Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

KZK GOP: Rozstrzygnięte przetargi na linie 146, 155 i 969

20.04.2007

Tagi: – Dodał: Maciej Makula

W ostatnim czasie rozstrzygnięte zostały 3 przetargi na obsługę linii autobusowych KZK GOP - 146, 155 i 969. Przedstawiamy wyniki i tabor jakim mają wozić pasażerów nowi wykonawcy.


Najwięcej emocji budziło postępowanie dotyczące linii 146. Tym razem stawki zaoferowane przez potencjalnych wykonawców były znacząco niższe niż przy poprzednim podejściu (które jak wiadomo zakończyło się unieważnieniem postępowania). Oferentów było trzech: PKM Katowice Sp. z o.o. (ze stawkami: 4,00 zł za tabor B i 5,00 zł za tabor C), Henzago Sp. z o.o. w Rudzie Śląskiej (ze stawkami: 4,11 zł za tabor B i 4,11 zł za tabor C) oraz konsorcjum "Transport" Benedykt Nowak i "Nowak Transport" Łukasz Nowak z Nowego Chechła (ze stawkami: 3,50 zł za tabor B i 4,20 zł za tabor C). Przypominamy, że do porównania ofert poszczególnych przewoźników bierze się cenę całej oferty (czyli mnoży się stawki przez planowaną liczbę wozokilometrów). Najtańszą okazała się oferta Henzago, jednak została odrzucona. Jak czytamy w uzasadnieniu (zamieszczonym w Biuletynie Informacji Publicznej) przyczyną odrzucenia było nieprawidłowe zapisanie liczby miejsc ogółem i siedzących w autobusach, co oznacza wg zamawiającego, że oferent nie spełnia warunku posiadania wymaganego w specyfikacji taboru. Tym samym najkorzystniejszą okazała się oferta złożona przez rodzinę Nowaków z Nowego Chechła i to właśnie te dwie firmy (działając wspólnie w ramach konsorcjum) będą obsługiwać linię 146 od 1 czerwca br. przez kolejne 48 miesięcy.

Przyjrzyjmy się więc autobusom jakie oferent ten zaproponował do realizacji zamówienia. Specyfikacja wymagała posiadania łącznie 8 autobusów (5 przegubowych niskopodłogowych oraz 3 krótkie, też niskopodłogowe). W ofercie zostały zgłoszone:
- trzy neoplany N4021NF z 1993 roku (nry inw. 043-045), czyli autobusy z upadłego PKM Bytom (jeździły tam z numerami, odpowiednio, 7707, 7704 i 7706),
- MAN NG272 z 1993 roku (nr inw. 023), czyli autobus który dziś kursuje już na linii 121,
- MAN NG272 z 1993 roku (nr inw. 042) dzisiaj służący dzielnie w Gryfie Kartuzy z numerem 7233 (a wcześniej jeżdżący w Berlinie z numerem 2811 oraz, podobnie jak ex-bytomskie neoplany, w Bielefeld z numerem 730),
- trzy DAB-y 15-1200C również z 1993 roku (nry inw. 032, 041 i 046), dwa z tych autobusów już jeżdżą w GOP-ie, a trzeci jest przygotowywany do wyjazdu (wcześniej jeździły w duńskich miastach Aalborg i Slangerup), jeden z DAB-ów (032) uległ niedawno poważnemu wypadkowi i nie wiadomo, czy nie będzie skasowany.

fot. J. Sobotafot. J. SobotaGdańsk - Zaspa, al. Rzeczypospolitej, fot. Ł. Staniszewski

Warto zauważyć, że zgodnie z umowami jakie przewoźnicy podpisują z KZK GOP (projekty umów można poczytać przy specyfikacjach przetargowych) zamiana autobusu na inny może się odbywać wyłącznie za zgodą KZK GOP. Jak to wygląda w praktyce wszyscy widzimy, mamy więc nadzieję, że sytuacja ta ulegnie poprawie tak, aby na liniach kursowały autobusy odpowiadające stawianym w przetargu warunkom.

