Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Henzago zawita do Bydgoszczy?

08.08.2007

Tagi: Zagozda, przetarg – Dodał: Maciej Makula

Henryk Zagozda, działający poprzez swoją spółkę Henzago, prowadzi niezwykle ekspansywną politykę. Po zwycięstwie w postępowaniu przetargowym w Inowrocławiu wystartował w przetargu w Bydgoszczy.


Tamtejszy Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ogłosił bowiem przetarg na obsługę linii 69. Jest to jedno z kilku połączeń centrum miasta z leżącym na uboczu osiedlem Fordon.

Henzago złożyło ofertę wspólnie z firmą Gros-For-Bus Sp. z o.o. z Bydgoszczy. Po otwarciu okazało się, że ustępuje jedynie o grosz warszawskiemu Mobilisowi (6,36 zł/km). Całkiem w tyle pozostała oferta MZK w Bydgoszczy (7,03 zł/km), dotychczasowego przewoźnika.

Umowa ma zostać zawarta na lata 2008-2013 i obejmuje prawie 13 milionów wozokilometrów. Do obsługi linii potrzeba 27 autobusów przegubowych (w tym 3 sztuki rezerwy), maksymalnie 3-letnie, z czego co najmniej 7 ma być niskopodłogowych.

Niezależnie od dalszego przebiegu postępowania (o czym oczywiście Czytelników poinformujemy) należy zauważyć, że Henryk Zagozda okazuje się niezwykle elastycznym przedsiębiorcą, który nie boi się startować w przetargach na obszarze całego kraju. Z naszej strony życzymy powodzenia. Warto przypomnieć, że w 2002 roku Meteor Jaworzno startował w przetargach na obsługę linii autobusowych w Warszawie - jednak bez powodzenia.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

butthead napisał(a):

Dość konkretne te częstotliwości ruchu w Bydgoszczy ;)

08.08 19:06:24

meteor napisał(a):

Powodzenia panu Zagozdzie nie trzeba :P. Coby nie powiedzieć

"Dzisiaj Polska i Europa
Jutro cały glob."

08.08 20:46:10

abes napisał(a):

27 busow..to co ile ta linia jezdzi...;O

08.08 22:51:24

andrzej69 napisał(a):

za stawke 6,35 i umawa na 5 lat to pewnie ze mozna nowki kupowac :)

09.08 07:54:38

paszażer napisał(a):

Może wystartuje też w Niemczech albo innym kraju Unijnym niech da tych szoferów co teraz ma kultura na jeden minus hihihi

09.08 09:46:04

zonque napisał(a):

31 przystanków. Teraz jeździ co 6,5 minuty. U nas chyba nawet tramwaje tak nie jeżdżą.

09.08 09:51:15

wampir napisał(a):

Myślę że kierowców Zagozda musi nauczyć kultury bo nie mają nawet za grosz buraki .

09.08 14:07:14

kysó napisał(a):

Swego czasu podobnie jeździła linia "0" w zielonej Górze - co 6 minut, z peryferii miasta do centrum. Teraz trochę rzadziej bo zrobili inne linie. A Henio - cóż - z takim parkiem taborowym jaki on ma to można mu tylko powodzenia życzyć, nic innego.

09.08 15:43:10

precz napisał(a):

najlepiej jakby sie zagozda zabral i wyniosl na stale ze slaska

09.08 16:23:40

butthead napisał(a):

Zastanawiam się, czy ktoś w ogóle przeczytał artykuł ("6,36 zł/km", "maksymalnie 3-letnie, z czego co najmniej 7 ma być niskopodłogowych")? W GOP Zagozda jeździ za mniej więcej połowę tej stawki, więc czego oczekujecie? Po prostu na widok "Henzago" autorytatywnie wpisaliście swoje komentarze? Przykre to trochę.

09.08 17:09:06

car napisał(a):

Wynika z tego tylko to, że pan HZ chce przenieść swoją działalność w kujawsko-pomorskie. Gratuluje stwki i życze takiej również naszym rodzimym przewoźnikom. Przy takiej stawce to nawet Delta jeździła by citaro :)

09.08 17:41:57

GREG napisał(a):

Faworytem jest Mobilis Warszawa,który chce zaoferowac 27 SU 18.

10.08 12:37:29

piotrek napisał(a):

Z ciekawości sprawdziłem jakie są ceny biletów w Bydgoszczy i w większości przypadków bilety są tańsze tam niż GOP-ie! I dziwne jest to, że tamtejszy ZDMiKP może zaakceptować taką kosmiczną (jak na śląskie warunki) stawkę za wozokilometr. Tym bardziej w porównaniu ze żenująco niską stawką za wozokm. za obsługę linii 169/176 - 2,87zł!

Ale do czego zmierzam? Moim zdaniem przewoźnicy sami na siebie ukręcili bat licytując się coraz bardziej w dół. A związkowi to jest na rękę bo tą samą ilość wozokm. i pasażerów ma przewiezionych za pół ceny. No ale takie są prawa rynku - wygrywa najtańszy. Tylko najtańszy przeważnie nie inwestuje w żaden nowy tabor.

Jakby związek dał taką specyfikację w jakimkolwiek przetargu jak w Bydgoszczy (np na 820) to też stawka podskoczyła by do pułapu 6-7 zł. Tylko po co? Żeby podwójnie płacić?

W takim tempie i przy takim podejściu nigdy nie będzie na Śląsku porządnych autobusów i tramwajów. Nasz region pozostanie cmentarzyskiem Ikarusów 280, Jelczów M11 oraz zachodnich wyeksploatowanych używek.

Przepraszam za ewentualny chaos w mojej wypowiedzi, ale starałem się w niej ująć wszystkie ważniejsze myśli jakie nasunęły mi się po przeczytaniu tego artykułu.

13.08 16:41:45

butthead napisał(a):

Niestety jest też druga strona medalu - zamawiający (KZK GOP) ma ustaloną kwotę na realizację zamówienia. Jeśli nawet wszyscy zaproponują klimatyzowane przegubowe niskopodłogowce, to zwyczajnie "przelecą" poza pułap i przetarg zostanie unieważniony.

14.08 01:14:00

YoMaHa napisał(a):

@butthead (wypowiedź 1 up): Po części Heniek sam sobie winien jest, bo podobnie jak Mercedes, Hewlet Packard, Coca-Cola, Pudliszki czy Lufthansa na swoją markę pracuje już od lat ;-)

@piotrek: Sięgnij po zamierzchłe dzieje krystalizowania się KZK GOP, tam znajdziesz wiele interesujących kwestii, dlaczego jest tak, jak tego doświadczamy wsiadając do autobusu i tramwaju...

15.08 16:15:37

olo napisał(a):

niech pasażerowie nauczą się kultury i nie śmiecą w autobusach i niech ich nie niszczą , to i kierowcy będą mili

07.11 18:31:24


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!