Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Bytom: Wkrótce remont Placu Sikorskiego

09.11.2007

Tagi: – Dodał: Marek Borys

Agnieszka Klich,
POLSKA Dziennik Zachodni, 09.11.2007 r.


Szykuje się remont placu Sikorskiego w Śródmieściu. Przeprowadzą go Tramwaje Śląskie. - Chcielibyśmy, by w maju przyszłego roku modernizacja została już zakończona - tłumaczy Szczepan Wodniok, dyrektor techniczny spółki.


Na placu będzie nowa kostka, proste chodniki, wyremontowane zostanie też torowisko. Być może pojawią się nowe wiaty przystankowe. - Planujemy też automatyczne sterowanie rozjazdami tramwajów, co oznacza, że na placu zrobi się większy porządek. Będzie też ciszej - mówi Wodniok. Przetarg na wykonawcę remontu już się zakończył. - Przystąpiły do niego dwie firmy. Teraz badamy ich oferty. Póki nie wybierzemy wykonawcy, nie chcę mówić o kosztach - zastrzega dyrektor. Wiadomo jednak, że pieniądze na modernizację będą pochodziły z budżetu państwa. Remont placu Sikorskiego to ostatni etap modernizacji linii, prowadzącej z Bytomia do Katowic, po której jeżdżą tramwaje nr 6 i 41.

Co do tego, że remont placu jest potrzebny, nie ma wątpliwości. - Moja żona bardzo często jeździ tramwajami. Ja rzadziej, ale od czasu do czasu też korzystam z tego środka transportu. Wysiadam na placu Sikorskiego i widzę, jak bardzo jest zniszczony - mówi Henryk Zając, mieszkaniec Rozbarku. - Przydałby się remont, bo na placu są okropne dziury - dziurawy jest i chodnik, i płyta torowiska. W nierównościach zbiera się błoto, spływają tam smary i oleje z tramwajów, robi się taka maź - dodaje. Na lepszym wyglądzie placu Sikorskiego zależy też Operze Śląskiej, która przy placu stoi. - Im więcej remontów w Bytomiu, tym lepiej. Tym bardziej, że część gości przyjeżdża do Opery właśnie tramwajem - mówi Bogusław Marcinowski, dyrektor administracyjny bytomskiej Opery.

(tyt. oryg. "Za kilka miesięcy pl. Sikorskiego będzie wyglądał inaczej")

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

tramchorzów napisał(a):

Ostatni etap modernizcjilini 6-41 wolne zarty ,czysta kpina ktos musial sie sporo i kilka eazy zdrzemnocc po drodze bo pomiedzy wyrwmontowanymi kawałkami torów jest totalny szajs w na lini lodziaki dziennie som z zurze w chorzowie ,a remont to i tak sie ładnych kilka lat przeciongnoł.

09.11 14:15:32

Ahorcado napisał(a):

Podobno komentarze są przeglądane przed publikacją, w jaki sposób więc pojawił się komentarz tramchorzów? To już nawet nie jest polszczyzna, tylko zwarcie w klawiaturze!
A co do wieści - chyba już od dawna nie było takiego pozytywnego zamieszania wokół komunikacji i tramwajów. Tak trzymać! :)

09.11 16:09:19

lgor napisał(a):

Tramwaje w Bytomiu powinny być przeniesione na Plac Wolskiego obok autobusów. Oczywiście wtedy cięciu uległyby linie autobusowe, które powielały by tramwaj.

09.11 17:30:53

NARESZCIE REMONT napisał(a):

JAK W ZWIAZKU Z TYM REMONTEM BEDA KURSOWAC TRAMWAJE , KTÓRE PRZEJEZDZAJA LUB MAJA PRZYSTANEK POCZATKOWY
NA PL. SIKORSKIEGO ?

09.11 18:36:59

MANIAC SCAT napisał(a):

Ahorcado , pozdrawiam i zgadzam sie z Tobą pomimo tego iż moja polszczyzna jest nie najlepsza, ale liczą sie chyba tez chęci... Czas dla tramwai, miejmy nadzieje, nadszedł... Miejmy nadzieje ze faktycznie coś ruszy...

09.11 18:40:31

Penny napisał(a):

@ Nareszcie remont - nie trzeba zamykać całego placu. Można wymieniać po jednym torze, a ruch odbywać na pozostałych. Nieco większe zamieszanie, ale da się zrealizować. Poza tym, kładzeniu kostki brukowej i płyt torowiska nie przeszkadza ruch tramwajów ;]

10.11 00:39:15

tauzenowicz napisał(a):

Gdyby calkowicie mieli zamknac Plac Sikorskiego dla ruchu tramwajow, to w Bytomiu praktycznie w ogole nie kursowalyby tramwaje... No bo jak?? 6/41 do Lagiewnik Zajezdni, 19 Stroszek - Szkoła Gornicza(chyba najlepsze rozwiazanie), 7 do Lagiewnik]lub to trojkata ->7, ->5,9,18,30 za tunelem(nie wiem jak sie to miejsce nazywa dokladnie)], 5,9,18,30 tez do tego trojkata... Tylko ze tam by sie zrobil niezly ruch, wiec wydaje mi sie ze 30 zawieszona, a ta 7ke moze jednak do Lagiewnik skrocic... No i jeszcze jedna sprawa... Co z wyjazdami z Zaj Stroszek...??

