Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Koniec Zagozdy w Zabrzu

25.03.2007

Tagi: – Dodał: Maciej Makula

Od 26 marca 2007 r. linie autobusowe 86, 270, 286 i 720 kursujące w Zabrzu przestaje obsługiwać firma PPUP należąca do Henryka Zagozdy. KZK GOP wypowiedział Zagoździe umowy w trybie natychmiastowym. W zamian na tych liniach zagoszczą autobusy Transkomu Piekary Śląskie i PKS Gliwice.


Pasażerowie korzystający z tych linii chyba wreszcie odetchną z ulgą i będą mogli w miarę normalnie korzystać z komunikacji miejskiej. Powodem rozwiązania umów było bowiem rażące naruszenie ich postanowień.

Zagozda wygrał przetarg na obsługę trzech zabrzańskich linii 86, 270 i 286 w sierpniu 2004 roku (jeździł już na nich wcześniej, z krótką przerwą), natomiast obsługa linii 720 została powierzona mu jeszcze w 1997 roku. Od dawna nie realizował jednak warunków zapisanych w umowach, co Związek najwyraźniej tolerował. Dopiero teraz, po wielu interwencjach (również władz miasta) KZK GOP zdecydował się rozwiązać umowy.

fot. J. Sobotafot. J. Sobotafot. J. Sobota
fot. J. Sobotafot. J. Sobotafot. J. Sobota
fot. J. Sobotafot. J. Sobotafot. J. Sobota

Wśród zanotowanych uchybień były m.in. obsługa linii niesprawnymi autobusami (co pewien czas, przy okazji prowadzonych kontroli, zatrzymywany był dowód rejestracyjny jakiegoś pojazdu), na dodatek autobusy te nie spełniały (choćby teoretycznie) wymagań umowy. Poza tym notowano bardzo dużą liczbę wypadnięć kursów i awarii.

fot. J. Sobotafot. J. Sobotafot. J. Sobota

Na zabrzańskich liniach przewijał się zasadniczo prawie cały tabor jakim dysponował rudzki przewoźnik, głównie wysłużone ikarusy i jelcze, sprowadzane ze wszystkich stron Polski. W ostatnim okresie pojawiły się również francuskie heuliezy i renault.

fot. J. Sobotafot. J. Sobotafot. J. Sobota

W trybie awaryjnym obsługę linii zlecono innym przewoźnikom. Na linii 86 i 286 zobaczyć będzie można Transkom Piekary Śląskie, a na 270 i 720 - PKS Gliwice. Mają kursować w większości autobusy niskopodłogowe - m.in. MAN-y NG272 z Transkomu, a z PKSu - Solbus i ściągnięty przed kilkoma dniami z Żar jedyny wyprodukowany Jelcz M183M.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

lok@ty napisał(a):

Oby te Ikarusy i Jelcze nie kursowały teraz na liniach Rudzkich. Jedyne dobre wozy z tamtych linii to te dwa Heuliezy.

25.03 09:38:56

mieszko966 napisał(a):

Wiadomość dobra - PKS Gliwice rozszerza swój rynek przewozów miejskich. Wiadomość zła - PKS Żary urządził sobie w Gliwicach składnicę złomu. Wysyła nam swoje rzęchy (np. tego 8-letniego Jelcza) i jest jeszcze na tym podwójnie do przodu. Nie dość, że nie musi ich złomować, to jeszcze podnosi kapitał spółki i ilość swoich udziałów w niej. :/

25.03 09:49:34

potomek1920 napisał(a):

nic tylko czekać na fotki z rewolucji w zabrzu :D Tylko szkoda będzie tych fajnych busów jak żabole będą grali mecz

25.03 11:04:06

P Śl napisał(a):

Ten jelczyk 183 to bedzie nielada gratka :)

25.03 11:37:21

jasiu1985 napisał(a):

Ja wiedziałem, że prędzej czy później to sie tak skończy. Stan taboru puszczanego przez te linie przez pana Zagozde był tragiczny. Nie chodzi o to, że autobusy były stare, ale one sie wręcz rozpadały na trasie. Ostatnio co prawda można było zaobserwować porawe dzięki autobusom Heuliez, aleto była kropla w morzu potrzeb.

