Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Chrzanów: Przewoźnicy nie chcą dłużej jeździć na zlecenie ZKKM

28.08.2008

Tagi: – Dodał: Krzysztof Zioło

Anna Jarguz
Przełom, 27.08.2008 r.

We wtorek konsorcjum firm przewozowych Transgór, Meteor, Elbud i Stan-Paul Bus, które od dwóch lat obsługuje komunikację miejską Chrzanowa, Libiąża i Trzebini, wypowiedziało ZKKM umowę. Czy to oznacza, że czeka nas komunikacyjny paraliż?


Przewoźnicy, jeżdżący na zlecenie ZKKM, nie chcą dłużej kursować, bo zwyczajnie przestało im się to opłacać. Przy obecnej stawce za wozokilometr, w wysokości średnio 3 zł brutto, kursy zwyczajnie przestały im się opłacać ze względu na wysokie ceny paliwa. Ponadto kierowcy żądają wyższych wynagrodzeń.

- Ogłosimy więc nowy przetarg na obsługę tras ZKKM-u. Najpóźniej do 1 grudnia musimy znaleźć przewoźników – zapowiada Tadeusz Gruber, przewodniczący zarządu związku komunikacyjnego.

Co, jeśli do tego czasu nie uda się znaleźć przewoźników, którzy zechcą jeździć po stawce, oferowanej przez ZKKM?

- Jeśli nie uda nam się rozstrzygnąć przetargu za pierwszym razem, do czasu ogłoszenia kolejnego mam prawo zawrzeć z przewoźnikami umowę z wolnej ręki. Z każdym indywidualnie będę negocjował warunki – uspokaja szef związku komunikacyjnego.

Związek tworzą trzy gminy, które już teraz do każdego wozokilometra dopłacają średnio 1,7 zł. Jeśli przewoźnicy chcą więcej, różnicę będą musiały pokryć samorządy, bo na dodatkowe wpływy ze sprzedaży biletów nie ma co liczyć.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

zonk napisał(a):

Ale będzie masakra. Dobrze by było, gdyby Jaworzno przedłużyło 'J' do Trzebinii PKP, to aż tak strasznie daleko nie jest.

28.08 21:19:02

bolko napisał(a):

Jeszcze rok i w GOP-e będzie jeździć tylko PKM Katowice Sosnowiec oraz Gliwice tam są tak duże dotacje że prywatni przewoźnicy nie wytrzymają pseudokonkurencji i tak właśnie małymi krokami zbliża się do nas Komuna ( słowa Wałęsy małe jest piękne oraz zielone światło dla przedsiębiorczości ile w tym prawdy ocenicie sami dla mnie to PO-sromy ). Na Śląsku nigdy niebędziemy mieć komunikacji takiej jak w Warszawie.

28.08 23:19:50

lesiu napisał(a):

Panie bolko, może byś się pan liczył ze słowami trochę?

Swoją drogą Chrzanów to już z całą pewnością nie Śląsk.

29.08 09:17:16

Ślonzok napisał(a):

buahahahahahaha koleś szkoda mi Ciebie fest. jak w warszawie jest dobra komunikacja to niech mnie ch.. zastrzeli. Poznań i Kraków w tej kwestii są nie doścignione... Widać, że jesteś jakimś pisiakiem i masz zero pojęcia o demokracji. Chyba nie wiesz jak wygląda... w ogole nie wypowiadaj sie w takim temacie ino idz na forum radia maryja i tam sobie klachaj z mocherami.

29.08 09:27:02

krakus napisał(a):

Moim zdaniem jakby w Chrzanowie zlikwidowac ZKKM a komunikacje przejeło by mpk kraków wprowadzajac nowe pojazdy i zmiany na połaczeniach to napewno komunikacja w tych gminach poprawiła by sie o 360 stopni ;]

29.08 09:51:41

gregor napisał(a):

@bolko: według ciebie prywatni przewoźnicy nie wytrzymają pseudokonkurencji. Wiesz co Ci powiem? I bardzo dobrze. Bo jeżeli ktoś sie w Gopie stara zeby ta komunikacja jakos wygladala i zeby tabor byl w przyzwoitym stanie to tylko i wylacznie PKM-y. Prywaciarze woza nas najgorszymi trupami. A wiesz dlaczego? Bo sie slinia na widok kasy. Zgarniaja wszystko do siebie, a tabor i kierowcow maja w d.... Spółki miejskie stale odnawiaja tabor, mimo ze wcale nie sa do tego zmuszani zadnymi postanowieniami przetargowymi. A prywatny kupi kilka mercow albo ne(rw)oplanow 20-letnich z reichu i bedzie nimi jezdzil dopóki sie nie zlamia przez srodek ze starosci za nic majac sobie bezpieczenstwo pasarzerow. Kierowcy u prywaciarzy zeby zarobic godne pieniadze jezdza calymi dniami na liniach, których obsady powinny byc podwojne. Liczy sie tylko i wylacznie forsa. Nie mowie oczywiscie ze dotyczy to wszystkich prywatnych firm, ale 95% napewno.