Drugim rozstrzygniętym przetargiem była obsługa linii 155. Zwycięzcą okazała się firma Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec z siedzibą w Pacanowie (tak, to nie żart, firma ta ma siedzibę w gminie Pacanów koło Buska-Zdroju). Pawelec zaproponował stawkę 3,17 zł, która okazała się najniższą. Poza nim o udzielenie zamówienia ubiegali się Henryk Polak z Chorzowa i spółka jawna Transkom z Piekar Śląskich. Realizacja zamówienia będzie trwać 25 miesięcy, począwszy od 1 czerwca 2007 r.

Pawelec do obsługi linii zgłosił następujące autobusy:
- trzy jelcze 120M z lat 1994-95 (nry inw. 004, 006 i 010),
- jednego jelcza 120M/3 z roku 2002 (nr inw. 009).
Starsze jelcze (pochodzące z Krakowa) jeżdżą już w tej firmie, 004 i 006 na liniach bezpłatnych dla Auchan, a 010 jako rezerwa m.in. na linii 213. Ciekawiej przedstawia się sytuacja z czwartym wozem (ex PKS Będzin) - jest to autobus zgłoszony już do obsługi linii 750. Tylko przy podpisywaniu tamtej umowy miał inny numer rejestracyjny (jeszcze od poprzedniego właściciela), poza tym posiada obecnie nr inw. 015.

fot. J. Sobotafot. J. Sobotafot. J. Sobota

Trzeci przetarg dotyczył linii minibusowej 969 w Siewierzu. Tu jedynym oferentem był Meteor Jaworzno ze stawką 1,88 zł. Zgłoszony pojazd do Mercedes Sprinter 313CDI z 2001 roku (nr inw. 874). Meteor będzie obsługiwał tę linię przez kolejne 48 miesięcy, począwszy od 1 czerwca 2007 r.

fot. K. Bojda

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

KUBER napisał(a):

Nienajgorzej się stało w przypadku 146 ale fajnie by było jakby NOWAK przemalował wszystkie busy na jeden kolor...

20.04 18:32:41

napisał(a):

A do jakich przetargów startuje PKM BYTOM prosze o odpowiedz;)

20.04 19:21:30

MKM Lechu napisał(a):

Do żadnych, bo tej firmy już nie ma

20.04 21:06:44

lool napisał(a):

wlasnie... i jakimi autobusami ma zamiar obslugiwac jezeli juz nie ma zadnych przegubowych NEOPLANow i prawie same graty mu zostaly...i pozaty ma wogole sie odrodzic...

20.04 21:42:30

MKM Shadow napisał(a):

Skoro #015 ma iść na 155, to co będzie jeździć na 750 zamiast niego, bo #012 jeździ już na 250, a #011 na 213, poza tym Pawelec dzięki temu nie będzie miał żadnej rezerwy w razie jakiejś awari.

20.04 22:57:15

ff napisał(a):

Pawelec ma jeszcze jedną nieuruchomioną 120M. Poza tym będą jeszcze 120M, które mu zostaną na liniach marketowych (dwie w Sosnowcu) i może je przekwalifikować na linie płatne. A na markety wyśle wtedy ponownie wszystkie migi. :)

21.04 00:19:43

SZYMUŚ napisał(a):

Ale jeszcze są przecież niskopodłogowe Ikarusy 415, Neoplany krótkie jak się nie mylę. Po za tym nie mam nic przeciw PKM Bytom i nawet moze bym się ucieszył gdyby znów obsługiwała linie na zlecenie KZK GOP.

21.04 08:22:02

paulek4 napisał(a):

a co na 121 będzie, dalej „Nowak-i” ??

21.04 08:58:53

MKM Shadow napisał(a):

@ff: a znasz może jej numer rejestracyjny, bo ja na zajezdni żadnej 120M nowej nie zauważyłem, prócz tej co teraz jeździ na linii Auchan Mikołów ;)

21.04 09:09:10

KUBER napisał(a):

Precz z PKM Bytom, niech ktokolwiek wykupi od nich te busy, którymi da się wozić pasażerów i niech ta firma stanie się historią!

