Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Linia 820 we władaniu solarisów

15.11.2007

Tagi: tabor, PKM Świerklaniec – Dodał: Jacek Sobota

Wczesnym rankiem 15 listopada na linii 820 zadebiutowały wszystkie świerklanieckie solarisy Urbino 18.


Autobusy oznaczone numerami od 0702 do 0707 zostały rozdysponowane na wszystkie zadania całodzienne oraz na dwa wozy kursujące tylko w szczycie. Jeżdżące dotychczas przez cały dzień solarisy Urbino 15 zostały przesunięte na dwa pozostałe wozy szczytowe.

Bytom, ul. Strzelców Bytomskich Bytom, ul. Strzelców Bytomskich Bytom, ul. Strzelców Bytomskich
Tarnowskie Góry, dworzec autobusowy, fot. M. WężowskiBytom, pl. Wolskiego Bytom, ul. Strzelców Bytomskich

Tym sposobem z linii 820 zostały całkowicie wycofane przegubowe ikarusy 280, które dominowały na tej trasie od ponad 20 lat (do 1995 roku linia była oznaczona literą A).

Bytom, ul. WęglowaChorzów, ul. KatowickaTarnowskie Góry, dworzec autobusowy
Katowice, al. KorfantegoBytom - Stroszek, ul. Strzelców Bytomskich


« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

abes napisał(a):

fajny przeskok...:D

15.11 18:27:43

juzek napisał(a):

sie ludzie musieli ucieszyć

15.11 19:19:05

Igor napisał(a):

Super że PKM świerklaniec tak dba o pasażerów linii 820. szkoda że na pozostałych liniach dominuje ikarusowy złom. Jeszcze nie został ogłoszony przetarg a już nowe wozy poszły na tę linię. To jest żałosne.

15.11 20:39:27

mieszko966 napisał(a):

Zdaje się, że następne w kolejności będą 840 i 870, jak tylko PKM Gliwice dostanie swoje 15 Solarisów
"osiemnastek". :)

15.11 20:56:16

KUBER napisał(a):

Igor, a na jakie linie byś je wysłał? 820 przewozi naprawdę sporo pasażerów, jest to główna linia na swojej trasie, powinna być więc uprzywilejowana

15.11 21:28:05

butthead napisał(a):

Przecież dobrze wiadomo, o co chodzi - pasażerowie są tu tylko przypadkowo beneficjentami...

15.11 21:31:25

Gliwiczanin napisał(a):

Myślę, że w przypadku 15 SU 18, które dotrą do Gliwic w styczniu większość wyjedzie na lokalne linie. DABy pójdą na 840 i 870. Obstawiam, że SU 18 pójdą na linie 32, 692, 692

15.11 22:58:51

kojot napisał(a):

Nie rozumie komentarzy Igora i Butthead'a. Firma daje promocje na linii a wy mówicie cwaniactwo i cynizm.A w jaki inny (uczciwy) sposób przekonywać do siebie potencjalnego zleceniodawcę? Chyba o to chodzi, żeby wygrywała jakość i podnoszony był standard świadczonych usług

15.11 22:59:41

memphis napisał(a):

Zleceniodawcy nie trzeba przekonywać w żaden sposób puszczaniem takich czy innych autobusów, bo w przetargu kryterium jest stawka za wozokilometr.

15.11 23:09:56

Arass napisał(a):

Czyli Solarki obstawiły całą linię 820? Nawet biski? To fajnie, że na osiemsetdwudziestce PKM Świerklaniec chce się pochwalić nowymi nabytkami, ale biski, które stoją przez pół dnia na zajezdni to mogłyby być Ikary a reszta Solarek może iść na całodniowe plany np. piątki. Tak jest choćby w Katowickim PKMie, ten kto na stałe jeździ na biskach ma starego hebla, żeby przez cały dzień nie szpecił krajobrazu

15.11 23:20:21

kojot napisał(a):

I to je chore. Powinien być jeden wspólny dla wszystkich linii dolny próg wieku taboru (ewentualnie na poszczególnych trasach niska podłoga) a reszta na zasadzie im lepszy tabor i tańsza stawka (ale nie tak jak teraz 100% cena) tym ma więcej punktów w postępowaniu.

15.11 23:32:11

bystki napisał(a):

Może by jeszcze kierowców wymienili na nowych, bo ci dalej mają problemy z jazdą wg rozkładów. Dzisiaj rano odjazd, jak zwykle, 3 min przed czasem (oś Tysiąclecia - 6:23), po południu, z Bytomia, jak zwykle 5 min po czasie.