25.03 12:27:44

Jarek5 napisał(a):

Oj widze, że zagozda traci...ostatnio 294 teraz linie w Zabrzu.

25.03 12:29:53

MKM Shadow napisał(a):

A nie długo też straci 37, ponieważ jest już przetarg na tą linię i PKM Katowice najprawdopodobniej wygra :)
Bardzo dobrze, że Zagozda traci kolejne linie- nie umie zadbać o tabor, to niech teraz ponosi konsekwencje swojego czynu...

25.03 13:13:31

jojek napisał(a):

ja pomimo ze nie mieszkam w zabrzu to sie bardzo ciesze z tego powodu, zawsze mówiłem ze on ma heble, jak kzk sie postara to w przyszłym roku Zagozda zniknie z rynku i bardzo sie ciesze...pozdrawiam

25.03 13:23:21

Arcio napisał(a):

Potomek, a Ciebie nadal zazdrość zżera że my gramy w pierwszej lidze...?

A Zagozda ostatnio wszytsko traci i co teraz zrobi? Nie zdziwiłbym sie jakby naprawde te IK wrzucił na linie rudzkie...
A swoja drogą zajmie sie ktoś notorycznym wypadaniem kursów 215? szczególnie wieczornych?

25.03 13:26:47

robert_knurow napisał(a):

Szczególnie interesuje mnie to jakie będzie autobusy wysyłać pks gliwice, bo mysle ze te 2 autobusy wymienione tutaj to zamalo....

25.03 13:47:41

emem napisał(a):

@Jarek5: akurat 294 "stracił" jak najbardziej uczciwie - umowa mu się po prostu skończyła. Tylko w KZK nie potrafi do końca obowiązywania żadnej dotrwać ;-)

25.03 14:12:56

potomek1920 napisał(a):

ogólnie same plusy tego że zagozda traci kolejne linie tylko ciekawe jak sam właściciel się zachowa czy będzie chciał na liniach które mu zostały pokazać się z dobrej strony czy całkiem to oleje.

ARCIO: Ja wole żeby mój zespół grał w 2 lidze ale wygrywał i był liderem tak jak jest a nie tak jak górnik co mecz to przegrywa i puźniej na KM muszą sobie ulzyć ;)

25.03 14:23:05

SZYMUŚ napisał(a):

No ja mam tylko taką nadzieję, że ten przewoxnik czyli szanowny pan Zagozda nie będzie obsługiał linii 155 w Rudzie Śląskiej Halembie za dużo linii juź obsługuje, i nawet nie potrafi dostosować przegubowych niskopodłogwych autobsuów do czasów godzin odjazdów tych autobusów, gdyż zamiast niskich kursują stare, zgruchociałe i rozpoadające się Ikarusy i Jelcze. Sa to linie 144, 147, 230, 255 i może zlitujście się nad pasaerami tam w KZK GOP i natymiast dajcie choćby Powichrowskiemu te linie byle nie Zagozda. Pozdrawiam

25.03 14:23:44

abes napisał(a):

szkoda ze władze BYtomia tak sie nie staraj jak w Zabrzu... przeciez na 127 227 i wielu innych jezdrza takie gruchoty ze nie moge...w zabrzu jest wiele lepszy tabor niz w bytomiu (chyba dzieki pkm gliwice) np 81 praktycznie same nowe wozy tak samo powinno byc na 623..0280 i 850 powinnien przejac PKM GLIWICE chetnie trez bym go widział na 14 i 623 z swoimi nowkami...

25.03 14:26:51

kamil99 napisał(a):

I bardzo dobrze że Zagozda schodzi z tych lini...Niedość że ma bałagan w taborze,który składa sie z samych hebli to jeszcze słychać na niego wiele skarg.Z resztą i tak wiedzieliśmy że prędzej czy później to sie tak skończy ;-)

25.03 14:37:41

GD napisał(a):

No, nareszcie.

