Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Walka o dwutorową linię tramwajową z Łagiewnik do centrum Bytomia

18.06.2011

Tagi: Tramwaje Śląskie, likwidacja, inwestycje, infrastruktura – Dodał: Jakub Jackiewicz

Bytomski radny Andrzej Kostek zbiera podpisy pod petycją do Prezydenta Bytomia Piotra Koja o uwzględnienie w projekcie odbudowy linii tramwajowej z Łagiewnik do centrum Bytomia dwóch torów, a nie tylko jednego jak jest planowane.


Odcinek torowiska od przystanku Łagiewniki Targowisko do Zamłynia w Bytomiu jest nieczynny od 1 sierpnia 2008 r. (» czytaj więcej). Od tego czasu infrastruktura została całkowicie zlikwidowana, a także przeprowadzono przebudowę ulic Świętochłowickiej i Łagiewnickiej, biegnących na tej trasie. Linia 7, która kursowała tym odcinkiem jest skrócona do trójkąta Łagiewniki Targowisko.

fot. K. Dembiński
Odbudowa tej linii tramwajowej znalazła się wśród zadań, które mają być realizowane w ramach projektu "Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą". Pierwotny projekt obejmujący wybudowanie w pełni dwutorowej linii tramwajowej został jednak okrojony i do projektu wpisano jedynie odbudowę jednego toru. O perypetiach pasażerów związanych z zawieszeniem tramwajów oraz o planach odbudowy pisaliśmy w sierpniu ubiegłego roku (» czytaj więcej). W ostatnim czasie postanowiono nieco zmodyfikować projekt i wybudować dodatkową mijankę w rejonie przystanku Łagiewniki Szyby Rycerskie.


Andrzej Kostek, bytomski radny, członek Zgromadzenia KZK GOP i kierownik zajezdni tramwajowej na Stroszku, postanowił przekonać władze Bytomia i Tramwajów Śląskich do odbudowy w całości linii dwutorowej. Uważa, że takie rozwiązanie będzie bardziej efektywne i ekonomicznie uzasadnione. - Tylko dwutorową linię tramwajową uważamy w XXI wieku za nowoczesną i sprawną - mówi.

Kostek postanowił zbierać podpisy mieszkańców Bytomia i okolic pod petycją do Prezydenta Piotra Koja. Podpisy zbierać będzie osobiście w dni robocze popołudniu oraz w soboty przy stoliku ustawionym w rejonie przystanku tramwajowego Łagiewniki Targowisko.


« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

102n@ napisał(a):

A nie można zbierać podpisów mieszkańców Katowic, Chorzowa, Świętochłowic oraz Bytomia? Jakby nie patrzeć linia ta przebiega przez 4 miasta i korzystają z niej mieszkańcy tych 4 miast a ten długi odcinek jednotorowy będzie miał z pewnością wpływ na atrakcyjność rozkładu jazdy, bo zapewne więcej niż solówki co 15 minut już nie będzie się można tam spodziewać.

18.06 12:41:48

Stroszek napisał(a):

Kostek kierownik zajezdni czytaj: DYREKTOR. Zmienili też dyrektorom nazwę na zajezdniach w ten sposób w TŚ ukrywa się 20 b. dyrektorów z pensjami dyrektorskimi. Kostek 10 tys wypłaty dyrektorskiej kierownika + wypłata radnego + wypłata z kzkgop + profity z kościoła. Jak się w tak młodym wieku zostało Dyrektorem? Otóż stanowisko dyrektorskie załatwił ojciec przewodniczący związków. Dla ścisłości Kostek głosował za podwyżkami biletów. To tyle faktów formalnych. O reszcie nie będę pisał bo się nie pojawi, choć nie wiem czy wpk choć to wypuści.

18.06 14:10:50

Ramzi napisał(a):

Podpisy mogą składać również mieszkańcy Świętochłowic - wiem, bo sam taki podpis złożyłem mimo, że zamieszkuję Świętochłowice. Polecam tę akcję mieszkańcom miast ościennych - serdecznie mam już dość skomunikowania tramwaju linii 7 z autobusem 607, a raczej jego braku (autobus uciekający przed pasażerami tramwaju i odwrotnie). PRECZ Z TYM ZATRAMWAJEM !!!

18.06 22:09:25

Imię lub pseudonim napisał(a):

Wydaje się, że czasem władze nie mają pojęcia o kosztach inwestycji i uważają, że jeśli zamiast 2 torów odbuduje/zbuduje się jeden to koszty spadną o połowę. Nic bardziej bzdurnego, to tak nie działa!
Jeśli coś robić to na poważnie. Może celem redukcji kosztów nie kłaść sieci trakcyjnej i kupić spalinowe tramwaje? Albo kłaść jedną szynę tylko?

19.06 09:58:14

Piotrek napisał(a):

Bądźcie realistami. Nawet do odbudowania jednego toru w naszych realiach musi zaistnieć cud. Z rodzaju tych poważniejszych.

19.06 18:53:25

Andrzej napisał(a):

Trzymam kciuki za tę inwestycję! Napisałem tu kiedyś, że w zasadzie linia ta już nigdy nie zostanie odbudowana. Tak bardzo chciałbym kiedyś powiedzieć - pomyliłem się. Nadal jednak jestem pesymistą. Obym sie mylił! A jak sądzą inni? Uda się tę linię odtworzyć? (obojętne czy 1 tor czy 2)

20.06 23:13:45

Z z Bytomia napisał(a):

135 tys. zł/rok co ten Kostek robi z tą kasą? Gdzie ci radni i posłowie ukrywają pieniądze? Jak w tym kraju mamy mieć dobrze
http://bip.um.bytom.pl/zala...

30.06 20:09:41

Z. z Bytomia napisał(a):

Przecież ten Kostek na stanowiskach w TŚ już jest od lat 90-tych tak jak i radnym + KZKGOP. Jeden syn + żona i niczego przez tyle lat pensji dyrektorskich się nie dorobili. To nie ma się co dziwić że Tramwaje Śląskie są jakie są, skoro mają tak nieudolnych dyrektorów którzy przy wysokich uposażeniach niczego się nie potrafią dorobić i muszą żyć na kredycie bo żadnych oszczędności nie mają. Ciekawe jak oni by przeżyli za 1500zł

01.07 10:29:50


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!