Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Pasażerowie wściekli na spóźnione pociągi

14.11.2007

Tagi: – Dodał: Marek Borys

am,
Gazeta Wyborcza, 15.11.2007 r.


Nie widać końca problemów osób, które korzystają z przewozów PKP. Spóźnienia do pracy czy na spotkania to dla nich już norma. Nie ma też dnia, by do naszej [GW] redakcji nie zadzwonił któryś ze zdenerwowanych pasażerów.


- Kilka dni temu po 15.00 wypadły trzy kolejne pociągi z Katowic do Zabrza. O 17.00 podstawiono jeden skład. Chętnych do podróży było tak dużo, że mało brakowało, a ludzie wskakiwaliby przez okno. Wczoraj żaden pociąg nie odjechał o czasie - skarży się nasza Czytelniczka, która codziennie z Zabrza dojeżdża do pracy w Katowicach.

O spóźniających się pociągach mówią nam również pasażerowie korzystający z innych tras. Gdy we wrześniu pisaliśmy o tej sprawie, kolej całe zamieszanie tłumaczyła remontami. Okazuje się, że do tej pory nic się nie zmieniło. - Prace prowadzone są na wielu odcinkach. Ruch PKP to system naczyń połączonych, jedno utrudnienie wpływa na szereg innych - tłumaczy Włodzimierz Leski, rzecznik Polskich Linii Kolejowych z Katowic. Zapytaliśmy go, dlaczego remonty prowadzone są akurat teraz, a nie latem, gdy byłyby mniej uciążliwe, bo więcej osób było na urlopach? - Latem niektórych prac nie można było wykonać z powodu upałów - zapewnia Leski.

8 grudnia ma wejść nowy rozkład jazdy. Przedstawiciele PKP obiecują, że do tego czasu modernizacja szyn czy podkładów zostanie zakończona, a pociągi będą jeździć punktualnie.

Aktualnych rozkładów brak także na peronach. Katowice Osobowa.
(fot. J. Zaporowski)

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

adam86 napisał(a):

Tylko ciekawe dlaczego PKP PR nie potrafi w żaden sposób zadbać o pasażera. Z okazji remontu miedzy Myszkowem a Zawierciem uwalono połowę pociągów z/do Częstochowy na odcinku Czestochowa - Zawiercie, a 1 parę na całej trasie. Do tego oczywiście nie potrafią sobie poradzić z obiegami est, w związku z czym zamiast składów mamy solówki. A szczytem chamstwa jest juz uwalenie kibla o 16 z Katowic do Gliwic i 1620 z Gliwic do Katowic. Proponuje więc dziennikarzom uderzyć w PeeRke, a nie PLK. PLK akurat w tym cyrku są stosunkowo najmniej winne.

14.11 23:31:34

tynf napisał(a):

Spóźnienia w PKP to akurat żadna nowość PKP ma ten problem od kilku (kilkunastu) lat. Pociągi jeżdżą według "widzimisie" kolejarzy a nie wg ustalonego rozkładu. Kiedyś korzystałem z połączenia Lubliniec - Tarnowskie Góry o godz. 19:37. Praktycznie nie było takiego momentu, żeby pociąg nie był opóźniony. Opóźnienia wynosiły od 10 do 100 minut. Rzeczywiście nie winiłbym PKP PLK, ale PKP PR, która to firma zwyczajnie nie dba o swoich klientów. Brak jest wcześniejszych szczegółowych informacji na temat zmian w rozkładach, a przecież da się przewidzieć, że dany pociąg będzie z powodu remontu na trasie opóźniony, co z powodu skomunikowania z innym pociągiem będzie powodować opóźnienie następnych. Można zadbać o klientów podając dokładne informacje o takich opóźnieniach a nie informacje około. Jeżeli pociąg przyjedzie wcześnie j powinien czekać na planowaną godzinę odjazdu, tak aby pasażerowie nie musieli czekać na dworcu, ale mogli wykorzystać czas jaki został im "podarowany" przez PKP.