15.11 23:47:01

Łukasz - Magister - Piekary Śląskie napisał(a):

Tak na lini numer "5" albo "860" chciałoby się zobaczyć taki nowy wozik Solaris...

15.11 23:57:27

Mikey napisał(a):

@bystki: zwróć jeszcze uwagę na to, że jak nowy wejdzie, to będziesz miał(a) zastrzeżenia do tego, że nei potrafi się obejść z Solarkiem jak należy i że są czynniki od kierowcy niezależne. Solaris nei jest autobusem zaprogramowanym na jeżdżenie planowo w każdych warunkach i omijanie korków przy jednoczesnej jeździe po trasie linii;)
Ciekawi mnie to, jaki tabor pojedzie w sobotę (mam nadzieję że Solary pośpią w ten dzień - inaczej moga nie doczekać przetargu<lol2>). Obstawiam skład #0502, #0618, #0503, #0601, #0602, #1494 i #1496 jako rezerwowane na 820 w ten dzień, a reszta ikarów na 5 i 129. No, chyba, że jeszcze #1447 dostąpi zaszczytu (???) wożenia "kibicuff" (pisownia celowo taka)

16.11 01:14:49

piotrek napisał(a):

Jechałem dzisiaj #0704 i również byłem w szoku :) od tego "zapachu nowości" aż rozbolała mnie głowa :) Może to wstyd się przyznać przed takim szacownym gronem, ale pierwszy raz jechałem przegubowym Solarisem :P Wiem, że rozkład siedzeń jest na życzenie kupującego, ale trzy siedzenia na "półtorej człowieka" to chyba lekka przesada. Denerwuje mnie to strasznie w Solarisach (i nie tylko)

16.11 01:20:04

andrzej69 napisał(a):

Szanowny Panie JAcku :) - poczepiam się troche artykułu bo wprowadzas ludzi w błąd "ikarusy 280, które dominowały na tej trasie od ponad 20 lat (do 1995 roku linia była oznaczona literą A" otóż około 1988/9 linia A była obsługiwana przez PKS Katowice i wtedy była wyłącznie obsługiwana Jelczami 043 (na klamkę) i Sanosami, więc trzeba było napisać od 17 lat.Co do innych komentów - świerklanieckie IK280 są super(najdalej 7 lat po solidnej NG) w porównaniu z katowickimi
zwłaszcza takimi jak 4397 itp. Wspaniałomyślne Katowice, które obsługują głownie linie z dużą ilością przystanków, dostaną za chwilę 3 drzwiowe nowe przeguby ...jak by było problem zamówić 4 drzwiowe. Czepiacie się Świerklańca który się staje coraz lepszy zamiast Katowic które zchodzą na psy. Pewnie zaraz te nówki many obsmarują reklamami zamiast ślnić fabrycznym lakierem przez parę lat.

16.11 02:52:50

KUBER napisał(a):

W weekendy sobie pewnie pooglądacie SU18 na 5 i 860.

16.11 06:03:01

Ahorcado napisał(a):

Fajnie fajnie, jeszcze żeby tak Sosnowiec zrobił coś z resztą swojego szrotu na 800tkach i żeby Świerklaniec odczarował 5, 168 i 860, a zrobi nam KZK GOPowska wieś potiomkinowska :)

Super, bo przynajmniej trochę mniej z tego świerklanieckiego szrotu będzie demolować Katowice.

16.11 08:31:45

Gliwiczanin (zameldowyany w Piekarach) napisał(a):

Co za bałwochwalczy nick! Aż tak kolegę duma i pycha rozpiera, że podpisał się jako Łukasz-Magister-Piekary Śląskie. Wiem, że w Piekarach brakuje inteligentnych ludzi ale może trochę skromności należałoby zachować.

16.11 11:38:43

viator napisał(a):

@Gliwiczanin: Dyskutujemy tu na tematy związane z KM, więc od tego typu uwag należałoby się powstrzymać...
@KUBER: 860 akurat w weekendy nie jeździ.

16.11 12:41:28

jacekso napisał(a):

@andrzej69: napisałem, że ikarusy dominowały, a nie stanowiły 100% taboru. PKS należy traktować jako krótki epizod w historii tej linii, wcześniej też przecież jeździły ikarusy.

