Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Pomysł na komunikację nocną w Gliwicach

11.11.2010

Tagi: rozkład jazdy, KZK GOP, nocne – Dodał: Jakub Jackiewicz

Akcja Stowarzyszenia Moje Miasto pod hasłem "Moda na Centrum" rozszerza obszar działania. Po Katowicach, zaprezentowano projekt komunikacji nocnej dla Gliwic.


Piotr Kasprzyk i Tomasz Martyniak opracowali koncepcję linii nocnych łączących poszczególne dzielnice Gliwic oraz ważniejsze miejscowości w okolicy miasta. Projekt opiera się na rozwiązaniach podobnych do tych, które KZK GOP wprowadził w Katowicach od 1 września 2010 r.

Celem projektu jest wprowadzenie w Gliwicach zintegrowanej sieci komunikacji nocnej opierającej się na liniach kursujących w regularnym takcie godzinnym i spotykających się w centrum miasta o określonych godzinach w celu umożliwienia przesiadek.

Obecnie na obszarze Gliwic realizowanych jest tylko kilka kursów nocnych na trasach linii A4, 32, 57 i 194. Wiele osiedli pozbawionych jest dostępu do komunikacji nocnej, a istniejące kursy nie są ze sobą zsynchronizowane. Jako szczególnie dotkliwy wskazywany jest brak nocnego połączenia na trasie Katowice-Gliwice.

fot. P. Wacławek

Jako punkt węzłowy w centrum wybrano pl. Piastów. Ponadto trasy niektórych linii przebiegających w rejonie Starego Miasta umożliwiają sprawne połączenie tej części miasta (jako generatora ruchu nocnego) za pośrednictwem skoordynowanych przesiadek na pl. Piastów z wszystkimi obsługiwanymi relacjami.


Autorzy koncepcji proponują nowe linie nocne na następujących trasach:
- 32N: Zabrze Goethego - Sośnica - Gliwice Plac Piastów - Os. Kopernika - Łabędy - Pyskowice Szpitalna
- 41N: Gliwice Plac Piastów - Paniówki - Mikołów (w weekendy)
- 57N: Gliwice Plac Piastów - Żerniki - Czekanów - Helenka ELZAB - Bytom
- 60N: Gliwice Plac Piastów - Lipowa - Grottgera - Obrońców Pokoju - Żerniki Osiedle
- 194N: Gliwice Plac Piastów - Sikornik - Trynek - Bojków - Knurów - Leszczyny
- 624N: Gliwice Plac Piastów - Dolnych Wałów - Daszyńskiego - Ostropa - Wilcze Gardło
- 692N: Gliwice Plac Piastów - Dolnych Wałów - Os. Gwardii Ludowej - Os. Waryńskiego - Brzezinka
- 840N: Gliwice Teatr Muzyczny - Plac Piastów - Zabrska - Chorzowska - Zabrze - Ruda Południowa - Chorzów - Katowice


Więcej informacji:

» szczegółowe informacje na temat koncepcji (plik pdf)

» akcja na portalu społecznościowym Facebook

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

seba napisał(a):

dobry pomysł na nocne 57:D

11.11 21:37:39

PKM Gliwice` napisał(a):

Hmm, no wreszcie będę mógł dojechać normalnie w nocy do i z imprezy :D jednakże moim zdaniem troszkę się rozpędzili. Po co komu 60N? Ma dublować 57N? Przecież 57N też jedzie przez Żerniki a spod Gospody do pętli (tam gdzie kończy m.in. 60) jest około 10 minut z buta. Co do 624N - Wilcze Gardło to totalna wiocha, więc jeśli miałby jechać wolałbym żeby jechał kilka kilometrów dalej tj. do Sośnicowice Rynek (przez: Smolnicę) będzie miał na 100% większą frekwencję. 692N jak najbardziej - dlatego że na Os. Waryńskiego nie ma jak dojechać. Mam też nadzieje że 32N nie będzie kursował tak jak teraz czyli (z Pl. Piastów w kierunku Łabędy Huta) 22:48, 23:14, 0:59, 2:19, 3:09, 4:24 mam nadzieję że będzie jakiś np. 0:04 i 3:44. 840N jest chyba najlepszym pomysłem, byle by nie dublował 7N, tylko jechał np. 20 minut później.

