Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Trwa remont torowiska przy ul. Warszawskiej i 1 Maja w Katowicach

29.06.2009

Tagi: infrastruktura, Tramwaje Śląskie, inwestycje – Dodał: Jakub Jackiewicz

Postępuje remont torowiska przy ul. Warszawskiej i 1 Maja w Katowicach. 6 czerwca podłączono do ruchu drugi wyremontowany tor na odcinku od ul. Bogucickiej do Staszica oraz pomiędzy przystankami Zawodzie Ośrodek Sportowy i Zawodzie Łączna. Obecnie tramwaje kursują tam po dwóch wyremontowanych torach.


fot. J. Jackiewiczfot. J. Jackiewicz

» Czytaj więcej o zakresie i technologii wykonywanego remontu

Jednocześnie, również 6 czerwca, rozpoczęły się prace przy krótkim odcinku pomiędzy przystankiem Zawodzie Ośrodek Sportowy, a ul. Staszica, który był dotychczas swoistą mijanką. Jako pierwszy remontowany jest prawy tor w kierunku jazdy do Zawodzia. Z powodu remontu zamknięto częściowo skrzyżowanie ul. 1 Maja z Bohaterów Monte Cassino (brak możliwości przejazdu przez torowisko) co spowodowało konieczność wyznaczenia objazdów dla linii autobusowych.

fot. J. Jackiewiczfot. J. Jackiewiczfot. J. Jackiewicz

Po zakończeniu prac przygotowawczych, od 16 czerwca 2009 r. wprowadzono objazdy:
- linie 12 i 30 zostały skierowanie w obydwu kierunkach jazdy ul. Dudy-Gracza i 1 Maja (z obsługą przystanku Zawodzie Paderewskiego),
- linie 76, 77 i 149 w kierunku Zawodzia skierowane zostały ul. Bogucicką (w drugim kierunku bez zmian),
- linia 70 od Osiedla Kukuczki do Wilhelminy (tylko w kierunku do Szopienic) skierowana została ul. Bagienną (z pominięciem Zawodzia).

20 czerwca podłączano rozjazdy na kolejnym odcinku robót. Obejmuje on tory między ul. Bogucicką, a Warszawską (posesja 53). Ze względu na uwarunkowania techniczne odcinek jednotorowy jest de facto nieco dłuższy - skrzynki sygnalizacji ręcznej służące do oświecania sygnału po przejechaniu odcinka umieszczono bowiem dopiero na przystankach Zawodzie Akademia Ekonomicza (w kierunku pętli w Zawodziu) oraz Katowice Damrota (w kierunku Rynku).

fot. J. Jackiewiczfot. A. Muthfot. A. Muth
fot. J. Jackiewiczfot. J. Jackiewiczfot. J. Jackiewicz

Ze względu na długość tego odcinka jednotorowego oraz doświadczenia związane z realizacją rozkładu jazdy podczas wcześniejszych etapów robót KZK GOP zdecydował się ograniczyć kursowanie tramwajów w ciągu ul. Warszawskiej i 1 Maja w Katowicach. Już wcześniej rozważane było takie rozwiązanie i miało ono polegać na wycofaniu z tego ciągu jednej z kursujących linii (czyli 4 kursów w ciągu godziny). Ostatecznie jednak KZK GOP wdrożył nowe rozkłady jazdy (obowiązujące od 21 czerwca 2009 r.) zakładające dużo większe ograniczenia. Co więcej, ograniczenia te obejmują także trasy poza odcinkiem objętym pracami remontowymi.