16.11 15:07:25

marcin815 napisał(a):

a dziś już po promocji i znów na 820 kursują ikarusy :D

16.11 16:27:40

SZAKAL G Z napisał(a):

@marcin815: dzisiaj tez jezdziły SU18, przy najmniej do godziny 14 widziałem kilka na trasie, a jednym z nich dzis jechalem z Tarnowskich Gór o 13:05. Wrażenia z jazdy dobre ale były by lepsze gdyby kierowca spokojniej jechał i nie hamował gwałtownie szczególnie przy takich warunkach pogodowych jak dziś.

16.11 17:35:36

jacekso napisał(a):

Jeden ikarus, a nie ikarusy...

16.11 17:45:32

abc napisał(a):

ponoć pkm k-ce tez startowal w tym przetargu, nie sadzicie ze sa zbyt pazerni?

16.11 19:41:00

wojtek 63 napisał(a):

Niejedna zajezdnia by chciała obsługiwać 820 , bo to rentowna linia.Dla mnie PKM Świerklaniec i tak jest kiepską firmą. jak patrze na te ikary np 4157 lub 1465 albo 4022 to mnie strach ogarnia.\a 4397 w Katowicach to całkiem dobry autobus.

16.11 21:50:22

Gliwiczanin napisał(a):

Zgadza się, że PKM Świerklaniec to kiepska firma. Trzymają tylko fason na liniach KZK GOP, gdzie wypuszczają prawie wszystkie najlepsze autobusy. Standard PKM Świerklaniec to IK 280, IK 260 lub Jelcz M11 z pociętą tapicerką i wnętrzem nie mytym od długiego czasu, że aż czasem śmierdzi chlewem. Może to kogoś zdenerwuje.. ale jadąc kilkakrotnie 5 czy 860 sam byłem zszokowany jak można taki syf tolerować. Już o przetarciu poręczy w autobusie nie wspomnę - okropnie się kleją. Myślę, że jedyną drogą w kierunku uzdrowienia sytuacji jest prywatyzacja lub utworzenie spółki pracowniczej z byłym prezesem na czele, bo inaczej PKMowi grozi zaglada. PKM niestety nie może liczyć na wsparcie Piekar czy TG, które posiadają ok 80 % udzialow w MZKP a tym samym w PKMie. Czemu np w Gliwicach moze byc inaczej ? Chyba wszystko w gestii dobrej woli samorządu lokalnego. Nic dodać, nic ująć.

17.11 00:23:03

palex napisał(a):

@Wojtek 63: A kiedy ostatnio jechałeś wozem 4397? Bo ja miałem w tym tygodniu tą nieprzyjemność powtórzyć dwa razy. Śmierdzi spalinami w środku niemożliwie. Poza tym to ruina. Jak większosć przegubów bez NG w PKMie. Zresztą te z NG to też porażka, poza ekologicznym silnikiem, na które pieniądze wyłożyło miasto... Dobrze, że choć 280.70E jeszcze jakoś się trzymają, ale i one zaczynają już gnić. Natomiast tak jak wspomniałem, nasze przeguby po NG są przykładem partactwa jakiego świat nie widział.

17.11 08:49:53

viator napisał(a):

@Gliwiczanin: Jak chcesz krytkować, to przynajmniej dowiedz się jak jest, a nie wypisuj oczywistch bzdur.
PKM jest spółką, w którym 100% udziałów należy do MZKP. A samo MZKP jest związkiem komunalnym, w którym KAŻDA gmina (obecnie jest ich 10) ma 1 przedstawiciela (nawet Piekary czy TG).

17.11 09:48:58

viator napisał(a):

@wojtek 63: W Świerklańcu nie ma Ikarusa o nr 4157

17.11 09:50:25

Bodzio napisał(a):

@wojtek 63 - co rozumiesz pod pojęciem "rentowna linia" ? Dla przewoźnika ( czy, jak Ty to określasz "zajezdni" ) o rentowności linii decyduje stawka za wzkm zaoferowana w przetargu, czy też wynegocjowana z KZK GOP skonfrontowana z kosztami, jakie przewoźnik poniesie. Koszty te wynikają m.in. z warunków postawionych w specyfikacji przetargu. Zaś z punktu widzenia KZK GOP rentowność danej linii jest pochodną ilości przewożonych pasażerów, czyli wpływów ze sprzedaży biletów. Ten aspekt przewoźnika chyba w ogóle nie interesuje

17.11 11:44:53

adam86 napisał(a):

@palex: przejedź się gliwickim ikarem, zmienisz zdanie o tych katowickich:)

17.11 13:52:19

david82 napisał(a):

Gliwiczanin: Jelcz M11 z pociętą tapicerką i wnętrzem nie mytym od długiego czasu, że aż czasem śmierdzi chlewem???

