Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Rewolucja na torowiskach

21.07.2008

Tagi: – Dodał: Marek Borys

Łukasz Buszman,
Echo Miasta, 21.07.2008 r.


Dwieście milionów euro będzie kosztował remont torowisk w miastach naszej aglomeracji.


Zacznijmy od pieniędzy - na remont torowisk naszej aglomeracji ma być w najbliższych trzech latach wydane 200 mln euro (prawie 700 mln zł). Na tyle oszacowano koszty najbardziej potrzebnych robót mających sprawić, że podróż tramwajem będzie w naszym regionie przyjemnością. Skąd te wyliczenia?

- Zostały ustalone wspólnie z samorządami i resortem infrastruktury. Ministerstwo zaproponowało sześciu polskim regionom, w których trwają przygotowania do Euro 2012, 600 mln euro z zastrzeżeniem, że pieniądze centralne pokryją połowę wydatków potrzebnych na remonty. Skoro jest sześć zainteresowanych regionów, to rachunek jest prosty - każdy dostaje po 100 mln euro (czyli ponad 300 mln zł), a resztę wykłada z własnej kieszeni - wyjaśnia Krzysztof Krzemiński, rzecznik Górnośląskiego Związku Metropolitalnego.

Najwięcej Katowice
I samorządy naszego regionu już zaczęły wykładać pieniądze. Do końca lipca większość gmin Śląska i Zagłębia zagwarantuje w swoich budżetach środki potrzebne do realizacji przedsięwzięcia (zrobiły to już Bytom, Chorzów, Katowice, Sosnowiec i Tychy). Z projektu wycofały się jedyne Będzin i Świętochłowice.
- W sierpniu nasze deklaracje trafią do Ministerstwa Infrastruktury. Z zapewnień, które otrzymaliśmy, wynika jasno, że wówczas otrzymamy resortowe pieniądze - dodaje Krzemiński.

Z miast, biorących udział w programie, najwięcej wyłoży stolica aglomeracji.
- Jeszcze w tym roku skończymy remont torowiska na ul. Gliwickiej. Na początku przyszłego roku zostaną odnowione tory na ul. Warszawskiej, a potem czeka nas główny odcinek w centrum, czyli rynek - rondo. To punkt, przez który w czasie Euro 2012 będzie się przewijać największa liczba kibiców - mówi Waldemar Bojarun, rzecznik Urzędu Miasta w Katowicach.

Najmniej wydatków czeka Dąbrowę Górniczą i Siemianowice Śląskie, gdzie nie będzie remontu torowisk. Dwie ostatnie gminy dołożą się jedynie do zakupu i modernizacji taboru. W planach jest 20 wagonów niskopodłogowych, 20 tradycyjnych i 15 trolejbusów (Tychy). Zmodernizowanych zostanie też 90 wagonów już kursujących.

Jedyna nowa trasa
Jedyną nową trasą, jaka pojawi się na mapie tramwajowej regionu, będzie sosnowiecki odcinek dochodzący do dzielnicy Zagórze.
- Z tego osiedla, powiedzmy szczerze - dużej sypialni - wiele osób dojeżdża do pracy nie tylko w samym Sosnowcu. Nowa linia znacznie ułatwi im życie - wyjaśnia Grzegorz Dąbrowski z magistratu w Sosnowcu. Pozostałe miasta czekają mniejsze i większe remonty, które rozpoczną się już na początku przyszłego roku. Pierwsze ekipy budowlane zobaczymy w Mysłowicach.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

wikibus.org andrzej napisał(a):

Bosz... z takim nazwiskiem to bym się nie brał za pisanie. Można paść ze śmiechu...

21.07 23:51:04

Gall napisał(a):

A Miechowice znów na półkę?

22.07 08:50:09

Bodzio napisał(a):

Z tego, co wiem, to 200 mln euro ma być przeznaczone w ogóle na tramwaje i trolejbusy ( w tym na zakupy i remonty taboru ) a nie tylko na same torowiska

22.07 09:39:09

Żabek napisał(a):

Tak, poprowadźmy tramwaj do Zagórza trasą dłuższą niż autobus...