29.08 10:54:06

butthead napisał(a):

Komunalne PKM-y dostają z miast kasę na zakup nowego taboru, same z siebie są w stanie zrobić tylko tyle, co i prywaciarze - kupić używki (patrz Katowice). Prywaciarz też chętnie kupi nowy autobus, który mu się nie będzie psuł tylko jeździł - ale trzeba tego od niego wymagać i zapewnić realną stawkę. Ile razy można to powtarzać?

29.08 11:01:32

piotrek napisał(a):

według mnie powinno się podzielić komunikacje po równo trochę pkm Jaworzno trochę mpk kraków jeździli by prywatni przewoźnicy i trochę pkm-u i sprawa jasna ja drut strzałowy

29.08 11:59:06

greg napisał(a):

..."Z każdym będę indywidualnie negocjował". Z całej wypowiedzi to zdanie jest ważne. Czy zwróciło to czyjąś uwagę? A co jeśli w przyszłości wynegocjowana cena przez pana prezesa będzie dużo wyższa od obecnej? Czy w ramach uznania swojego nieodwracalnego błędu pan prezes poniesie jakieś koszty? Może odda choć część swojego uposażenia, tak ażeby zrównać się z tym kierowcą, który teraz haruje na niego od świtu do zmierzchu? Ciekawe czy pan prezes wyobraża sobie życie z uposażenia takiego, jakie obecnie posiada kierowca albo mechanik?

29.08 13:39:30

mister napisał(a):

prywaciarz wygrywa przetarg po takiej stawce że każdy się zastanawia jak mu to się opłaca .potem zatrudnia kierowców za głodowe stawki najlepiej żeby jeżdzili 24 godziny kupuje najtańsze paliwo - kiedyś opał naprawia jak już coś klęknie na amen a teraz wypowiada umowę żeby aneksować o większe stawki i tak się to wszystko kreci... komunikacja powinna być albo prywatna albo państwowa nic pomiędzy bo to zawsze śmierdzi bez wyjątku

29.08 15:01:30

5th napisał(a):

@Gregor: Jestem cieakwy jak ty bys sie zachował na miejscu prywatnego przewoźnika. Kupowałbys nowe autobusy jak satwki ledwo co wystarczają na pokrycie kosztów? Czy może byś cały swój zarobek przeznaczył na kupno 1 góra 2 autobusów mając 16 rozwalających się Ikarusów? Oczywiście nie pochwalam prywaciarzy sprowadzajacych stare heble z zachodu(chociaż poza latem lepsze to niz rozlatujący się Ikarus) ale jak mozna za takie smieszne stawki kupować nowy tabor? Pozatym nawet gdyby stawki wynosiły ok 6zł/wzk to czy byś kupił nowy tabor widząć jak KZK wszystko olewa(od warunków przetargowych przez stawki wzk po pilnowanie przestrzegania umowy przez przewoźników)? Uwierz mi, że prywaciarze tez moga mieć dobry tabor ale organizatorzy transportu muszą mieć więcej dobrej woli.

29.08 15:11:10

717 napisał(a):

Niestety to prywaciarze oraz PKM Bytom SA zaczęli na Śląsku zaniżać stawki za wozokilometry, startując w przetargach z kwotami, które gołym okiem wyglądały na nierealne. Przypominam że kiedyś mogło im sie to opłacać bo stosowali rozmaite (nie do końca zgodne z prawem) sposoby na obniżenie kosztów. Teraz już tak łatwo fiskusa i ZUSu się nie da oszukać więc podnoszą larum. A jest jeszcze coś takiego jak "Ustawa o czasie pracy kierowców", która przyprawia o niestrawność nie tylko właścicieli firm ze wspomnianego w artykule konsorcjum. Z utęsknieniem czekam na podobną jak w Wawie kontrolę ITD pod tym kątem na Śląsku.

31.08 10:39:45

adam86 napisał(a):

@717: nie martw się, nie tylko prywatni przedsiębiorcy by po tkaiej kontroli nie mieli czym wyjechać.

31.08 14:38:13


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!