Swoją drogą, ciekawe, czemu przez lata KZK tolerowało wraki i inne komory gazowe na tych liniach, a nagle teraz coś im się odwidziało...

25.03 15:01:57

robert_knurow napisał(a):

Chcial bys zeby pkm gliwice obslugiwal te linie, a czym on je ma obslugiwac?? az tyle nowych autobusów to niema, pozatym coraz mniej kierowcow tez maja do pracy ;)

25.03 15:05:01

greex napisał(a):

Przydala by sie tez zmiana na lini 23. Czasem az strach jechac tymi busami. Syf, nieszczelości, ogolnie BLE! Pozostaje czekac...

25.03 16:11:05

pszonar228 napisał(a):

I ja dorzucę swoje 3 grosze. Uważam działanie podjęte przez KZK za wysoce słuszne. Tu nie chodzi o tabor(choć on jest podstawą), ale podejście do pasażera, pracy, bezpieczeństwa czy kwalifikacji personelu. Do Zagozdy jako właściciela absolutnie nic nie mam, z firmą tylko "troszkę" gorzej...Znaczy ona jest dobra, tylko tabor i kierowcy źli:D Moim skromnym zdaniem, jeżeli PPUP/Henzago będzie chciało przetrwać przynajmniej na pewnien czas powinno przeprowadzić redukcję, a wraz z nią werfikację taboru oraz kierowców. Po wycięciu połowy hebli, można myśleć o czymś leasingowanym do przetagu i wówczas kto wie...

25.03 16:44:26

kysó napisał(a):

@ robert_knurow:
PKM Gliwice z klopotami kadrowymi sobie poradzi, a jeśli chodzi o nowe autobusy to spośród wszystkich wymienionych w niniejszej dyskusji przewoźników ma najwięcej busów, których jest pierwszym właścicielem, które mają mniej niż 8 lat i które spełniają jakieś normy ekologiczne.

Natomiast Pana Henia Zagozdę serdecznie zapraszam ze swoimi wehikułami do jakiejś huty.

25.03 17:05:48

J.K. napisał(a):

Chyba trzeba bedzie sie przymierzyc do kupna co lepszych busów, bo jak tak dalej pójdzie to Zagozda przestanie istniec na rynku przewozów

25.03 17:06:08

griszin napisał(a):

mieszkancy poludniowych Katowic czekaja z utesknieniem az zagozda wyleci na ryj z 37. to co koles wyrabia u nas to przechodzi wszelkie pojecie. u nas autobusy to juz nawet nie sa heble to malaryki i trupy. oby pkm k-ce wygral przetarg na 37. a propos przetargu czy ktos wie kiedy ma sie odbyc (bo mial byc w marcu ale nikt nie wie dokladnie kiedy :/ )

25.03 17:24:21

martinez napisał(a):

No nareszcie sie cos dzieje z tymi liniami zagozdy.Teraz niech wezna sie za 215 bo to ze jezdza tam heble to wiadomo tylko ze te heble coraz czesciej niedojezdzaja do konca trasy!

25.03 18:16:29

Jarek5 napisał(a):

@MKM Shadow - a na 37 pojawi się jakiś porządny sprzęt czy PKMowskie Ikarki??

@emem ja myślełaem, że MZK im wypowiedziało bo to co się działo przez ostatnie dni kursowania to były czyste jajca:/ ale niezmienia to faktu, że stracił Zagozda linie na rzecz Meteora:)

25.03 18:23:25

bojanie napisał(a):

no tak Zagozde wyrzucili (i słusznie!!!)
tylko jeżeli na 270 i 720 PKS Gliwice podstawi Solbusy to co będzie na 183 i 280 kursować??? Pewnie te stare gruchoty z pks-u co obsługiwały wahadło do Pyskowic!!!

25.03 18:33:03

Serd napisał(a):

No cóż, badźmy szczerzy: Zagozda jest na dobrej drodze by powtórzyć historię PKM-u Bytom. Kto na przetargi na linie kupuje używane Berliety starsze niż nasze najstarsze Ikarusy?

