Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Przekazanie gminom akcji Tramwajów Śląskich S.A.

17.05.2007

Tagi: – Dodał: Jakub Jackiewicz

Już 30 maja Tramwaje Śląskie S.A. przestaną być spółką skarbu państwa i trafią w ręce gmin.


Jak poinformował nas Paweł Kozyra, rzecznik prasowy Ministerstwa Skarbu Państwa, tego dnia odbędzie się podpisanie umowy nieodpłatnego przeniesienia własności akcji spółki Tramwaje Śląskie S.A. w Katowicach na rzecz Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Podpisanie dokumentu odbędzie się w siedzibie KZK GOP. Skarb Państwa będzie reprezentowany przez Wojciecha Jasińskiego - Ministra Skarbu Państwa.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

podlesianin napisał(a):

Czyli widać już światełko w tunelu oby do tego doszło

18.05 08:09:22

AdaM napisał(a):

Osobiście nie miałbym nic przeciw temu, żeby tramwaje były własnością KZK a ten, żeby traktował to jako własne, więc dbał i płacił jak należy.

Marzenia ściętej głowy, nie?

18.05 08:15:48

suchy napisał(a):

Alleluja!! cuda jednak się zdarzają...czyli teraz pewnie od tej pory remont wszystkich torowisk na śląsku,zakup tych 150 nowych wagonów o których był tutaj niedawno artykuł na 1 kwietnia;) i tramwaje śląskie będą cacy:D

18.05 08:15:56

M.M.P. - Transport Ruda Śląska napisał(a):

A 9 na końcu wyremontują :D

18.05 09:24:26

Ahorcado napisał(a):

Pal licho nowe wagony - remont torowiska i może jakieś stylowe używki z Niemiec lub Austrii.

18.05 09:42:48

jasiu1985 napisał(a):

Może w końcu będzie normalnie. Mamy do odrobienia dwadzieścia lat w tramwajach

18.05 11:03:55

emem napisał(a):

No i kolejna patologia wchodzi w życie - "właściciel" zlecający własnej spółce zadania przewozowe, mający tym samym interes tak w ograniczaniu, jak i rozszerzaniu jej działalności.

18.05 11:15:13

adam86 napisał(a):

@emem: ja jednak jakoś liczę na to, ze jak to będzie ich własność to może dadzą więcej tramwajom. Chociaż patrząc na to co robili przez ostatnie lata...

18.05 11:27:59

Dramat napisał(a):

Ja jestem ciekaw co będzie z Będzinem to miasto nie dostanie akcji TŚ ale ma Zajezdnię ZKT1

18.05 13:14:32

andrzej69 napisał(a):

.. no przecież z praktycznego punktu widzenia nie ma wyjścia .. i przewozy tramwajami można zlecić tylko tramwajom śląskim. W przyszłości można zrobić tak ze tory i sieć trakcyjna będzie własnością gmin-czy związku gmin a tramwaje-pojazdy będą w prywatnych rękach w paru firmach. Wtedy będzie można zlecać prace przewozowe na zasadzie zamówień publicznych i sądzę że byłby to bardzo dobry pomysł. Dziś patalogią są również miejskie PKM, w których gminy mają udziały.

18.05 13:29:42

Arcziv napisał(a):

Ludziki moje najdroższe. Wy naprawdę myślicie, że miasta będą remontować tory? To były wszystko obietnice, kiełbasy wyborcze itd. Może Katowice coś dołożą, ale reszta jakoś czarno to widzę.

18.05 13:34:31

Sebastian22 napisał(a):

Oby bylo lepiej...wierze ze tak bedzie :D

18.05 13:37:21

MARIAN napisał(a):

HURA BĘDĄ W ZABRZU JEŻDZILI NOWE TRAMWAJE CHYBA ZA 25 LAT.

18.05 14:07:59

dw napisał(a):

Do "Dramat" teraz ZKT1 to RK1. Stan będzińskich torowisk będą musiały utrzymywać Sosnowiec, Czeladź i Dąbrowa Górn. w związku z tym, że zajezdnia jest w Będzinie. Sosnowiec może skrócić swoje linie do Będzińskiej, a D.G. do Urzędu Pracy, ale to była by parodia, więc po prostu Będzin się wycfanił.

