Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Świerklanieckie U15 już jeżdżą

22.12.2006

Tagi: tabor, PKM Świerklaniec – Dodał: Jacek Sobota

Następnego dnia po przybyciu z Bolechowa wyjechały obydwa świerklanieckie solarisy Urbino 15.


Zadebiutowały na linii 820. Solaris numer 0616 zastapił w godzinach popołudniowych ikarusa 0404, z kolei 0617 podmienił o 13:25 ex-gdyńskiego 0605.

Tarnowskie Góry - Bobrowniki Śląskie, ul. Korola

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Arcziv napisał(a):

Drogi PKM Gliwice zapraszam szefostwo zobaczyć okna w tych Solarisach:)

22.12 15:27:35

Dimekk napisał(a):

Miałem okazję jechac obydwoma - poezja!
Nie mówcie, że będzie tłok, bo jest całkiem luźno jak na 820 - zarówno w godzinach porannego jak i popołudniowego szczytu.

22.12 20:24:05

jan napisał(a):

zauwaz ze rozpoczela sie przerwa swiateczna i poki co tloku one nie doswiadcza , zobaczymy co powiesz jak wpakuja sie do niego studenci i uczniowie

22.12 20:51:31

mamiol napisał(a):

PKM GLIWICE ma bardzo fajne autobusy i co z tego ze maja mniejsze szyby do otwierania:)

22.12 20:56:22

P Śl napisał(a):

To moze przynajmniej jakiegos gdyniaka oddadza ;), a co do zaproszenia dla szefostwa rowniez sie podipusuje.Takie fajne busy a o czyms takim zapomniec :/

22.12 20:58:46

P Śl napisał(a):

Jesli debiut byl wczoraj to chyba nie na dlugo bo ok 19. widzialem #0605 w Katowicach, a jesli dzisiaj to nie wiem kiedy Dimekk mial okazje przejechac sie w porannym szczycie ?

22.12 21:16:16

YoMaHa napisał(a):

@Dimekk: Może brak tłoku spowodowany jest różnego typu dniami rektorskimi? Ja też dziś miałem nadprogramowe wolne, w końcu sporo ludzi jednak przed świętami bierze wolne. A co do szczytów - ciekawie piszesz, że w porannym był luz, skoro w porannym (jak wynika z notki) jeździły Ik280 ;-)

22.12 21:39:56

jacekso napisał(a):

Studenci mają już wolne? Niezły tłumek młodych ludzi oczekujących na 820 widziałem dziś o 10:40 na dworcu w TG. I tak się zastanawiałem jak ten tłumek będzie wyglądał we wnętrzu szykującego się do podjazdu U15. Bez problemu wszyscy się pomieścili, a jeszcze mnóstwo wolnej przestrzeni pozostało. :)

22.12 22:25:22

YoMaHa napisał(a):

@JacekSo: Nie wiem, jak mają studenci, tylko spekulowałem. Studentem już nie jestem od szmatu czasu, ale sowieso to o 10:40 bym się na tarnogórskim dworcu tłumów studentów akurat nie spodziewał ;-)

22.12 22:37:03

butthead napisał(a):

Poza tym to dopiero TG, a przecież w Bytomiu też ludzie wsiadają... Tym niemniej muszę przyznać, że przed chwilą widziałem którąś z deskorolek w Chorzowie i aż trudno uwierzyć, że na 820 znowu pojawił się jakiś fabrycznie nowy tabor ;-)

22.12 23:19:34

jacekso napisał(a):

W Bytomiu bardzo często oczekuje drugie tyle ludu, szczególnie w międzyszczycie gdy częstotliwość spada. Któregoś zwykłego szkolnego dnia przejadę się nówką do Katowic i policzę ilu pasażerów pozostanie na przystankach. ;)

23.12 00:45:07

YoMaHa napisał(a):

Generalnie można zacytować Pawlaka: "Przyjdzie przywyknąć". Generalnie jedni stoją na stanowisku, że Ik280 jest niezastępowalny osrałką piętnastką, inni twierdzą, że jak najbardziej jest. Ja stoję na stanowisku (choć wiem, że to także jest dyskusyjne i są różne poglądy), że S-bana nie jest zastępowalna pośpiesznymi autobusami ;-) A ZTCP to Bytom - Chorzów Stary podkręcili na setkę ;-) Pozdro, spokojnych, radosnych... Czas pokaże, na ile te nowe wozy się sprawdzą, ja niestety raczej nie zrobię testu jak JacekSo ;-)

23.12 09:22:57

P Śl napisał(a):

Co wy tacy zdziwieni ze studenci maja "juz" wolne wkoncu to byl dzien przed weekendem, a dwa dni przed wigilia. Ten dzien jest zawsze wolny na studiach! Zobaczymy 3 stycznia jaki bedzie tlok.