10.11 10:34:48

KZKGaPowicz napisał(a):

Ciekawe, czy mają pomysł na to, jak autobusy, które mają zastąpić w niedalekiej przyszłości linię tramwajową 18 będą kursować i wreszcie, czy będzie przygotowane miejsce na placu Sikorskiego na te autobusy. Jestem pewien, że będą kończyć bieg na przystanku Bytom Dworzec PKP i że będzie ją obsługiwać HenZago. Ciekawi mnie również jak zamierzają oznakować tą przyszłą linię autobusową, ponieważ linia autobusowa 18 już istnieje i kursuje na trasie Dąbrowa Górnicza Tworzeń Huta Katowice - Katowice Dworzec PKP (Zawodzie Pętla - pętla tymczasowa).

10.11 11:40:35

Kysu napisał(a):

Racja juz jest przeca 18 z Dąbrowy Górniczej Huty Katowice do Katowic Zawodzia.Tez nie wyobrazam sobie jak ten autobus zastępczy za 18-stkę ma obslugiwać dworzec tramwajowy w Bytomiu.A co do przebudowy owego dworca to nie wiem jak ma ruch sie odbywac bo wyłacznie jednego toru z ruchu to juz jest totalny zastoj.Czasami na wszystkich trzech torach jest taki tlok ze stoi sie tam kilka minut.Mysle,że na czas przebudowy tej stacji tramwajowej skrócą napewno 7,9,18 i 30 do Łagiwnickiej.

10.11 13:56:19

reksio napisał(a):

Rozważane są 2 mozliwosci

1) Ruch tramwajowy będzie zawieszany w dni wolne od pracy i godzinach nocnych. W momencie remontu samego placu Sikorskiego przystanek zostanie przesunięty na Moniuszki. Tramwaje będą kursowały następująco:
- 6/41 zawracanie na trójkącie Katowicka, pl. Sikorskiego
- 19 do pętli wrocławskiej
- 7 do Łagiewnik
- 18 do Rudy Pólnoc obsługiwana skłądem 111N
- 5 do Biskupic
- 9 do Chebzia

2)Dłuższe wylaczenie tramwajów z ruchu. Zabudowa 2 rozjazdów na Zamłyniu umożliwiajacego zawracanie przez odcinek jednotorowy. Wiąze sie to z przeniesieniem wagonów do zajezdni Chorzów i Gliwice. Tramwaje zawracajace na Zamłyniu powinny być obsługiwane taborem pojedynczym 105N, 102Na.

Tramwaje bedą takze miały tymczasowo mozliwość zawracania na trójkącie Moniuszki/Jagiellońska

10.11 14:29:12

adam86 napisał(a):

@reksio: Chyba nie myslisz, że tramwajarze przeniosą cokolwiek do Chorzowa, skoro przy remoncie Gliwickiej "niedałosie" wagonów z 36 zostawiać tam na noc.

10.11 16:41:31

lgor napisał(a):

@KZKGaPOWICZ Nazewnictwo linii zastępującej linie 18 jest najmniej istotne. Mogą szczeliść sobie jakiś nic nie znaczący numer np. 62.

10.11 18:06:59

butthead napisał(a):

Nikt tej linii na razie nie zawiesza, więc wszelkie dyskusje o autobusie są bezcelowe.

10.11 20:39:30

Kysu napisał(a):

no tak o 5 zapomnialem:D

12.11 10:03:08

KZKGaPowicz napisał(a):

Ciekawe, gdzie przeniosą wagony ze Stroszka, przecież na pewno przez jakiś czas trwania robót torowych nie będzie przejazdu przez Plac Sikorskiego? Przypuszczam, że wagony na linie 19, 31 i 38 zostaną na Stroszku, a na linie 6, 7, 9, 17, 36 i 41 przeniosą do zajezdni w Łagiewnikach, Chorzowie Batorym lub do Gliwic. Ta ostatnia zajezdnia byłaby chyba za daleko. Chociaż kiedyś w czasie trwania robót na torowisku w Zabrzu, linia 29 zjeżdżała do Stroszka po trasie 18.

12.11 20:35:42

Bodzio napisał(a):

@KZKGaPowicz - chyba zapomniałeś o zajezdni w Zawodziu. Poza tym wydaje mnie się, że dzięki torowi na ul.Katowickiej zajezdnia Stroszek nie będzie odcięta od świata

12.11 22:41:21


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!