22.07 09:54:06

analizator (20gr/h) napisał(a):

Zatem na pewno ocaleją linie: 0, 6, 15, 16, 19, 20, 23, 31, 36 i 38. Natomiast zlikwidowane zostaną (linie, które przejeżdżają przez miasta, które wycofały się z projektu): 7, 9, 11, 17, 21, 22, 24, 26, 27, 28 i 32.
Raczej dobrze, bo tramwajów ciągle ubywa, a tak można by wreszcie zapewnić przejazd linią 6 lub 19.

22.07 13:23:56

37 napisał(a):

Niezla analiza analizatora lol

22.07 16:23:54

Serd napisał(a):

DO: analizator(20gr/m)
Mówisz: "zlikwidowane zostaną linie, które przejeżdżają przez miasta, które wycofały się z projektu: 7, 9, 11, 17, 21, 22, 24, 26, 27, 28 i 32."
Otóż nie zgodze się z tym w przypadku trzech pierwszych z linii (7,9,11), gdyż linie te ne są wewnętrznymi liniami miejscowości która ne bierze udziału w projekcie (w tym wypadku Świętochłowic) gdyż linie te jedynie przez nią przejeżdżają jadąc np z Katowic do Bytomia (7) lub z Katowic na Chebzie(11).A inna sprawa że jadąc przez Świętochłowice będą poruszały się po starych, rozpier... torach ale co zrobić?

22.07 16:41:55

Martinek napisał(a):

A ja dzisiaj w Bądziniu wpadłem na genialny pomysł co zrobić z tamtejszą zajezdnią skoro tamtejszy UM nie chce tramwajów - wziąć teren zajezdni i administracyjnie wcielić do Sosnowca :P

22.07 21:03:23

greg napisał(a):

@martinek: Mówi się i pisze w Będzinie. I sądzisz że Twój pomysł z "wcieleniem"rozwiąże problem?

23.07 16:04:10

Martinek napisał(a):

@greg: Zacytuję jednego z moich wykładowców "Będzin to się powinno zaorać w całości pozostawiając ewentualnie zamek". To miasto i jego władze to jeden wielki koszmar - stąd zaścianek Bądziniem zwany ;-)

23.07 19:42:08

greg napisał(a):

@Martinek:Przed Twoim wykładowcą, w niedawnej przeszłości (1972-77), inni już prawie tego dokonali. Dlatego też w Będzinie linie tramwajowe przebiegają na obrzeżu miasta.Niemniej podzielam jego zdanie w części dotyczącej władz miasta, ponieważ od wielu już lat kolejna nieudolna "władza" podejmuje wciąż nietrafne i złe decyzje także i dla Ciebie:(

23.07 21:59:54

anders napisał(a):

hEJ SLĄZACZKI
my niemcy możemy wam odsprzedac używane tory jak chcecie a także tramwaje z naszych muzeuw
pozdrawiam anders z Monachium

24.07 09:37:02

adam86 napisał(a):

@anders: chyba z jakiegoś gosiewa...

24.07 13:29:37

Dramat92 napisał(a):

@anders te tory to sobie wsadź do butów wyższy będziesz my sobie damy rade i bez waszej pomocy a władze Będzina są moim zdaniem dziwne bo uniemożliwiają poprawienie jakości taboru oraz pomoc ludziom wzłaszcza niepełnosprawnym ale miasto Będzin po zlikwidowaniu T25 zauważyłem idzie tylko na przekór TŚ i nie widzi że robi także problemy mieszkańcom.

24.07 13:57:40

ik 280 napisał(a):

Brawo Będzin! Proponuję jeszcze likwidację dworców kolejowych na terenie miasta, przecież ludzie na poziomie nie jezdżdżą jakąś tam komunikacją publiczną z motłochem tylko kulturalnie samochodem. Logiczne, że władcy Będzina nie potrzebują torów. Widzeliście, żeby kiedyś któryś z nich jechał tramwajem?

26.07 13:34:48


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!