23.12 16:02:18

YoMaHa napisał(a):

@P Śl: 3.I.07 to jeszcze będą dochodzić do siebie ;-)

23.12 18:50:58

Dimekk napisał(a):

Pierwszego dnia kursowały jeszcze Ik 280, które zostały zastąpione przez SU15, ja właśnie pierwszego dnia jechałem po południu, drugiego dnia zaś rano.Chociaż autobusem jechała młodzież szkolna nie odczuwało się jakoś większego tłoku niż w Ikarach.

23.12 21:07:56

P Śl napisał(a):

@YoMaHa: część pewnie jeszcze tak ale generalnie to juz wszyscy beda "na chodzie" ;) Wtedy sie okaze jaki bedzie scisk.

23.12 22:06:26

Osic napisał(a):

A może kiedyś na linię 20 zawitają?

23.12 22:10:34

butthead napisał(a):

A po co, skoro tam nie ma żadnego planowego taboru C?

24.12 00:40:03

Filip_2691 napisał(a):

One zostały zakupione wyłącznie na obsługę linii 820.

26.12 12:56:43

gmoll napisał(a):

za niedługo będą następne!

27.12 21:43:41

Osic napisał(a):

Może Świerklaniec nabyje od Meteora "zozkradzionego" 856. Szkoda że tak się marnuje ten Solaris.

27.12 22:46:10

KUBER napisał(a):

Jak to następne? Ile, i skąd wiesz?

28.12 09:22:35

mamiol napisał(a):

Fajnie PKM ŚWIERKLANIEC weźmie Solarisa od Meteora:)

28.12 10:16:17

andrzej69 napisał(a):

Fajnie by było jakby Świerklaniec zakupił z Warszawy IK417(które stoją tam zepsute już rok) i IK411 :)),a także IK412 i 415 z Bytomia :), a jak Poznań bedzie się pozbywał ik435 to go też :)

28.12 11:24:21

mackx napisał(a):

W nawiązaniu do dyskusji o rzekomej wyższości szyb przesuwnych nad uchylnymi:
-„szefostwo” PKM Gliwice ŚWIADOMIE zamawia autobusy z szybami uchylnymi a nie przesuwnymi, mimo iż jest to rozwiązanie nieco droższe.
Powody stosowania takiego systemu są następujące:
1)bezpieczeństwo niektórych „gorących” głów (szczególnie kibiców piłki nożnej), wystawiających przez okna (przesuwne) swoje odważne oblicza zawinięte w szale. W oknach uchylnych jest to niemożliwe (a przynajmniej trudne) do wykonania;
2)po kilku latach eksploatacji szyby przesuwne ulegają poluzowaniu w prowadnicach, co powoduje klinowanie się tych szyb w czasie próby ich przesuwania oraz dodatkowo znaczny hałas w czasie jazdy (można to sprawdzić w starszych ikarusach i jelczach m-11). Mocna sprężyna dociskowa w oknach z szybą uchylną przeciwdziała takiemu niekorzystnemu zjawisku (zarówno powstawaniu luzów jak i hałasu);
3)wbrew pozorom powierzchnia „otwarcia” w oknie z szybą przesuwną w stosunku do takiej powierzchni w oknie z szybą uchylną nie jest znacząco większa: szyba przesuwna stanowi zwykle ok.1/4 powierzchni całego okna, czyli 25%, natomiast szyba uchylna od 1/5 do 1/4 powierzchni, czyli 20-25% całego okna.
Pozdrawiam,
Jeden z „szefostwa PKM Gliwice”;)
P.S.
Interesująca strona z ciekawymi wątkami. Gratuluję Autorom! Pozdrowienia na Nowy 2007 Rok :)

