Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Umowa na wdrożenie Śląskiej Karty Usług Publicznych

09.01.2012

Tagi: KZK GOP, ŚKUP, prasa – Dodał: Marek Borys

NZ/PAP, 09.01.2012 r.

Wartą ok. 190 mln zł umowę na wdrożenie Śląskiej Karty Usług Publicznych podpisano w poniedziałek w Katowicach. Pierwszą pulę 385 tys. kart konsorcjum Asseco Poland i BRE Bank ma wydać do końca lipca 2013 r. W całym okresie projektu ma ich być co najmniej 700 tys.


Karta stanie się częścią systemu płatności elektronicznych za usługi dostarczane przez instytucje publiczne. Będzie nią można płacić w komunikacji miejskiej, a także m.in. za parkingi, wejście do muzeum czy na basen oraz lokalne podatki w 21 gminach aglomeracji katowickiej. Oprócz funkcji pieniądza elektronicznego (nie karty płatniczej), karta będzie identyfikatorem jej posiadacza i nośnikiem certyfikatu jego podpisu elektronicznego.

Umowę podpisano w siedzibie inwestora karty - organizującego komunikację w znaczącej części regionu Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP (KZK GOP).


Obecna tam minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska porównała innowacyjność przedsięwzięcia z wdrożoną ponad 10 lat temu w woj. śląskim elektroniczną kartą ubezpieczenia zdrowotnego. Bieńkowska, a także prezydent Katowic Piotr Uszok wskazywali też na integracyjny wymiar karty – zbliżający śląskie i zagłębiowskie miasta, współpracujące ze sobą w obrębie wspólnej metropolii.

- To pierwszy naprawdę duży projekt, który w istocie przesądzi – może nie organizacyjnie, ale funkcjonalnie – o metropolii. Tam, gdzie będzie ta karta, gdzie ludzie będą z niej korzystać, będzie znaczyło, że są w metropolii – ocenił Uszok.

Proces wyłaniania głównego wykonawcy projektu trwał ponad rok. W pierwszym, unieważnionym przetargu na dostawę, wdrożenie i utrzymanie karty do 2018 r., najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum Qumak-Sekom. W drugim przetargu ogłoszonym w lipcu br. złożono trzy oferty. Najkorzystniejszą z nich, wycenioną przez Asseco Poland i BRE Bank na 189,6 mln zł, wskazano w październiku. Druga firma – Qumak-Sekom - wyceniła swoje usługi na 209,7 mln zł. Na początku grudnia Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołania. Podwykonawcą Asseco zostanie włoska firma AEP Ticketing Solutions.

Umowa obejmuje m.in. utworzenie dwóch centrów przetwarzania danych (podstawowego i zapasowego), stworzenie portalu klienta, wyposażenie sieci akceptacji karty w infrastrukturę sprzętową i oprogramowanie, wyposażenie samorządów w urządzenia umożliwiające zapis i odczyt z karty certyfikatu podpisu elektronicznego, stworzenie sieci doładowań karty, wydanie i obsługę poprzez uprawnioną instytucję 700 tys. kart oraz prowadzenie rozliczeń.

Infrastruktura systemu – prócz centrów przetwarzania danych – obejmie m.in. 109 automatów doładowujących karty, 223 automaty parkingowe (w 7 miastach), 320 urządzeń do kontroli i kilka tysięcy innych urządzeń. Asseco stworzy też portal do zarządzenia kartą przez klientów.

Z ramienia KZK GOP prace nad Śląską Karty Usług Publicznych koordynuje m.in. współarchitekt śląskiej karty ubezpieczenia zdrowotnego Grzegorz Ewich. Jak mówił w poniedziałek, choć tamta karta ma większy zasięg (w całym województwie wydano ok. 5 mln takich kart), obecne przedsięwzięcie jest bardziej złożone ze względu m.in. na liczbę funkcji.