Ty chyba tkwisz jeszcze w latach 90-tych :) Kiedy ostatni raz jechales 860 ?

17.11 14:20:55

butthead napisał(a):

Ostatnio w 168 miałem podobne wrażenia estetyczne ;)

17.11 15:52:02

viator napisał(a):

@david82: Na zdewastowanego Ika 280 na 5 czy 860 akurat dość łatwo trafić. Piszę to jako stały pasażer..

17.11 19:09:52

P Śl napisał(a):

@viator: O #4175 pewnie pisal.
A dzisiaj solarisow (z tego co zauwazylem) ani na 820 ani na 5 - skandal !!!

17.11 19:50:59

butthead napisał(a):

Nie ma się co dziwić - mecz na Śląskim ;)

17.11 20:12:25

Igor napisał(a):

W moim komentarzu chodziło mi o to że jako mieszkaniec Piekar Śląskich tez chciałbym aby jeździł w naszym mieście nowy tabor, Niepoodoba mi sie i pozotałym mieszkańcom również że wszytskie nowe wozy kupowane przez PKM Świerklaniec jeżdżą na takich linaICH JAK 820, 20, 608 708 ITD a na liniach Piekarskich dominują kilkunastoletnie ikarusy, to odpowiedź na pytanie któregoś uzytkownika.

17.11 21:06:08

david82 napisał(a):

Igor - mieszkasz w chorym mieście, w którym za komunikację odpowiada chory organizator więc będziesz tam do końca życia miał kilkunastoletnie ikarusy.

17.11 21:57:33

Gliwiczanin napisał(a):

@David82 Śmierdziało chlewem i lepiły się poręcze ok miesiąc temu w wozie 4391 oraz 301 tez był tak samo śmierdzący. Czystość w autobusach PKM Świerklaniec pozostawia wiele do życzenia. IK 280, które przeszły NG w 1997 r. (1494, 1495, 1496, 1497 i 4391) są już tak wyeksploatowane, że nadają się tylko do kasacji. PKM Świerklaniec to jedna wielka tragedia! Ile razy zdarza się tak, że w ciągu weekendu, kiedy do Katowic tylko 5 jeździ wypadają kursy, bo autobusy po drodze zdychają. W Piekarach jestem przynajmniej 2 razy w miesiącu, więc widzę jak KM schodzi na psy! Dopóki miastem będą rządzić SĘPY to będzie jedną wielką dziurą, po której jeździ złom i czasem najwyżej jeden SU10 lub SU12.
PONIEWAŻ UNIEWAŻNIONO DECYZJĘ RADY MIASTA O WYSTĄPIENIU PIEKAR ŚL. Z MZKP proponuję, by miasto dokapitalizowało PKM Świerklaniec kilkoma nowymi autobusami, które byłyby przeznaczone do obsługi piekarskich linii. Niech nakleją nalepki POJAZD ZAKUPIONY ZE ŚRODKÓW GMINY PIEKARY ŚLĄSKIE. Skoro w Gliwicach można tak, to czemu nie w Piekarach ?

17.11 23:21:45

butthead napisał(a):

Lepiej jakby po prostu MZKP ogłosiło przetarg na obsługę wybranych linii z przyzwoitymi warunkami. Tyle, że to przy obecnej umowie z PKM zapewne do zrealizowania najwcześniej po jej upływie.

17.11 23:32:39

Farmer napisał(a):

Gliwiczanin: Ciekawe rzeczy prawisz. Ikarusy o których piszesz przechodziły NG w 2001 i 2002 roku (#4391). Jeżeli więc w reszcie Twojej wypowiedzi jest tyle samo prawdy, co w tym zdaniu, to śmiało można powiedzieć, że to stek bzdur. Nie przeczę - wozy PKMu nie grzeszą czystoscią, ale jeśli chodzi o ich stan techniczny to grubo przesadzasz. Poza tym piszesz o tym tak, jakby był to jedyny przewoźnik na Śląsku, który jeździ czymś takim jak Ikarusy 280. Przepraszam bardzo - katowicki czy gliwicki PKM czegoś takiego nie posiada?
Aaa i jeszcze jedno - Rzeczywiście będąc w Piekarach aż dwa razy(!) w miesiącu możesz sporo wiedzieć na temat tamtejszej komunikacji

18.11 10:55:16

Igor napisał(a):

Zgadzam się z Gliwiczaninem i Butthead-em. Te Ikary z po NG z 97 roku to jeżdżący złom. Niestety to prawda ze z KM jest u nas coraz gorzej. Wszystkie miasta próbują coś poprawić a tutaj dalej syf. Tragedia jednym słowem

