Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Tramwaje Śląskie szukają pieniędzy na remont

09.03.2007

Tagi: – Dodał: Jakub Jackiewicz

Grzegorz Żądło
Dziennik Zachodni, 09.03.2007


- W tej chwili prowadzimy rozmowy z miastem na temat tej inwestycji. Jeśli będzie trzeba, pieniądze na remont torowiska na ulicy Gliwickiej wygospodarujemy z własnego budżetu - zapowiada Szczepan Wodniok, dyrektor techniczny w spółce Tramwaje Śląskie S.A.


Remont torowiska to tylko część modernizacji Gliwickiej na odcinku od ul. Żelaznej do Bocheńskiego. Oprócz tego ulica ma mieć nową nawierzchnię jezdni, chodników oraz oświetlenie. Remontowana będzie też kanalizacja i sieć gazowa. Cała trudność w przeprowadzeniu prac polega na tym, że wszystkie roboty muszą być ze sobą zintegrowane.

Każdy, kto choć raz miał okazję jechać Gliwicką na odcinku od Żelaznej do Bocheńskiego wie, że remont jest tu niezbędny. Określenie dziura na dziurze nie oddaje w pełni tego, jak wygląda jezdnia. - To skandal. Przecież tędy nie da się jeździć. Taki stan drogi jest zagrożeniem nie tylko dla zawieszenia samochodu, ale również dla zdrowia i życia kierowców - mówi Robert Moj, który kiedy tylko może, omija Gliwicką. Czasem jednak musi tędy przejechać. - Zamiast koncentrować się na tym, co się dzieje na drodze, muszę wypatrywać kolejnych dziur. Ta ulica powinna zostać wyremontowana natychmiast.

Termin rozpoczęcia prac był już kilkakrotnie przesuwany. Najpierw problemem była firma, która przygotowywała projekt przebudowy. Wykonawca poważnie spóźnił się z jego oddaniem. Wtedy jeszcze nic nie wskazywało, że to nie ostatnia przeszkoda na drodze do wyremontowania Gliwickiej. Zarówno bowiem miasto, jak i Tramwaje Śląskie, miały zabezpieczone pieniądze na ten cel. Remont torowiska miał sfinansować samorząd województwa śląskiego w ramach kontraktu wojewódzkiego. Chodziło o kwotę 7 mln 450 tys. zł. To jednak jest już nieaktualne. - Kontrakt wojewódzki się skończył, ale inwestycja nie jest przez to zagrożona - mówi Szczepan Wodniok. - Nadal liczymy na pieniądze od marszałka i z budżetu państwa. Uważamy, że jest możliwe finansowanie inwestycji wieloletnich z budżetu. Tutaj mamy do czynienia z taką właśnie inwestycją.

Dyrektor dodaje, że spółka dała sobie czas do końca marca na porozumienie z miastem i ustalenie harmonogramu prac. - Chcielibyśmy zacząć remont 1 kwietnia. To, że te roboty muszą być wykonane, nie ulega wątpliwości. Dlatego nawet jeśli nie uda nam się pozyskać na ten cel środków z zewnątrz, jesteśmy w stanie wygospodarować je z własnego budżetu - zapowiada Wodniok.

Wiedząc o problemach Tramwajów, miasto przygotowało już plan awaryjny. - Gdyby się okazało, że nasi partnerzy w tej inwestycji nie mają jednak pieniędzy, w tym roku chcielibyśmy wyremontować chociaż kanalizację - mówi Adam Kochański, naczelnik wydziału inwestycji UM. - Mamy już wykonawcę. Ustaliliśmy z nim, że nawet bez wymiany torowiska można przeprowadzić prace przy kanalizacji. Skoro jednak Tramwaje zapewniają, że znajdą pieniądze, bardzo nas to cieszy.

Remont Gliwickiej został zaplanowany na dwa lata. Po jego zakończeniu cała ulica, która należy do najdłuższych w Katowicach, będzie miała m.in. nową nawierzchnię jezdni i chodników oraz torowisko. Wcześniej wyremontowane zostały dwa odcinki Gliwickiej. Modernizacja pierwszego była związana z budową kina Cinema City. Wtedy na odcinku od pl. Wolności do ul. Żelaznej położona została brukowa kostka. Drugi etap objął odcinek od ul. Bocheńskiego do granicy miasta z Chorzowem.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

adam86 napisał(a):

O żesz, ciekawe skąd tramwaje mają mieć pieniądze na to. Co za paranoja, jak można było dopuścić do tego, żeby przepadła taka kasa.

