Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

KZK GOP: otwarcie ofert w przetargach na pakiety

20.11.2009

Tagi: przetarg, KZK GOP, PKM Gliwice, PKM Sosnowiec – Dodał: Jakub Jackiewicz

20 listopada 2009 r. odbyło się otwarcie ofert w przetargach nieograniczonych na duże pakiety linii autobusowych we wschodniej i zachodniej części obszaru KZK GOP.


Przypomnijmy, że na początku wakacji KZK GOP ogłosił dwa postępowania o udzielenie zamówień publicznych na wykonywanie usług autobusowego transportu publicznego - jeden pakiet obejmował 32 linie w zachodniej części aglomeracji (rejon gliwicki), a drugi obejmował 48 linii we wschodniej części regionu (rejon sosnowiecki).

» Czytaj więcej o postępowaniach w artykule "Przetargowy kalejdoskop - czas na pakiety"
» Artykuł "Czas na pakiety - komentarz na temat przetargów"

W obu postępowaniach długo toczyły się postępowania odwoławcze. Ich rozstrzygnięcia jeszcze omówimy w odrębnym artykule, uzasadnienia wyroków Krajowej Izby Odwoławczej można znaleźć w serwisie internetowym Izby.

W związku z odwołaniami wielokrotnie przesuwano termin złożenia ofert, aż w końcu 20 listopada oferenci złożyli swoje oferty, a niedługo później odbyło się ich otwarcie. Zgodnie z przewidywaniami obyło się bez jakichkolwiek niespodzianek - oferty złożyli tylko dotychczasowy wykonawcy (PKM Gliwice i PKM Sosnowiec), a ceny ofert zbliżone były do kwot, które podawaliśmy jako maksymalne.

Pakiet zachodni

Linie: A4, 6, 8, 32, 47, 58, 59, 60, 120, 126, 156, 178, 186, 187, 194, 197, 202, 259, 617, 624, 648, 650, 676, 677, 678, 692, 699, 702, 710, 840, 870, 932.

Maksymalna kwota jaką KZK GOP zamierza przeznaczyć na finansowanie zamówienia: 229 663 195 zł.
Jedyny oferent - PKM Gliwice.
Cena oferty brutto: 213 977 858,32 zł.
Stawki jednostkowe netto: 4,69 zł za tabor B i 5,40 zł za tabor C.

Pakiet wschodni

Linie: 18, 26, 27, 34, 35, 49, 55, 84, 88, 90, 100, 106, 116, 150, 160, 175, 182, 188, 220, 221, 235, 260, 299, 604, 605, 618, 622, 635, 644, 690, 723, 801, 803, 805, 806, 807, 808, 811, 815, 817, 825, 831, 835, 902, 903, 935, 984, C-6.

Maksymalna kwota jaką KZK GOP zamierza przeznaczyć na finansowanie zamówienia: 304 254 500 zł.
Jedyny oferent - PKM Sosnowiec.
Cena oferty brutto: 292 730 600 zł.
Stawki jednostkowe netto: 4,76 zł za tabor B i 5,56 zł za tabor C.

Jeśli oferty spełnią wszystkie wymogi formalne KZK GOP udzieli zamówień wymienionym wyżej przewoźnikom. Będą oni obsługiwać linie przez 4 lata.

Szczegóły ofert, zgłoszonego taboru oraz komentarz redakcji - nie tylko do wspomnianych wyżej postępowań - już wkrótce.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Piter napisał(a):

Zarąbiste przetargi - w ogóle nie ustawiane :) Może niech ktoś rozpisze przetarg na organizacje komunikacji, oczywiście dając takie warunki aby wykluczyć bandę KZK.

21.11 00:35:30

SK napisał(a):

Przetargi w KZK GOP nigdy nie są ustawiane.Wszystko jest w jak najlepszym pożadku-bez układów,przekrętów-sielanka!!

