Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Wiosenne przetargi KZK GOP - oferty (cz. 1)

22.06.2011

Tagi: przetarg, KZK GOP, Pawelec, Kłosok, Aska, Nowak, Meteor, PKS Gliwice, PKM Świerklaniec, Polak – Dodał: Jakub Jackiewicz

Przedstawiamy omówienie ofert złożonych przez przewoźników chcących obsługiwać linie KZK GOP w ramach wiosennej rundy przetargowej. Na początek linie „bytomskie”.


Przypominamy, że przedstawione stawki są cenami netto (bez podatku VAT), a odszyfrowanie zgłaszanego taboru jest czasami tylko naszym redakcyjnym strzałem, a nie ostateczną wersją.

Linie 39, 121, 127, 139, 167, 183, 201, 227, 623

31 autobusów – tyle pojazdów należało zgłosić w ofercie, aby móc ubiegać się o to zamówienie. To dość spora liczba, szczególnie, że tylko 4 z nich miały być nowe. Złożone zostały trzy oferty, wszystkie dość ciekawe.

Najdroższa była oferta spółki jawnej LZ z Zendka. Ten niewielki przewoźnik (obecnie posiadający 14 autobusów) wystartował samodzielnie. Zaoferował cenę 4,37 zł za tabor B i 5,47 zł za tabor C. Oferenci musieli się wykazać m.in. doświadczeniem – wykonaniem w okresie ostatnich 3 lat usług w zakresie przewozów regularnych o łącznej wartości nie mniejszej niż 15 mln zł. Skąd niewielka firma, obsługująca zaledwie kilka linii na zlecenie KZK GOP i MZKP ma takie doświadczenie? Otóż skorzystała ona z zapisu art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych i wykorzystała wiedzę i doświadczenie innego podmiotu, który pisemnie zobowiązał się do udostępnienia tych zasobów. Tym podmiotem było MPK Kielce, które może pochwalić się wykonaniem usług dla ZTM Kielce o wartości ok. 50 mln zł rocznie. Takie rozwiązanie, choć mocno kontrowersyjne, zostało przez KZK GOP uwzględnione, gdyż oferta nie została odrzucona. A czym LZ chciało wozić pasażerów? Aż 27 autobusów zobowiązała się dostarczyć mikołowska firma Inter-Mat. Miały być to 4 szt. MAZ 203 z 2008 roku, 8 szt. MAN NG262 z 1998 r. i aż 15 szt. 12-metrowych Renault Agora z 1996 r. Oprócz tego na linie miały trafić trzy fabrycznie nowe Solarisy Urbino 18 i jeden Mercedes-Benz (nie wiadomo czy Citaro, czy Conecto).

fot. J. Jackiewicz
Drugą ofertę złożyło rozległe konsorcjum posługujące się nazwą Konsorcjum Śląskich Linii Autobusowych, a skupiające firmy: Benedykta Nowaka (Nowak Transport Świerklaniec), PKM Świerklaniec, Transgór Mysłowice, Andrzeja Mastalerza (Delta Świętochłowice) i Łukasza Nowaka (Lucky Cars Świerklaniec). Konsorcjum zaproponowało ceny 4,15 zł za tabor B i 5,25 zł za tabor C. Zgłoszono różnorodny tabor obejmujący: 4 szt. MAN Lion’s City G z 2011 r. (z PKM Świerklaniec), 4 szt. DAB 15-1200C z 1996 r. (z Transgóru – nry 05, 07, 390, 391), 1 szt. Mercedes-Benz O405N z 1996 r. (od Nowaka – nr 012), 1 szt. MAN NG262 z 1997 r. (od Nowaka – nr 078), a także 2 szt. Solarisów Urbino 12 z 2008 r. (zobowiązanie PKM Tychy dla Transgóru – dotyczyło autobusów nr 342 i 343), 2 szt. MAN NG262 z 1998 r. (zobowiązanie Inter-Mat dla Transgóru) oraz autobusy do dostarczenia których zobowiązał się Gryf Żukowo: 2 szt. MAN NG262 z 1996 r., 6 szt. MAN NL202 z 1996 r., 2 szt, Mercedes-Benz O405GN z 1996 r., 5 szt. Mercedes-Benz O405N z 1996 r., a także po jednym krótkim autobusie z 2007 r. marki MAN i Mercedes-Benz.