Jego cechą jest też otwarta architektura. Na razie karta będzie wdrażana w ok. 120 samorządowych instytucjach, ta liczba jednak z czasem ma się zwiększać. Np. prócz gmin będących członkami KZK GOP, trwają rozmowy w sprawie objęcia kartą także osobnych systemów komunikacji w Tarnowskich Górach, Tychach i w Jaworznie (gdzie funkcjonuje już karta miejska), a także pociągów Kolei Śląskich.

Całkowity koszt realizowanego przez KZK GOP projektu to ok. 190 mln zł. Unijne dofinansowanie (wyliczone na podstawie pierwotnego kosztorysu opiewającego na 107 mln zł) wynosi 78,5 mln zł. Po podpisaniu umowy Związek będzie starał się o zwiększenie tego dofinansowania o ok. 20 mln zł. Pozostały koszt – prócz ok. 10 mln zł, które wniosą do projektu bezpośrednio gminy - KZK pokryje ze środków własnych.

» źródło

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Kysó napisał(a):

"Pozostały koszt – prócz ok. 10 mln zł, które wniosą do projektu bezpośrednio gminy - KZK pokryje ze środków własnych." - które to środki pochodzić będą z podwyżek cen biletów.

09.01 21:19:24

Rafał napisał(a):

Teraz będzie karta, a potem znakowanie ludzi, jakbyśmy byli jakimś bydłem;( Widać w KZK GOP tak lubią:(

10.01 01:53:57

somebody napisał(a):

Co za idiotyzm.
Za 200mln zł można by było wyremontować znaczną cześć torowisk i zakupić kilka tramwai. Takie działanie rzeczywiście byłoby korzystne dla pasażera. Zmniejszyłby się czas przejazdu i zwiększył komfort podróży...
Jak już ktoś pisał - nieraz kasowniki ŚKUPu będą warte więcej od autobusów w których są zainstalowane.

10.01 06:43:52

Piotrek napisał(a):

Jedno pytanie, może ktoś wie: Czy ludzie będą zmuszani do kupienia "Karty" przemocą? Tzn. pod karą grzywny lub więzienia? 700 tys. sztuk to dosyć przydużo. Gdzieś to trzeba będzie upchnąć. Pytam dlatego, że np. ja osobiście nie znam nikogo, kto byłby chętny na taki zakup. Fakt, znam tylko kilkadziesiąt osób. Ale jeśli ktoś ma już kartę kredytową czy tam debetową, którą może płacić w wielu miejscach, to na h... mu jeszcze jeden kawałek plastiku? Urzędasom, czyli naszym dobroczyńcom, co nam robią dobrze na siłę, "karta usług" jest niezbędna - to oczywiste. Te kilkaset milionów ktoś musi zarobić. I na pewno będą to właściwe osoby.
Rafał
Może to rzeczywiście kolejny mały kroczek do NWO i bioczipów :)?
Ale co tam, czepiam się. To już nasza narodowa przypadłość, wiara w teorie spiskowe. My, podejrzliwi Polacy, to nawet nie chcemy już wierzyć w rzeczy tak prawdziwe i oczywiste, jak np. raport MAKu, w sprawie tzw. katastrofy, albo w to, że "w poszukiwaniu szczątków tupolewa ekipy badawcze przekopały ziemię na metr w głąb" - jak powiedziała nasza znakomita pani minister, nomen omen Kopacz.

10.01 11:17:25

Piotrek napisał(a):

Fajna jest ta nazwa: Kumak-Sekom. Przynajnmiej po otrzymaniu karty będzie można sobie pokumkać z radości.

10.01 11:19:57

memphis napisał(a):

Przecież żeby korzystać z komunikacji KZK GOP będziesz musiał mieć ŚKUP - ew. kupować bilety jednorazowe w automatach lub u kierowców. Do tego kierowcy korzystający z płatnych parkingów, użytkownicy bibliotek miejskich, no i ta garstka co zechce tym ustrojstwem (zamiast własną kartą płatniczą lub gotówką) płacić opłaty skarbowe itp. w urzędach.