21.11 05:03:13

budda napisał(a):

No, ale chyba lepiej jak te linie wszystkie ma PKM Sosnowiec i Gliwice a nie jakiś Zagozda albo Ampex.. No sorry;)

21.11 13:03:44

Seban napisał(a):

czyżby pkm gliwice miał opuścić linie 669 ?? ...czy

21.11 14:25:43

lgor napisał(a):

@budda Sorry ale porównanie PKMów tylko przez pryzmat tych dwóch przewoźników jest porównaniem daremnym. Nie jest ważne kto jeździ tylko czym i jak. A organizator powinien dawać każdemu wymagające wymagania tak aby jakość komunikacji miejskiej się rozwijała a nie popadała w stagnację. Powiem tak na przykładzie linii 835 za 5,56 zł netto będzie jeździł tam ponad dwudziestoletni złom w postaci Ikarusa 280 a gdyby zrobiono jakiś bardziej wymagający przetarg mogłyby jeździć przegubowe Solairsy z 2006 roku z Irexu (odnosząc się do oferty Irexa na 860)

21.11 20:29:19

102n@ napisał(a):

Igor: dokładnie;) Dlatego żeby dać szansę mniejszym podmiotom należało te pakiety porozdzielać na mniejsze grupy (np. po 5 linii) i dać firmom startującym czas po wygraniu przetargu na zorganizowanie nowych autobusów oraz zapewnić odpowiednio długi czas umowy (np. 8 lat).
A u nas firmom prywatnym rzuca się linie - ochłapy za głodowe stawki.

22.11 12:03:50

Ansylium napisał(a):

No tak, wszyscy macie rację, ale czy ktoś zabroni KZK formułować takie wymagania? Nie, bo to wszystko dzieje się w świetle prawa. A niestety mamy takie a nie inne prawo i każdy je interpretuje podług siebie...

22.11 16:44:20

Piter napisał(a):

@budda
Powiedz to tak śmiało ludziom z Sosnowca którzy do tej pory sobie jechali przegubowym Ikarem a teraz pojadą 15m Solarisem. Jak tak ma wyglądać "poprawa" komfortu to ja dziękuję. Co mi z tego, że autobus śliczniutki skoro będę go oglądał jedynie z zewnątrz...

22.11 17:19:04

butthead napisał(a):

W ślad za podwyżkami stawek prędzej czy później pójdą także cięcia, co w połączeniu z podwyżką cen biletów powinno dopasować ilość pasażerów do taboru 15-metrowego ;)

22.11 17:51:55

SP45-116 napisał(a):

A u nas w Warszawie po latach przetargów na pakiety brygad przyszła pora na przetarg na jedyną brygadę na 137. Jest to przykład na to, że można robić przetargi pakietowo i kiedy sytuacja tego wymaga pojedyńczo. Co do pakietów KZK dziwnie oferty są zbliżone do stanu obecnego.

23.11 12:58:02

vega napisał(a):

Ciekawe czemu nie zaoferowali maksymalnych stawek przecież nie mieli praktycznie żadnej konkurencji.

24.11 10:19:44

Rafał_kzkgop napisał(a):

A ja zadam jedno pytanie: A co chcielibyście jeździć "pojazdami" firmy HENZAGO lub p.PAWELEC??Kto by kupił wozy z silnikiem EEV skoro tylko sprowadzają same MAN'y z Niemiec. Moim zdaniem to że wygrał to PKM Gliwice i PKM Sosnowiec to nie jest nic dziwnego, bo to są firmy przewozowe które inwestują w tabor.

24.11 17:00:12

Dramat92 napisał(a):

Ja jedynie powiem tak lepiej narzekać na taki PKM Sosnowiec który ma +- 70 ikarusów, które są w dobrym jak na te wozy stanie.
Jakby każdy przewoźnik miał tyle ikarusów liczmy po 50 max 100 to ciekawe kto by to szybciej wymienił PKM czy np. HenZago

Poza tym ciekaw jestem co pojeździ dłużej ikarus czy używany Man np El202...
jesli man sie nie spali i będzie utrzymany w dobrym stanie to głosuje za manem tak jestem za ikarusem ;]

24.11 19:21:42

viator napisał(a):

Jasne, w końcu ikarus za 5,56 zł to jest ten standard do którego dążymy...

