Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Katowice rakiem wycofują się z tramwajowej inwestycji

31.01.2010

Tagi: Tramwaje Śląskie, inwestycje, infrastruktura, prasa – Dodał: Jakub Jackiewicz

pj
Gazeta Wyborcza, 31.01.2010


Trzy lata temu katowiccy urzędnicy zapewniali, że miasto musi postawić na rozwój sieci tramwajowej. Teraz okazało się, że miasto wycofuje się z tych planów.


Chodzi o budowę nowej linii tramwajowej w miejscu dawnej kopalni Katowice. W ciągu najbliższych paru lat to miejsce zmieni się nie do poznania. Marszałek wybuduje nowe Muzeum Śląskie, a miasto postawi salę koncertową Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia i Międzynarodowe Centrum Kongresowe. Dzięki temu puste dziś pokopalniane tereny zaczną nowe życie.

Jeszcze trzy lata temu urzędnicy mówili, że chcą tu wybudować też nową linię tramwajową. - Katowice muszą postawić na rozwój sieci tramwajowej. Przebudujemy centrum miasta, ale wszystkie samochody i autobusy, które będą chciały tu wjechać, utkną w korkach na skrzyżowaniach. Tramwaj to konieczność - deklarowali urzędnicy.

Nowa linia miała być gotowa w 2014 roku. Teraz okazało się, że plany odłożono na półkę. Piotr Uszok, prezydent Katowic, opowiadał w zeszłym tygodniu o nowych drogach w tym miejscu, pokazywano nawet ich wizualizację. Co z tramwajami? - Nie teraz. Zostawimy jednak miejsce na położenie torów w przyszłości - mówi Uszok.

Waldemar Bojarun, rzecznik magistratu, wyjaśnia, że miasto nie może sobie pozwolić na taką liczbę inwestycji jednocześnie. - To kwestia logistyki, ale też wydatków. Nie mamy tyle pieniędzy, by jednocześnie kłaść nowe tory. Na terenach po kopalni będą kursować autobusy - dodaje rzecznik.

Dominik Tokarski ze Stowarzyszenia "Moje Miasto" uważa, że rezygnacja z tramwajów to zły pomysł. - Tramwajem można by szybko dojechać do nowej dzielnicy z okolic dworca PKP i rynku, a potem można by rozbudować linię w kierunku Dąbrówki Małej i centrów handlowych. To bardzo ułatwiłoby komunikację w centrum miasta - mówi.

» źródło

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

andrzejh69 napisał(a):

No bez przesady ..tam potrzeba jedynie 1-2km nowej linii i na to nie ma kasy? Biedniejsze miasta rozbudowują tramwaje... Śląsk to jednak zadupie jest.

01.02 08:49:20

lilu napisał(a):

Niech wezma szyny z Gliwic - bedzie taniej - niech zabiora jeszcze siec trakcyjna i slupy - bedzie i ekologicznie bo recykling i Gliwice raz na zawsze pozbeda sie szmelcu:D

01.02 08:57:38

aso napisał(a):

Jeśli chce się coś robić - szuka się sposobów, jeśli nie - powodów.

01.02 09:57:40

Iznogud napisał(a):

Szkoda :-(. Tam tramwaj naprawdę bardzo by się przydał. Wiedzą to ci, którzy muszą gnieść się 2 godziny w autobusie, w dłuuuugim korku, od Dąbrówki Małej po Katowickie Rondo (gdy np. tunel jest zamknięty). A tak - można by było się przesiąść do tramwaju...

Tak, jak pisał Andrzej - to rzeczywiście zadupie jest. Konurbacja z ponad 2 mln mieszkańców i nadal podstawą komunikacji jest tu autobus (czyt. 20-30 letni szrot z Niemiec).

01.02 14:04:32

Kysu napisał(a):

Mi już wiele lat temu się marzyła taka linia z Dąbrówki Małej do Kopalni.Widzę że jest wiecej takim marzycieli jak ja,ale marzenia pozostaną marzeniami,a lini i tak nikt tam juz nie wybuduje znająć naszych "mądrych" urzędników,którzy wola w smrodzie żyć.

01.02 16:51:26

ŁMPP napisał(a):

Dobrz przynajmniej, że nie chcą nic likwidować z istniejących linii...

01.02 19:02:11

podlesianin napisał(a):

Oby tylko przeprowadzili te remonty o których tylko mówią , bo i da wybory więc jest czas opowiadania głupot temu społeczeństwu.Przecież przed ostatnimi wyborami była opcja linii do Piotrowic, a jak się skończy każdy o tym wiem.Tak że podejrzewam że do października to jeszcze sporo bajek się nasłuchamy taka prawda.

01.02 19:55:53

andrzejh69 napisał(a):

Przecież w koło idzie ściema i bajery od dawien dawna, dopiero teraz to stwierdziliście? Ściema jest nazywana marketingiem, a w przypadku polityki kampanią wyborczą.

02.02 12:51:09


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!