21.04 09:25:31

Arcio napisał(a):

załamałem sie na 155.. myślałem, że w końcu cos tam lepszego pojedzie.. a od kiedy i na ile wygrał Pawelec?

21.04 09:26:05

arcziv napisał(a):

czy naprawdę KZK nie może zatrudnić jkiejś komisji, która by sprawdzała podczas przetargów czy dany pojazd przeszedł naprawdę NG. Przecież te autobusy Pawelcowe nie miały jej. To jest jawne przyzwalanie na oszustwa

21.04 09:40:55

memphis napisał(a):

Realizację NG potwierdza oświadczenie oferenta. Szpece od przetargów twierdzą, że nie można tego inaczej weryfikować, bo to nie jest ocena oferty tylko narzędzia służącego do realizacji zamówienia. Tak więc po prostu należałoby wreszcie przestać się tym problemem zajmować i dopuszczać heble po NG, wtedy sprawy nie będzie.

21.04 10:48:32

Przetargi to lipa napisał(a):

Te przetargi i wozy wystawiane do nich to jest wielka lipa chodzi o to żeby w kzk zostało jak najwięcej kasy . Moge podać przykład na lini 25 według tego co jest napisane mogą jeździć wozy niskopodłogowe rocznik MINIMUM 2002 z tego co wiem pan Sebzda może wysyłac tam z tych wozów które posiada jelcze m-121 a praktyka jest całkiem inna można zobaczyć tam nawet rozlatującego się Ikarusa !!!!

21.04 11:11:04

P Śl napisał(a):

@MKM Shadow: W czwartek #011 byl na 750.

21.04 11:38:38

rzlfx napisał(a):

Jest jeszcze jakiś ex. krakus #010, co wczoraj na 250 jeździł...

21.04 13:57:11

rzlfx napisał(a):

O! Akurat jest na zdjęciu :D

21.04 13:58:33

MKM Shadow napisał(a):

@arcziv: mogę cię zapewnić, że Pawelcowe M120 i M11 przeszły gruntowną NG, bo jego autobusy bardzo ładnie się prezentują..
@PŚl: Zgadza się, bo w czwartek na 213 jeździł #015 ;)

21.04 14:09:53

SZYMUŚ napisał(a):

Czy zna ktoś może jakąś stronę www, gdzie można znaleźć wypis linii KZK GOP z roku 1990 w górę. jak ktoś zna to proszę o jakąś odpowiedź z tą stroną. =)

21.04 15:16:55

fiu434 napisał(a):

@shadow: 010 chyba nie miał jednak NG chyba, że o czymś nie wiem to podziel się swoją wiedzą, w którym roku miał i gdzie przeprowadzona?

21.04 20:45:43

butthead napisał(a):

Zobaczcie, jak wyglądają warszawskie gnioty po modernizacji - to jest coś, co można nazwać NG, a nie takie oszukiwanie się, jak u nas.

21.04 21:43:20

jacekso napisał(a):

Shadow: te 2 odświeżone migi od Pawelca przeszły tylko jakąś rozszerzoną naprawę bieżącą. Wnętrze jest kompletnie niezmienione.

21.04 22:24:36

MKM Shadow napisał(a):

@jacekso: Swoją opinie oparłem na tym, że po prostu widziałem jak te M11 przed i po NG wyglądały- niestety nimi nie jechałem. Czyli pewnie wymienili blacharkę i tylną ścianę.
@fiu434: nigdzie nie napisałem, że #010 miał NG, chodziło mi o to, że jego stan jest na tyle dobry, że nie trzeba z nim nic póki co robić ;)
BTW- pare informacji: 1) Pamiętacie wóz #TBU 48HP- to ten co zdefektował pierwszego dnia, teraz stoi na zajezdni ze zdjętym przednim i tylnim zderzakiem bez tablic rejestracyjnych :/
2) #011 stoi na hali naprawczej, dlatego na 213 od kilku dni jeździ #015
3) Przed halą również stał jakiś Jelcz 120M, który ku mojemu zdziwieniu otrzymał rejestracje #TBU 50HP, pojazd był przemalowany w czerwone barwy i posiadał nalepki z Auchan- niestety bez nazwy miasta, w którym to Auchan się znajduje.