fot. K. Ziołofot. T. Kumorfot. Ł. Staniszewski

Najtańszą ofertę złożyło inne konsorcjum w skład którego wchodzą Krzysztof Pawelec (Usługi Transportowe Biechów), Andrzej Kłosok (PPUH Kłosok Żory) i Joanna Kałek (Aska Żory). Stawki to 3,73 zł za tabor B i 4,73 zł za tabor C. Oto czym będą wozić pasażerów:
- 3 szt. MAZ 203 z 2008 r. – zobowiązanie firmy JI Service Kobyłka dla Pawelca,
- 1 szt. MAZ 203 z 2010 r. – w leasingu,
- 4 szt. MAN NL2x2 z 1996 r. – zobowiązanie firmy Aurex-Truck Katowice dla Pawelca,
- 9 szt. MAN NL2x2 z 1996 r. – zobowiązanie firmy PPHU Robex Wodzisław Śl. dla Kłosoka,
- 2 szt. MAN NL2x2 z 1996 r. – własność,
- 1 szt. Jelcza M181M z 1999 r. – własność Kłosoka (nr 49),
- 7 szt. MAN NG2x2 z 1996 r. – zobowiązanie firmy Consido Żory dla Aski,
- 4 szt. MAZ 205 z 2011 r. – zobowiązanie firmy Consido Żory dla Aski.

fot. J. Sobotafot. J. Jackiewiczfot. J. Sobota
fot. J. Sobotafot. J. Sobota

Jak widać tabor jest dość różnorodny, obejmujący zobowiązania dość egzotycznych firm. Ciekawostką są tu autobusy MAZ 205 – przegubowce białoruskiego producenta charakteryzujące się umieszczeniem silnika w pierwszym członie, naprzeciwko drugich drzwi. Byłyby to pierwsze autobusy tego typu w Polsce. Oferta konsorcjum Pawelca, Kłosoka i Aski została wybrana jako najkorzystniejsza 15 czerwca 2011 r. – mają oni więc zaledwie 2 tygodnie na skompletowanie całego taboru. Trudno sobie w tej sytuacji wyobrazić zamawianie fabrycznie nowych autobusów.

Linia 96

Siemianowicka linia okrężna zainteresowała 4 oferentów. Najwyższe stawki pojawiły się w dwóch ofertach równocześnie – po 4,63 zł za tabor B. Jedną z nich złożył Krzysztof Pawelec (zgłoszony tabor to 2 szt. MAZ 103 z 2006 r. z komisu Aurex-Truck), a drugą konsorcjum Meteor Jaworzno i LZ Zendek (tu zgłoszono Irisbusa Crossway z 2009 r. – dzierżawionego z Irexu oraz 1 szt. MAZ 103 z 2006 r. z Aurex-Truck). Kolejną ofertę złożył Henryk Polak (Usługi Przewozowe Chorzów), który za stawkę 4,27 zł chciał wozić pasażerów również dwoma MAZ-ami 103 z 2006 r. z Aurex-Truck.

Najtańszą ofertę złożyła jednak Joanna Kałek (Aska Żory), z ceną 4,14 zł i to ona wygrała przetarg (zawiadomienie z 1 czerwca 2011 r.). Zgłoszony tabor to również dwa MAZ-y 103 z 2006 r., również z Aurex-Truck. Są to oczywiście autobusy, które do końca kwietnia br. jeździły u Tadeusza Powichrowskiego na linii 165.

fot. J. Sobota
Linia 146

Jedyna bytomska linia, której obsługa po kolejnym przetargu rozpoczęła się miesiąc wcześniej niż pozostałych. Tu oferty były dwie. Droższa należała do PKM Gliwice (ceny: 5,57 zł za tabor B i 6,83 zł za tabor C). Zaproponowany tabor to 3 szt. Mercedesów Citaro z 2001 r. i 2 szt. MAN NL223 z 2001 r. – wszystkie będące własnością PKM.