11.11 21:57:05

iks napisał(a):

Po co tworzyć 57N z Placu Piastów do Helenki a 692N z Placu Piastów do Brzezinki? Nie lepiej puścić tak jak dzienne 57 z Helenki do Brzezinki z wjazdem Kozielska - Łabędzka - Waryńskiego - Kozielska? Tym bardziej że 840N z Katowic do Teatru jedzie przez Plac Piastów bez dzielenia na dwie linie.
No i jeszcze się uczepię 32N i 41N. Czemu mają tą samą trasę przez Mikołowską i Pszczyńską? Nie można puścić jak 702 przez akademiki i Ligotę? Aha. Wg schematu 32N jechałby przez Czerwionkę w Pyskowicach a pomijałby Czechowice - przynajmniej tak to idzie odczytać.

12.11 00:26:05

wix (SMM) napisał(a):

Poczytajcie projekt zamieszczony na Facebooku. Lektura obszerna, ale bardzo dokładna. W artykule co prawda jest mowa o określonej godzinie odjazdów z Pl. Piastów, ale doprecyzuję: zaproponowaliśmy odjazdy 45 minut po każdej pełnej godzinie w ciągu nocy. To daje łatwy do zapamiętania takt i start wszystkich linii z jednego miejsca o jednej porze. Dodatkowo linie te mają chwilę stać w celu umożliwienia łatwych przesiadek.

Jeszcze raz zapraszam na Facebooka, znajdziecie tam wszystkie informacje nt. akcji

12.11 00:58:21

kaspric napisał(a):

^^
57N jest przewidziane jako weekendowe (jak obecnie, ale przesunięte na piątek/sobotę), dlatego 60N go nie dubluje. 60N ma obsłużyć przede wszystkim Obrońców Pokoju
Sośnicowice - bardzo chętnie, ale pchanie KZK tam, gdzie nie ma nawet dziennych kursów, jest jak rzucanie się z motyką na słońce

12.11 01:41:28

Arek napisał(a):

no fajnie jak by były nocne linie choć koło mnie aktualnie jeżdzi 32 tylko taka wada że z pl piastów po 24 nie ma żadnego kursu z kierunku łabęd a 692 mógłby jezdzić na całej trasie + toszecka i kopernik i by było fajnie a nie z pl piastów tylko.

12.11 10:57:51

mihau napisał(a):

Nocne kursy czyli darmowe kursy dla pijanego bydła.

12.11 12:58:41

Serd napisał(a):

Pomysły dobre. Tylko co z tego jak - znając życie0 KZK się na nie nie zgodzi (ewentualnie w wersji okrojonej tak jak było swego czasu z projektem KN-u dla Katowic.)

12.11 20:21:52

budda napisał(a):

@mihau: dokładnie, kursy dla pijanego bydła.

14.11 14:27:37

PKM Gliwice` napisał(a):

@iks - tego co się doczytałem miałby jechać jak 71 (przez Hutę np. z Piastów o 13:50) a nie jak 707 przez Czerwionkę Przepompownię i Dzierżno. No i 41N fakt mógłby jechać przez Ligotę Zabrską.

23.11 04:42:30

kaspric napisał(a):

^^ 41 jest linią tylko weekendową (i tylko 2 kursy na dzień) i szczerze mówiąc nie sądzę,by udało się ją przepchać (za dużo małych gmin). Natomiast to opracowanie jest podstawą do rozmów, a nie czymś, czego mamy się trzymać bez możliwości zmian. Poza wymienionymi kierunkami np możnaby zaplanować kurs weekendowy do Tarnowskich Gór - ale tutaj nie ma co rozkminiać, póki miasto i KZK się nie wypowiedzą, bo będziemy miesiącami myśleć i myśleć, a i tak mogą wyrzucić do kosza

23.11 19:48:01

PKM Gliwice` napisał(a):

Hmm, myślę że mogło by być 80N, ale przez Bytom. I miałby być tak zsynchronizowany żeby ludzie jadący z Katowic 830N mogli się przesiąść czekając około 5 minut. Ale do tego pewnie musiałby się dołożyć sam Bytom, a do tego chyba im się palić nie będzie.

24.11 00:02:03

kojot napisał(a):

Po Bytomiu to strach się poruszać w ciągu dnia a Ty chcesz żeby w nocy tam była cywilizacja. Ten 830 tam się w ogóle zatrzymuje :)?

24.11 09:44:59

PKM Gliwice` napisał(a):

@kojot - jeśli by omijał szerokim łukiem Bobrek i cisł 80kmh przez Karb (bez przystanków) to jakoś by to było :P oczywiście 80N miałby obsługiwać dalej OmniSzmelc :P szkoda wozów z PKM Gliwice ;]

24.11 11:00:15

Daro85 napisał(a):

@kojot: na wsi z reguły jest mniejsza przestępczość :P.
@PKM Gliwice: jak niby to 80N ma jechać przez Bytom?