Do "Arcziv":
A po co miasta chciały by mieć udział w spółce Tramwaje Śląskie? Żeby spłacać długi?? Miasta chcą przejąć TŚ właśnie po to, aby poprawić stan komunikacji miejskiej.

18.05 15:00:01

M.M.P. - Transport Ruda Śląska napisał(a):

Naprzód w Katowicach, Bytomiu, Będzinie,Chorzowie, Sosnowcu, Rudzie Śląskiej,Świętochowicach i na końcu Zabrze. Co do Gliwic to lepiej żeby tam zostały Autobusy bo mają powodzenie. Remonty rozpoczną się jaszcze w tym roku. Dowiedziałem się od 2 Zastępcy dyrektora( jest to mój wujek ;]). Na początku będą prowadzone remonty torowisk. Potem sieci trakcyjnych i wiat przystankowych bądź ich budowa. Jak narazie czekamy na dotacje z UE. :D

18.05 15:05:57

Gliwiczanin napisał(a):

@ Andrzej69: To, że miasta mają udziały w PKMach to żadna patologia. Popatrz na PKM KATOWICE, PKM GLIWICE czy PKM SOSNOWIEC - to najlepiej prosperujące PKMy. Miasta mogą kupować nowe autobusy i pomagać spółkom. Prywatne firmy to ruina : Henzago, Meteor, Delta ... nie ma kolega racji :-)

18.05 15:25:27

dw napisał(a):

Do "M.M.P. - Transport Ruda Śląska" w Będzinie też?? Ciekawe za pieniądze z jakich miast?

18.05 16:02:29

YoMaHa napisał(a):

@emem: Dlaczego uważasz to za patologię? Wszak to nie pierwszy na świecie ośrodek, gdzie tramwaje są niejako "bezpośrednio powiązane" z organizatorem, a autobusy puszczone - przynajmniej z nazwy - na rynek. Widzisz jakieś lepsze rozwiązanie? Prywatyzacja tramwajów? Dobra, niech wejdzie Connex, tylko nadal będziesz miał monopol naturalny z racji infrastruktury, a chyba niedorzeczne będzie robienie przetargu na zasadzie "obsługa linii komunikacyjnej z Chebzia na Sikorak i bezpośrednia konkurencja autobusów z tramwajami. Chcesz wydzielać infrę - proszę bardzo, na naszej sieci masz tak niski stopień nasycenia, że choćbyś zebrał wszystkie tęgie głowy opowiadające się za sztywnym rozdziałem sfery zarządczej od operatorskiej to nie wprowadzisz rzeczywistej konkurencji pomiędzy wykonawcami. Nie na tej sieci. Przynajmniej na najbliższe lata model helsiński wydaje się najbardziej optymalny.

@dw (w kwestii poruszonej przez Arcziv'a): świetnie, miasta chcą przejąć, żeby poprawić. Tere-fere-qq, można przecież pobudować ścieżki rowerowe, a szyny sprzedać na złom. Złom jest cenny.

@M.M.P. - Transport Ruda Śląska: z czekania jeszcze nic dobrego nie wynikło. Kto siedzi i "czeka", tego ubiegną ci, którzy nie "czekają" tylko zakasali rękawy i przygotowali projekty na wszelkiej maści listy indykatywne. I jeszcze gwoli ścisłości - UE raczej _dotacji_ tramwajom nie przyzna :-P

18.05 17:28:50

Ahorcado napisał(a):

W Katowicach to prawie na pewno przyniesie rozwój komunikacji Tramwajowej (nowe linie).
Przydałoby się jeszcze, żeby powstała spółka która przejęłaby komunikację kolejową w Aglomeracji, to może byśmy w końcu mogli coś zrobić z tym burdelem (np. poprzesuwać przystanki kolejowe i porobić centra przesiadkowe)... Czas przyszły nieokreślony :(

18.05 17:43:58

zonque napisał(a):

ROTFL!!! Super dowcip! :DD Na 10000% odwoła swoją decyzję tuż przy podpisaniu!! Nie macie się co łudzić.

18.05 18:02:43

YoMaHa napisał(a):

@Ahorcado: Ale sadzisz farmazony - od lokalizacji przystanków kolejowych jest zarządca infrastruktury, a PLK-a nie puści przecież linii, po których śmigają intery, exy, regionalki, cargo i inne ctl-e. Natomiast jeśli chodzi o centra przesiadkowe to nigdy nic nie stało naprzeciw ich realizacji, to akurat nie jest kwestia takiej czy innej formy własności danego operatora, ale przede wszystkim CHĘCI.

