeden po drugim, tworząc "konwój". Pisałem w tej sprawie do KZK, oczywiście zero odzewu. Pierwsze dwie linie jeszcze przeboleję, bo jadą z różnych miast. Ale wpychać tam jeszcze 154, który zaczyna bieg praktycznie parę przystanków wcześniej?

Jeszcze ciekawiej masz, gdy chcesz podjechać po południu z Katowic (np. osiedle Gwiazdy) pod Żyletę w Sosnowcu. Do dyspozycji jest całe stado autobusów, których trasy różnią się na tym odcinku naprawdę nieznacznie: 40, 154, 805, 807, 813 i 818. W praktyce - na przystanek podjeżdżają często jeden po drugim, a potem przez pół godziny nie pojedzie nic. Takie karawany, owszem, są przydatne, ale na pustyni. Podobnie sprawa wygląda z tramwajami - czy to z Milowic 21 i 26, czy z Pogoni 24 i 27, wszystko jeździ stadem! A może jacyś naukowcy udowodnili, że w ten sposób zużywa się mniej energii?

21.02 20:52:14

NG312 napisał(a):

@Izognud
Zakładając że tramwaje jadą w bardzo bliskich odstępach powstaje tunel powietrzny w którym jest wymagana mniejsza ilość energii, która normalnie byłaby wykorzystywana do walki z oporem powietrza.
Więc: MASZ RACJĘ :D

21.02 22:05:01

Oj. napisał(a):

@Mempfis prawda jest taka, że można zmienić godziny odjazdów w kierunku takiego Sarnowa, tylko którą linie wybrać 79,97,125,225,269 .Pasażerowie z każdej z tych linii na pewno będą mieli swoje racje aby "ich" autobus jechał a inny niech zmieniają. Dużo wiekszym bezsensem jest trasa linii 40, która krąży po Będzinie 30 min. żeby w ciągu nastepnych 25 dojechać do Katowic. Jeśli chodzi o układ linii to się zgodzę.Sama zmiana może nie byłaby taka trudna tylko obawiałbym się protestów mieszkańców.W końcu każdy chciałby mieć autobus z pod domu i najlepiej tam gdzie chce akurat jechać. Ale to temat raczej do innego działu. A sama podwyżka, no cóż,gdzieś już pisałem, że sama podwyżka akcyzy generuje wzrost kosztów paliwa dla firm przewozowych.
@Iznogud: Przystanek Grota Roweckiego to według tego rozkładu miejce do przesiadki dla ludzi jadących z Będzina i Dąbrowy w kierunku Brynowa i Ligoty. To oczywiście teoria. Jeśli chodzi o powrót z Katowic to tak 40 obsługuje dwa osiedla w Bedzinie, 154 wiadomo jedzie aż z Ligoty , 805 po pierwsze Stawowa po drugie SZpital, 807 do Dąbrowy Górniczej, 813 i 818 nie komenyuję gdyż te linie to dla mnie porażka. Choć na pewno znajdą się ludzie, którzy przedstawią argumenty za istnieniem tych linii. Co do tramwajów to całkiem sensewne jest połączenie z Będzina do Sosnowca 21 i 24 w takcie co 10 min. tyle tylko, że od pętli na Będzińskiej trzeba w to włożyć jeszcze 27 i tu cały sens się burzy.
Przykłady można mnożyć. Według mnie potrzebna jest gruntowna zmiana w układzie komunikacyjnym,ale nie wiem czy da sie to wszystko ruszyć.

21.02 23:03:45

P Śl napisał(a):

W tym gownianym systemie nic nie ruszysz, bo jak nie urzedy to oni sami sie wiecznie boja cokolwiek ruszyc, bo ktos sie odezwie w ramach sprzeciwu. To tylko swiadczy jak ludzie zajmujacy sie komunikacja sa niekompetentni.

22.02 12:11:14

aaa napisał(a):

Nie dość, że większość autobusów to stare rupiecie to jeszcze podwyższają!!!

23.02 15:07:48

karix26 napisał(a):

Tak podwyższają bilety ale co w zamian? Na przykład rozkłady autobusów w mysłowicach. Jadę z Morgów do szkoły do DG gołonogu to wsiadam do 160 0 5:52 lub 7:52i powinna być przesiadka w centrum mysłowic na 18. Ale nie bo akurat ja przyjeżdżam pod kościół w mysłowicach o 6:07 a 18 odjeżdża w tym jedynym kursie o 6:04 a nie jak cały czas potem o X:06 ( Wtedy mogę liczyć na spóżnienie 18) Kiedyś mogłem jechać 618 ale go zawiesili, więc muszę jechać prywatnym ,,K". Druga sprawa tablice rozkładowe. Czasem rozkładu na przystanku nie ma przez 2 miesiące a czasem jest zamalowany sprayem. trzecia sprawa to stan autobusów. Na 160 to jeszcze, ale na 76 i 18 to jeżdżą same trupy z ,Czeluści zajezdni"

23.02 19:40:56


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!