A propos PKM-u Bytom: Jakoś nie wierzę że wrócą w lipcu.

I jescze jedno: nie wiecie co PKS Gliwice będzie puszczał na 270 i 720 oprócz Solbusa i Jelcza? Fajnie by byłol jak by dali nieraz któregoś z tych czeskich ikarów 280.10. Przynajmniej była by w końcu realna szansa się nimi przejechać...

25.03 19:09:08

Bodzio napisał(a):

Z dziada-pradziada jestem zabrzaninem i co nieco wiem o komunikacji. Pamiętam autobusy p. Henia na linii 111, ich notoryczne wypadnięcia i spóźnienia. Widocznie już wtedy było coś nie tak, skoro Henzago ze 111 zszedł. Co do PKM Gliwice, to rzeczywiście nowe solarisy i man'y robią wrażenie. Ale przypomnijmy sobie tydzień przedwyborczy i zagrania nie fair gliwickiego przewoźnika. Np. z linii 81 na cały ten tydzień niskacze znikły. W korespondencji mailowej szanowna Redakcja wyjaśniła związek tego faktu z kampanią wyborczą. Jakoś 2-3 tygodnie temu sytuacja się powtórzyła-na 81 znowu zagościło 100 % Ikarusów. Oczywiste jest, że Gliwice mają ograniczoną ilość nowych wozów. Jednak to nie jest powód nie dotrzymywania umów o obsłudze określonych kursów niskopodłogowcami. Tak więc nie róbmy z PKM Gliwice ideału - swoje za skórą ono też ma, stare wraki również.

25.03 19:23:27

MKM Shadow napisał(a):

@Jarek5:Będą tam jeździły 3 M125M i 3 Neoplany N4021 :)

@bojanie: pewnie na 183 Karosy, a na 280 Ikarki :)

25.03 21:35:24

jacekso napisał(a):

Ikarka to akurat tylko jednego mają.

25.03 21:47:12

P Śl napisał(a):

@Bodzio: Ostatnio sporo nowek jezdzi na autobusach katowickich i nie sadze zeby to mialo cos wspolnego z jakakolwiek kampania. Poprostu sa potrzebne na tych liniach to wg mnie sluszna decyzja.

25.03 22:18:36

Osic napisał(a):

A ja jenak pomimo wszystko życzę by PKM Bytom sp.z o.o. znów się pojawił na 183, 623, 127, 227 przeciez w końcu wszystkie 74..i 79..prócz 7906 stoja w zajezdni i czekają na swoją chwilę

25.03 22:42:22

butthead napisał(a):

PKM-ów Bytom ci nam dostatek i nikt im nie zabrania startować do przetargów :)

25.03 23:00:10

lol napisał(a):

Pewnie meczyk był, że dali ikary. Swoją drogą to nie wiadomo po co jest wymagana tam niska podłoga.

25.03 23:00:14

Tom napisał(a):

Zagozdę udupili, a na jego miejsce PKS Gliwice... Przecież oni też starymi gratami jeżdżą. Jakimiś Karosami i starymi ikarusami. A czy władze PKS Gliwice są jeszcze w Gliwicach czy już w Żarach? Coś mi się chyba wydaje, że siedziba jest już w Żarach.

25.03 23:10:36

MKM Shadow napisał(a):

A nie w Gliwicach w jest siedziba ? :)

26.03 00:29:20

KUBER napisał(a):

Za to na przejętych liniach od dzisiaj jeżdzi planowo niska podłoga - momentalny wzrost poziomu usług! ZAGOZDA PRECZ!

