Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Znów zatramwaje w Katowicach

29.10.2006

Tagi: Tramwaje Śląskie, za tramwaj, infrastruktura – Dodał: Jakub Jackiewicz

Podobnie jak 2 tygodnie temu, 29 października z powodu robót torowych na trasie Katowice Rynek - Zawodzie kursowały autobusy zamiast tramwajów.


Tym razem dokonywano przekładki torów - tj. połączano wyremontowany tor, a wyłączano z ruch drugi, który będzie remontowany. Od jutra tramwaje na odcinku ok. 250 metrów w rejonie skrzyżowania ulic 1 Maja, Warszawskiej, Granicznej i Nowogranicznej kursować będą prawym torem w kierunku jazdy do Zawodzia.

Organizacja ruchu była prawie identyczna jak w dniu 15 października. Tramwaje linii 7 i 36 od strony Chorzowa Batorego od Rynku kierowały się do pętli przy Stadionie Śląskim. Linia 14 kursowała z Placu Alfreda do Placu Wolności oraz z Zawodzia do Mysłowic, a linia 15 od Szopienic do Zawodzia. Linia 20 nie kursowała. Autobusy komunikacji zastępczej kursowały na trasie Katowice Rynek - Zawodzie Zajezdnia zatrzymując się na wysokości istniejących przystanków tramwajowych.

I tu zaczyna się kłopot. Tym razem autobusy podstawiła firma przewozowa pana Krupy z Dąbrowy Górniczej, a były to turystyczne jelcze, ikarus i setra, znane z prywatnych linii typu D, K, itp., czy przewozów okazjonalnych. Krupa od pewnego czasu wypożycza Tramwajom Śląskim autobusy, ale jednak głównie w nocy (w ciągu dnia zdarzyło mu się jeździć w Chorzowie). Dwa tygodnie temu kursowały autobusy firmy Nowak Transport, które ledwo mieściły chętnych, a tym razem pojemność taboru została jeszcze bardziej zmniejszona (do jednego wozu wchodzi maksymalnie ok. 50 osób), na dodatek całkowicie uniemożliwiono podróż pasażerom z wózkami dziecięcymi, o niepełnosprawnych nie wspominając.


Około południa autobusy jeździły w miarę regularnie, natomiast wg relacji świadków popołudniu już zbijały się w stada i były zupełnie nieskoordynowane z tramwajami. Zresztą w ogóle oglądając taką farsę rodzi się pytanie, czy komukolwiek w ogóle zależy na podnoszeniu standardów jakości w komunikacji miejskiej? Tramwaje Śląskie realizują umowę zawartą z organizatorem komunikacji (organizatorem? to chyba niewłaściwie określenie, skoro nie organizuje on komunikacji zastępczej), więc trudno mieć do nich pretensje. Natomiast zastanawiający jest fakt zupełnej bierności KZK GOP w tym zakresie. A przecież po każdej takiej "akcji" liczba pasażerów definitywnie zniechęconych do korzystania z transportu publicznego rośnie, szczególnie wśród tych, którzy i tak są niezbyt szczęśliwi korzystając z przesiadek z liniowych autobusów w Zawodziu.

Wagony zdefektowane lub oczekujące na zjazd tradycyjnie odstawiano w rejonie Rynku:

fot. Paweł Grzywocz

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

michał napisał(a):

Jakie wagony się zepsuły???

29.10 19:06:32

palex :) napisał(a):

A w autobusach na bank były kasowniki? :D :P

Żałosne... czy przy następnym remoncie, aby zmniejszyć koszt, będą jeździć nyski? A moze od razu osobówki? LOL!

29.10 21:27:21

piotrekw napisał(a):

A niech i Pandy puszczają dopóki KZK nie zainteresuje się wreszcie pasażerem.

29.10 21:59:28

butthead napisał(a):

Wiecie co, jak to oglądam... W pierwszej chwili wygląda to pociesznie, ale w drugiej (bardzo szybko następującej)... to już jest naprawdę szczyt wszystkiego i kompromitacja do kwadratu, żeby coś takiego (trudno to nazwać autobusem) udawało zatramwaje. Jeśli gdzieś są granice, to tym razem zostały dalece przekroczone.

29.10 22:25:30

Andrzej napisał(a):

TŚ SA jakością i sposobem organizacji komunikacji zastępczej nie odbiegają specjalnie od tego, co robi(ło) KZK GOP. To jest po prostu konkurs na "równanie w dół". Niestety - ani jedna, ani druga instytucja nie umieją dobrze robić komunikacji zastępczej.

29.10 22:43:39

PszonaR napisał(a):

Ile było w sumie tych wozów? 7?? Ostatnio dali 5...

