Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Stanowisko KZK GOP w sprawie linii 12

23.02.2009

Tagi: likwidacja, KZK GOP, Tramwaje Śląskie – Dodał: Jakub Jackiewicz

Otrzymaliśmy wreszcie długo oczekiwane pismo z KZK GOP w sprawie linii tramwajowej 12. KZK GOP nie odnosi się w nim do proponowanych w naszym piśmie pomysłów poprawy oferty przewozowej.

» Przeczytaj treść pisma KZK GOP (plik pdf)



« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Gojira napisał(a):

Śmieszy mnie obliczanie częstotliwości przez KZK GOP. Wprowadzono rzadziej kursujący autobus i teoretycznie kursuje on CZĘŚCIEJ gdyż wraz z innymi autobusami częstotliwość wynosi 10-15min. Jest to śmieszne ponieważ częstotliwości tramwaju nikt nie obliczał: Tramwaj + Autobusy równolegle kursujące. Dlaczego nie obliczyć częstotliwości dla tej linii autobusowej = 190 + "współbieżne linie autobusowe" + samochody + Taksówki + rowerzyści. To jest DOPIERO CZĘSTOTLIWOŚĆ! Śmieszy mnie takie coś. Identycznie było na linii tramwajowej 8 - kursowała co 14 minut, ale wprowadzony zamiast niej autobus 148 który kursował z częstotliwością 30 minut w dziwny sposób KURSOWAŁ CZĘŚCIEJ gdyż wraz z innymi autobusami tworzył średnią częstotliwość chyba ok. 10 minut. No cóż, to tylko drobny strzegół, że te linie kursowały kiedy jeszcze tramwaj jeździł... a to, że autobusy jeździły wraz z nową linią "stadnie" to już w ogóle nie jest warte wspomnienia...

23.02 11:15:01

Bodzio napisał(a):

Zarząd KZK GOP ciągle nie rozumie ( albo - co bardziej prawdopodobne - udaje, że nie rozumie stosując politykę chowania głowy w piasek ) istoty problemów związanych z wycinaniem tramwajów i zastępowaniem ich autobusami. Nawet, jeżeli ( co w tym przypadku absolutnie nie ma miejsca ) oferta przewozowa teoretycznie nie ulegnie pogorszeniu, to są inne o wiele gorsze skutki takich pociągnięć. Ja już całkowicie straciłem nadzieję na to, że KZK Głąby zaczną wreszcie myśleć bardziej długofalowo i perspektywicznie, przewidując skutki likwidacji linii tramwajowych, jakich z pewnością doświadczą przyszłe pokolenia. W tym piśmie ciągle jest mowa o pieniądzach, stawkach za wzkm, kosztach w przeliczeniu na jednego przewiezionego pasażera, wielkości gminnych dopłat etc, a nie ma ani słowa o stronie ekologicznej, korkach ulicznych generowanych m.in. przez ( niby ) coraz częściej jeżdżące autobusy i tak dalej. Panowie i panie z KZK GOP i włodarze naszych gmin zrozumcie wreszcie, że PIENIĄDZE TO NIE WSZYSTKO !

23.02 13:07:40

TomekCh napisał(a):

Zlikwidujmy też straż pożarną i służbę zdrowia, bo one też nie zarabiają, a kosztują kupę kasy!

23.02 14:49:49

zonk napisał(a):

Przepraszam, a co mieszkańców Siemianowic (przy pętli) obchodzi to, że na odcinku Pl. Hutników <-> Bytków jest autobus co 10-15 minut, skoro oni nadal mają autobus kursujący 2x rzadziej niż tramwaj? Radujmy się, bo co prawda u nas syf, ale u innych jest dobrze?

23.02 14:58:19

Passat napisał(a):

Po dłuższym zastanowieniu wcale nie jest takie głupie to rozwiązanie z likwidacją "12".
Argumenty KZK GOP, które mnie przekonują:
- tabor niskopodłogowy na 190,
- obsługa os. Tuwima w Siemianowicach Śl.,
- głosowe zapowiadanie przystanków,
- oszczędności 2.522.717 złotych.

Same plusy zaczynam dostrzegać. Czekam jeszcze tylko na likwidację "13" i poszerzenie asfaltu na ulicy Katowickiej

23.02 15:40:53

MARIANO napisał(a):

Gratuluję zarządowi KZK GOP tak perfekcyjnych wyliczeń matematycznych. Czasem myślę, iż takich ludzi to trzeba... w Warszawie na Wiejskiej!

23.02 15:58:21

Vegeta napisał(a):

"zmiany (...) związane są z optymalizacją oferty przewozowej w tym regionie". A więc to tak się teraz nazywa? Wycinanie, ograniczanie, zawieszanie...?

