Świerklaniec: Dostaw ciąg dalszy
20.05.2008
Do zajezdni przy ulicy Parkowej dojechały następne używki z Niemiec. Tym razem dostawa jest skromniejsza - objęła tylko dwa krótkie autobusy z serii MAN NL202.
Dwudrzwiowe autobusy pochodzą z różnych landów, różnią się także wiekiem. Wóz oznaczony numerem 12, wyprodukowany w 1996 roku, dotychczas kursował w Stralsundzie (Nahverkehr Stralsund) na północy Niemiec. Drugi jest trzy lata starszy, a swoją młodość spędził w miejscowości Lüdenscheid (Nadrenia Północna-Westfalia). Jeździł tam z numerem 186 w barwach przedsiębiorstwa Märkische Verkehrsgesellschaft (MVG).
YoMaHa napisał(a):
W mordencję, a myślałem, że takiej mozaiki, jak w czasach, gdy Henio sprowadzał jakieś oldskulowe Ik260 spod Lipska już nie będzie...
20.05 13:50:46
KUBER napisał(a):
Ktoś wie ile tego ma jeszcze przyjechać?
20.05 14:08:41
krzysio napisał(a):
ktos wie co i w jakiej ilości pójdzie do kasacji jak te niskacze będą eksploatowane??
20.05 16:38:38
andrzej69 napisał(a):
2 drzwi i jedno otwierane okno z tyłu - "w sam raz" na 168 zwłaszcza na odcinek Michałkowice-Bytków-Józefowiec-Katowice .. czy naprawde KZKGOP nie może w przetargu na tę linię wymagać 3 drzwiowego z otwieranymi oknami? Czy to aż taki wielki problem?!
20.05 16:47:53
mmh napisał(a):
PKM złożył zamówienie na 19 autobusów
20.05 18:59:54
david82 napisał(a):
Przetargi dostosowuje się do stanu posiadania (lub planowanych zakupów) przewoznika którego najchętniej widziałoby się na danej linii przez najbliższe 4 lata.
20.05 19:35:21
KUBER napisał(a):
David82 - pytanie na ile to jest fair, to się nazywa wprost - ustawianie przetargów, z drugiej strony trzeba mierzyć siły na zamiary, przeciez od kogo tu wymagać nowych autobusów? Szkoda tylko że nie zażądali wszędzie nieskopodłogowców...
20.05 19:45:58
ujek napisał(a):
gdzie np. nie?
co na przykład będzie tam jeździć?
20.05 21:27:05
adam86 napisał(a):
@KUBER: gdyby zrobić normalne przetargi to wsyscy prywaciarze z pocałowaniem ręki wyleasingowali nówki. Tylko trzeba chiceć i myśleć, a nie ustwiac przetargi pod PKMy.
20.05 22:32:37
andrzejh69 napisał(a):
mi nie chodzi o nowy autobus, tylko o 3 drzwiowy, z conajmniej połową otwieranych okien. Sami przyznacie że 2 dzrwi na 168 to porażka. Za 3 dzrwiowy były by aż tak bardzo dużo droższe złożone oferty? KZKGOP wymaga 2 drzwiowych i przewoźnicy wtedy idą na łatwiznę- nie szukają 3 drzwiówek. W takim małym Słupsku czy w Kielcach niedopuszcza się 2 drzwiówek - i tam sprowadzają 3 drzwiowe używańce, Kielce ma wszystkie 2 drzwiowe posprzedawać i zostawić tylko 3. A w wielkiej aglomeracji katowickiej dopuszcza się 2 drzwiowe na liniach które jeżdzą w samym jej centrum.
21.05 08:42:11
david82 napisał(a):
adam86: na to nie ma pieniędzy.
21.05 08:48:59
Qba napisał(a):
Tak czytam Wasze komentarze.... i nasuwa mi się jedna myśl.... Jak by nie zrobić to i tak będzie źle !. Ikarusy - bee. Man-y (choć to skok przy obecnym taborze w inny świat) też źle . Więc proszę mi wytłumaczyć jakie wozy przy tak niskiej stawce za wozokilometr sobie życzycie ?.
21.05 10:01:00
david82 napisał(a):
Ja sobie życzę MAN-y takie jak na zdjęciach powyżej ;)
21.05 11:37:59
hajhoool napisał(a):
No oczywiśćie nowych dwupokładowych lionsów, takich jak w Berlinie!
Ja nie jestem zrzędą. Nawet dłuższy czas nie miałem nic przeciwko sprowadzaniu używek. Ale na litość boską ile lat jeszcze?!