26.03 09:49:53

Bodzio napisał(a):

@P Śl. Być może na 6, 840, 870 też są potrzebne niskacze. Tylko dlaczego w takim razie PKM Gliwice "mierzy siły na zamiary" i podpisuje umowy, z których nie jest w stanie się wywiązać ? Sam widziałem ( z okien ikarusa ) jak w Mikulczycach czekał pasażer na wózku inwalidzkim i "przepuścił" 81, który w rozkładzie był zaznaczony jako "obsługiwany autobusem niskopodłogowym".
@lol - ciekawe, że meczyk trwał cały tydzień !!! A co do potrzeb i wymagań, to stań sobie kiedyś na przystanku na Helence i policz ile osób z wózkami dziecięcymi czeka na autobus. Albo spójrz na przystanek koło przychodni na Helence z jakim trudem wysiadają schorowane osoby z ikarusa
I jeszcze jedna uwaga : w ubiegłą środę jechałem do Zabrza 81 #41 ( SU 18 ). Kierowca ( chyba 70-latek ) w ogóle nie wjeżdżał do zatoczek zatrzymując się 1 - 1.5 m od krawężników. Jaki sens ma w tej sytuacji niska podłoga ? Jeżeli kierowca nie umie jeździć , to niech się uczy na jakichś starych rzęchach, a dopiero, gdy się nauczy - dać mu solarka.

26.03 10:41:25

Norbi82 napisał(a):

Jednego mi szkoda - gdzie bedzie teraz mozna pojezdzic autobusem bez prawa jazdy?

26.03 11:06:07

mix napisał(a):

To jest tzw. spółka córka. Szefem PKS Żary jest ojciec wiceprezesa PKS Gliwice-taki mix rodzinny.Te wozy co dali na linie po Henryku są spoko-więc nie wiem czego się czepiacie.

26.03 13:07:22

jojek napisał(a):

tam ktos pisał o uprzejmosci kierowców itp. w firmie pana Zagozdy. w pkm-ie K-ce pracuje kilku od nie dawna, Z kilkoma zamieniłem pare słow i oni wogole nie sa wulgarni czy tam nie uprzejmi, gadali mi ze po prostu pod wpływem działania Henia wszystko mieli za przeproszeniem w d..ie. a szło konkretnie o płace, nie regularne wypłacanie jej i oczywiscie stan taboru jaki widnieje u Henia, do którego on nie przywiązywał za duzej wagi. ja w to nie wnikam czemu po co dlaczego mu zabrali te linie czy to jest sluszne czy nie, wiem jedno KZK wreszcie cos pomyslało, a co wszystkich PKM-ów nic nie mam zadko mi sie zdarxyło zeby jakis nie jechał lub zamiast niskacza jechał jakis zwykły. Moim zdaniem wszystkie takie firmy kogucik jak np. Zagozda powinny zniknąc z rynku przewozowego...

26.03 14:57:55

krystek napisał(a):

Tak jest PKS ma graty kopernik dopiero się dowie gdzie raki zimują nie jestem zwolenikem Zagozdy ale on się starał myślę że najlepszym i pewnym przewoznikiem na lini 720 był by PKM GLIWICE mają tabor i niskopodłogowce.

26.03 15:32:47

gliwiczanin napisał(a):

PKS Żary jest właścicielem PKS Gliwice - stąd takie roszady taborowe !

26.03 16:23:24

Gliwiczanin napisał(a):

Nówki PKM Gliwice (SU 18 i przegubowe many) powinny jeździć tylko po Gliwicach i ewentualnie pojedyncze na liniach do Katowic. To miasto Gliwice wyłożyło na nie kasę, więc powinny służyć Gliwiczanom. Nie róbcie sobie w Bytomiu chrapki na nasze najlepsze wozy. W listopadzie solarisy przegubowe i many i tak wrócą na linie 57 i 80, kiedy zakończy się objazd w Czekanowie !

26.03 16:28:18

bolko napisał(a):

@Gliwiczanin ja osobiście jeszcze tych wasych Solarisów i Manów w Bytomiu nie widiałem i chyba nie zobaczę a 57 nie jedzie wcale przez Bytom tylko Stroszek skąd do Bytomia jest jeszcze spory kawałek.

