Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Remont torowiska na trasie Będzin - Pogoń

11.08.2013

Tagi: Tramwaje Śląskie, infrastruktura, Będzin, Sosnowiec – Dodał: Jakub Jackiewicz

Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na remont torowiska tramwajowego na odcinku od zajezdni Będzin do Pogoni. Ma być to "miejscowa naprawa" torowiska.


W ramach zamówienia przewidziano:
- miejscową wymianę 1000 szt. zniszczonych podkładów drewnianych na podkłady drewniane z mocowaniem pośrednim sprężystym wraz z regulacją i podbiciem (co trzeci podkład na wskazanych odcinkach),
- wykonanie odcinkowego remontu kapitalnego o sumarycznej długości 900 mb polegającego na wymianie toru (nowy ma być z szyn Ri60 na podkładach drewnianych z mocowaniem pośrednim sprężystym wraz z regulacją i podbiciem, uzupełnieniem tłucznia do wysokości górnej powierzchni podkładów i wymianą szyn),
- wykonanie przedłużenia przystanku tramwajowego Będzin Stadion o 3 mb oraz wykonanie modyfikacji krawędzi peronów przystankowych w obu kierunkach (przesunięcie od osi toru o ok. 6 cm w celu uzyskania skrajni peronu).

Termin wykonania zamówienia określono na 31 października 2013 r. Szczegóły opisane są w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (» zobacz).

Prace są najprawdopodobniej związane z koniecznością przystosowania torowiska do ruchu nowych wagonów produkcji Pesy z których pierwszy ma dotrzeć do GOP-u pod koniec tego roku, a docelowo część z 30 sztuk będzie stacjonować w zajezdni Będzin.

(autor: Jakub Jackiewicz)

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Kysó napisał(a):

Tu powinna być modernizacja na całym odcinku (może poza przejazdem na Stadionie) a nie naprawa bieżąca. Przy takim stanie infrastruktury...

12.08 07:27:26

Iznogud napisał(a):

OIDP, według pierwotnego planu miał być przeprowadzony remont całej nitki od Pogoni aż do Dąbrowy Górniczej. Niestety, sporo z tego wycięto :-/. Biedne będą te tramwaje z PESY. Pozdrawiam.

12.08 13:14:47

Adam napisał(a):

Według mnie będzin nie powinien twistów dostać bo nie dbają o tabor mam nadzieje że zawodzie dostaną twisty muszą

12.08 16:13:54

żabek napisał(a):

Z jednej strony człowiek chciałby, żeby te tramwaje jeździły po Zagłębiu. Ale z drugiej, żeby nie nocowały w Będzinie. Bo to trochę nie tak powinno być, że Będzin nie jest właścicielem ani jednej akcji TŚSA a za darmo przeprowadza się tam remont i wprowadza nowe tramwaje.
A co jak Będzinowi się to "znudzi", podobnie jak kiedyś 25 do Wojkowic albo tramwaje w Gliwicach?

12.08 17:47:24

wojtek1611 napisał(a):

Będzin nie dostaje wogóle nowych tramwajów, więc w końcu i tak by musieli dostać. A nie dbają bo nie mają o co.

12.08 18:16:19

Sosnowiczanij napisał(a):

Zrobić Tramawje Zagłebiowskie odrębne od Tramwaji Hanysowskich i będzie spokój.

12.08 23:12:15

jj napisał(a):

@wojtek1611
"Będzin nie dostaje wogóle nowych tramwajów, więc w końcu i tak by musieli dostać. A nie dbają bo nie mają o co."

Cudze czy publiczne przecież najłatwiej zniszczyć...

12.08 23:39:44

Wojtek napisał(a):

najsprawedlwej bedzie puscic wszystkie 3 twistów z DG przez Bedzin , Sosnowiec , Katowice , Chorzów , Swietochłowice , Bytom , RŚ do Zabrza ... tak jak jedzie obecne T-24 , T-15 , T7 i T-5 cała trasa niebawem bedze wyremontowana , twist sie nie znszczy pojedzie szybko a przy okazji powstała by jedna długa trasa z duzymi potkokami pasażerów a nei ogryzki...

13.08 04:08:25

greg napisał(a):

Według mnie nowe tramwaje będą kursować w Sosnowcu na linii 27. Ale żeby kursować najpierw trzeba tam dojechać. Tor jest w fatalnym stanie. Prędkość wozów w niektórych miejscach na tym odcinku ograniczona jest nawet do 10 km/h (okolice doliny sportowej i strefy aktywności, ul. Małobądzka).
Duże uznanie i szacunek mam dla wielu prowadzących tam swoje pojazdy motorniczych linii 21 i 24 za ostrożną i bezpieczną jazdę na tym odcinku.

13.08 05:11:52

MD napisał(a):

greg Ty idź chłopie do szpitala tam Ci pomogą :D
Niskopodłogowiec na 27 jest tak realny obecnie jak 3skład na 28...

13.08 13:52:03

Rekin napisał(a):

Prawda jest taka żę nieszczęsny Będzin buli za komunikację jak za zboże z racji debilnej organizacji ruchu autobusów przez KZK GOP (policzcie ile linii dubluje tramwaj). Będzińskie "asy" samorządowe w myśl przysłowia "na złość mamusi odmrożę sobie uszy" nie objęły akcji Tramwajów Śląskich (co by ich kosztowało jak wiemy słownie zero złotych) i teraz będą pomijane w projektach modernizacyjnych. Głupcom zawsze wiatr wieje w oczy. Tak to w GOP-ie mamy tramwaje, gdzie dwie zajezdnie są w miastach które do tramwajów nie chcą dokładać ani grosza ponad minimum. Dobrze że tramwajarze chociaż bieżący remont tam zrobią.

13.08 16:04:58

zagłębianin napisał(a):

No to są jakieś kpiny, ale myslę że jeżeli TŚ nie będzie inwestować w Dąbrowie i Będzinie względem remontów i popraw taboru... zawsze można podążyć drogą Gliwic i mieć z głowy wieczną jazdę 40 letnimi rupieciami..

13.08 21:07:03

abcd napisał(a):

PESy mają jeżdzić na T15, T20, T7 i prawdopodobnie T6...

14.08 15:27:04

Robert napisał(a):

Tramwaje Śląskie robią remonty w tych miastach, które dorzucily się do tego projektu unijnego :-) a Będzin i Dąbrowa Górnicza nie dały nic

17.08 18:45:59


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!