Dlaczego w GOPie nic nie może się zmienić i panuje taki marazm, chaos, bez sens, paranoja, absurd itd. itp. Kiedy któryś z samorządów czy KZK GOP zrozumie, że komunikacja miejska w aglomeracji to podstawa i zacznie na nią łożyć takie pieniądze, które pozwolą przewoźnikom rozwijać się? Jak narazie angażują się w Gliwicach. I w Jaworznie chcą coś zrobić z niekorzystną umową.
21.05 12:23:47
adam86 napisał(a):
@david82: alez oczywiście, że są. Wystarczy nie wywalać kupy kasy na złom na zatramwaju za 6,50.
21.05 13:13:38
andrzejh69 napisał(a):
Qba - takie Many NL202 lub G&S NL 202 ale 3 drzwiowe!, mogą być nawet z 1992 roku, .. a choćby IK 412:)
21.05 13:18:44
adam86 napisał(a):
@hajhoool: problemem nie są piniądze, jeśli o trakcję spalinową idzie, tylko sposób ich wydawania.
21.05 14:14:10
obiektywny napisał(a):
davidku, pieniążki są, tylko są marnotrawione na T-7 i 820. Ale sorry! 820 to jedynie słuszny Świerklaniec, mający rzesze nastoletnich miłośników i davidka, przez co wszystko co robi jest OK i jest nietykalny. PKM jest fajny, niefajny jest KZK GOP, MZKP i ci wredni pasażerowie
21.05 16:49:20
bobo napisał(a):
obiektywny twój nick jest przeciwny do twoich słów.
rozumiem t-7 ten autobus wozi powietrze, a wystarczyłoby go puścić do Chebzia żeby nie jeździł pusty.
A co do 820... lepiej byłoby zlikwidować 830. To ten autobus nie jest nikomu potrzebny. Jego trasa pokrywa się z 820 i na dodatek z T6/41, a wiadomo jak wygląda wjazd do Bytomia od strony Katowic, wszyscy wybierają tramwaj
21.05 19:45:23
Ahilless napisał(a):
hm? wszyscy wybierają tramwaj? To czemu czasem do 820 ludzie sie nie mieszczą? i czemu prywaciarze na busikach mają się dobrze? Jeżdżę już ponad rok z Bytomia do domu, a tramwaj wybrałem może z 3 razy... Tramwaj w porywie jedzie 45 minut, autobus jakieś 28.
prawda jest taka że praktycznie o każdej porze i 820 i 830 jest załadowany ludźmi, rzadko kiedy da sie się usiąść...
21.05 20:30:11
Ahilless napisał(a):
Aha... mój komentarz był trochę nieskładny, ale generalnie chodziło mi o to, że zarówno 820 jak i 830 jeździ cała masa ludzi, więc zupełnym idiotyzmem byłoby likwidowanie którejkolwiek z tych linii
21.05 20:36:09
adam86 napisał(a):
@bobo: niestety nie rozumiesz o czym kolega obiektywny pisał, z resztą innych rzeczy chyba też nie rozumiesz.
21.05 21:08:57
Karat napisał(a):
830 niemożna zliwkidować! Nawet uchować, niech sie jakis inny przewoźnik zajmnie tą linią bo za często wypada :(
22.05 10:10:03
LooL napisał(a):
fajnie by bylo jakby 830 z Bytomia jechal dalej do Miechowic (Dw.PKP - Wrocławska - Karb - Miechwoice Kopalnia - Miechowice Petla) bo wracajac z Katowic to nie raz musze stac w Bytomiu i czkeac 30/40 min na do najblizszego busa na Kopalnie w Miechowicach
22.05 11:36:08
lgor napisał(a):
Gdyby tramwaje na trasie Bytom-Katowice zatrzymywały sie na podobnej liczbie przystanków co takie 830 ponadto miało tzw zieloną falę na skrzyżowaniach to wtedy taka linia autobusowa byłaby zbędna moim zdaniem.
Przecież trasa tramwajowa linii 6/19 ma duży niewykorzystany potencjał. Dlaczego dla takich 820/830 nie u aktywnii się przystanku przy Media-Markt czy przystanku Chorzów Nowa? Pewnie tylko dlatego iż linie stałyby się mniej konkurencyjne od tramwaju.
22.05 12:43:12
Ahilless napisał(a):
@Igor - może nigdy nie zauważyłeś, ale 820 i 830 to LINIE EKSPRESOWE czyli jadące szybciej od innych linii.
22.05 15:34:07
adam86 napisał(a):
@ahilles: nie, nie ma zadnych linii ekspresowych w KZK.
22.05 20:05:56
lgor napisał(a):
820/830 to linie przyspieszone ale byłyby mniej liczne gdyby podobnie (szybko) jeździł tramwaj.
A tu niestety większa liczba przystanków i częstsze postoje na skrzyżowaniach robią swoje :(
Jeśli przez lata komunikacje w GOPie stawiano na komunikacje autobusową zaniedbując tramwajową to co się dziwić że ludzie przechodzą tłumnie na autobusy.
