Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Konkurs na stanowisko Prezesa Zarządu Tramwajów Śląskich S.A.

01.02.2010

Tagi: Tramwaje Śląskie – Dodał: Jakub Jackiewicz

Rada Nadzorcza Tramwajów Śląskich S.A. ogłosiła konkurs na stanowisko Prezesa Zarządu - Dyrektora Naczelnego Spółki. Stało się to po tym jak w czwartek 28 stycznia 2010 r. odwołano ze stanowiska dotychczasowego Prezesa - Janusza Berkowskiego.


Berkowski pełnił funkcję Prezesa od drugiej połowy 2005 roku, wcześniej był pełniącym obowiązki, a od lat 90-tych był Dyrektorem Technicznym. Za jego kadencji spółka została skomunalizowana, rozpoczęto też pierwsze od lat remonty taboru i infrastruktury na większą skalę. Jednak kondycja finansowa przedsiębiorstwa nadal nie jest dobra.

W konkursie kandydatom postawiono niezbyt wygórowane wymagania - podstawowe to wykształcenie wyższe, 5-letni staż pracy i co najmniej 2 lata spędzone na stanowisku kierowniczym.

» Czytaj pełną treść ogłoszenia na stronach Tramwajów Śląskich S.A. (plik pdf)

Nowy Prezes będzie już piątą osobą na tym stanowisku w spółce Tramwaje Śląskie S.A. Przed Berkowskim funkcję tę pełnili: Janusz Mikuła (styczeń-maj 2003 r.), Wojciech Miszczyk (czerwiec-grudzień 2003 r.) i Rafał Kołakowski (grudzień 2003 r.-luty 2005 r.).

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

zonk napisał(a):

Ludzie, nie teraz! :( teraz nam się trafi jakiś biznesmen który inaczej widzi wizję tramwajów i nowe (i używane) tramwaje szlag trafi :(

01.02 15:43:26

lilu napisał(a):

Najlepiej zeby nowym przesem zostal Frankiewicz - zrobilby porzadek z ta banda zadymiarzy!!!

01.02 18:51:20

adasiek napisał(a):

@lilu - tak, pożegnalibyśmy tramwaje na zawsze. Gratuluję myślenia.

01.02 20:19:12

Iznogud napisał(a):

@lilu
tak, jasne, i powitalibyśmy w GOP całą gamę linii A1 - A38, a tramwaje zostałyby tylko na zdjęciach...

01.02 22:59:42

marian napisał(a):

@adasiek : ale lilu to jakiś postfrankiewiczowski wysłannik poprostu, szkoda nerwów na półgłowy typ rozumowania
a co do zmiany prezesa to dziwna pora ;/

02.02 06:22:25

andrzejh69 napisał(a):

Ta wymiana prezesa pewnie poto, iż Pan Berkowski nie chciał zdemontować w Gliwicach torowiska. Więc zadziałał polityczny lobing i się faceta wymienia na posłusznego który zrobi wszystko co mu władza samorządowa karze - dług wdzięczności za stanowisko. Ale syf...

02.02 07:42:57

Hannes napisał(a):

To samo przyszło mi do głowy. Obawiam się, że chodzi o wybranie takiego prezesa, który posłusznie
jednym pociągnięciem ręki zlikwiduje torowiska (1,4,12), na które
jeszcze była szansa powrotu. Mam również wrażenie, że ten, który to
stanowisko obejmie, już jest dobrze znany i pod jego to właśnie (nie)kompetencje szyte jest to ogłoszenie. Być może również chodzi o
kogoś, kto przygarnie panów F,K,U i innych po ewentualnie
przegranych wyborach samorządowych.

02.02 11:50:20

andrzejh69 napisał(a):

Hannes, jeśli się okaże że mamy rację, to powiem że większego "G" nie ma na całym swiecie. Zamiast remontować i rozbudowywyać to będą likwidować.. i na te likiwdacje brać kredyty..których nie wezmą na remonty i rozbudowę!!! brak słów, nic nie pozostanie jak opuścić ten region, mimo iż to moja ojcowizna, tu się urodziłem, dorostałem, uczyłem, pracuję.

02.02 13:07:38

olo napisał(a):

Jak teraz projekt o dofinansowanie padnie będzie pretekst do dalszej likwidacji linii tramwajowych. Coś nam władza psikusa chce sprawić

02.02 19:20:59

Hannes napisał(a):

@andrzej69. Ja przeniosłem się z Gliwic do Warszawy osiem lat temu,ale jako że jestem Ślązakiem od pokoleń, a Gliwiczaninem z urodzenia i spędziłem tam większość życia, to wciąż żyję sprawami Śląska i Gliwic. I serce mi się kraje jak patrzę, co się teraz w Gliwicach wyprawia. Nie tylko o tramwaj idzie, ale też o burzenie kamienic w środku miasta i dewastację jego tkanki budowanej przez lata. A wystarczyło po wojnie tylko nie zniszczyć tego, co zostawili Niemcy....
Jestem gotów się założyć,że po wyborze nowego prezesa TŚl tory w Gliwicach znikną najpóźniej po wyborach samorządowych... Obym ten zakład przegrał...

