Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Tychy uruchamiają nocną komunikację. Na próbę

30.09.2009

Tagi: – Dodał: Marek Borys

ot, Gazeta Wyborcza, 01.10.2009 r.

Mieszkańcy Tychów mogą się cieszyć - tyskie MZK uruchamia od 1 października nocną komunikację. Na linii nr 1 pojadą nocą dwa autobusy.


MZK tłumaczy, że to odpowiedź na postulaty mieszkańców, którzy przy okazji badań sondażowych licznie wspominali o potrzebie nocnej komunikacji.

W noce z piątku na sobotę, soboty na niedzielę i niedzieli na poniedziałek z przystanku Katowice Aleja Korfantego odjeżdżać będą dwa autobusy - o godz. 1:10 i godz. 2:45. Nocne autobusy pojadą też do Katowic - spod tyskiego dworca PKP, o godz. 0:25 i 1:58.

Na terenie Katowic autobusy zatrzymywać się będą tylko na ul. Korfantego, w samych Tychach na wszystkich przystankach. Za bilety zapłacimy tyle co za normalny kurs.

- W trakcie realizacji kursów nocnych dokonywane będą na bieżąco badania frekwencji i w zależności od stopnia zainteresowania pasażerów nową ofertą komunikacyjną podjęte zostaną decyzje o jej utrzymaniu w dłuższej perspektywie - informuje MZK.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

suchy napisał(a):

Jak rozumiem, pasażerowie postulowali wprowadzenie tych kursów tylko w weekendy?

30.09 23:04:12

pesymista napisał(a):

To się nie utrzyma. Tychy na razie są na etapie miasto-dzicz (głównie przez brak taktu w rozkładach, jak to ma miejsce w większych miastach KZKGOP; pozatym strasznie mało połączeń na nie-głównych liniach, jak np. 1), choć bardzo rozbudowana komunikacyjnie, to jednak wątpię by pasażerowie się znaleźli.

01.10 08:23:41

juurek napisał(a):

Brawo MZK Tychy, miejmy tylko nadzieję że badania zrobią za jakiś czas a nie w przyszłym tygodniu :) No i niech informacja o tym połączeniu będzie lepsza niż w KZK GOP po uruchomieniu dwóch nowych nocnych połączeń.

01.10 08:48:27

greg napisał(a):

Chodzi o kulturę obyczajową. W wielu dużych miastach takich choćby jak Kraków, Wrocław czy Warszawa życie towarzyskie rozwinęło się po 89 roku właśnie w weekendy, dlatego miasta nie wymierają tam po godzinie 21.00 tak jak w naszej aglomeracji, a autobusy i tramwaje są nawet czasem pełne pasażerów po 23.00

01.10 10:24:58

citadis napisał(a):

W ramach ciekawostki powiem, że uruchomienie nocnych 1 w weekendy jest pierwszym etapem zmian związanych z organizacją nocnej KM w Tychach. Jeśli frekwencja na tych kursach zostanie uznana za zadowalającą przez MZK, planowane jest także uruchomienie nocnych weekendowych kursów na linii 696 w relacji Paprocany - Dworzec PKP. Informacja prosto z samego MZK.

01.10 19:42:22

enuff napisał(a):

+ jeden kurs na linii 696.

01.10 19:49:58

butthead napisał(a):

Ten 696 to włączenie na linię tej "nocki" na linii 1, czyli raptem jedna para kursów w godzinach przyjaznych pracownikom PKM, ale niekoniecznie zwykłym pasażerom ;)

01.10 20:35:47

shinkadamo napisał(a):

A nie byłoby już lepiej po Tychach zamiast 696, puścić parę kursów nocnych linii trolejbusowych A i B? Czyściej, ciszej i ekologiczniej i więcej mniejsc do obsłużenia.

01.10 22:44:08

kamis napisał(a):

jechałem wczoraj 1, kurs 1:10 z Katowice Korfantego, przyjechały może 4 osoby. Kursem typ raptem wracało 6 osób, razem ze mną, na terenie miasta wsiadły przed 2 dwie osoby. Czas przejazdu miedzy Katowicami a Tychami, beznadziejny, autobus momentami jechał 40km/h ;/ Puszczony było #342 dla zaintersowanych :P

03.10 12:28:33

TT napisał(a):

wg mnie po prostu ludzie jeszcze o tych busach nie wiedzą .