24.11 19:55:38

Piotrek napisał(a):

A nie boli cie serce, że wasze cud sralisy muszą jakoś dotrzeć przez takie dzikie tereny do Piekar na 860?

24.11 22:37:41

kojot napisał(a):

Piotrek:
Jadą bez zatrzymywania i to w porze jak te bezrobotne lumpy jeszcze albo już śpią :)
Daro85:
m.in. dlatego "kasiaci" uciekają na wieś. W związku z tym 80N pojedzie obwodnicą przez wieś :P.
Swoją drogą fajny "GS" Wam wystawili na "starówce". Ciężka praca architektów i konserwatora:).

25.11 10:46:30

~a napisał(a):

@mihau: Zgadzam się w 100%. proponuję, żeby towarzystwo, które chce się tymi liniami wozić, wysłało jednego ze swoich znajomych jako kierowcę takiej nocnej linii. Skoro wilk ma być syty i owca cała, niech ktoś też pomyśli o kierowcach jak o ludziach. Nikogo nie obchodzi bezpieczeństwo, a w czasach, kiedy przy zwróceniu uwagi na np. głośne zachowanie można dostać po twarzy, a 99% pasażerów przyzwala na wybryki nie tylko młodzieży, nic dobrego z tego nie wyjdzie. Ja mojego męża na pewno nie wypuszczę z domu na nocną linię.Jeśli wszyscy mają się dobrze bawić, niech pomysłodawcy zadbają też o kierowców - powinien być jakiś policjant ew. ochroniarz na takie nocne kursy.

25.11 16:10:33

Daro85 napisał(a):

@kojot: daj linka do jakiegoś forum, to tam jest szansa sobie podogadywać :). Pomysłów mam sporo, ale nie tu miejsce by to wywlekać ;). A dla mieszkańca Gliwsi zawsze znajdę czas na ciętą wypowiedź :D.

25.11 22:46:15

PKM Gliwice` napisał(a):

@~a co prawda to prawda, nie raz jak jechałem (z kierowcą w kabinie) na 32 w nocy, to nam obu się włos jeżył po tym co działo się na wozie. Pomysł o ochronie kierowców jest dobry, skoro mamy pomyśleć o tym, czemu nie, podam jakiś pomysł. Jeśli by założyć że wszystkie linie N będzie obsługiwać PKM Gliwice, to: na 32N, 57N i 840N dać DABy. (dlatego że Ikarusów 260 jest tylko 5, a te linie do najbezpieczniejszych należeć nie będą) zamontować w nich nadajniki GPS, i tzw. ,,napadówki" czyli przycisk który po wciśnięciu wysyłał by przez nadajnik GPS sygnał SOS do najbliższej komendy (wraz z danymi o aktualnym położeniu) wtedy w ciągu kilku minut miałby się zjawić patrol policji. Na pozostałych liniach mógłby jechać Solaris, o ile dobrze kojarzę, te nowsze sterowniki PIXEL mają możliwość ustalania położenia (jak GPS) tylko trzeba było by jakoś pokombinować aby zrobić tą ,,napadówkę". Chociaż na 194N w jedną stronę jedzie praktycznie samo powietrze (ew. kierowcy z zajezdni) a w drugą stronę (ze Szczygłowic) sami kierowcy na zajezdnię. Na Mikołów chyba też nikt nie będzie jeździł, ale ul. Pszczyńska do najbezpieczniejszych nie należy (wiem z autopsji - mam tam kuzynostwo ;]) Os. Waryńskiego - o cudownych zdarzeniach tam nie słyszałem, a na ZKN (Stare Łabędy) 692N zapuszczać się nie miał. 60N i 624N to będą też chyba tylko linie wożące powietrze. Z tego co udało mi się ustalić będzie potrzebne 16 wozów, i przerobienie ich wszystkich trochę będzie kosztować, a wszyscy wiemy że PKM G-ce ma 14kk kredytu na koncie. Tak więc plany będą tylko na WPK, bo Frankiewicz już się nie dołoży ;]

@Daro85 - a z jakiegoż to cudownego miasta jesteś Ty żeby obrażać innych?!!

26.11 11:35:16

kojot napisał(a):

Daro85:
Krojcowym slangiem: Ich bin from Hindenburg :).
Byłem kiedyś na takim jednym forum :).

26.11 22:15:30


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!