28.12 11:38:55

butthead napisał(a):

To wszystko nie zmienia faktu, że w upalny dzień dla normalnego pasażera te okienka są zupełnie niewydolne. A na mecze i tak wysyła się przecież migi i ikarusy ;-)

28.12 14:03:48

andrzej69 napisał(a):

No ale co do szyb - jak sie przesunie szybe przesuwna to okno jest tak otwarte ze powietrze lepiej wpada do srodka - szyby nia ma na wlocie powietrza bo znajduje sie za czescia okna co sie nie otwiera. Przy szybach uchylnych - po uchyleniu szyby dalej ona jest na drodze wpadajacego powietrza utrudniajac jego przepływ. I daltego przy szybach przesuwnych jest lepsza wentyalacja.

28.12 14:07:43

jacekso napisał(a):

@mackx: zaciekawiło mnie dlaczego gliwicki PKM zamawia solarisy z wywaloną w tylnym narożniku końcówką rury wydechowej. Strasznie brzydko wygląda takie wiecznie okopcone miejsce wokół tej rury...

28.12 15:25:29

DECO napisał(a):

Syty głodnego nie zrozumie.Przecież taki szef PKM nie jeździ busem(ciekawo czy zmieniłby zdanie po upalnej jeździe i staniu w korkach),a co do meczów to takie mecze są raz na tydzien.A co do szyb,że niby jest większy hałas to dotyczy to tylko IK.

28.12 19:00:40

gmoll napisał(a):

świerklaniec dzwiga się z zastoju będą następne solarisy tak że linia 820 powinna być w całości obsługiwana przez solary wiem to napewno .

28.12 23:34:03

butthead napisał(a):

Baaajer! Jak nic pasażerowie zaczną się skarżyć, dlaczego w szczycie puszczane są krótkie wozy :-)

29.12 01:12:50

andrzej69 napisał(a):

PKM z KZKGOP na siłe chcą uszczęśliwić pasażerów U15. Ale przecież można kupić mniej o np 2 sztuki U18 zamiast U15 i zostawić na 820 1-2 ik280 w godzinach szczytu.Pieniedzy na zakup się wyda tyle samo a pasażerowie bedą zadowoleni. Mam taką propozycję do MKMów i PKM- może by coś takiego zorganizować jak porównanie pojemności IK280 i U15. 150 tych samych osób najpierw wejdzie do 280 a potem do U15 - rozwiążemy tym sposobem raz na zawsze problem co jest bardziej pojemne :)

29.12 09:49:48

butthead napisał(a):

Już o tym myśleliśmy. Tylko kto nam da deskorolkę do rozwalenia? :-) A ta historia z KZK GOP mi się jakoś nieprawdopodobna wydaje, żeby związek komukolwiek autobusy kupował...

29.12 11:47:57

andrzej69 napisał(a):

no to zaczniemy od deskorolki np 130 osób czy wiecej, a potem te osoby wejdą do ikara:) i ewentulanie wiecej jak by sie okazalo ze ikar pojemniejszy. KZKGOP kiedys około 1995 proponowal zakup aut dla PKM - mowil ze za ich posrednictwem w ramach jednej umowy autobusy były by tansze bo kupiono by ich od razu 100-200 a nie pare sztuk. Moze KZKGOP te U15 kupił a PKm spłaca raty z jakis sposob do KZKGOP? Moze pozyczyli w inny sposob kase na ich zakup PKMowi?

29.12 12:16:20

mieszko966 napisał(a):

Przykład linii 870 pokazuje, że Solarisy 15-tki są jednak mniejsze, niż Ikarusy 280. Jak jedzie Ikar, to da się docierpieć całą trasę do Katowic. Ale jak jedzie Solaris, to czasem nawet oddechu nie da się złapać. Kiedyś nie wytrzymałem i wysiadłem w Świętochłowicach, a jest ze mnie kawał chłopa. Jakieś drobniejsze istotki to muszą tam mieć ciężki żywot. Generalnie jestem za tym, żeby sejm wydał ustawowy zakaz puszczania SU15 na linię 870 w godzinach szczytu. ;)

29.12 20:40:41

YoMaHa napisał(a):

@DECO: Kiedyś w zamulonym Iku na 820 miałem przyjemność podróżować z samym szefem (dez)ów (nawet o tym opowiadałem kiedyś na zebraniu). Wymiękł już na Arki Bożka, mimo, że jechał dopiero od dworca PKP w Bytomiu.