Od marca Barany wywalą z Bądzimia tramwaj 27, po czym za pół roku KZK-Głąby stwierdzą, że po samym Sosnowcu jeździ nim zbyt mało ludzi. I czeka nas kolejna "optymalizacja oferty przewozowej". Ciach, ciach, ciach...

23.02 17:47:32

Atobus nisko[podłogowy? napisał(a):

Dwa, a może trzy tygodnie temu jeździłem kilka dni z rzędu wzdłuż zlikwidowanej "12". Miałem okazję widzieć kilka razy ten "niskopodłogowy autobus" na linii nr 190. Tak mi jakoś jelcza przypominał. I jak ładnie kopcił jak stał. A jak jechał, to dopiero było.

23.02 17:48:31

marin napisał(a):

To pismo to BREDNIE chorych umysłów z KZK GOP !!!!!!!!!!

23.02 18:24:48

qk napisał(a):

http://www.youtube.com/watc...

:)

23.02 19:51:44

podlesianin napisał(a):

Ja nie wiem czemu władze tych miast tak krótko na to patrzą, i już to po raz kolejny powtórzę żeby za rok się okazało że tramwaj jest bardzo tani bo jak wiadomo teraz to wszystko jest możliwe z ceną paliw.

23.02 20:05:01

obeznany napisał(a):

Głosowe zapowiadanie przystanków w tramwajach 12 to już było piętnaście lat temu.

23.02 22:34:12

ff napisał(a):

Wobec alternatywy premia/podwyżka czy utrzymanie linii tramwajowej, tylko nieliczni decydenci zdecydowaliby się wybrać to drugie. Urzędasy muszą się nachapać i tego niestety nic nie zmieni.

23.02 22:46:10

zlikwidować KZKGOP! napisał(a):

"Zakłada się przejęcie przez linię 190 ok 90% pasażerów korzystających dotychczas ze zlikwidowanej linii 12"-skąd ta pewność,że tak będzie?

24.02 09:20:23

Kraton napisał(a):

Miałem (nie)przyjemność jechać 190 w kierunku Siemianowic. Między ogrodnictwem Milerów, a osiedlem Tuwima nie ma żadnego przystanku - przy Telewizji stał na światłach i kopcił prawie 2 minuty, kobieta błagała kierowcę, by ją tu wypuścił, przecież wysiada się prosto na stary przystanek 12-tki... A takiego wała!, drzwi nie otworzył. Alfred minął i pasażerowie (wszystkich siedmiu) mogli tylko zobaczyć, jak spi****la im T13, a za nią autobus 5 w stronę Katowic
(wspomniana kobita prawie z płaczem pobiegła na taksówkę). Taaak, ta linia to rzeczywiście rozwiązanie na poziomie KZK GOP (czyli dna). Pewnie ją za jakiś czas zlikwidują "z uwagi na małe zainteresowanie pasażerów, którzy sami nie wiedzą czego chcą, bo my chcieliśmy dobrze!". K****, ten kraj na trzeźwo jest nie do przyjęcia.

24.02 12:29:39

slowak99 napisał(a):

Ja przepraszam, ze nie w temacie, ale zajrzałem sobie do BIPu i spojrzałem na budżet:
http://bip.kzkgop.pl/pdf/3k...

Bardzo ładna tabeleczka, gdzie wszystko ładnie ujęte, ale spójrzcie na dole w wydatki: jest tam taka pozycja:
wydatki bieżące 14 341 400 || 8 618 283,12
w tym:
- wynagrodzenia i pochodne od wynagr. 9 259 800 || 6 386 352,39
Niech mi ktoś powie, wiedząc, że przecież kierowcy mają wynagrodzenie ze swoich przedsiębiorstw.
GDZIE DO CHOLERY ROZCHODZI SIĘ TE 6 MLN?? Tyle sama administracja bierze, czy jak to jest?!

24.02 19:25:31

Rekin napisał(a):

Koszt bezpośredni uruchomienia tramwaju w TŚ oscyluje wokół 2-3 zł/wozokilometr. Reszta stawki wynika z narzutu kosztów ogólnozakładowych. Tramwajarzom znacznie bardziej opłacałoby sie jeździć na tej linii za pół stawki niż zwijać tory. O tym wie każdy przedsiębiorca, który prowadzi działalność przewozową. Gminy KZK GOP są właścicielami Tramwajów Śląskich, więc również to wiedzą (chyba nie powiecie, że burmistrzowie są tak głupi, by o tym nie wiedzieć - no chyba nie?). A jednak muszą być głupcami, skoro oficjalnie plota takie bzdury. Kółko się zamyka - cały ten list świadczy tylko o tym, że KZK GOP jest jak chory wrzód, który należy wycisnąć, aby wyrwać komunikację z impasu. Wycisnąc - czyli wylać stamtąd bezlitośnie na bruk ludzi, którzy nie mają pojęcia o tej robocie.