26.03 19:23:50

jasiu1985 napisał(a):

Pierwszy dzień funkcjonowania PKS Gliwce i Transkomu na tych liniach jak najbardziej na plus. Mam nadzieje że ak już będzie do końca.

26.03 19:29:27

podlesianin napisał(a):

Podzielam zdanie Gliwiczanina niech mieszkańcy innych miast np. wykupią udziały w PKM emach albo niech zapłacą większa składkę do KZK GOP.

26.03 19:41:57

SZYMUŚ napisał(a):

Ja też bym chciał i wolał, żeby zamiast Zagozdy dali PKS Gliwice na linie 255, a na reszte linii 144, 147, 230 jakiegoś innego, ale leprzego przewoźnika

26.03 19:50:41

abes napisał(a):

poprawka 57 nie jedze na Stroszek tylko z Gliwice Brezinka do Zabrze Helenka ale sa 2kursy wydłuzone do Bytom Miechowice a nie Bytom Stroszek..moim zdaniem 57 powinien za kazdym razem dojezdrzac do Miechowic poniewaz jezdzi nim wuele ludzi z Miechowic(np ja i znajomi) ktorzy musza najpierw jechacdo ROkitnicy a nie zawsze pasuje rozkłąd autobusow bo albo sa o 5min zapozno albo o 30min za wczesnie...wiec moim zdaniem 57 powinno za kazdym razem dojezdrzac do Miechowic w koncu to tylko 2przystanki wiecej i tylko 10min dłuzsza trasa przez las wiec nie widze problemu a tak to z miechowic jest tylko o 6 i 7 rano..:/ wiec miło by było jakby konczył na Miechowcach

26.03 20:55:16

Bodzio napisał(a):

@gliwiczanin - zauważ, że kiedy był taki zwyczaj, to na niektórych autobusach PKM Gliwice widnieją naklejki "Pojazd zakupiony ze środków gmin Gliwice i Zabrze". Na Twoim miejscu byłbym ostrożny z ferowaniem takich opinii.

26.03 21:05:03

abes napisał(a):

mówisz zeby w Bytomiu nie robli sobie na nich chrapki..na 81 jak sie pojawi jakis stary to juz wszyscy obuzeni bo tak sie przyzywyczaili do tego ze maja taki luksus a przeciez 81 jezdzi tylko po Zabrzu...wiem ze Zabrze wraz z GLiwicacmi dał jakas kase na jakies tam busy (chyba jakis dab i krotki man albo jelcz) wiec dlaczego na tej lini jezdzrza zawsze te lepsze wozy z GLiwic (su 15 su 18 man lions daby) jak w Zabrzu moga to dlaczego nie na w BYtomiu na 623..choc przyznaje Ci racje ze raczej powinny sł€zuc na liniach wewnatrz Gliwickich lub własnie na liniach gesto zaludnionych jaka jest np 623 w koncu jezdzi sredno co 6/12min wiec miałby na niej jakis zysk..jak konduktorzy jeszcze byli w PKK BYTOM to zawsze mowili ze najbardzoeij sie opłaca jezdzic na 623 i 820 bo z nich jest najwiecej zysku na biletach wiec moze i PKM GLIWICE by na tym zyskał jakby obsługiwał 623

26.03 21:12:50

Bodzio napisał(a):