Zakres zmian:
- wycofanie linii 7 z odcinka do Zawodzia i skierowanie jej do placu Alfreda (częstotliwość i tabor bez zmian - w dni robocze co 15 minut, w dni wolne co 30 minut, obsługa przez pojedyncze wagony 105N),
- skrócenie trasy linii 14 od strony Mysłowic do placu Wolności i jednoczesne ograniczenie o połowę częstotliwości kursowania (obecnie co 30 minut codziennie, w dni robocze obsługa taborem 2x105N, w dni wolne 1x105N, ponadto w dni robocze rano wykonywanych jest kilka dodatkowych kursów wagonami pojedynczymi),
- pozostawienie trasy linii 15 bez zmian, ale ograniczenie o połowę częstotliwości kursowania (obecnie co 30 minut codziennie, w dni robocze obsługa taborem 2x105N, w dni wolne 1x105N),
- pozostawienie bez zmian trasy linii 20, w dni robocze częstotliwość i tabor (2x105N) bez zmian, w dni wolne zwiększenie częstotliwości kursowania do 15-minutowej (tabor 1x105N zarówno w soboty, jak i w niedziele i święta).

fot. J. Jackiewiczfot. J. Jackiewiczfot. J. Jackiewicz

Skutkiem tych zmian jest ograniczenie liczby kursów na trasie do Zawodzia w dni robocze z 16 do 8 kursów na godzinę (w dni wolne liczba kursów pozostaje bez zmian). Ograniczenie kursów dotyka także całą trasę z Katowic do Sosnowca oraz do Mysłowic. Więcej informacji o skutkach tych zmian i szczegółach wprowadzonych rozwiązań - już wkrótce w komentarzu redakcyjnym.

Ograniczenie oferty przewozowej będzie obowiązywać do odwołania - najprawdopodobniej do czasu zakończenia remontu drugiego toru na obecnie remontowanym odcinku (ul. Bogucicka - Warszawska 53). Realizacja prac różni się już nieco od założonej w przetargu, więc nie wiadomo dokładnie jaki będzie dalszy rozwój wydarzeń. Z nieoficjalnych informacji wynika, że planowana jest kilkutygodniowa całkowita przerwa w kursowaniu tramwajów na tej trasie - prawdopodobnie związana będzie ona z remontem odcinka od Rynku do ul. Damrota.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Kato napisał(a):

Taka mała literówka - 931 raczej do Katowic nie jedzie ;)

Gdzie nocować będą tramwaje w czasie zamknięcia przejazdu? Batory welcome to?

29.06 17:31:16

102n@ napisał(a):

Chyba tylko Batory wchodzi w grę, tylko co wtedy z Citkami? Na Batory nie wjadą, a na Stroszek nie dałyby chyba rady...

29.06 19:38:04

podlesianin napisał(a):

No jak to gdzie, a zajezdnia pod nazwą Katowicki rynek to nie wchodzi w grę?

29.06 21:52:43

lgor napisał(a):

Karliki pewnie na zajezdni zostaną bo ograniczona zostanie częstotliwość kursowania linii na których sie one pojawiają.

29.06 23:28:14

Ahorcado napisał(a):

Ech... Zniszczyli kolejną atrakcję turystyczną ;)

Ładnie wygląda to nowe torowisko.

30.06 08:20:55

andrezjh69 napisał(a):

A zajezdniaw Łagiewnickach istnieje jeszcze? Może tam przenieść na ten czas Karliki i część innych wagonów?

30.06 09:58:23

Kato napisał(a):

Faktycznie, w Łagiewnikach często zawracają.

30.06 12:21:10

Panew napisał(a):

Smutne, że nikt nie dba o interes pasażerów z Zawodzia i Szopienic, czekających wieki na dwupaki składów, za to interes TŚ został zaspokojony spedycją powietrza brynowskiego do Koszutki. Faktycznie, lepiej niż się spodziewałem. Jeśli jestem prezesem spółki-pupilka.

30.06 18:43:08

lgor napisał(a):

Fajnie wyglądają trójskłady stodwójek w grodzie Kraka. Skoro takie cięcia na trasie do Zawodzia mogli tymczasowo trójskłady porobić na T15. Niestety w GOP panuje inny zwyczaj. Jak da sie upchać to się upycha po co jakiś wolny luft zostawić.

