Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Nowe tramwaje z Poznania dla Śląska

05.12.2007

Tagi: – Dodał: Marek Borys

Lech Bojarski
Gazeta Wyborcza, 06.12.2007 r.


Dwa wagony o nazwie Moderus Alfa zasilą tabor Tramwajów Śląskich.


Moderus Alfa to dzieło firmy Modertrans Poznań, spółki córki poznańskiego MPK, która zajmuje się produkcją, remontami, naprawami i serwisem, zarówno pojazdów szynowych, jak i autobusów. Firma wygrała przetarg na modernizację dwóch tramwajów typu 105N dla spółki Tramwaje Śląskie - przewoźnika w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym. - Ale to była tak głęboka modernizacja, że w zasadzie wyszła produkcja zupełnie nowego tramwaju - mówi Jarosław Bakinowski, dyrektor ds. pojazdów szynowych w Modertrans Poznań. Odmienione wagony mają nowy, dynamiczny design czoła, nowocześnie zagospodarowaną, przyjazną przestrzeń dla pasażerów z 20 miejscami siedzącymi i ergonomiczną kabinę motorniczego. Zastosowano w nich także bardziej funkcjonalny system ogrzewania. Po testach na poznańskich torowiskach pierwszy z dwóch zamówionych tramwajów trafił wczoraj do śląskiego przewoźnika.

Modernizacja klasycznej "stopiątki" to koszt od kilkuset tys. zł do ponad 1 mln zł w zależności od zakresu zmian i rodzaju napędu. Firma Modertrans Poznań chce wkrótce produkować zupełnie nowe tramwaje. W planach jest oddanie do użytku na przełomie 2008 i 2009 r. w pełni niskopodłogowego tramwaju Moderus Gamma dla MPK Poznań.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

bzw napisał(a):

Gdzie można zoabczyć jakieś zdjęcie tego cuda ? :)

06.12 00:04:03

budda napisał(a):

No i wszędzie myślą pozytywnie o tramwajach, tylko w Gliwicach takie zakute łby rządzą i herezje jakieś głoszą...

06.12 02:36:49

dw napisał(a):

@bzw: Zdjęcia #788 są tu: http://transport.asi.pwr.wr... i tu: http://www.pgk.webd.pl/deta...

A czy te nasze wagony to też są Moderusy? Bo z tego co słyszałem, to mederusy miały to być 2 poznańskie składy, które miały mieć zmieniony wygląd całego wagonu, a nie tylko ścian czołowych...

06.12 06:53:07

hajhooooł napisał(a):

http://www.phototrans.eu/2-..., tutaj!

06.12 07:33:52

hanys76 napisał(a):

Na TWB pojawiły się fotki 788, podczas jazd próbnych w Poznaniu.

06.12 08:13:15

(37) misiek napisał(a):

Na forum :)

06.12 08:41:37

pasec napisał(a):

ale do jakiej konkretnie zajezdni

06.12 11:33:38

pasec napisał(a):

I co z tego ze dostarczyli 2 nowe wagony jak np linia 18 idzie do likwidacjii z dniem 1 lutego

06.12 11:35:10

KZKGaPowicz napisał(a):

@pasec: Po pierwsze wagon #788 należy do zajezdni w Gliwicach ex Chorzów Batory. A po drugie nawiązując do likwidacji linii tramwajowej nr 18, to jeszcze nic nie wiadomo, ponieważ z tego, co wiem Tramwaje Śląskie S.A. mają podpisaną umowę z KZK GOP na przewozy na w/w linii do dnia 31.12.2008 r. Mówił o tym pewien pracownik z działów kierowniczych tejże firmy w wywiadzie z "Sferą TV".
Wagon jest wspaniale odnowiony i mam nadzieję, że będę go często widywał na linii 18. Zatem zajezdnia Gliwice posiada już cztery wagony z pantografem OTK-2 (#458, #742, #744, #788).

06.12 13:38:29

Bolo napisał(a):

A ma ktoś zdjęcia tych wagonów ale od tyłu??? ;p;p

06.12 15:18:12

Gapia napisał(a):

A ja mam nadzieję, że na 18 to on nie wyjedzie, bo ta linia przynosi pecha gliwickim wagonom...

