Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Czeladź: Mieszkańcy miasta chcieliby bezpośrednich połączeń z Sosnowcem

13.06.2008

Tagi: – Dodał: Marek Borys

Magdalena Nowacka,
Polska Dziennik Zachodni, 13.06.2008 r.


Studenci z Koła Naukowego "Signalis", działającego przy Katedrze Inżynierii Ruchu Politechniki Śląskiej kilka godzin spędzili w tramwajach 24 i 22 oraz autobusie linii 35.


Sprawdzali, ile osób przemieszcza się w tym czasie z Czeladzi do Sosnowca. Pytano 948 osób. Osiemdziesiąt jeden procent pasażerów chętnie zgodziło się wziąć udział w ankiecie.

- Co ciekawe, pytani przez nas pasażerowie autobusu w dość dużej ilości (73 procent) stwierdzili, że bardzo chętnie przesiedliby się na tramwaj, gdyby bezpośrednio jechał z Czeladzi do Sosnowca - mówi Mariusz Herchold, prezes Koła.

71 procent testowanych jeździ tymi trasami codziennie. 12 procent pytanych w tramwajach przesiada się w Będzinie.

Badania za zgodą KZK GOP studenci przeprowadzili na prośbę Czeladzkiego Stowarzyszenia "Rozwój Miasta", które już kilka miesięcy temu postanowiło zawalczyć o taką linię. W liście do władz miasta, który wystosowali padają takie argumenty , jak: bezpośredni dojazd do wydziałów UŚ (to przede wszystkim dla młodych czeladzian) czy bezpośredni dojazd do CH M1 (dla sosnowiczan). Pismo napisane w formie prośby zawiera wiele sensownych argumentów, przemawiających za tym, aby takie połączenie powstało.

Przesłaliśmy to pismo do KZK GOP i dostaliśmy szczegółową analizę, z której wynika, że po pierwsze tak naprawdę nie ma wielkiego problemu z połączeniami, bo jest bezpośredni autobus. Z drugiej strony przebudowa linii torowiska to ogromne koszty. A musiałaby ponieść je nie tylko Czeladź, ale i miasta ościenne. A im to nie jest potrzebne. Jesteśmy za wygodą mieszkańców, ale to nie jest sytuacja, w której nie mieliby wcale połączenia - tłumaczy Wojciech Maćkowski, rzecznik prasowy czeladzkiego magistratu.

Mieszkańcy Zagłębia jednak dopingują działania Stowarzyszenia.

Do Czeladzi nie podróżuję zbyt często, ale przesiadki w Będzinie rzeczywiście bywają uciążliwe. Gdyby powstała bezpośrednia linia, zdecydowanie łatwiej i szybciej można byłoby dostać się do Czeladzi. Plusem byłaby linia, przebiegająca w pobliżu centrum handlowego M1 - mówi Agnieszka Skowronek, sosnowiczanka.

Właśnie o to połączenie chodzi najbardziej. Jak twierdzi Mariusz Herchold, testowani sugerowali, że jeśli koszty linii tramwajowej, związane z przebudową torowiska byłyby za duże, to dobrym rozwiązaniem byłaby linia autobusowa, jadąca po trasie tramwajowej.

- Nie znam jeszcze dokładnych wyników. Będziemy o tym rozmawia z innymi członkami naszego Stowarzyszenia. Potem przekażemy je KZK GOP. Bierzemy pod uwagę możliwości dodatkowej linii autobusowej, która łączyłaby czeladź i Sosnowiec, ale jechałaby w okolicach CH M1- mówi Robert Zach, jeden z inicjatorów walki o bezpośredni tramwaj.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

butthead napisał(a):

Tak jest! Bo mamy za mało linii autobusowych dublujących tramwaj, zróbmy sobie kolejną! :D

13.06 23:06:47

37 napisał(a):

To teraz niech
Studenci z Koła Naukowego "Signalis" przeprowadzą ankiety wśród podróżujących na trasie Dąbrowa (Bedzin) - Czeladź

13.06 23:25:26

redlaff napisał(a):

35,35bis,88,100,723,900,935... no faktycznie, nie ma czym do Sosnowca pojechać...Echhh...Jakby nie lepiej pomyśleć o linii przyspieszonej łączącej np. Bytom z Dąbrową Górniczą po trasie zbliżonej do linii 42 np jako 842.Pozdrawiam!!

14.06 08:16:04

szaleniec napisał(a):

@37 - a tramwaje trzeba koniecznie rozwalić, wszędzie dojedziemy jelczami, będzie ameryka!!!

14.06 08:17:11

jarek860 napisał(a):

@redlaff: chodzi o dojazd na Pogoń, pod akademiki itp. Tam akurat z Czeladzi autobusem nie dojedziesz. Nawet pod kościół na Pogoni się nie dojedzie, bo autobusy tylko w stronę Czeladzi tam jadą. A poza tym większość z czeladzkich linii zamiast jechać prosto do Sosnowca objeżdża Gospodarczą albo prawie całą Czeladź. Przydałaby się jakaś regularna szybka linia do Sosnowca. Jestem jak najbardziej za nową linią tramwajową.

14.06 08:44:41

P Śl napisał(a):

@redlaff: Wystarczyloby polaczenie Bytom - Bedzin, ale linia jak najbardziej jest potrzebna. Niby sa juz 4 linie, ale podroz tym trwa tyle, ze to jest udreka.

14.06 10:57:10

Kysu napisał(a):

kiedys 22 jezdził az do Sosnowca i było ok

14.06 12:17:51

lesiu napisał(a):

Hmm, a to mi sie zawsze wydawalo, ze mozna pojechac z Czeladzi do Sosnowca bez przebudowy torowiska.

14.06 14:34:29

adamos napisał(a):

zmniejszenie częstotliwości 22 to samobójstwo dla tej linii, nie wiem czy opłaca się zabijać 22 dla raptem 12% osób które się przesiadają w będzinie, swoją drogą mimo że codziennie jeżdzę 22 to na nerce na przesiadkę wysiada góra 5 osób, za to bardzo dużo osób pokonuje bezpośrednio trasę DG->Czeladź i na odwrót

14.06 15:42:08

redlaff napisał(a):

jarek860- Owszem, można jeszcze zmodyfikować trasę i częśtotliwość kursowania linii 235, która obsługuje Pogoń.

15.06 15:45:29

jarek860 napisał(a):

@redlaff: masz rację, ale z drugiej strony czy wszystkie linie z Czeladzi do Sosnowca muszą jeździć przez Piaski?

15.06 21:20:23

Baran napisał(a):

Ludzie temat ten się uciął.
A ja proponuję o nagłośnienie go.
KZK GOP wyparło się sianem że linia 22 co 10 min teraz jest szansa.
Bo mógł by jeździć na przemian z 22.
Proponuje walkę o linie 27 kończącą bieg na Pogoi w Sosnowcu.
Czeladź nie ma bezpośredniego tramwaju i autobusu na Kazimierz a ta linie daje taką szanse.

Co wy na to

14.06 11:30:49


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!