15.11 07:33:53

Bodzio napisał(a):

Ja pod koniec października jechałem pociągiem z Gliwic do Opola i z powrotem. Tam również miały miejsce dość poważne opóźnienia ( 30 minut ). I tam również widać gołym okiem gdzie PKP PR mają pasażerów ( w głębokim poważaniu ) Tymi składami złożonymi z jednej jednostki EN57 masa młodzieży dojeżdża do szkół. Tłok jest nieziemski... Dlaczego nie puszczą tam pociągów złożonych z przynajmniej dwóch EN57 wiedzą tylko PKP PR.

15.11 12:11:29

Tomasz napisał(a):

Pisałem już kilka razy do PKP PR w Katowicach to mi odpisali owszem... że jestem osobą postronną, moje obserwacje mogę zachować, a oni wiedzą wszystko lepiej. Kompletny brak rozumu - skoro i tak nie jeżdżą wszystkie te pociągi bo jest remont no chociaż mogliby je zwiększyć ilościowo gdy ludzie jadą do/z pracy/szkół. Tymczasem faktycznie tak jest, że jedzie jedna jednostka EN57 z Zawiercia przez Sosnowiec, Katowice do Gliwic i potem wraca. Czemu nie dwie ? czemu nie można wagonów roboczych odstawić na inny tor, a dodatkowo wykorzystać 4. peron w Zawierciu aby jednostki miały gdzie stać w nocy i rano ludzie mogli jechać... Takich pytań jest więcej ale co to ich obchodzi, w końcu wiedzą lepiej :/

15.11 23:43:08

Tomasz napisał(a):

Jeśli ktoś jest dociekliwy może jutro zaobserwować ciekawą sytuację - mianowicie w piątki ma miejsce szczególna już w PKP PR rzecz: pociągi 114, 116, 118, 120 Gliwic dojeżdżają do Zawiercia i jadą dalej puste 43km do Częstochowy, po to aby w poniedziałek rankiem puste znowu przyjechać. Czy to nic nie kosztuje ? Czy to ma w ogóle jakiś sens ? Co tam ich obchodzi. Ja widzę, że PR Częstochowa to w ogóle jakoś dziwnie działa - na linie do innego województwa do Radomska czy Piotrkowa to dają 2 jednostki, a tutaj do serca województwa, gdzie ludzi jeżdżą tysiące to dają 1 jednostkę. Rozumiem jeszcze pociąg o 4 rano czy po 23. Ale np. pociąg 110 Gliwice-Zawiercie, powrót jako 121 Zawiercie-Gliwice także jest stale jedna jednostka, a ludzie stoją. Totalny bezsens ale komu się poskarżyć ? Im to rybka bo nikt ich nie rozlicza, a prywatnego przewoźnika nie ma... Ehh szkoda gadać. Ten kto jeździ stale wie o czym mówię, bo jak ktoś jedzie pociągiem raz czy dwa razy w roku to sorry niech się za znawcę nie uważa ;)

15.11 23:54:36

Dave napisał(a):

@ tynf: PKP zawsze ogłasza tymczasowe zmiany w rozkładzie jazdy pociągów, jeżeli wie, że będa prowadzone remonty - są to takie śmiszne karteczki wywieszane w najmniej widocznym dla pasażerów miejscu! Pozostałe spóźnienia są zwykle "nie z winy PKP".
@ Tomasz - a w Zawierciu nie ma czasem tylko 3 peronów, z czego ten 3 jest używany (albo był) awaryjnie gdzieś tam na uboczu? O 4 nigdy nie słyszałem i nigdy nie widziałem!

A w ogóle to PKP należy zlikwidować!
Pewnie Komfortowo Punktualnie! :P

16.11 20:03:44

Tomasz napisał(a):

* Dave - ten peron nazywa się 4ty, dlaczego tego nie wiem :) Używany był normalnie kiedy jeździły pociągi złożone z lokomotywy+wagony, a nie jednostek EN57(ten peron ma taką specjalną mijankę aby Lok objechał skład). Dawniej jeździły pełne pociągi rano między 6 a 7 z Zawiercia do Zwardonia właśnie z tamtego peronu (cztery piętrusy), zostały zlikwidowane te pociągi. Potem jeździły osobowe Gliwice - Zawiercie - Gliwice normalnie ale od XII.2005 o ile dobrze pamiętam w Śląskim ZPR ograniczono diametralnie pociągi osobowe złożone z Lok+wagony na rzecz jednostek, jeżdżą u nas te łódzkie niebieskie przecież. I faktycznie od tego momentu jest już mało używany (nie wiem dlaczego), popadł w małe zaniedbanie... Teraz stoją tam wagony sypialne robotników, wc ToiToi i wszystkie maszyny służące do układania nowego toru, który to właśnie powoduje to zamieszanie...