18.11 12:04:15

viator napisał(a):

1. 2 razy w miesiacu to faktycznie dużo... Nie ma co.
2. Nie unieważniono uchwały o wystapieniu z MZKP, a o wstapieniu do KZK GOP.
3. Piekary nie moga dokapializować PKM, skoro nie mają ani 1 udziału w firmie.
Co do zakupu autobusów, to nie widzę sensu dawania autobusów za friko komukolwiek. Jak już, to wpierw trzeba uzdrowić MZKP. Później można myśleć co dalej. Same zresztą Piekary stać co najwyżej na 1 autobus nowy rocznie.
4. Iki 280, które wymieniłeś przeszły ostatnią NG w 2001 r., a nie w 1997 r.
Faktycznie jednak utrzymanie ich pozostawia wiele do życzenia.

Uwaga na koniec, wiele rzeczy nie wiesz, więc przestań rzucać błotem na prawo, lewo.

18.11 13:20:12

david82 napisał(a):

Narzekanie i rzucanie błotem na lewo i prawo to domena większości Polaków i chyba już tego nie zmienimy ;]

18.11 16:46:22

P Śl napisał(a):

@viator: Skoro uniewazniono uchwale o wstapieniu do KZK to i automatycznie o wystapieniu z mzkp bo inaczej to kto bedzie swiadczyl uslugi w przyszlym roku ?? Kiedy je uniewazniono ??
Co do autobusow - #0301 jest wyremontowany bardzo przyzwoicie jesli nie pozadnie, pozostale - tez myslalem ze remont mialy w latach 90., jak na 6 lat po remoncie to wygladaja tragicznie !!! :/

18.11 17:39:13

viator napisał(a):

Uchwałę o wstapieniu do KZK GOP unieważniono 5 listopada. Uchwała o wystapieniu z MZKP nie została unieważniona, lecz do czasu zmian w statucie MZKP ma wyłącznie charakter deklaratywny

18.11 19:16:03

Mikey napisał(a):

Moi drodzy, rozumiem, że Gliwiczanin miał na myśli #0618, pisząc o #301 (użył jego nr z Zielonej Góry) - jeśłi tak, to zgadzam się z określeniem użytym pod adresem tego pojazdu, a jeśli chodziło o #0301, to z mojej strony jedna uwaga: gdyby nie miał dyferencjału jak na rok 1990 przystało, prezentowałby się o wiele lepiej (pod tym względem przypomnia mi Ś.P. #1422 w jego pierwszych 3 latach tutejszej służby - największy przegubiowy syf w ostatnim 11-leciu PKM Św., jak dla mnie), a poza tym jest OK (w końcu to kolejny następca legendarnego #562:D) Poza tym: 1) Ś.P. #4157 był w Bytomiu, a PKM Św. ma #4175, 2) do kompletu tych Ików 280 z NG w grudniu 2001 brakuje #1447 (obecne wcielenie dotarło do Św. 27.12.2001 i debiutowało 25.01.2002 na 192/1 z Maricnem B. za sterem:P) i jeszcze 3) zauważmy, że #4022 jest 9 lat po 2. NG - w październiku 1998 pojechał do Solca po załamaniu "rzeźni" i wrócił taki, jakiego go obecnie znamy;)
Pozdro dla wszystkich kiermanów, macheniaków i MKMów :D

19.11 00:52:06

Lukasss_17 napisał(a):

@Gliwiczanin "Ile razy zdarza się tak, że w ciągu weekendu, kiedy do Katowic tylko 5 jeździ wypadają kursy, bo autobusy po drodze zdychają."

W tym to się zgadzam z Tobą w 100%. Sam nie raz się o tym przekonałem. Korzystam parę razy w miesiącu z linii 5 lub 860. Fakt to nie dużo, ale już tak podróżuje od 3 lat. I muszę przyznać że awarie na tych liniach zdarzają się bardzo często. Po takiej godzinie podróży świerklanieckim madziarem ma się dosyć ... są tak zajechane że aż brak słów. Owszem można mówić że w PKM Katowice też są ikary które nadają się na złom. Wcale nie przecze, jednak w PKM Świerklaniec to nie pojedyncze przypadki...lecz większość taboru pojawiająca się na tych 2 liniach.

20.11 18:14:48

viator napisał(a):

Weźmy, przestańmy... Nikt nie mówi, że jest dobrze, ale bez przesady! Powiedziałbym, że i tak jest nieźle zważywszy na obecną sytuację PKM-u.

20.11 19:29:47


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!