24.11 21:33:07

Dramat napisał(a):

Niestety trzeba coś przeboleć żeby było tak jak należy...
Robicie wszyscy z PKMów kozły ofiarne ja jestem ciekaw jakby któryś prywaciarz posiadał identyczny tabor(zarówno markowo jak i wiekowo) to jakie by dał stawki niższe ? Niesądzę...

24.11 23:21:49

viator napisał(a):

Dramat, stawki oczywiście byłyby niższe, gdyby przetarg był konkurencyjny. A tak PKM wiedząc, że konkurencji za bardzo nie będzie obniżać stawki za bardzo nie musiał. Proste jak 2+2...

25.11 09:16:48

greg napisał(a):

@Rafał kzkgop:
Chętnie odpowiem na zadane pytania:

@:A co chcielibyście jeździć "pojazdami" firmy HENZAGO lub p.PAWELEC??

Odp:Bardzo Pan dziwnie troskliwy jest o Nas; pasażerów...:) Każda firma nie dławiona przez organizowane w ten "sposób" przetargi miałaby być może szanse rozwoju i modernizacji taboru. Natomiast Pana instytucja nieustannie hamuje, blokuje i uniemożliwia ten rozwój czyniąc z kzkgop monopolistę w w/w przetargach.

@Kto by kupił wozy z silnikiem EEV skoro tylko sprowadzają same MAN'y z Niemiec.

Odp:Proszę nie zapominać, że wszystkie PKM-y bogate są w używane Many i inne złomy pomimo tak preferencyjnych warunków w organizowanych w ten "sposób" przetargach.

@:Moim zdaniem to że wygrał to PKM Gliwice i PKM Sosnowiec to nie jest nic dziwnego, bo to są firmy przewozowe które inwestują w tabor.

Odp:A moim zdaniem Pan jest hipokrytą (nie uraziłem Pana, proszę sprawdzić i upewnić się o tym), ponieważ PKM Sosnowiec należy do firm posiadających najwięcej IK 280 z przed roku 1989 w Polsce. A to co kupiliście ostatnio (#400-405), to kropla w morzu. I tylko tak organizowane przetargi(+ fundusze z Unii Europejskiej) pozwalają na istnienie i egzystowanie tego nieudolnego przedsiębiorstwa jakim jest właśnie PKM Sosnowiec.
Założę się, że jeśli w dalszym ciągu PKM S-ec nie podejmie się odnowy taboru we własnym zakresie, to unia zaprzestanie dofinansowywania i wspierania jego i innych tak nierozwojowych przedsiębiorstw.

25.11 09:57:03

obeznany napisał(a):

KZK realizuje wolę gmin. Najwyraźniej wolą gmin nie jest zaspokajanie potrzeb transportowych przez wolny, choć trochę konkurencyjny rynek. Tam widać wciąż pokutuje przekonanie rodem z minionej epoki, że gmina to taki wielki gospodarz i wszystko musi robić "swoimi". Siedząc na tym zaścianku w przekonaniu o swej nieomylności nie mają okazji zobaczyć, że "prywaciarz" to nie tylko Zagozda z dwudziestoletnim heblem, ale też Mobilis tudzież inna Veolia z fabrycznie nowym taborem. I dlatego jest i będzie jeszcze długi czas tak samo dupiato, jak mamy teraz, PKM-y dalej będą lecieć w c...., a KZK w swej bezradności nic z tym nie zrobi.

25.11 10:14:06

jarooo napisał(a):

Oj.Chłopy! Ja się pytam jaki jaki rozwój małych firm?! Jaka poprawa transportu?! To było by tylko nabijanie kapsy jakimś za i przed..Gozdom gdy nic się u nich nie zmieni! A transport się nie rozwinie. Złomy,Placenie pod stołem, nie przestrzeganie czasów pracy, to norma.O to chodzi!?!? Wydaje mi się żeto nie ten kierunek. Każdy dorabia tu filozofię a jaki jest KOń każdy widzi!Dobrze że wygrały PKM-y

25.11 10:43:51

viator napisał(a):

Dobrze, że wygrały. Wiosną to chociażby odczujemy podwyżką cen biletów. No, ale pasażerowie z pewnością nie maja nic przeciwko temu i się cieszą na samą myśl o jeździe ikarusem za wyższą cenę...

