Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Tymczasowe zmiany organizacji ruchu w Zabrzu

18.04.2010

Tagi: objazd, Tramwaje Śląskie, infrastruktura, inwestycje, za tramwaj – Dodał: Sławomir Nadolski

W związku z postępującymi w 2010 roku pracami przy budowie zabrzańskiego odcinka Drogowej Trasy Średnicowej (węzeł przy ulicy Skargi), wprowadzone zostały w kwietniu tymczasowe zmiany w organizacji ruchu, dotykające w istotnym stopniu także komunikację zbiorową.


fot. S. Nadolskifot. S. Nadolskifot. S. Nadolski

Dla pasażerów korzystających z jedynej linii autobusowej jadącej ul. Skargi - 89 łączącej Zabrze z Bielszowicami poprzez Zaborze w dniach 6-12 kwietnia 2010 r. wprowadzono istotne zmiany. Podając za oficjalnym komunikatem:

W tym czasie linia nr 89 zostanie podzielona na dwa wzajemnie skoordynowane warianty z możliwością przesiadek w obu kierunkach na przystanku „ZABRZE Zaborze Lompy” przy ul. Wolności/Lompy.
Linia nr 89 (wariant 1) będzie kursowała na odcinku od przystanku „ZABRZE Goethego” do przystanku „ZABRZE Zaborze Lompy” jak dotychczas, a na odcinku „ZABRZE Zaborze Lompy” – „ZABRZE Goethego” od ul. Wolności ulicami: Wyciska, Korczoka, Pawliczka do Goethego.
Natomiast linia nr 89 (wariant 2) będzie kursowała na odcinku „RUDA Śl. Bielszowice Pętla” – „ZABRZE Zaborze Lompy” z przebiegiem w obu kierunkach od ul. Pszczyńskiej: ulicą Lompy do miejsca zawracania, przygotowanego w rejonie skrzyżowania ul. Lompy z ul. Gazdy, bez obsługi przystanków „Zaborze Osiedle” przy ul. Skargi i „Zaborze Skargi” przy ulicach Skargi i Wolności. W zamian zostaną uruchomione tymczasowe przystanki przy ul. Lompy w okolicach skrzyżowań z ulicami Skarbnika i Morcinka.
W autobusach linii nr 89 będzie obowiązywała dotychczasowa opłata za przejazd, tzn. po przesiadce ważny będzie bilet skasowany w poprzednim autobusie (dotyczy wyłącznie linii nr 89).


fot. S. Nadolskifot. S. Nadolskifot. S. Nadolski
fot. S. Nadolskifot. S. Nadolskifot. S. Nadolski

Jak wyglądało to w rzeczywistości? Poprzez skierowanie pierwszego wariantu linii 89 z przystanku Lompy do ul. Korczoka ulicą Wyciska zrezygnowano z części powrotnej trasy (przystanki Bielszowicka, Pyki, Struzika, Janika i Agrestowa były obsługiwane wyłącznie w jednym kierunku, co dla pasażerów z północnej części osiedla Zaborze dojeżdżających do centrum Zabrza oznaczało wydłużoną o około 10 minut podróż przez Porembę oraz ewentualną przesiadkę). Przystanek końcowy dla wariantu pierwszego przewidziano na przystanku Zaborze Lompy przy ul. Wolności, natomiast dla wariantu drugiego przygotowano miejsce do zawracania przy ul. Lompy (tuż obok przejazdu kolejowego). Niestety, podczas gdy autobus w wariancie drugim mógł spokojnie oczekiwać na przesiadających się pasażerów, to w wariancie pierwszym autobus musiał stać przez dłuższy czas (od 10 do nawet 30 minut) na ruchliwej ulicy, utrudniając dodatkowo obsługę przystanku autobusom linii 6, 234 i 840.

fot. S. Nadolskifot. S. Nadolskifot. S. Nadolski

W kolejny weekend (17-18 kwietnia 2010 r.) w związku z pracami mającymi na celu podłączenie nowego torowiska w okolicach ul. Skargi zawieszona została komunikacja tramwajowa na odcinku Zaborze Pętla - Zabrze Plac Wolności. Linia 4 została zastąpiona autobusami na całej trasie, natomiast linie 1 i 5 kursowały odpowiednio na trasach: Zaborze Pętla - Chebzie Pętla i Bytom Plac Sikorskiego - Zabrze Plac Wolności. Komunikację zastępczą zapewniły Tramwaje Śląskie, kursowało łącznie dziesięć autobusów.

fot. S. Nadolskifot. S. Nadolskifot. S. Nadolski
fot. S. Nadolskifot. S. Nadolskifot. S. Nadolski

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Dortmunder napisał(a):

To pozostałe linie obsługiwane przez gliwicką zajezdnię dojeżdżały na trasy przez Biskupice?