29.12 20:50:22

P Śl napisał(a):

To jest jakas wyssana z palca bzdura, kzk to jest w calosci outsourcing, przeciez oni nie moga kupowac zadnych autobusow a tymbardziej kupowac autobusy jakims zewnetrznym firmom.

29.12 21:48:11

gmoll napisał(a):

U15 są zaliczane jako tabor typu c. Więc liczy się jak przegub.Zastanawiam się kiedy linię 830 będą obsługiwać same przeguby,przecież Katowice-Bytom to bardzo obciążona pod względem pasażerów linia.

29.12 23:29:41

reksio napisał(a):

Jeszcze dojdzie do tego ze KZK GOP zafunduje nowe tramwaje ;-) [solówki oczywiscie]

30.12 00:44:48

l92 napisał(a):

kiedy i czy wogóle będą nowe u15, a może nawet u18(przegub)??????

30.12 12:20:14

YoMaHa napisał(a):

@P Śl: A dlaczego nie mogą kupować autobusów? Prawo zabrania związkom komunalnym nabywania środków trwałych czy co???

@gmoll: Właśnie dlatego, że jest to tak obciążona relacja 830 powinno zostać zastąpione S-baną oraz szybkim tramwajem

@reksio: raczej bym na to nie liczył, chociaż nowa propagandowa gazetka podobno (nie widziałem na żywca) jest mocno protramwajowa. Obawiam się jednak, że to mydlenie oczu przez nowymi cięciami (12 i co tam jeszcze...)

30.12 21:27:32

Bodzio napisał(a):

Moim zdaniem SU15 nie nadaje się na każdą trasę. I to nie ze względu na pojemność, tylko na rozstaw osi i "sztywniactwo" czyli ogromny promień skrętu i małą zwrotność. Jadąc kiedyś gliwicką deskorolką na linii 81 byłem świadkiem takiego oto wydarzenia. Nie wiem, kto z szanownych dyskutantów zna skrzyżowanie ul. Goethego z ulicą gen. de Gaulle'a w Zabrzu. Tam SU15 skręcając w prawo z Goethego w de Gaulle'a musi lewym przednim narożnikiem niemal otrzeć się o "pachołka" zabezpieczającego wysepkę dla pieszych. Z Goethego zgodnie z logiką wyznaczony jest lewy pas do skrętu w lewo i prawy do skrętu w prawo. Nasza deskorolka stała na Goethego na czerwonym świetle na prawym pasie, a obok na lewym usadowił się jakiś BMW. Po zmianie światła na zielone wszyscy ruszyli, a BMW prowadzone przez jakiegoś niecierpliwego młodego gnojka z tego lewego pasa zaczęło skręcać w prawo mając zapewne nadzieję na wyprzedzenie na skrzyżowaniu naszego autobusu. Niestety się przeliczył, bo SU15 z racji swojej kiepskiej zwrotności zajął oba pasy de Gaulle'a : lewy i prawy. Miał dzięki temu kierowca BMW dobrą nauczkę, że nie należy się ryć za wszelką cenę. Tym niemniej wydaje mi się, że kierując SU15 na konkretną trasę trzeba przemyśleć, czy jest to celowe również z wyżej wspomnianych powodów

31.12 13:40:55

:D napisał(a):

Według Mnie powinni zakupic 2 SU18 i puscic na 820.. A na 20 zamiast SU10 puszczac SU12(wkunco swierklaniec takie ma) bo w SU10 jak jade do skzoły albo gdzie kolwiek ledwo da sie wejsc...

07.01 12:52:05

P Śl napisał(a):

To, że w Świerklańcu takie mają to nie znaczy że wszystko sie wam nalezy.

10.01 21:45:11

l92 napisał(a):

Właśnie, Nowe Chechło zrobiło ściepę na busy ( 500.000zł) i co, same graty jeżdżą. Np.1462 i 1459.

22.01 14:51:49

l92 napisał(a):

Do Nowego Chechła też chcemy U12, a nie same graty, które trują nam powietrze!!!

22.01 14:53:17


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!