@abes - nikt się nie oburza, że na 81 pojawia się jakiś stary, tylko, że w rozkładzie jazdy jest oznaczony niskacz, a w rzeczywistości go nie ma. Przecież w dni robocze nie wszystkie 81 mają być niskopodłogowe. Niech na tych pozostałych kursach jeżdżą sobie nawet ikarki. Ale jak w rozkładzie jest zadeklarowany niskopodłogowiec, to do czegoś to zobowiązuje. A co do zysku z biletów, to na pewno nie zasila on kas przewoźników ( również PKM Gliwice ) a KZK GOP, który rozlicza się z PKM'ami wg wzkm i stawek określonych w umowie. Na pewno nowe wozy nie jeżdżą po Zabrzu "na piękne oczy" tylko z jakichś powodów ekonomicznych, a może i technicznych. Skąd wiesz, ile kasy daje Zabrze do KZK GOP ? Skąd wiesz, które busy zostały kupione za wspólną kasę ? To , że nie ma już naklejek, wcale nie świadczy o tym, że tylko Gliwice zasilają budżet inwestycyjny PKM. Nie bez powodu zajezdnia i siedziba PKM Gliwice jest na granicy z Zabrzem. A jeszcze a propos "gęstości zaludnienia" poszczególnych linii - wsiądź kiedyś w szczycie do 81. Na pewno w przyszłości Tobie się odechce. Serdecznie pozdrawiam.
P.S. Przepraszam Szanowną Redakcję w imieniu swoim i niektórych pozostałych komentatorów za pewne zboczenie z zasadniczego tematu, czyli skutków rozwiązania umów z p. Heniem. Myślę jednak, że nie całkiem naszymi wypowiedziami od tego tematu odbiegamy.

26.03 22:55:51

abes napisał(a):

na 14 i 92 tez sa zaznaczone kursy niskaczami a jakos dawno niskaczy na tych liniach nie widziałem... juz jedziłem 81 w godzinach szczytu jadac z szkoły

27.03 14:35:29

memphis napisał(a):

Moglibyście się w końcu przenieść z tą dyskusją na forum?

27.03 16:07:16

SZYMUŚ napisał(a):

A apropo najpiew Zagozda traci 165 i przejmuje go PKM Świerklaniec, a teraz co 86, 270, 286, 720 na PKS Gliwice oraz Transkom P. Śląskie a może w koncu dostrzeżycie w KZK GOP linie 144, 230, 255 gdzie też mają kursować niskopodłogowe a kursują stare rupicie z Zagozdy zlitujcie się i zmienicie przewoźnika na 144, 230, 255. Jeśli można to na 255 PKS Gliwice a ta dwie pozostałe obojętne

27.03 17:18:48

butthead napisał(a):

Tak, za chwilę to już będziecie wysyłać PKS Gliwice na drugi koniec regionu ;)

27.03 18:22:00

Gliwiczanin napisał(a):

@ Bodzio - zgadza się widnieją takie naklejki ale prawie wszystkie najnowcze nabytki mają POJAZD ZAKUPIONY ZE ŚRODKÓW GMINY GLIWICE / Gliwice pokazaly klasę i teraz innym apetyt rośnie :)

27.03 19:06:57

Gliwiczanin napisał(a):

@ Bodzio: Przy okazji zakupu MANów w zeszłym roku (3 krótkie, 2 przeguby) pisano ok 4 mln zł, którymi sypnął UM Gliwice, więc nie trudno wywnioskować, kto je sfinansował. Nie mam zamiaru wywoływać tutaj jakieś kłótni ale inne miasta powinny się bardziej zainteresować losem KM. W Warszawie sama pani prezydent się nią interesuje, a w Krakowie w październiku tego roku już nie zobaczymy ani jednego IKarusa 280, bo zostaną całkowicie wycofane z ruchu (za wyjątkiem 6 sztuk do przewożenia kibiców, by demolka nie była zbytnio dotkliwa).

27.03 21:08:30

Bodzio napisał(a):

@Gliwiczanin. być może a propos MAN'ów jest tak, jak jak mówisz, ale ja nie wierzę, że nówki na 81 ( i innych liniach, które nie "zamykają się" w granicach Gliwic ) wynikają li tylko z czyjejś wyjątkowej sympatii do Zabrza, czy do innej pozagliwickiej gminy. Musi się to opłacać m.in. PKM'owi Gliwice, a więc pośrednio samym Gliwicom. Nie wierzę też, że Zabrze nie ma żadnego udziału w ostatnich inwestycjach PKM. Tak więc - tak jak wspomniałem wyżej - nie róbmy z Gliwic i PKM Gliwice ideału Myślisz, że celowe byłoby powołanie do życia np. PKM Zabrze ? Żeby nie było więcej niedomówień, która gmina więcej robi dla KM ? Ja w dalszym ciągu jestem głęboko przekonany, że Zabrze partycypuje w finansowaniu KM w dostatecznym stopniu. A że Gliwice umieją wokół swoich dokonań robić odpowiedni szum medialno - reklamowy, to już inna sprawa.