25.02 09:06:34

Melchior napisał(a):

Jadąc "dwunastką" płaciłem zawsze 3 złote za bilet, a koszt, jak pisze KZK GOP, pasazera był na poziomie 2 zł. Czyli byłem bardzo, bardzo hojny dla sukinkotów! Teraz im mówię: TAAAAKIEGO WAŁA. Ani grosza na nich nie wydam.

25.02 09:09:14

Rekin napisał(a):

@slowak99 - tak, te grube miliony to wynagrodzenia urzedników KZK GOP - tego "ciała obcego" w ślaskiej komunikacji, które udaje że coś robi, a nie potrafi nawet utrzymać poziomu "zerowego", jaki oferowało WPK do 1989 roku.

25.02 10:17:00

Vegeta napisał(a):

@Słowak99, Rekin: No dokładnie. Pamiętacie, jak zeszłym roku była podwyżka cen biletów i równocześnie zarząd KZK zwiększył premię dla prezesa tego całego bagna?

25.02 15:03:22

Vegeta napisał(a):

I jeszcze taka mała uwaga dla zwolenników zastępowania tramwajów autobusami: spójrzcie na rozkład linii autobusowej 25. Od 1 marca znów darmozjady wycinają kilka kursów. Przypomnę, że tramwaj 25 jechał co 30 minut w dni robocze i w święta...
Oby z autobusami jeżdżącymi po trasie tramwaju 12 za rok nie było podobnie...

25.02 17:33:20

Janek napisał(a):

90% pasażerów to już uciekło, więc zostaje 10%. Przystanki autobusu 190 w kierunku Siemianowic na Bytkowie i Alfredzie zlokalizowano tak, że blokują ruch samochodów i narażają pasażerów na smierć pod ich kołami - tylko patrzeć, jak na Alfredzie ktos zginie, obym był złym prorokiem. To tak nie może funkcjonować, róbcie coś, wezwijcie TVN Uwaga, Teleekspres, dzwońcie na policję, do prezydenta - przecież to tak nie może pozostać!

25.02 19:46:41

El Mariachi napisał(a):

Kłamstwa. Na linii 190 kursują 3 autobusy, które robią na jednym obiegu 20% więcej kilometrów każdy, a tramwaje starczyłyby 2 by utrzymać rozkład co 30 minut, więc KZK GOP nie wyda wcale dużo mniej na sam ruch. Ta obsada robi więcej wozokilometrów niz tramwaj robiąc kupę smrodu (ktorego kosztów już nikt nie liczy), w dodatku jeździ wolniej i mniej przewidywalnie.

Kompletna bzdura wyssana z palucha, panie Mieciu, to te 90% zachowanych pasażerów. Linia 190 . Jeździ o połowę rzadziej, więc górna granica z założenia oscyluje wokół 50-60%. Nie wiem, dlaczego KZK GOP z uporem maniaka zatrudnia ludzi mających kłopot z elementarną matematyką. Tylko w styczniu dobre 20% dotychczasowych pasazerów siłą rzeczy przesiadło się na samochód. Na koniec roku w najlepszym wypadku na linii 190 zostanie 40% pasazerów z grudnia 2009, wiec utrata przychodów skasuje te iluzoryczne oszczędności, jakie poczynił KZK GOP. Summa summarum wyjdzie tak, jak większość poczynań tego kosztownego związku - bez sensu. A 10 milionów corocznie idzie tylko na płace urzędników KZK GOP, wraz z mediami utrzymywanie tej protezy kosztuje dziesiatki milionów - dokładnie tyle, ile ruch połowy tramwajów na sieci płacimy tylko za "luksus" utrzymywania niepotrzebnego związku i setek hojnie opłacanych posadek! Lepiej by było, gdyby KZK GOP zlikwidować i rozpuścić na siedem wiatrów, zachować PKM y i TRAMWAJE ŚLĄSKIE - nich same emitują bilety, utrzymać unię biletową, a kontrole nad niedublowaniem tras przekazać marszałkowi.

26.02 10:15:24

Dreiachser napisał(a):

Te pseudo-argumenty wyszczególnione w piśmie KZK GOP nie różnią się bardzo od wymówek osób odpowiedzalnych za demontaż sieci tramwajowych w miastach niemieckich i austriackich w latach 1960..1979. Myślą po prostu, że zwykły pasażer nie wie, co to są koszta stałe, i wg starych tradycji (jeszcze z lat przedwojennych) przekładają koszta stałe na liczbę pasażerów korzystających z tramwajów. Niestety: Koszta stałe linii tramwajowej są (co najmniej na krótką metę) wyższe od kosztów stałych linii autobusowej, lecz koszta zmienne (w zależności od liczby pasażerów) są znacznie niższe!! Wiem tylko jak z tego &#171;powodu&#187; w Wiedniu skasowano kilka linii tramwajowach. A teraz ludzie klną na przepełnione autobusy! :-#@

01.05 17:08:05


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!