10.01 12:43:22

Iznogud napisał(a):

Jeśli ŚKUP ma działać tak "doskonale" jak wspomniana w artykule karta ubezpieczenia zdrowotnego - to ja dziękuję. Na tę drugą także kiedyś wydano sporo kasy, a jak to dziś "cudnie" działa - wie każdy, kto od początku 2012 r. był u jakiegokolwiek lekarza specjalisty. Pokrótce: mimo tej "nowoczesności" i tak trzeba polecieć do zakładu pracy po kwitek o opłacanych składkach zdrowotnych. Więc strach się bać, co będzie kiedyś w autobusie. Ciekawa rzecz - tramwaje wypadają z szyn, a tu lekką ręką KZK wydaje sobie 190 baniek na jakiś "gadżet", by ulżyć komuś, kto chce zapłacić 2 złote za parking albo książkę. To jakby jakiś głodny bezdomny kupił sobie limuzynę prosto z salonu. Cóż, GOP...

10.01 18:52:29

zonk napisał(a):

@Piotrek: a skąd piszesz, z Korei Płn.? Ludzie będą przymuszeni, bo papierowe bilety będą wycofane, to jest oczywiste, ale nie będzie ciebie CBA odwiedzać codziennie o 6:oo. A inwestycja już jest spłacana, poprzez podwyżki cen biletów, które się odbywają co pół roku.

10.01 20:12:46

Imię lub pseudonim napisał(a):

Czy KZK GOP jeszcze nie wie że ludzie nie chcą tej karty?!
Swoją drogą, parafrazując pytanie z innego forum - dlaczego jest to Śląska Karta, nie Śląsko-Zagłębiowska?

PS. Czy Redakcja rozważa zmianę "dostawcy" obrazków z kodem do wpisania? Odróżnienie V od U jest niemożliwe!

10.01 20:32:38

Kysó napisał(a):

@imię: jak masz zdrowe oczy to U od V rozróżnisz bez problemu. A jak masz chore to nie siedź tyle przy kompie.

11.01 08:20:25

Piotrek napisał(a):

zonk, obyś się nie mylił z tym CBA (a może jednak ABW?) :):):)

Co do karty śkup, to cieszę się bardzo, że już nie muszę korzystać z urbańczykowo-frankowego tworu.

11.01 09:33:56

Imię lub pseudonim napisał(a):

@Kysó: No teraz tak, na poprzedni CATPCHA nie tylko ja narzekałem. Redakcji dziękuję.
@Iznogud: Pomijając już fakt, że zbaczasz z tematu, druk RMUA pracodawca ma obowiązek dostarczać Ci bez Twojego upominania się. Więc nie przesadzaj, że musisz "polecieć do zakładu pracy"...

11.01 17:50:27

somebody napisał(a):

Czy muszę coś mówić...?
http://www.rynek-kolejowy.p...

11.01 21:27:56

Piotrek napisał(a):

Do redakcji:
Wielkie dzięki :) Wasza cenzura to najlepszy dowód, że Wielki Brat to jednak nie są żarty. Witamy w tuskowej Białorusi.

12.01 11:57:45

memphis napisał(a):

To jest strona o komunikacji miejskiej, a nie o polityce. Jak chcesz wyrażać swoje poglądy polityczne to w internecie jest mnóstwo miejsc gdzie można to robić, tutaj nikogo to nie interesuje.

12.01 13:48:47

Piotrek napisał(a):

Spoko, nie ma sprawy.
Jest takie powiedzenie:
Jak nie interesujesz się polityką, polityka zajmie się tobą. Prędzej czy później.
Komunikacja, jak każda inna dziedzina życia, jest związana z polityką, czego małym przykładem było postępowanie niejakiego Zygmunta F. przed referendum. Poza tym umieściłem tylko adres. Mały offtopic :) Niezainteresowany po prostu tam nie wchodzi. To jest zwykła nadgorliwość, przesadna troskliwość o czytelników. Skąd my to znamy? Albo ostrożność. W końcu o szóstej rano mleczarze już dawno nie pukają, co nie? :):):)

13.01 00:30:19

pipen napisał(a):