28.03 15:22:27

memphis napisał(a):

Jak widać sugestie nie odnoszą skutku, więc informuję, że kolejne komentarze będące kontynuacją dyskusji o PKMie Gliwice będą usuwane.

28.03 16:47:09

ernest napisał(a):

@butthead - PKS Gliwice na 809! :P

28.03 18:06:29

Gliwiczanin napisał(a):

@ Bodzio - kończąc temat o PKM GLIWICE chce tylko powiedzieć, że wozy niskopodłogowe na linii 81 w Zabrzu są za przyczyną przetargu, do którego stanął PKM Gliwice. Na linii 80 do Tarnowskich Gór też kursowały gliwickie nowiutkie przegubowce - też za przyczyną specyfikacji warunków przetargu. Dopłata dla przewożnika od KZK GOP za autobus niskopodłogowy nie starszy niż z 2005 r. wynosi 1,60 zł do każdego wozokilometra.

28.03 21:50:45

pszonar228 napisał(a):

Czyli jeżeli PKM nie pośle Tantusa na 297 lub 674 tylko neostrzała to tyle właśnie traci? Fajnie:P

29.03 00:37:21

butthead napisał(a):

Nic nie traci, ponieważ zróżnicowana stawka jest tylko na kilku "pobytomskich" liniach. Co więcej, jeśli pośle ikarusa to też nic nie traci, niestety.

29.03 00:41:30

Bodzio napisał(a):

@memphis - jeżeli zrobiłeś wyjątek @gliwiczaninowi wpuszczając jego komentarz, to - proszę zrób i mnie.
@Gliwiczanin - również kończąc - właśnie przyznałeś mi rację - w poprzedniej wypowiedzi twierdziłem, że takie rozdysponowanie nówek wszystkim się opłaci!!!
Pozdrowienia dla Ciebie i Redakcji
P.S. @memphis - może jestem wyjątkowo niekumaty, ale próbowałem rozpocząć korzystanie z forum ; niestety nie potrafiłem

29.03 08:31:56

david82 napisał(a):

>>memphis napisał(a):
>>Moglibyście się w końcu przenieść z tą >>dyskusją na forum?

A kysz!! Wara od forum z taką dyskusją.

29.03 11:05:56

krystek napisał(a):

Przecież PKM GLIWICE dostaje kasę za niskopodłogowce na lini 81 jest to jedna zabrzańska linia która jest zasięgu PKM-U z Gliwic I nie szybko PKM odda tą linię komuś innemu jest opłacalna.

30.03 22:16:59

abes napisał(a):

623 pewnie tez by sie im opłacił...

31.03 22:22:47

szofer napisał(a):

nareszcie zagozdzie te linie pozbierali moj kumpel by sie tam wykończył dziennie po 18 godz jazdy teraz może po utracie tych lini skąpletuje załoge bo jacys kierowcy zostaną i pasazerowie bedą mogli spokojnie jezdzić na pozostałych liniach z wyspanym kierowcą

10.04 00:15:20

pasażer napisał(a):

Akurat głównymi udziałowcami PKM Gliwice są:Gliwice,Zabrze i Knurów.

15.10 15:50:49

Basia napisał(a):

Totalna bzdura. Takiego brudu jaki obecnie jest w autobusach 720 i 270 nigdy nie było. 720 wypada średnio raz w tygodniu.Franciszkańska o 6.02 - notorycznie się spóżnia albo nie jeżdzi. Nie jest to wina kierowców tylko właściciela. Autobusy są stare i zdezelowane. Drzwi podpierane są miotłą bo się nie domykają. Jedyne wyjście dzwonić jak się to widzi na 997 bo znowu wygrają przetarg i będziemy się męczyś. Wstyd. 21 wiek?

30.04 07:22:09


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!