30.06 22:51:22

Daro85 napisał(a):

@Igor: trójskłady czego? ;) chyba stopiatek ;)

30.06 23:14:56

lgor napisał(a):

Teraz patrze po taborze MPK Kraków to były GT6. Pierwszy raz je widziałem ;)

30.06 23:54:46

andrzejh69 napisał(a):

Dla Szopienic to 20 mogli by wydłużyć do Chemicznej i by było OKI. Cieżko widać wpaść na taki pomysł.

01.07 09:06:06

pasazer70 napisał(a):

mysle ze z linia 7 do welnowca to dobry pomysl nawet na stale.Mozna na zaleze dojechac bez przesiadki.ja po remoncie torow w katowicach zamiast 13ki do siemianowic poscil bym 14 i jest polaczenie w dwa kierunki od welnowca.

01.07 14:52:18

motorniczy601 napisał(a):

linie zostaną przywrócone!
podoba mi się ten remont zrobili wysepkę do przystanku na łącznej by dziś ją rozwalić i powiększyć... wiec teraz niema już 1,5 pasa tylko jest 1 pas dla ruchu samochodowego

06.07 10:31:20

pasazer70 napisał(a):

podobno tramwaj 16 od wrzesnia bedzie kursowal do siemianowic zamiast 13. dobre by to bylo. wie ktos o tym cos?

07.07 11:02:28

andrzejh69 napisał(a):

jak już to 7 do Siemianowic zamiast 13.. by mogli wyciąć kolejną linię, bo 7ka by się pokrywała z 13. Czy 7 czy 16 do Siemianowic to głupi pomysł. Całe to mieszanie w sieci tramwajowej jest niepotrzebne.

08.07 10:51:11

Suchy napisał(a):

Również wg mnie powinno się zmienić trasę linii 7 na taką jaka obecnie w czasie remontu obowiązuje i wydłużyć ją tylko do Siemców, a w zamian za to skasować na tym odcinku 13. Dzięki temu w końcu zostałyby spełnione dawniejsze postulaty Załęża i Batorego o przywrócenie połączenia z Wełnowcem i Siemcami. A na odcinku od pl.Wolności do Zawodzia w zamian za usunięcie stamtąd linii 7 można puścić linię uzupełniającą, którą można oznaczyć chociażby i tą 13. A że na obu liniach rozkład zakłada kursy co 15 minut wagonami solo, to KZK nie poniósłby chyba żadnych wyższych kosztów z tego tytułu, bo jedynie zamienionoby miejscami obie linie.

A co do innych zmian, to ewentualnie powinno się przedłużyć 14 również do Siemców, a 16 do Alfreda.

08.07 17:31:53

motorniczy napisał(a):

niestety jest problem z 3 liniami do pl. Alfreda gdyż nie mieściły by się one na odcinkach jednotorowe gdzies ciągle trzeba było by stać bo za dużo tram. na 1 odcinek a tam jest sygnalizacja gdzie poc. następny jechać nie może! ale pomysły bardzo dobre!!! ten od suchego bardzo mi się podoba

08.07 22:18:38

piotr68 napisał(a):

dokładnie chodzi o to żeby przywrócić dawne połączenie siemców,wełnowca z załężem. Miało tak być po remoncie gliwickiej a tu lipa.Według mnie wtedy bardziej wykorzystany był tabor i ludzie bez przesiadek mogli dojechac do pracy na załęże np.

09.07 14:37:24

andrzejh69 napisał(a):

piotr68- to przeciez nic nie stoi na przeszkodzie żeby 13 puścić do Chorzowa, a 7 niech jeździ do Zawodzia. przed remontem ul. Gliwickiej przez Załęże jeździły 7,13,36,37 = 4 linie, to dlaczego teraz nie mogą jeździć 3: 7,13,20? Tym bardziej że przedtem 7 była obsadzona składami, a teraz jest solówkami.

10.07 09:21:23

piotr68 napisał(a):

Widocznie jest przeszkoda,skoro po remoncie tam nie jedzie 13.Widać w kzk gop nie zawsze mylsli się o pasażerach.

13.07 12:08:24


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!