02.02 19:56:17

podlesianin napisał(a):

Gliwice są traktowane jak zdobyczne więc można dewastować taka prawda lub jak kto woli trofiejne.

02.02 20:14:49

andrzejh69 napisał(a):

podlesianim..i Hannes.. jak zdobyczne.. akurat o ziemiach odzyskanych wiem wiele, mama moja i jej rodzice są ze Słupska. Dziadkowie poznali się tam w obozie pracy za czasów okupacji, po wyzwoleniu zostali i ś.p. dziadek bardzo się w udzielał w odbudowie tego miasta ze znisczeń wojennych. Zapraszam do Słupska,żeby zobaczyć jak może być czyste zadbane miasto z dużym bezrobociem, jak wszystko da się zrobić i wszystko jest możliwe dla ludzi którzy chcą działać. Ale poza tymi plusami są też tam minusy - w 1959 zlikwidowano tramwaje, a w 1999 trolejbusy.

03.02 08:16:02

kojot napisał(a):

Ludzie o czym Wy piszecie? O tych starych budach na Jagielońskiej, przeżartych na wskroś przez zanieczyszczenia, emitowane min. 50 lat przez położoną po przeciwnej stronie ulicy hutę? Nie bez znaczenia był dla tych budynków też stan torowiska tak gloryfikowanego tramwaju.
Na przykład Kraków się ostał bo w centrum nie było ciężkiego przemysłu, a tu z tą wyeksploatowaną przez 50 lat ruiną co chcecie zrobić? Można konserwować i przeprowadzać renowację jeśli szkielet jest zdrowy albo "wyciągać gruzy" gdy coś ma wartość na poziomie katedry, zamku, etc.
Jak w Zabrzu wyburzali kamienice na Zaborzu to było wszystko w porządku a tu etatowi podrzegacze pracują - choć pewnie sami już za 3zł "tyłki moczyli" na nowo wybudowanym basenie :).

04.02 12:29:06

mody napisał(a):

Wsadzą na stołek Kulawiaka.

06.02 22:03:04

pracownik TŚ napisał(a):

Dobrze że wywalili tego likwidatora Berkowskiego nieudolnego prezesa, to on polikwidował linie i zajezdnie, powinni jeszcze wywalic tych nieudolnych dyrektorów i kierowników, tą pijacką bandę i klikę związkową.

07.02 18:46:21

lupos napisał(a):

@pracownik TŚ - skoro w TŚ - jak twierdzisz - są "sami nieudolni dyrektorzy, kierownicy, pijacka banda i związkowa klika" to po co tam pracujesz? Zwolnij się jak Ci nie pasuje i tyle.
A byłego prezesa nie obrażaj bo sobie na to nie zasłużył

07.02 19:32:10

pracownik TŚ napisał(a):

Berkowski za Dyrektora Technicznego wstrzymał wszystkie remonty i odebrał premie, a za prezesa zaczął likwidacje i zwolnienia. Mogli go wywali już na początku 2006r. ale lepiej późno niż wcale, w końcu się może pokapowali co to za ziółko. Po co ja się mam zwalniać skoro kocham tramwaje, a właściciele zaczęli w końcu robi porządek, a jak ty też to się zatrudnij zobaczysz jaka jest prawda.
To że są nieudolni to widać gołym okiem i nie zwalaj że to wina innych np. Prezydentów. Inne firmy w Polsce potrafią tylko nie TŚ. Jak mi biznes nie wypali to co zwalę na Frankiewicza, całe lata Frankiewicza mieli w d... jak ich prosił żeby połatali dziury to mu drwiąco odpowiadali że one nie przeszkadzają w ruchu tramwaju, pomimo że to ich obowiązek utrudniali życie kierowcą.

07.02 20:03:30

ślązok napisał(a):

ty pracownik!żal że ciebie nie zwolnił!jak ci tak żle to było sie zwolnić!

14.03 18:25:34

ślązak napisał(a):

LUPOS nie stresuj sie ten niby pracownik to daremny futer takich jak on za brame na butach a wtedy porządek by byl

14.03 18:30:01

tutifruti napisał(a):

W TRAMWAJACH SLASKICH ŻLE SIĘ DZIEJE Ludzie mało zarabiają bo odebrano im przed laty premię niby tymczasowo i tak jest do dziś .Głodowe pensje bez widoków na podwyzkę ,A jak jest to o 0,25 GROSZY i to dla zasłużonych ! Odebrano sorty mundurowe !Mamy XXI wiek a tu sie wszystko cofa do tyłu bieda z nędzą !

07.05 18:13:41


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!