18.05 18:40:00

Sebastian22 napisał(a):

Co do Bedzina to faktycznie sytuacja jest dziwna - wycfanili sie ale tylko na krotki okres czasu bo potem faktycznie oscienne miasta mogą zabrac tramwaje z tego miasta.

18.05 18:47:37

solaris18 napisał(a):

I tak powiem, że połowę tych urzędników zwolniłbym ... A tak na serio no to jak tam plany połączeń na trasie Gliwice-Bytom ??

18.05 21:17:26

Bodzio napisał(a):

Tak wogóle, to czegoś tu nie rozumiem. Przecież akcje TŚ s.a. miały otrzymać gminy , a nie KZK GOP . To na pewno nie to samo.

18.05 22:23:03

Dramat napisał(a):

A niedawno od znajomego dowiedziałem się że mają robić tory na Trasie Będzin-Bytom czy to realne ?? A wracając do Zajezdni jeśli Będzin miałby stracić tramwaje to co w tedy z liniami 15,21,22,24,26,27,28 stanie przejmie je najbliższa zajezdnia w zawodziu :D czy co ??

18.05 22:26:53

emem napisał(a):

@YoMaHa: co do modeli to ja sobie zdaję sprawę, że rozwiązanie jest słuszne. Niestety w tym wypadku musimy uwzględnić poprawkę na zachowania naszych władz, dla których na komunikacji trzeba zarabiać. Do tego dochodzi brak spójnej koncepcji (tak w KZK jak i w gminach) i umiejętności wyodrębnienia priorytetów. Tym sposobem pasztet gotowy.

18.05 22:32:05

Bogdan napisał(a):

Koło Krakowa zrobili pociągi aglomeracyjne, bilety normalne, ulgowe i ludziska jeżdżą. Krk - Wieliczka, Krk - Trzebinii itd. Ważne by to jakoś skomunikować ale trzeba mieć trochę oleju... Kiedyś jeździły pociągi Zawiercie - D.G. - Sosnowiec - Gliwice w co kilka minut to i ludzie jeździli. Polikwidowali i dziwią się, że pasażerów ubywa... Jakby jeździły składy 2 czy 3 tramwajowe jak w Krk czy Gdańsku to i na 15 ludzie jeździliby z Sosnowca do Katowic, a tak parodia jeżdżą pociągiem albo stoją w korku autem. No ale mądra głowa daje 1 pociąg i ludzie jak sardynki w puszce w nim ehhh szkoda klikać. Nie widzę przyszłości w tej ich rp.

18.05 22:51:53

YoMaHa napisał(a):

@emem: Tylko uwzględniając poprawkę niezależnie od zastosowanego modelu wyjdzie Ci kupa kału. Zupełnie obojętnie od tego, czy tramwaje będą "wykonawcą usług na zlecenie KZK GOP, którego to właścicielem będzie KZK GOP", czy będą "wykonawcą usług na zlecenie KZK GOP, którego to właścicielem będą gminy członkowskie KZK GOP (rybka-plum czy wszystkie czy niektóre, choć oczywiste wydaje się to drugie)", czy będą "aparatem wytwórczym KZK GOP realizującym zalecenia na podstawie wskazań właścicielskich" czy wreszcie będą "wykonawcą usług na zlecenie KZK GOP pozostającym własnością podmiotów/podmiotu trzecich/trzeciego".

A jak Ty byś widział "depatologizację" systemu, w którym KZK GOP będzie jednocześnie zleceniodawcą i właścicielem? ;-)

19.05 08:55:00

Ahorcado napisał(a):

Yomaha: Nie sadzę farmazonów, to było raczej marzenie, że ktoś na odpowiednio wysokim szczeblu podjąłby się stworzenia Strategii rozwoju transportu miejskiego i uporządkował całą infrastrukturę, w tym kolejową, która wymaga olbrzymich inwestycji (na przykład wydzielenia ruchu lokalnego).
Dziś to absurd, że do Bytomia, Gliwic, Jaworzna, Tarnowskich Gór, Tychów i innych miast jedzie się nawet godzinę i to przy dobrym połączeniu.