22.05 23:12:42
Li napisał(a):
Hmm. Likwidacja 830 - NIGDY!
Bardziej prosiłoby się o zmianę trasy 820, znaczy się o pominięcie Bytomia. Co za problem puścić 820 obwodnicą?
Wtedy TG z Katowicami miałyby naprawde szybkie połączenie. Do 820 w godzinach szczytu w Bytomiu na kursach w kierunku Katowic nie próbowałaby wejść cała grupa ludzi, która i tak się nie mają prawa zmieścić.
Mimo to dalej pozostaje połączenie TG-Bytom (głównie 19) oraz Bytom-Katowice (830, T6/41 i obecnie również T19).
Pewnie trzeba byłoby zwiększyć częstotliwość kursów na wyżej wymienionych liniach, ale na pewno wtedy byłby to prawdziwy skok w jakości, wygodzie i szybkości skomunikowania trzech mias TG-BYTOM-K.CE.
23.05 08:39:28
butthead napisał(a):
"Prawdziwy skok" to by był, gdyby w tej relacji zintegrowano kolej z komunikacją, żadne 820 po obwodnicy tego nie zastąpi.
23.05 10:39:43
adam86 napisał(a):
@butthead: niestety z PKP to nie ma co sie integrować, bo zasadniczo 820 obsługuje trochę inną relację niż owy pociąg, jadący do tego góra co godzinę.
23.05 11:38:09
karat napisał(a):
Faktycznie KZK niema expresowych linii :] Dziwnie, że "5" z TG-KTW jedzie 15 min dłużej od 820 który znacznie mniejszy odcinek pokonuje w km na dodatek 5 staje na każdym przystanku. Drugi przykład z "19" która staje wszedzie a tylko 5min dłużej jedzie do Bytomia niz 820
23.05 15:21:31
Bodzio napisał(a):
@igor - jak Ty sobie wyobrażasz "przyspieszoną" linię tramwajową ( nie zatrzymującą się na wszystkich przystankach ) Czyli co ? Kiedy szybszy tramwaj dogoni wolniejszy ( stojący na przystanku, na którym ten szybszy nie ma postoju ), to ma nad nim przefrunąć, czy jak ? Bo przecież muszą też jeździć tramwaje zatrzymujące się na każdym przystanku, prawda ? A co do zielonej fali dla tramwaju, to w pełni popieram. Takie rozwiązanie na pewno załatwi problem.
24.05 10:59:59
butthead napisał(a):
Wystarczy tramwajowi zrobić prawdziwą zieloną falę, z miejsca stanie się "przyspieszony".
24.05 13:48:52
YoMaHa napisał(a):
@Bodzio: w Duesseldorfie czy w Porto jakoś jeżdżą tramwajowe ekspresy... Czyli "dasie".
@butthead: pełna zgoda.
24.05 16:06:52
Bodzio napisał(a):
@butthead - no właśnie. Tak powiedziałem
24.05 16:32:05
Bodzio napisał(a):
@YoMaHa ja nie twierdzę, że się nie da. Sposobów jest wiele - mniej, lub bardziej kosztownych. Pociągi też jeżdżą pospieszne i osobowe. Tylko - albo są jakieś rozgałęzione torowiska, na których odbywa się wyprzedzanie tramwaju zwykłego przez ekspresowy, albo rozkład jazdy musi być tak ustawiony, żeby nie doszło do "dogonienia" wolniejszego kursu gdzieś w połowie trasy ( np. odjeżdża z pl. Sikorskiego tramwaj zatrzymujący się na wszystkich przystankach, a dość długi odcinek czasu za nim ekspres, który dościga go - powiedzmy - na katowickim rondzie. Ale wydaje mnie się, że nasza dyskusja znacznie odbiegła od tematu artykułu.
24.05 17:54:33
andrzejh69 napisał(a):
Tak Bodzio. Na dzień dzisiejszy ..przy Stadionie ślaśkim ten pośpiech by wyprzedzał zwykły tramwaj, który by w tym celu zajeżdżał na chwilę na pętlę :),a w przyszłości na co 4tym przystanku dobudować mijankowy 3ci tor :)
26.05 10:29:00
Bodzio napisał(a):
@andrzejh69 - no właśnie. Dlatego w moim komentarzu użyłem zwrotu "mniej lub bardziej kosztowne", a w dyskusji z @igorem mówiłem o "przefruwaniu". Ale na dzień dzisiejszy wielkim krokiem do przodu byłaby wzmiankowana przez wielu dyskutantów prawdziwa "zielona fala" dla tramwajów. Howgh!
26.05 11:34:44