Wieści taborowe - Murgór-Trans, Auto-Turbus, Bursiak
30.11.2013
W kolejnym odcinku przeglądu wieści taborowych pozostali przewoźnicy, głównie obsługujący centra handlowe, choć nie tylko. U nich także nieco zmian.
Murgór-Trans z Katowic z początkiem 2012 roku zaczął obsługiwać linię 707 w Pyskowicach. Do tego celu sprowadzono Neoplana N4411, który dotychczas jeździł w firmie Stanpaul-bus Mysłowice. Pochodzi z 2002 roku, otrzymał numer 090.
Niedługo później dołączyły do niego dwa MAN-y NL202 w charakterze rezerwy. Oba są z 1993 roku i odkupiono je z firmy Z-Bus Legionowo, wcześniej jeździły w Lublinie, a jeszcze dawniej w samym Luksemburgu. Jeden z nich otrzymał numer 091, drugi nie doczekał się dotychczas numeru bocznego.
W czerwcu oba MAN-y powróciły jednak na chwilę do stolicy, gdzie służyły do przewozu pracowników strefy kibica Euro 2012. Zdjęcie z Fotogalerii Transportowej:
W zamian w Pyskowicach jako rezerwa zagościł MAN EL202 nr 03 wypożyczony ze Stanpaul-bus.
Auto-Turbus z Bytomia obsługuje głównie linie hipermarketowe oraz przewozy zlecone. W związku ze zmianami w obsłudze linii bezpłatnych Carrefour w Katowicach (centrum handlowe „Dąbrówka”), które bytomska firma obsługuje od października 2012 r. zamiast Zakładu Transportu Samochodowego Huty Katowice, dokonano zakupu czterech Mercedesów O405. Niektóre z nich, a być może wszystkie pochodzą z Frie Reisen Steinfurt (Nadrenia Północna-Westfalia).
W lutym i kwietniu 2013 r. do parku taborowego tego przewoźnika dołączyły jeszcze dwa MAN-y NL202. Jeden z nich (biało-czerwony) pochodzi z 1994 roku i dotychczas jeździł w przedsiębiorstwie VBK Lengerich (nieopodal Steinfurtu z którego sprowadzono wspomniane wyżej Mercedesy), pochodzenie drugiego z nich (biało-czarnego) nie jest znane. To pierwsze autobusy niskopodłogowe w Auto-Turbusie.
Tymczasem w czerwcu 2013 r. sprzedano Mercedesa O407. Trafił do Kolbuszowej i służy za… bar.
Do grona przewoźników hipermarketowych w GOP z dniem 1 grudnia 2012 r. dołączyła firma PHU „Bursiak” Piotr Bursiak z Gadki Starej koło Łodzi. Rozpoczęła ona obsługę linii do centrum handlowego Plejada w Sosnowcu, zastępując Zakład Transportu Samochodowego Huty Katowice. Do obsługi linii skierowano dwa Mercedesy O530 Citaro (roczniki 1998-1999). Jako rezerwa służy Mercedes O405N z 1991 roku.
Kolejny Mercedes Citaro z 1999 roku pojawił się na linii do centrum handlowego Real w Milowicach. Ruszyła ona 2 maja 2013 r. zastępując prawie identyczną linię S-9 organizowaną dla marketu przez KZK GOP.
Tymczasem spółka Huta Katowice Zakład Transportu Samochodowego po zakończeniu obsługi linii bezpłatnych do centrów handlowych zajmuje się już wyłącznie obsługą przewozów pracowników Huty Katowice.
W tym miejscu należy też wspomnieć o krótkim epizodzie autobusów realizujących kolejową komunikację autobusową dla Kolei Śląskich. W ramach burzliwego przejęcia przewozów kolejowych w całym województwie wprowadzono innowacyjne rozwiązania w rozkładach jazdy – m.in. wycofano postoje części pociągów na stacji Katowice Ligota, a w zamian uruchomiono połączenie autobusowe na trasie z Piotrowic do Ligoty. Kursował tam zasadniczo jeden autobus, początkowo był to minibus Scania-DAB 11-0860S (drugi, podobny, niedługo później zaczął obsługiwać połączenie ze stacji Łodygowice do Szczyrku), później pojawił się m.in. dość egzotyczny mikrobus Indcar Pivecar, a pasażerowie widywali tam nawet samochody osobowe. Oba DAB-y są obecnie odstawione w komisie Aurex-Truck.
arb napisał(a):
Na plejadzie i realu w Sosnowcu też jeździ jeden Mercedes O405, taki biały , też jakiś szary jest. Widze go tam non stop oprócz tych 2 mercedesów citaro więc to chyba nie jest już rezerwa.
01.12 00:28:26
Gustek napisał(a):
ZKM Zawiercie ma "nowe" nabytki i nic nie wspominacie :)
http://www.zawiercie.info/w...
01.12 22:25:16