22.04 00:31:50

M.M.P - Transport R.Śl napisał(a):

Jeśli chodzi o te przetargi to najlepiej aby PKM Bytom powróciło na swoje stanowisko. Niestety nie da się cofnąć tego co było. Według mnie na linii 146 powinny kursować autobusy PKM Gliwice. Przewoźnik ten posiada o wiele lepsze pojazdy niż Nowak Transport. mam nadzieje iż za kilka lat przewoźnik ten przejmie ową linie.

22.04 22:27:18

butthead napisał(a):

A kto będzie PKM-owi Gliwice za te wielokilometrowe dojazdy do Rudy Śl. płacić? :)

23.04 14:35:37

KZKGaPowicz napisał(a):

Może w końcu PKM Gliwice przejmie linie 39 i 155. Niestety nie da się tak dalej bez autobusów przegubowych na 39. Rano, popołudniu czy wieczorem to istna katastrofa. Że nie wspomnę już o czwartkach!!! Co jak co, lecz PKM Bytom S.A. wysyłał przegubowe Ikarusy 280 i Neoplany właśnie na 39.

23.04 17:29:13

SZYMUŚ napisał(a):

Niedawno proszono by linie 14, 280, 850 do PKM Gliwice, teraz dodatkowo do tego linie 39, 146, 155. Ja proponuję by te "leprze" niskopodłogwe przegubowe i krótkie dać do PKm Gliwice a potem niech to PKM Gliwice obsługuje wszystkie linie w KZK GOP. Ludzie bez przesady, są jeszcze inni przewoźnicy niż PKM Gliwice. Np. PKM Katowice, Sosnowiec. Ja proponuję by koniecznie zmieniono przewoźnika na liniach 37, 144, 147, 215, 230, 255 na których nasz "kochany" pan Zagozda czy Henzago czy jak mu tam kursuje obsługuąc swymi obskurnymi i odrazającymi autobusami. :) bez urazy i pozdrawiam !

23.04 18:04:22

jacekso napisał(a):

Neoplanów na 39 nie widziałem.

23.04 18:06:56

YoMaHa napisał(a):

@Butthead: Podatnicy. W takiej czy innej formie - ale zawsze właśnie oni ;-)

23.04 18:22:24

podlesianin napisał(a):

Moim zdaniem takie miasta jak, Ruda Śląska czy Bytom to powinny dać większą subwencje do KZK GOPu potem by mogli prosić o lepszy tabor, albo dokapitalizować rodzime firmy np. Henzago.

23.04 19:58:42

SZYMUŚ napisał(a):

O matko ! Panie Zagozda Precz z Rudy Śląskiej, żadnych linii nie obsługuj w Rudzie Śląskiej. Prznieś się Choćby i na inny kontynent, ale w Rudzie to odchań się od linii 144, 147, 215, 230, 255 i linii 37. Oczywiście bez urazy :))))

23.04 21:00:17

YoMaHa napisał(a):

@podlesianin: A dlaczego mają dawać więcej? Więcej dotacji to więcej pieniędzy podatników zmarnowane. A inaczej - w takim razie komu byś zabrał tę kasę? Szkołom? Zakładom zieleni miejskiej? Szpitalom? No komu konkretnie???

23.04 21:05:11

podlesianin napisał(a):

Masz racje to jest po części zmarnowana kasa, więc moim zdaniem przyszedł w końcu czas na wycięcie paru linii dublujących i optymalizację innych, a zaoszczędzonych w ten sposób pieniędzy można by podwyższyć wozokilometr a co za tym idzie wymusić zakup lepszego taboru.