04.10 12:44:16

stały czytelnik napisał(a):

czy w tym roku będą jeszcze jakieś nowe informacje na tej stronie? a może nic się nie dzieje w naszej śląskiej komunikacji? a może twórcy tej strony sobie odpuścili? chłopaki, do roboty - albo likwidować stronkę !!

11.10 00:03:29

juurek napisał(a):

Ciekawe ale dzisiaj pomyślałem o tym samym przez 11 dni nic się nie wydarzyło w naszym regionie?

12.10 13:38:18

Kartograf napisał(a):

Przychodzi czasem w życiu człowieka taki etap, że zapał opada o czas skutecznie wykradają inne obowiązki. Lata lecą i ludzie się zmieniają nawet o tym nie wiedząc, czy chcą tego czy nie. Być może jedynym ratunkiem dla tej świetnej i potrzebnej w naszym regionie strony, była by tu "świeża krew" ... ?

13.10 00:04:49

greg napisał(a):

Może rzeczywiście czas ustąpić nowym kolegom. Z całym szacunkiem mogę potwierdzić, że jesteście dobrzy w tym co robicie, ale bezruch na stronie przez 13 dni nie świadczy o Was najlepiej.
CZYżBY TO PRZYSTANEK KOńCOWY!!!

13.10 10:49:28

memphis napisał(a):

Nie widać na horyzoncie żadnych "nowych kolegów", którzy byliby chętni za darmo pracować przy redagowaniu serwisu w dotychczasowej formule. Niektórzy z Was, piszący komentarze, chyba czasami zapominają, że jest to inicjatywa całkowicie hobbystyczna i poświęcanie własnego wolnego czasu nie przynosi nam żadnych profitów.

Natomiast planowane są zmiany w funkcjonowaniu Portalu WPK, jednak ich zakres i kierunek zostanie dopiero ustalony.

13.10 11:10:04

greg napisał(a):

A to źle, że pośród tak licznego grona czytelników nie ma osób, które w przyszłości mogłyby kontynuować podjętą przez twórców portalu inicjatywę.
Może warto przekonać się czy tak jest na pewno umieszczając anons, którego celem byłoby wyszukanie ich.

13.10 11:40:30

YoMaHa napisał(a):

@memphis: z tymi profitami to jest tak, że na stronie swojej firmy piszesz, że zarządza ona powierzchnią reklamową w portalu. Nie rzucam żadnych oskarżeń, bo po pierwsze tych reklam nie ma wcale dużo, po drugie - prowadzenie portalu to też są koszty (hosting i inne bajery), po trzecie - wcale nie twierdzę, że taki układ może być wygodniejszy w sytuacji "wychodzenia na zero" z racji różnych ograniczeń związanych z działalnością stowarzyszenia jako takiego. Ale mimo, że nie złapałem nikogo za rękę i łapać nie mam zamiaru, bo mam ciekawsze zajęcia, pisanie o braku profitów w tym świetle, a także wobec braku informacji o zarządzaniu reklamami przez ST na stronie portalu może być odbierane dwuznacznie.

PS. I nie oczekuję tu w żadnym razie jakiegoś czołobitnego wyciągania sprawozdań finansowych, bo od rozliczania jest komisja rewizyjna i walne, a nie czytelnicy w internecie, ale chciałem pokazać, że takie czy inne sformułowania mogą być różnie rozpatrywane.

13.10 15:01:02

memphis napisał(a):

Rozpatruj sobie jak chcesz, dobrze wiesz jednak, że jest to jedyne możliwe rozwiązanie ze względu na to, że wydawca (czyli Klub) nie prowadzi działalności gospodarczej. Natomiast te rzekome profity są takie, że po prostu mniej dopłacamy z własnej kieszeni do funkcjonowania serwisu. Jednocześnie warto zauważyć, że obecne problemy z funkcjonowaniem Portalu w dotychczasowym kształcie nie są związane z finansami - chyba, że rozumieć to przez to, żeby zacząć płacić autorom materiałów prasowych co mogłoby (choć nie musi) podnieść zaangażowanie. Jednak nie jest to możliwe na chwilę obecną.

13.10 15:54:11


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!