Tańszą ofertę złożyło konsorcjum Benedykta Nowaka (Nowak Transport Świerklaniec) i Meteor Jaworzno, z ceną 4,00 zł za tabor B i 5,00 zł za tabor C. Od 1 czerwca wozi pasażerów (zawiadomienie o wyborze nastąpiło 11 maja 2011 r.), a wśród zgłoszonego taboru znalazły się: 3 szt. Solarisów Urbino 15 z 2000 r. (ex Veolia Warszawa, kupione za pośrednictwem firmy VDL, obecnie noszą numery 706, 707 i 857), a także 2 szt. własnych Jelczy M121 (nr 864 z 2001 r. i nr 865 z 2002 r.).

fot. J. Sobotafot. J. Sobotafot. J. Sobota
fot. J. Sobotafot. J. Sobota

Linie 169, 176

Dwie linie łączące centrum Bytomia z Górnikami zainteresowały tylko dwóch oferentów. Swych sił spróbował Henryk Polak (Usługi Przewozowe Chorzów), jednak bez powodzenia – cena 4,16 zł okazała się zbyt wysoka. Polak chciał wozić pasażerów czterema MAZ-ami 103 z 2006 r. (zobowiązanie Aurex-Truck). Drugą ofertę złożył Meteor Jaworzno, z ceną 3,48 zł. Zgłoszony tabor to same Solarisy Urbino 12 (3 szt. z 2003 r. i 1 szt. z 2002 r.)

fot. T. Kumorfot. T. Sojdafot. T. Sieniek

Linia 280

W przetargu na obsługę tej linii wpłynęły tylko dwie oferty. Konsorcjum Meteor Jaworzno i Krzysztof Pawelec (Usługi Transportowe Biechów) zaproponowało dość nieprzystępne ceny – 5,96 zł za tabor B i aż 11,96 zł za tabor C. Zgłoszony tabor to 2 szt. MAZ 205 z 2011 r. i 2 szt. MAZ 103 z 2006 r. (zobowiązanie Aurex-Truck) oraz 3 szt. Irisbus Crossway z 2009 r. (dzierżawa z Irexu).

Druga oferta (wybrana 30 maja 2011 r. jako najkorzystniejsza) należy do konsorcjum PKS Gliwice i PKM Świerklaniec. Ceny to 4,40 zł za tabor B i 5,55 zł za tabor C. Zaproponowany tabor to leasingowane przez PKS 4 szt. Solbusów SN11 z 2006 r. (nr 528, 533, 593 i 594) oraz będące własnością PKM 2 szt. MAN Lion’s City G z 2011 r. (nr 1110 i 1111) i 1 szt. Solarisa Urbino 12 z 2006 r. (nr 0615).

fot. J. Sobotafot. J. Sobotafot. J. Sobota

Linie 608, 708

To dwie linie okrężne kursujące między Bytomiem, a Radzionkowem. Wpłynęły 4 oferty. Najdroższa pochodziła od Dolnośląskich Linii Autobusowych z Wrocławia. Ten przewoźnik próbował już w przeszłości kilka razy sił w przetargach KZK GOP, jednak bez rezultatu, ostatnio wygrał jednak przetarg w Rybniku. Zaproponowana cena 5,21 zł jednak nie mogła przynieść powodzenia. Tabor – 3 szt. MAZ 203 z 2011 r. (zobowiązanie Aurex-Truck). Następne w kolejności jest konsorcjum Meteor Jaworzno i LZ Zendek z ceną 4,58 zł. Zgłoszony tabor identyczny jak w przypadku DLA. Trzecia oferta to PKM Świerklaniec z ceną 4,35 zł. Tu dla odmiany zgłoszone zostały własne 3 szt. MAN Lion’s City, też z 2011 r.