23.04 22:24:03

pszonar228 napisał(a):

podlesianin:... i zwiększyć takt na tych naprawdę potrzebnych liniach. Nawet jedna szczytowa brygada moze przynieść efekty...

24.04 13:42:54

andrzej napisał(a):

Taniutko Meteor pojedzie :(

24.04 21:07:09

butthead napisał(a):

Brygada to u nas może być co najwyżej remontowa :P

25.04 14:58:09

MKM Shadow napisał(a):

@butthead: no to zadania, jak wolisz :p Nie rozumiem co tyle ludzi czepia się o tą "brygadę"... ?

25.04 18:10:19

memphis napisał(a):

A ja nie wiem co tyle ludzi tego używa, skoro u nas coś takiego nie występuje.

25.04 19:14:11

bk napisał(a):

Szymuś czy ty jechałeś albo chociaż widziałeś to o czym piszesz, autobusy HENZAGO są sto razy lepsze niż te które jeżdżą chociażby na liniach 23,6,139,155,39 jak one ci się tak bardzo podobają to wyjedż razem z nimi gdzie indziej najlepiej na Alaskę
a Pana Zagozdę i jego firmę zostaw
w spokoju.

28.04 08:48:27

pszonar228 napisał(a):

Z 6 na pewno masz rację... Lepszy Neoplan N4021 niż SU18 albo Man Lion's City... Popieram.

28.04 14:20:21

SZYMUŚ napisał(a):

Mam taką nieprzyjemnośc jechać HENZAGO, do i z Szkoły. i czesto przyjeżdża od spóźniony, w kursach gdzie ma być niskopodłogwy autobus jeżdzi stary rupieć a zgodzę się z tobą co do linii 23 i 39. Bo co widzę linię 6, 139, to jeżdżą niskopodłogowe autobusy. A na linii 155 i tak Pawelec będzie, a Transkom też czasem puści fajny bus...

28.04 18:57:23

bk napisał(a):

Szymuś czy ty jechałeś albo chociaż widziałeś to o czym piszesz, autobusy HENZAGO są sto razy lepsze niż te które jeżdżą chociażby na liniach 23,6,139,155,39 jak one ci się tak bardzo podobają to wyjedż razem z nimi gdzie indziej najlepiej na Alaskę
a Pana Zagozdę i jego firmę zostaw
w spokoju.

30.04 14:37:57

bk napisał(a):

Szymuś czy Ty napewno jeździsz do szkoły , chyba do tej na Bujoczka bo w każdej innej by cie nauczyli pisać

30.04 14:41:32

SZYMUŚ napisał(a):

Wiesz do szkoły najczęściej jadę 144, 230, 255 i se sprawdź bo na 100 % te linie obsługuje HENZAGO. Który najczęściej spóźnia się, ale nie tam o 5-10 min. Ostatnio to przeszło 20 minut opóźniony, albo wcale nie przyeżdża, a kierwocy często są naburmuszeni.

30.04 20:21:47

SZYMUŚ napisał(a):

i wybacz bk ale ja uczęszczam do szkoły na Wirku

30.04 20:22:49

bk napisał(a):

Szymuś nie mogę se sprawdzić bo cie nie znam ale moge se wyobrazić że uczęszczanie do szkoły a nauka w twoim przypadku nie idą w parze
ale to wswzystko nic bo my tu sobie piszemy a pierwszy przekręt w przetargu na 146 już jest zaliczony
KZK górą !

01.05 10:51:52

SZYMUŚ napisał(a):

Ja już nie komentuje tej wypowiedzi bk. Piszę to, co uważam, jabyś był bystry to byś zauważył, że nie tylko ja narzekam na tabor i przewoźnika Szanownego Pana Henryk Zagozdy. Mylisz się również co do - cytat : "...uczęszczanie do szkoły a nauka w twoim przypadku nie idą w parze". Wiec jeżeli masz zamiar w jaki kolwiek sposób kogoś prócz mnie tymi rodzaji tekstów obrażać to sobie daruj, złośliwe komentarze. Pozdrowionka ;))

01.05 14:40:39


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!