16.11 23:21:39

Gliwiczanin napisał(a):

Jeśli chodzi o długość składów pociągów regionalnych, a więc osobówek - to określa je umowa urzędu marszałkowskiego z Zakładem Przewozów Regionalnych. Zawiera ona załącznik w postaci spisu wszystkich pociągów objętych umową i ich długości. Obok każdego pociągu zestawionego z ezt występują zapisy typu (2 x EN 57, 1 x EN 57, 1 x EN 71 czy 1 x EN 57 + 1 x EN 72). Problem myslę też tkwi w tym, że w Polsce od wielu lat koleje są niedoinwestowane. Przykładowo, gdyby pociąg z Katowic do Żywca jechał tyle ile powinien, czyli ok 80 min maksymalnie, to mniejszej liczby jednostek wymagałby obieg składów na tej linii, a tym samym byłoby czym wzmacniać inne pociągi.

17.11 00:30:20

aso napisał(a):

@Gliwiczanim: słusznie zauważyłeś, że zwiększenie V handlowej powoduje zmniejszenie liczby jednostek dla realizacji obiegów, gdyż pozwala na krótsze "domknięcie" obiegu, ale jest jeszcze druga rzecz, że wraz z podniesieniem V handlowej wzrasta atrakcyjność danego środka transportu zbiorowego (w przypadku kolei jest to istotne, gdyż kolej b. rzadko realizuje przewozy drzwi-drzwi), więc zaoszczędzony tabor po prostu wykorzystujesz (w pewnym momencie będziesz musiał) na zwiększenie długości składów.

17.11 11:19:07

adam86 napisał(a):

@gliwiczanin: łaskwaie nie pierd***. Problem jest w tym, że jednostki zamiast stać na końcowej stacji 30 minut i wracać, stoją po pół dnia. I to jest główny problem. Zauważ, że my tu mówimy o kompletnym kretyniźmie PKP PR, które w związku z remontami drastycznie ogranicza skłądy, prawdopodobnie dlatego, że nie potrafi ułozyć normalnie obiegów. Problem nie tkwi więc w pieniądzach, a raczej w organizacji.

17.11 13:01:21

adam86 napisał(a):

@aso: Po tych remontach prędkości nie wzrosną, mało tego w nowym rozkładzie są jeszcze dłuższe postoje kibli na trasie Gliwice - Częstochowa. Za to kolej traci pasażerów przez uwalanie pociągów na czas remontu.

17.11 13:50:42

ASO napisał(a):

@adam86: Są wydłużone postoje , czy jest to efekt obniżenia szlakowej? Porównywałeś nowy i stary wykaz prędkości szlakowych? Czy porównywałeś jedynie czas przejazdu?

17.11 14:45:31

butthead napisał(a):

Z punktu widzenia pasażera - co za różnica? Pojedzie dłużej.

17.11 15:49:23

adam86 napisał(a):

@aso: jest dokładnie taki sam, Katowice Sosnowiec osobówka 14 minut, no i do tego tyleż samo postoju w katowicach, zajefajnie, co nie?

17.11 15:54:08

aso napisał(a):

@adam86: w sytuacji, że gdy masz problem z sensownym wytaktowaniem, a tak jest np. w przypadku R-15 od nowego rozkładu (ale więcej znalazłem podobnych problemów), to wychodzą takie "kwiatki".

17.11 17:42:12

adam86 napisał(a):

@aso: no własnie, nowy rozkład i z Kraka TLK Barbakan jedzie jeszcze dłużej. To są pewnie efekty tych remontów. ROTFL.

17.11 23:14:31


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!