18.04 16:08:56

102n@ napisał(a):

To jak kursowała 5-ka do Placu Wolności w Zabrzu? Na odcinku Bytom - Biskupice normalnie 105Na, a na odcinku Biskupice - Plac Wolności 3 x 111N? Innej możliwości raczej nie widzę, skoro zawieszono 4-kę.

18.04 16:41:21

--- napisał(a):

T5 jeździła na trasie Bytom plac Sikorskiego -> Makoszowy pętla :) 111N jeździły solo.

18.04 17:22:41

102n@ napisał(a):

Dortmunder: a co by im dały Biskupice? Nic. 4-ka zawieszona, 3-ka wyjechała normalnie, 1-ki i 18-ki to wyjeżdżały chyba spięte tyłami.Potem od pl. Wolności trasą 5-ki, a potem zmiana kierunku na Osiedlu pod Brzozami i dalej 18-ką do Chebzia.17-ka chyba podobnie.
Albo druga opcja: od pl. Wolności przez Makoszowy, Biskupice, Szombierki, plac Sikorskiego i dawaj z powrotem do Chebzia (najpewniej 9-ką).
Wszystko przez: likwidację pętli w centrum Zabrza, brak taboru dwukierunkowego i brak skrętów: przed pl. Wolności w Zabrzu, na Osiedlu pod Brzozami 5-->18,itd itp...
Że tak spytam... to wyjazd na 1/17/18 trwał...ekhm...103 minuty dla każdego pociągu żeby zacząć z Chebzia?;o

18.04 20:22:59

motorowyyyyy7 napisał(a):

Widać jak zawsze ktoś mądry pomyśli i zlikwiduje niepotrzbną petle, nie wybuduje skrętów. A najbardziej śmieszy mnie obsługiwanie lini 17 przez zajezdnie Gliwice, już tyle kursów wypadło na tej lini że masakra. A na podmiane na rezerwe trzeba długo czekać nieraz przez 2 kółka nie idzie się doczekać zeby dojechała rezerwa.Najlepiej obsługiwał ta linie Chorzów Batory i Zajezdnia ze Stroszka. Na 18 też nie jest lepiej.

19.04 15:50:50

Żabek napisał(a):

Informacje jak zawsze świeże jak filmy w kinie Ars w Dąbrowie...

19.04 19:27:42

Dortmunder napisał(a):

Niepotrzebnie jakiś uczony w piśmie kazał zlikwidować Pętlę przy dworcu pkp Zabrze. Po co T5 gna aż na Zaborze? Jestem za by przywrócić dawną pętlę dla piątki.

21.04 16:01:52

emzetwu napisał(a):

Czyli WPK się kończy. Ciągłe obietnice o nowych odsłonach portalu, odświeżeniu etc etc zakończyły się zupełną ciszą, brakiem newsów albo newsami po terminie. A szkoda. Pewnie zaraz odezwą się redaktorzy że trwają prace nad nową formułą i inne takie ble ble i skończy się jak zawsze...

21.04 18:32:07

butthead napisał(a):

Jak zawsze zapraszamy wszystkich chętnych do współpracy. Jasne, wszyscy chcieliby czytać, ale funkcjonowanie Portalu (w szczególności to bieżące) opiera się nade wszystko o społeczność i aktywność miłośników. Twoje oczekiwania najwyraźniej mijają się z rzeczywistym, opartym o wolontariat profilem. Z miłośniczego pisania o wydarzeniach w komunikacji miejskiej raczej trudno utrzymać pełnoetatową redakcję z korespondentami, newserami i ekskluzywnymi wywiadami co tydzień. Jeżeli jednak znasz taki model biznesowy - czekamy z niecierpliwością pod redakcyjnym adresem, chętnie podzielimy się ewentualnymi zyskami ;-)

21.04 20:11:33

ja napisał(a):

Buhaha, ale o tym pewnie wspomnicie za rok, może 2, 40 lat minęło i nic nie będzie:
http://www.tvs.pl/informacj...
http://www.tvn24.pl/2324754...
albo o choćby wyłonieniu najkorzystniejszej oferty w postępowaniu przetargowym na obsługę linii numer 41:
http://bip.kzkgop.pl/siwz/2...

22.04 09:09:42


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!