Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Wieści taborowe - PKS Gliwice

22.05.2013

Tagi: tabor, PKS Gliwice – Dodał: Jakub Jackiewicz

Po przeglądzie PKM-ów czas na "pekaesy". Przedsiębiorstwa z tej grupy w naszym regionie znikają jedno po drugim. W ostatnich latach zlikwidowano PKS Chrzanów, Olkusz, Będzin i Zawiercie (nieco dalej także Cieszyn i Myszków), obecnie działalność zakończył PKS Katowice, a Rybnik jest w stanie likwidacji choć jeszcze prowadzi działalność. Działa PKS Gliwice, jest obecnie w fazie przekształceń (połączenie z PKS Żary).

Od Gliwic zaczynamy. W segmencie komunikacji miejskiej przedsiębiorstwo wzbogaciło się o kilka autobusów.


17 stycznia 2012 r. na linię 236 wyjechał MAN NL313 z 2001 roku o numerze bocznym 591, ex KVB Ingolstadt. Zastąpił tam kursującego od początku 2012 roku Neoplana N4416 nr 1128 wypożyczonego z PKM Świerklaniec.


W czerwcu 2012 r. wyjechał MAN NL263 Lion’s City, oznaczony kolejnym wcieleniem numeru bocznego 532. Wyprodukowany został w 2006 roku i dotychczas jeździł w gdyńskim oddziale Veolii Transport.

(autor: Jacek Sobota)

W lipcu tego samego roku pojawiły się dwa Irisbusy Crossway 12LE. Pierwszy z nich (nr 526) to autobus używany z 2008 roku odkupiony od PKS Tarnów, drugi natomiast (nr 527) to nowy pojazd z 2012 roku.

(autor: Mateusz Trąbka) (autor: Andrzej Gryc)

W marcu 2013 r. do ruchu wprowadzono dwa MAN-y NL263 z 2000 roku (ex Baumann München). Oznaczono je numerami 522 i 523. Ten drugi to kolejna obsada tego numeru, jego poprzednik – również MAN NL263, ale ex Saarbahn Saarbrücken od 23 lutego jest odstawiony po kolizji.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Mateusz Trąbka)

W czerwcu 2012 r. sprzedano dwa Neoplany N4421 (nry boczne 526 i 527), które rok wcześniej sprowadzono z PKS Żary.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

W ciągu 2012 r. wycofano z eksploatacji także MAN-y NL202 nr 532 i 591, które dwa lata wcześniej trafiły do PKS-u z Bus Service Center Gliwice.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

Na początku 2013 roku pozbyto się także Neoplanów N4021 (nr 536) i N4016 (nr 525). Ten drugi trafił do firmy Jan-Mir Kamieńsk.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Adam Mick)

Na koniec warto wspomnieć o zmianach organizacyjnych. Wszczęto procedurę połączenia spółek Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Spółka Akcyjna w Żarach i Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Sp. z o.o. w Gliwicach. PKS Żary przejmie cały majątek PKS Gliwice (jest jedynym udziałowcem), a to drugie przedsiębiorstwo tym samym przestanie istnieć. Tymczasem rozwijana jest działalność innych spółek zależnych – w Gliwicach siedzibę ma spółka z o.o. pod nazwą Feniks V. Zarejestrowano ją już w 2009 roku, jedynym udziałowcem jest PKS Żary. Według różnych doniesień ma ona przejąć przewozy prowadzone przez PKS Gliwice. Na razie część taboru została oznakowana logotypem nowej spółki.

(autor: Jacek Sobota)

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Brak komentarzy.


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!