Kolejne pieniądze wywalone w błoto!
Mamy tyle parkingów żeby zostawić na obrzeżu miasta auto i skorzystać z komunikacji miejskiej, która jest tak synchronicznie ułożona i tworzy jeden wspólny organizm, a do tego możemy pozwiedzać w muzeach dobra kultury i w galeriach ...
przy dworcach powydawać pieniądze - jako jedyny kraj na świecie - budujemy centra handlowe w miastach i na dworcach kolejowych...
No i zapłacić podatki - co to za bzdety - pytanie kto na tym zarobi?
Wizualizujcie wszyscy lepszą przyszłość, bo ci co im sie wydaje, ze znają sie na komunikacji - to to się znają ale na tej werbalnej między sobą - dlatego korzystają!!!
Metropolia...Oszuka

13.01 15:36:30

bolek napisał(a):

Widzę, że wiekszość opinii jest krytycznych, jednak SKUP to wdrozenie narzędzi informatycznych w komunikacji miejskiej dających szansę na zmianę taryf i uzaleznienie zapłaty od odległosci przejazdu, na kontrole przewoźników gdyż systemy informatyczne identyfikują czas i lokalizację pojazdów, na monitorowanie napełnień pojazdów itp. itd. Ale jak widzę dyskusja szacownego grona nie idzie w tym kierunku, no bo trzeba miec wyobraźnie, wizję, a po co, lepiej wszystko krytykować, rozliczać, cofać się do komunizmu, przywoływać Białoruś.

15.01 12:28:18

Imię lub pseudonim napisał(a):

@bolek: do tego, co piszesz wystarczy zwykła karta miejska czy elektroniczny bilet, jaki istnieje chociażby w Jaworznie z powodzeniem od kilku lat. Krytykujemy to, że "biletem" masz płacić za parking, kino, basen czy w urzędzie czy mieć zapisany elektroniczny podpis. To nam jest nie potrzebne i to nam się nie podoba!
KZK GOP ma organizować komunikację a nie wydawać nam "elektroniczne portmonetki" i co chwila napominać, że to cos innego od karty płatniczej...

15.01 14:49:11

adam86 napisał(a):

@bolek: zamiast tego typu kosztownych zabawek, to do kontroli przewoźników trzeba mieć centralną dyspozytornię i nadzór ruchu. SKUP nie będzie sprawdzał czy kierowca np. pali w kabinie, albo z kimś gada w czasie prowadzenia. Kierowca dzięki temu systemowi nie dowie się, jak ma jechac w czasie objazdu itp itd. A to monitorowanie napełnień jest mitem, bo wiemy tylko ile osób "skasowało" kartę, a nie ile rzeczywiście jechało, to już fotokomórki sa lepsze. Nie mówiąc o tych pierdołach związanych z jakimś płąceniem za basen. I zamiast wyzywać od komunistów, to lepiej uzyj własnie głowy i wyobraźni.

15.01 15:20:59

Rico napisał(a):

@zonk - ludzie prędzej zaopatrzą się (lub nie) w PJ (prawo jazdy) niż w Śkupę a reszta tak jak dotychczas będzie jeździć bez biletów.EOT

16.01 14:07:40

Absurdzik napisał(a):

Ostatnio dziennikarze zaczęli drążyć temat przystąpienia do ŚKUP Jaworzna, w którym to mieście karta funkcjonuje i ma się całkiem dobrze. Oczywiście jakakolwiek integracja JKM i ŚKUP nie jest możliwa, więc w najlepszym razie Jaworzno czeka montaż w autobusach dodatkowych kasowników, które obsłużą ŚKUP. Za absurd zapłacą rzecz jasna mieszkańcy. To będzie najprawdopodobniej najdroższa integracja taryfowa w Polsce. A może nie tylko w Polsce...

16.01 20:07:53

piszący napisał(a):

Takie karty spowodują tylko wzrost liczby gapowiczów w autobusach i tramwajach. PS. niech podpiszą umowę z firmą specjalizującą się w elektrośmieciach , która to będzie utylizować nieodebrane ŚKUP-y.

04.01 16:44:30


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!