09.03 20:14:11

carleek napisał(a):

To prawda, tam się nie da jeździć. Wystają druty z płyt betonowych przy torowisku. Płyty są pod różnym kątem, a dziury w resztkach asfaltu są takie, że można oś z całym zawieszeniem wyrwać. UNIKAJCIE TEJ DROGI. Najlepszy objazd albo Chorzowską, albo Pośpiecha przy nasypie kolejowym - ta opcja dla tych, którzy lubią kociełby:))

09.03 20:47:00

memphis napisał(a):

Mnie najbardziej rozbawił fragment o tym, że można wyremontować kanalizację (biegnącą w osi jezdni) bez ruszania torowiska. Niezłych mamy fachowców ;-)

09.03 20:53:28

Peter napisał(a):

Fachowców to mamy w samorządach, KZK GOP i w ministerstwie. Właśnie codziennie oglądamy efekty ich zatroskania o tramwaje.Jakże to jest wzruszające...

09.03 21:09:44

adam86 napisał(a):

Ale zachowanie TŚ jest na prawde niepoważne. Jak można organizować przetarg, a dopiero potem kombinować kasę.

09.03 21:29:14

Peter napisał(a):

Mnie to specjalnie nie dziwi. Po prostu TŚ nie ma stabilnej sytuacji finansowej. Miasto nie zamierza dokładać do torowiska i mieć problem z głowy, ale chce za wszelką cenę wyremontować Gliwicką. Z ich strony to również jest dziwne podejście. Gdzie torowiska należą do tramwajów ? Głupota totalna.
Ja nie wiem czy trzeba wałkować ten sam temat skoro samorządy, ministerstwo, KZK GOP nie zrobiły nic przez całe kilkanaście lat żeby powyższe problemy z tramwajami zlikwidować.Niech się wezmą wreszcie do roboty i negocjują. Gdyby im zależało to ruszyliby tyłki tam gdzie trzeba i sprawę załatwili, tylko nikomu tak serio na tym widocznie nie zależy.

10.03 08:39:41

@MiS napisał(a):

@carleek:Pośpiecha nie biegnie przy nasypie kolejowym, tylko Ondraszka. Pośpiecha jest prostopadła ( przedłużenie Żelaznej/Żeliwnej).

10.03 10:16:33

kysó napisał(a):

@memphis: to jest tak zwana metoda bezwykopowa, cos podobnego jak na Warszawaskiej obserwujemy od ubiegłego wieku. Tylko że nie wiem czy się przyjmie na Gliwickeij bo tam i na powierzchni i pod powierzchnią jest zawartość skandaliczna. Chociaż w sumie racja że się tego nie da zrobić bez ruszania torowiska bo torowisko się na cztery strony świata rusza gdy po nim jakikolwiek tramwaj przejeżdża.

10.03 16:18:08

michał napisał(a):

Ciekawe jaka będzie organizacja ruchu podczas 2-letniego remontu.

10.03 17:25:29

IK@RUS napisał(a):

A tak przy okazji, dzisiaj okolo 14.30 na rozgalęzieniu ulic Brynowskiej i Kościuszki, autobus zmieniając pas zachaczył o osobówkę.

10.03 18:23:03

IK@RUS napisał(a):

To był Ikarus PKM'u Katowice nr. 1567. Zapomniałem o tym napisać

10.03 19:54:53

Boguś napisał(a):

To musiało być około 14.20. #1567 był na 297, gdzie miał być przegub niskopodłogowy, którego znowu nie było.

11.03 17:10:50

Cegła napisał(a):

No a dzisiaj podczas prac kosmetycznych po wymianie łuku przy ZOO, chłopaki przewróciły latarnie na sieć trakcyjną, tramwajew kierunku Katowic musiały chwile stać w sznureczku. Na szczescie sieć utrzymała ciężar latarni.

12.03 13:29:31

maniak SCAT napisał(a):

kiedy budowali dtske mialem nadzieje ze ktos przejzy na oczy i zbuduja lacznice trakcji Chorzowskiej z Gliwicka w dwoch miejscach pl. Budnioka- PKT 44 i na Barckiej. Byl by to idealny poczatek do remontu trakcji na Gliwickiej i Korfantego, nie przerywajacy funkcjonowania 6,7,11,13,14,23,36,37,41... pozwolilo by to rowniez wydluzyc 15stke i stworzyc miejsce na odpoczynek dla niej w Katowicach a remonty sa juz koniecnoscia... Rynek tez nalezy zmodernizowac... wiele mozna jeszcze zmienic tak jak w Dreznie czy we Wroclawiu np kolo dworca pkp... wystarczy chciec... Szanowni Rzadzacy Katowicami...

15.04 21:34:11

maniak SCAT napisał(a):

tego typu systemy sprawdzaja sie w Poznaniu, Krakowie czy we Wroclawiu... Ale tam widac ze Radnym czy Prezydentom zalezy na tym by ich miasta mialy nowoczesna systemy komunikacyjne, w ktorych pierwsze skrzypce zaczynaja grac, znowu, na calym swiecie tramwaje... patrz Francja, Wielka Brytania, USA, i inne...

15.04 21:40:49


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!