25.11 11:42:24

AREK napisał(a):

Jaki PKM inwestuje w tabor. Ikarusy które utrzymuje w kupie lakier żeby się nie rozleciały zżarte rdzą. A jak już w PKM-ie coś nowego się pojawi to przeważie z dotacji.
Prywaciarz musi kupić sam i to jeżdżąc na byle jakich stawkach bo przy tak przekręcanych przetargach nie dostanie żadnego dobrego zlecenia tylko ochłapy.

25.11 18:51:39

Bartek napisał(a):

jak to jest na zachodzie. Czy tam też jeżdżą firmy od "sasa do lasa"? Każdy autobus z innej parafii, innym kolorze?
Jedno wiem autobusy z PKM-ów codziennie przechodzą przegląd ogólny, naprawy są robione na bieżąco a kiedy jakieś auto ma awarię to w miarę szybko podstawiają rezerwę. Wiem że jakiś czas temu wszyscy kierowcy z PKM w Sosnowcu mieli szkolenie odnośnie postępowania z osobami niepełnosprawnymi. Jaki prywaciarz u którego kierowcy zmieniają się jak w kalejdoskopie myśli o czymś takim? Podejrzewam że 90% z nich nie myśli o żadnym perspektywicznym rozwoju firmy, budowaniu poważnej firmy na lata. Wielu z nich myśli jak przy najniższych nakładach jak najwięcej zarobić. Może nie jest cudownie ale jakoś to idzie do przodu. Być może powinna być większa konkurencja między samymi PKM-ami, bo jakaś musi być. Generalnie nie jest to sport dla małych przewoźników. Takie firmy sprawdzają się w małych miastach i miasteczkach a nie w aglomeracji w której codziennie wozi się setki tysięcy ludzi.
Kiedyś widziałem te prywatne cuda na Bytomskim dworcu. Zagozda albo Nowak to nawet zostawiał tam swoje wozy na noc. Bardziej przypominało to Białoruś niż kraj w Unii Europejskiej.

Komunikacja w takiej aglomeracji to bardzo poważna sprawa. Moim zdaniem to nie miejsce dla firm które mają po 2, 5 czy 10 sprowadzonych rupieci z zachodu.

Ja tam cieszę się że u mnie w mieście wygrał sosnowiecki PKM. Dla mnie to firma której ufam(podobnie jaki PKM-om z innych miast)

26.11 08:30:23

xxl napisał(a):

Ja proponuje żeby ci entuzjaści prywaciarzy poszli do nich popracować przez miesiąc to może dopiero wtedy zmienią zdanie jak popracują niewolniczo za psie pieniądze przy trzech dniach wolnego w miesiącu .

26.11 11:31:26

Sebek napisał(a):

ad.Bartek
Czy mi się wydaje że wierzysz w bajki czy opisujesz wyidealizowaną , odległą przyszłość bo chyba oczy masz i powinieneś widzieć co jeździ PKM-owskiego.
Jaki przegląd - przejazd przez kanał techniczny nie jest przeglądem PKMiarzu

28.11 12:02:57

greg napisał(a):

@xxl:
A to jest Twój osobisty dramat, który musisz rozwiązać poprzez np.inspekcję pracy.
Bardzo Ci współczuję, bo ze złego PKM-u możesz zamienić swój zakład pracy tylko na gorszego "prywaciarza", a to nie jest żaden wybór. Ale gdybyś pracował w prawdziwej konkurencji to problem Twój i Nas wszystkich być może przestał by istnieć.

28.11 19:56:00

maciek napisał(a):

kiedy pkm sosnowiec kupi wreszcie jakieś przegubowce. a nie tylko 15 metrowe gabloty z bolechowa.
Wiem że soraris chce wysłać do sosnowca 18 metrowe autobusy tylko PKM upiera sie przy 15m.

05.12 21:49:57


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!