Wygrał jednak Henryk Polak (Usługi Przewozowe Chorzów) z ceną niższą tylko o 2 gr (4,33 zł). Zgłosił to samo co DLA i Meteor/LZ, czyli 3 szt. MAZ 203 z 2011 r., ma je dostarczyć Aurex-Truck. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty ogłoszono 17 czerwca 2011 r.

fot. J. Sobota
W kolejnym odcinku – linie 86 i 286, 165, 880, 937, 969, 988 oraz S-6, S-7 i S-8, a także zastępcze linie 21 i 950. W kolejnych dniach - pakiet będziński i komentarz redakcji.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

P Śl napisał(a):

Pierwsze MAZy 205 - tak, ale pierwsze autobusy z taka zabudowa-nie. Mamy wkoncu w Zabrzu Van Hoole z taka zabudowa.
Noo chybzostal pobity rekord cenowy propozycji na linii 280, ale co sie dziwic - jakie efektywne rozklady to takie ceny :). Swierklaniec chyba zmienil taktyke i zeby wygrac chce chyba zaczac sponsorowac komunikacje.

22.06 19:16:56

68544 napisał(a):

Mam nadzieje, że te MAZ-y 205 na 121 trafią

22.06 19:33:09

lgor napisał(a):

Chyba oczywiste że MAZy 205 są na linie 623 zarezerwowane, chociaz jak zrobią więcej tych gadaczek w starszych wozach to nie jest powiedziane że MAZ 205 nie pojawi się wogóle na 121.
Poza tym dziękuje za pracę włożoną za napisanie tak obszernego artykułu. Widac że w Bytomiu po upadku komunalnego przedsiębiorstwa tabor ulega poprawie mimo że stawki nie są kosmicznie wysokie. Cieszą Solarisy na 169/176

22.06 23:38:38

YoMaHa napisał(a):

Jak to jest z linią 280 - według tekstu pierwsze konsorcjum zgłosiło osiem autobusów (2 x maz205 + 3 x maz103 + 3 x irys), a drugie - tylko siedem autobusów (4 x stolec + 2 x manlcg + 1 x osralis)?

23.06 16:59:28

memphis napisał(a):

Drobna pomyłka - są dwa MAZ-y 103 u Pawelca/Meteora. Na linii jeździ 5 autobusów, dwa kolejne potrzebne są tylko w wakacje.

23.06 18:54:20

Piotrek napisał(a):

Strasznie wkurzają mnie te idiotyczne gadaczki. Nawet przespać się nie można, nie żeby to było zbyt głośne, ale jest wyjątkowo denerwujące. W dodatku jest mylące (np. Gliwice Radiostacja jest zapowiadana przystanek wcześniej) Takimi głupimi zagrywkami metra z autobusów nie zrobią.

23.06 19:00:30

danielo napisał(a):

z tego co mi wiadomo to na linie 121 maja trafić 2 mazy 205 a pozostałe 2 na 623

23.06 20:59:46

NG312 napisał(a):

Szkoda mi 608 i 708. Byłyby MANy a będą syfy ze wschodu. Tylko dwa grosze :/.

23.06 22:58:23

seba napisał(a):

608/708 - żal!!!

24.06 09:18:50

lgor napisał(a):

Jaki żal za 3 lata burmistrz Radzionkowa znowu będzie chciał nówki więc 3 letnie MANy byłyby za stare, a tak to MANy od początku zadomowią się na 94 czy 173. Jak nie wygrali to jest szansa że na innych liniach się zmieni tabor no chyba że nówki będa w PKMie płot zdobić co już powoli postępuje :/

25.06 21:59:10

Piotrek napisał(a):

Igor, co masz na myśli z tym płotem? Czyżby mieli za dużo nówek? Przecież dość często widać na liniach świerklanieckich stare merce lub many.

26.06 09:32:44

świerkol napisał(a):

O to mu właśnie chodzi, że super cwaniaki ze Świerklańca zamiast wysyłać nowy tabor na swoje wiejskie linie, to trzymają wozy pod płotem i czekają na nie wiadomo jakie prezenty z KZK GOP. Może im zrobią kontrolę projektu i odbiorą dofinansowanie.

26.06 11:58:34

seba napisał(a):

dzis tj. 30.06 na zajezdnie PKSu Gliwice przyjada dwa SU12 z PKM Świerklaniec.

30.06 05:01:06


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!