Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Zabrze: powstanie centrum przesiadkowe na miarę obecnego stulecia

04.01.2008

Tagi: – Dodał: Marek Borys

RB, Gospodarka Śląska,
04.01.2008 r.


Wykorzystując planowaną przez PKP przebudowę dworca kolejowego, władze Zabrza postanowiły utworzyć w mieście nowoczesne centrum przesiadkowe. Polskie Koleje Państwowe odnowią budynek zabrzańskiego dworca, dobudują na stacji kolejowej jeszcze jeden peron wraz z zadaszeniem. W okolicę dworca miasto sporo zainwestuje.


- Zaproponowaliśmy bardziej kompleksowe rozwiązania komunikacyjne połączenia transportu kolejowego z komunikacją autobusową i tramwajową - mówi Dariusz Krawczyk, naczelnik Wydziału Kontaktów Społecznych Urzędu Miejskiego w Zabrzu.

W sąsiedztwie zabrzańskiego dworca zaplanowano budowę dwupoziomowych parkingów na 800 samochodów, nowych przystanków autobusowych i tramwajowych. Utworzenie dworca autobusowego i tramwajowego wymagać będzie przebudowy dróg dojazdowych oraz torów tramwajowych. W sąsiedztwie centrum przesiadkowego ma także powstać zaplecze handlowe m.in. sklepy, restauracje, galerie handlowe czy hotele.

Stworzenie nowego centrum przesiadkowego kosztować będzie ok. 500 mln zł. Miasto chce sfinansować inwestycję ze środków zewnętrznych, w tym unijnych. Część komercyjna centrum przesiadkowego miałaby zostać zbudowana na koszt prywatnych inwestorów. Propozycja utworzenia centrum przesiadkowego przedstawiona zostanie w przyszłym tygodniu zarządowi PKP. Podpisany zostanie również list intencyjny w sprawie realizacji inwestycji.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

adam86 napisał(a):

Buehehe, było nie likwidować pętli pod dworcem...

04.01 14:10:33

aa napisał(a):

tylko sie radowac

04.01 14:23:17

Bodziio napisał(a):

Wszystko wydaje się super ( gdyby miało szansę realizacji ) Nie wiem tylko, po co dobudowywać drugi peron. Zabrze nie jest ani stacją węzłową, ani początkową/końcową dla żadnego składu.

04.01 16:16:55

Dave napisał(a):

Pfff! Wszczyscy tylko "chcą" i na tym chcieniu się kończy! I wszyscy wszystko tylko z unijnej kasy by robili, bo Unia to ma worek bez dna i kasy w bród i na wszystko wystarczy i wszyscy dostaną!

04.01 16:20:08

(37) misiek napisał(a):

Powrót 5 na dworzec?

04.01 16:26:50

XX napisał(a):

@(37)misiek - weź przestań,chcesz żeby pewna osoba dostała zawału serca? ;)

04.01 18:38:41

anna napisał(a):

Ta jasne. Dopiero 5kę wywalili z dworca. Tory zaorali. Plac Wolności przebudowali i nowe tory dali i kostkę a tera przebudowywać. Ktoś musiałby się wziąść za te beznadziejnie wydawane pieniądze. Mogli wcześniej nie likwidować i odrazu przebudować a te pieniądze co tera chcą wydać poszły by na odtworzenie linii 32/33 na Helenkę.

04.01 19:59:50

Ahorcado napisał(a):

Miejmy nadzieję, że ten 2 peron przybliży nas do oddzielenia ruchu lokalnego i dalekobieżnego na szynach... Bo dziś to makabra.

04.01 22:44:32

YoMaHa napisał(a):

@Ahorcado: Tak, oddzielenie będzie wyglądało tak, że osobówki będą przepuszczać pośpiechy, wobec czego czas jazdy się wydłuży ;-) Polska, mieszkam w Polsce...

@anna: A co Ty taka dziwna? Przynajmniej sobie brukarze zarobili...

@Dave: nie bój żaby, worek ma dno i to bardzo, bardzo płytko ;-)

04.01 23:23:02

Hen napisał(a):

@Ahorcado - nie wiem, w czym masz problem. Przy obecnej częstotliwości na trasie Katowice-Gliwice do kursowania wszystkiego od IC po lopki na upartego wystarczyłby jeden tor z mijankami...

05.01 00:26:38

YoMaHa napisał(a):

@Hen: Ale chyba należy zakładać poprawę standardów, a nie ślęczeć ciągle w jednym miejscu?

05.01 09:13:02

Mariusz napisał(a):

Z założeń modernizacji linii kolejowej E30 wynika, że pociągi na trasie Opole - Zabrze będą rozwijać prędkość 200 km/h. W związku z tym łuki na torach szlakowych muszą być większe niż obecnie i nie może zostać jeden peron "wyspowy". W zamian powstaną 2 perony i 4 tory, po 2 tory dla osobowych i 2 tory dla pociągów kwalifikowanych

05.01 13:37:58

adam86 napisał(a):

@mariusz: ale po co komu w zabrzu 2 perony? Jeżeli wracamy do KRR i budujemy osobne 2 tory od Gliwic do DG to tak, ale w innym przypadku to ma raczej średni sens.

05.01 16:09:29

Mariusz napisał(a):

@adam86: Idźmy dalej, w Rudzie Śląskiej też będą 2 perony, ale jednokrawędziowe, taka prędkość (od Zabrza do Krakowa 160 km/h) nie pozwala Nam wstawić peronu pomiędzy tory główne zasadnicze (jak to jest obecnie).

05.01 21:43:01

YoMaHa napisał(a):

@Mariusz: Ale to nie jest odpowiedź na pytanie adama86, gdybyś nie zauważył...

05.01 23:18:21

slavco napisał(a):

@YoMaHa: ale on przecież idzie dalej, a nie odpowiada na pytania, gdybyś nie zauważył ;-)
A centrum przesiadkowe może wyglądać tak, że zadaszy się przejścia z dworca PKP na pl. Wolności i Goethego. A na kilka daszków kasa z Unii sie znajdzie :-)

06.01 14:47:38

Kysu napisał(a):

Nie wiem kto to wymyślił żeby 5 likwidowac sprzed dworca PKP w Zabrzu.Skasowali wygodne połączenie z koleją,a teraz im sie przypomniało żeby odbudować tory do dworca PKP.Dobry pomysł z tym centrum komunikacyjnym ale czy w ogóle to zrealizują kiedyś:hmm:

06.01 15:24:41

YoMaHa napisał(a):

@slavco: to zależy, co rozumieć przez centrum przesiadkowe. Oczywiście moze tak wyglądać, jak napisałeś, może wyglądać tak, jak teraz. Samo życie.

06.01 16:55:40

adam86 napisał(a):

@mariusz: to w takim razie trzeba zbudowac wsyztsko od nowa, bo od Katowic do Gliwic masz same perony wyspowe. Z resztą nie wiem gdzie ma tam być miejsce na perony krawędziowe.

06.01 17:06:18

Bodzio napisał(a):

Inna rzecz, że na razie wszystkie pociągi ( także IC ) w Zabrzu się zatrzymują. Tak więc rozpatrywanie problemu "przelatywania" pociągów przez Zabrze z prędkością 160 km/h jest bezprzedmiotowe.

06.01 19:16:54

Mariusz napisał(a):

@adam86: Zgadza się i dokładnie tak będzie jak mówisz, od Zabrza do Katowic Załęża wszędzie będą po 2 perony.

06.01 22:52:22


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!