19.05 09:46:26

YoMaHa napisał(a):

@Ahorcado: od tworzenia strategii i innych półkowników nie powstał jeszcze żaden przystanek, nie przyśpieszyło to żadnego połączenia, nie uporządkowało niczego. Zastanawiające jest, jak ludzie głęboko wierzą w cudowną moc "strategii", "planów wieloletnich", "programów inwestycyjnych" i innych "dzieł zebranych"...

19.05 10:06:13

dw napisał(a):

@Dramat:
Mam nadzieję, że do likwidacji tramwajów, a w szczególoności zajezdni w Bedzinie nie dojdzie...
Poza tym jak TŚ ma prowadzić remonty również w tym mieście to znaczy, że na razie nie mają nic takiego w planach.

19.05 11:27:44

miki2 napisał(a):

Mam nadzieje ze wrescie wyremontuja torowisko lini nr 7. Bo to jest masakra ja juz boje sie jezdzic tym tramwajem ;/

19.05 12:38:32

miki2 napisał(a):

Na odcinku Swietochlowice-Bytom.

19.05 12:39:36

Motorowy napisał(a):

Eee najgorszy odcinek linii 7 został zamknięty, teraz widze przystawiają się do wymiany wajchy na Gojnym i szyn na przejeździe <lol>

19.05 20:52:34

anna napisał(a):

Torowisko na linii 7 jest najgorsze jeszcze między Polną a Osiedlem Wzgórzu w Świętochłowicach. Rany!!!! Jak tramwaj może po tym jeździć??? Brakuje spawów na łączeniu dwu szyn - szpary 5cm i więcej

20.05 13:40:11

maniak SCAT napisał(a):

witam Wszystkich, ostatnio spedzilem duzo czasu we Wroclawiu i chcialbym wam zacytowac stwierzdzenie mojej Mamy gdy jechalem wroclawska Skoda, podzczas rozmowy przez telefon komorkowy... Przejezdzalem przez Stare Miasto 6stka... Moja Mama zapytala sie u Kogo w mieszkaniu jestem w gosciach... ze tak cicho jest e telefonie i slychac tylko moj glos... Ciekawe stwierdzenie i jeszcze wieksze zdziwienie na moja odpowiedz... pozdrawiam Wszystkich, za dwie godziny jade znowu do Wrocka, taka praca... A w glebi marze o tym by choc w Katowicach funkcionowaly takie torowiska i jezdzily po nich niezle tramwje...

20.05 15:23:34

anna napisał(a):

Dodam swoje 5 groszy i powiem: szkoda, że linie 8 i 25 tego nie doczekały :-(

20.05 23:05:34

Ahorcado napisał(a):

Yomaha: Ale faktem jest, że w naszej aglomeracji nawet dobrych planów brakuje. Patrz plany przebudowy centrum Katowic, które jak się okazało wykluczają się nawzajem. Mówiąc o organie, który stworzy tą strategię zakładam, że ten sam organ ją wprowadzi w życie.
W obecnych warunkach to marzenie ściętej głowy, ale jakoś nie potrafię dłużej cieszyć się tym, że nie jest gorzej. Moja cierpliwość skończyła się odkąd 296 trasę z dworca na Wełnowiec pokonuje w 50 minut i odkąd poznałem smak porannych podróży PKM Świerklaniec. Ile można?

21.05 20:26:32

M.M.P. - Transport Ruda Śląska napisał(a):

Ludzie wy tu tragizujecie nad 7. Są też inne linie tramwajowe które wymagają całkowitej naprawy. Np. tramwaj 9 nie dość że często jest problem z siecią trakcyjną to na dodatek jadąc np. w Nowym Bytomiu czy Chebziu pasażerowie czują się choćby jechali kolejką górską. Urząd Miasta postawił nawet fajne tablice. "Za stan techniczny torowiska odpowiada firma Tramwaje Śląskie". Mogliby na trasie 9 zrobić 2 tory i dać dodatkowe linie :D
To jest marzenie ściętej głowy!!!

21.05 21:24:44

Gall napisał(a):

Każdy narzeka na ten odcinek, z którego najczęściej korzysta. Do remontu nadaje się większość sieci. To ja zasugeruję, że potrzebna jest (od)budowa linii na Miechowice ;) Tylko żeby nie wyszło tak, jak zwykle, czyli solówki w szczycie, bo za taki tramwaj to ja dziękuję :D

22.05 09:50:07


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!