29.10 23:17:00

PszonaR napisał(a):

Zgadzam się butthead, choć z drugiej strony wszystko zależy od ilości wystawionych wozów. Może TŚ chciały podnieść komfort pasażerów zamawiając turystyczny tabor D zamiast typu B czy C... A tak odnośnie prawej fotki w górnym rzędzie: jaka dzielnica, taki autobus:D

29.10 23:25:23

butthead napisał(a):

Ten "tabor D" to traktuję w ramach żartu, bo to co jeździło, to było ledwo A. Natomiast nie ma chyba wątpliwości, że TŚ chciały po prostu najmniejszym kosztem odwalić niewygodny obowiązek.

30.10 01:09:32

MiKE napisał(a):

To była TOTALNA KOMUNIKACYJNA PORAŻKA!!! Miałem okazję wracać w tym dniu wieczorem do domu. Nie dość że na Warszawskiej czas oczekiwania na taki "zatramwaj" wyniósł prawie 20 minut, to na dodatek gdy podjechała Setra z literką "T" za przednią szybą pomyślałem, że to jakiś żart! Wewnątrz "luksus" w postaci ekspresu do kawy i telewizora! Przestrzeń pasażerska tak wąska (jak to w turystycznych autobusach tego typu), że na każdym przystanku do Zawodzia wszyscy stojący przy drzwiach musieli wysiąść, żeby wypuścić ludzi ze środka! Młoda kobieta z wózkiem czekająca w strugach deszczu na przystanku Akademia Ekonomiczna niestety musiała wybrać się w kierunku Zawodzia pieszo gdy zobaczyła co podjechało za tramwaj, kierowca tylko rozłożył ręce z braku pomysłu na odpowiedź. Kierowcy swoją drogą prowadzący te "zatramwaje" to też tłuki jakich mało! Nie wszyscy ludzie zauważyli miniaturowe karteczki na przystankach, informujące o komunikacji zastępczej i czekali pod wiatami na tramwaje, w międzyczasie "zatramwaj" podjeżdżał równolegle do przystanków, kierowca gapił się na zdezorientowanych ludzi przez chwilkę po czym odjeżdżał bez słowa. Gdy jakimś cudem udało mi się dotrzeć tym wrakiem na Zawodzie wyjaśniła się zagadka dlaczego jeden "zatramwaj" kursuje co 20 minut a potem nic nie jedzie. Zaraz po tym jak wysiadłem na Zawodziu w kierunku centrum pomknęły puste Setra i Jelcz, nie czekające nawet na dobiegających pasażerów z wysiadających autobusów z Mysłowic.
Tramwaje Śląskie to największy złom w GOPie, a takimi akcjami udowadniają że pogłębiają się jeszcze bardziej na dno! WSTYD! Tym bardziej, że to wszystki dzieje w centrum górnego śląska a nie gdzieś na prowincji!

30.10 09:39:36

butthead napisał(a):

TŚ nie są tutaj winne - oni tylko skrupulatnie wykorzystują realia.

30.10 21:08:29

RAFAŁ napisał(a):

kraków wam daje 105 lepsze full wypas będzie dobrze zobaczycie

31.10 20:50:26

Lechu napisał(a):

Ja już ogółem mam dosyć całego tego remontu tej kanalizacji. Niech to się wreszcie skończy bo nie ma nawet jak do Mysłowic dojechać normalnie.

01.11 15:03:01

carleek napisał(a):

Jak tunel zrobią to może puszczą linie mysłowickie do centrum...

02.11 15:05:27

Leszek napisał(a):

A nie mógł PKM Katowice podstawić autobusów? chyba lepsze to niż to co kursowało.

05.11 10:28:17

butthead napisał(a):

PKM Katowice byłby pewnie 2-3 razy droższy, zakładając optymistycznie, że w ogóle były zainteresowany wystawianiem tych zatramwajów.

05.11 10:32:57

666 napisał(a):

Jeśli nie PKM Katowice,to może inny przewoznik,który ma autobusy miejskie,a nie turystyczne.Jak do autobusu turystycznego ma wejść ktoś z wózkiem,lub ktoś poruszający się na wózku inwalidzkim?

05.11 13:37:12

memphis napisał(a):

Widać nie było innego chętnego przewoźnika z taborem miejskim skoro wyjechał Krupa i spółka.

05.11 14:16:21

Andrzej napisał(a):

Zależy ile dajesz za wozokm. Jak dajesz sensowną stawkę, to i kierowcom jest z czego zapłacić za nadgodziny i porządny tabor skombinować...

05.11 21:11:30

memphis napisał(a):

TŚSA nie mają żadnego interesu w tym, żeby dawać wysokie stawki i dbać o jakość taboru w komunikacji zastępczej. Tym bardziej, że wielkiego wyboru to tutaj nie ma.

06.11 09:07:03


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!