06.12 15:28:10

martinez napisał(a):

Rety ale badziewie zrobili przod wogole nie wspolgra z bokami paskudnie to wyglada

06.12 15:55:01

krystian napisał(a):

Bolo dla ciebie zdjecie http://www.pgk.webd.pl/data...

06.12 15:56:29

oskar napisał(a):

nic specjalnego rzadnych zmian jak za kwotę ponad 1mln złotych :-( nawet wyswietlacza nie dali .

06.12 17:59:17

butthead napisał(a):

Nie było w SIWZ, to nie dali.

06.12 18:23:17

darek napisał(a):

Trochę dziwne, że właściciel tramwajów, czyli KZK i zleceniodawca - tu znowu KZK- mają między sobą jakąś umowę. Ciekawe jak w świetle prawa wygląda umowa między sobą a sobą.
Co do nowego wyglądu banki to trochę mi się nie podoba. Tył wygląda jak ze 105 a przód jak z przeszczepu.
No i ciekawe gdzie przyczepią z przodu to nasze "T" na kwadrata i słynne "jajo" przewoźnika.

06.12 20:06:32

TRAMWAJE T6A2D DLA GOP-u napisał(a):

MYSLE,ZE ZAMIAST MODERNIZOWAC Z MIERNYM
SKUTKIEM WAGONY 105Na,SPÓLKA
TRAMWAJE SLASKIE MOGLA BY SIE SKUSIC NA
WYCOFYWANE WOZY TYPU T6A2D W BERLINIE
,KTÓRE MAJA PODOBNO ZAKONCZYC SWOJA SLUZBE JESZCZE W TYM ROKU.
32 WAGONY ZAKUPIL SZCZECIN,A MOZE JESZCZE POZOSTALE WOZY T6A2D KTÓRE NIE
ZOSTALY KUPIONE MOGLY BY SIE ZNALEZC W GOP-ie,GDYBY TRAMWAJE SLASKIE MIALY NA TO FUNDUSZE.

06.12 20:30:38

Ahorcado napisał(a):

Prawdę mówiąc kojarzy mi się z dowcipem o Bombostalu :D

http://galeria.funthomas.in...

06.12 20:34:56

Dave napisał(a):

Taa, na 18! :D Linia nr 18 to pierwsza linia "do likwidacji"! Ewentualnie poprowadzenia jej tak, żeby ominęła Bobrek i Szombierki - toć najbardziej bydlęce okolice Bytomia z połową (oby) gapowiczów na wozie!

06.12 23:15:51

jojek napisał(a):

@Dave: chyba troche przesadziłeś z tymi Szombierkami bo dzięki nim ta linia ma jeszcze duże zapełnienie, a może wolałbyś żeby 18 jeździła tylko po Rudzie z kompletem gapowiczów, albo przez Bobrek i Karb (chociaż tu nie ma torów)? Przecież tam jeszcze większe bydło jeździ...

07.12 17:34:24

pszonar napisał(a):

@darek: kwadratów na zewnątrz nie będzie, podobnie jak w Karlikach.

Co do zakupów używek, wg oficjalnych zapewnień TŚ do 2010 roku coś zamierza kupić. Miejmy tylko nadzieję, że nie wszystko przyjdzie z Krakowa:P

08.12 12:35:10

pasec napisał(a):

Otóż pracuje @KZKGapowicz-u w tej firmie od lat w pogotowiu sieciowym RK3 i o ile mi wiadomo magazyn juz dostał zlecenia na przyjecia całego materiału po likwidacji linii 18 takze można pomału sie zegnać juz z tą linią.Ostatni kurs 31.01.08r.A to że niby jeszcze" nic nie wiadomo"to tylko mydlenie oczu ludziom--przypominam ze tak samo było z linią nr.8(miała być tylko zawieszona a materiał -czyli drut jezdny ha ha niby zabezpieczony-a po nim juz ani sladu).I jestem pewien ze zadnych podpisów co do likwidacji 18 NIE MA -chciałbym zobaczyc tą listę--głupia zasłonka GOP-u

08.12 12:49:25


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!