Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

MAN NL222 z Monachium w PKM Katowice

26.09.2007

Tagi: tabor, PKM Katowice – Dodał: Jacek Sobota

Od 25 września jeździ najnowszy nabytek katowickiego PKM-u - pochodzący z Niemiec, dwudrzwiowy MAN NL222.


Dziesięcioletni autobus z numerem 232 do ubiegłego roku należał do firmy Baumann Busbetrieb z Monachium (posiadał tam numer 06). Później został wystawiony w komisie samochodowym Alga w Sittensen niedaleko Hamburga, skąd trafił do Katowic.

Posiada tylko dwie pary drzwi (odkładanych na zewnątrz) i w miarę dużo odchylanych okien. W Katowicach nie został przemalowany, zaprogramowano jednak wyświetlacze.

Katowice, autostrada A4Katowice, zjazd z Mikołowskiej na Kochłowicką

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

suchy napisał(a):

no ale te numerki PKMu to poprostu taki artyzm i estetyka..może pożycze im linijke bo te cyferki tak cudownie prosto przyklejone..

26.09 21:11:46

AdamJ napisał(a):

I dostał regulaminowy PKMowski krzywy numerek taborowy...

26.09 21:47:42

solidboy napisał(a):

Już nawet PKM Katowice zaczyna sprowadzać używki...szkoda gadać

26.09 22:15:22

Jarek5 napisał(a):

@Solidboy - obudziłeś się ?? Przecież to nie pierwszy używany autobus w PKMie...

26.09 22:54:57

krakus napisał(a):

nooo...pkm katowice szaleje;];];] hahaha

26.09 23:56:51

kysó napisał(a):

najnowszy nabytek powiadacie...

27.09 06:10:04

ślunzok napisał(a):

@krakus: ta zawiść u was normalna? zazdrościcie nam MANów skoro macie za tyle odkurzaczy :P

27.09 07:23:26

solidboy napisał(a):

Jarek5>Wiem że to nie pierwszy.Są juz przeciez Neoplany.Myślałem tylko, ze to wyjątek. Byle tylko nie zaczęli sprowadzać używanych Ikarusów 280 np z MZA Warszawa...

27.09 11:13:57

krakus napisał(a):

@Ślunzok: mamy tyle odkurzaczy....ale przynajmniej nowiutkie;];] a pozatym 26 U18 i..... żadnego ikarusa!!! a ile u was ikarusów?? a w dodatku za niedługo zaczniemy wam sprzedawać scanie (113 CLL) bo mpk sie przymierza do zakupu nowych Omnicity;];] pozdrawiam!!!

27.09 12:54:43

wojtek63 napisał(a):

Prosze mi odpowiedzieć skąd inne miasta
czerpią pieniądze na nowe autobusy.a PKM Katowice i tak ma najlepszpy tabor na Śląsku.Kto mi odpowie dlaczego został skasowany 1580?

27.09 13:54:56

andrzej69 napisał(a):

ikarusy 280.70 z Bytomia by sie przydaly.. za te niektóre heble 280.26. wczoraj sie przyjrzałem na nr taborowy 191- tragedia.. "9" z przodu i z boku ma zupełnie inny niewyraźny krój... wycięty żyletką po pijaku...

27.09 14:04:50

reksio napisał(a):

@Krakus; Za to MPK Kraków każdy rok konczy z kilkudziesięciu milionową stratą, potem musi ratować się zakupem zachodniego, tramwajowego szrotu.

27.09 15:15:40

krakus napisał(a):

@reksio: porównaj sobie tramwaje śląskie i krakowskie...oraz infrastrukture.... Wiec ten minus nie jest taki duzy jak wasz.... a po za tym 50 niskopodłogowych tramwai nie ma żadne polskie miasto..... WIEC CO TU DUżO GADAĆ O TRAMACH!! ale za niedługo odwiedzę śląsk aby sobie ikarusem pojeździć (w końcu to moje ulubione autka)

27.09 15:44:30

GREG napisał(a):

Wojtek 63; Dziwny sposób postrzegania świata. Należy rozumieć że poprzez zadanie retorycznego pytania kierowanego do wszystkich chcesz wyrazić swoją dezaprobatę i oburzenie stanem komunikacji autobusowej w GOP-ie? Czy Twoim zdaniem sytuację mógłby uzdrowić skasowany już 1580? Nie widzę żadnego związku!!! Czy 1580 to coś wyjątkowego dla ciebie?

27.09 20:16:55

YoMaHa napisał(a):

@krakus: z tymi 113CLL to nie byłbym taki pewny, że GOP je wsyśnie. Po pierwsze będą droższe, po wtóre bardziej zaawansowane technologicznie (choć mechanicy pewnie sobie poradzą i w razie czego dosztukują jakimś rzemykiem czy drutem), po trzecie może się znaleźć inny nabywca jakiś. Na gdyńskie M122 Królewiec ostrzy ząbki - Europa się zmniejsza...

27.09 20:39:55

reksio napisał(a):

@krakus; ale co tu porównywać? Można jedynie wskazać różnice, ze stratę, którą MPK Kraków ponoisło rok w rok, pokrywała gmnia Kraków, Tramwaje Śląskie nie miały takiego sponsora. Może teraz się to zmieni.

Nawiazujac do wyśmiania tego katowickiego MANa. Spójrz na swój MPK i na ta lość sprowadzonego używanego szrotu tramwajowego liczacego juz po ponad 40 lat.

Tramwajów LF macie póki co 27. Warszawa zdaje sie ma już ich 33 :-)

28.09 12:33:24

reksio napisał(a):

@krakus; jeszcze jedno. nie porównuj Krakowa do GOPu bo ten drugi ma tych autobusów znacznie więcej, w zwiazku z tym wymiana starych na nowe tez trwa dłużej. Chwalisz się 26 szt SU18, a GOP ma nie wiem teraz dokłAdnie ile, ale ponad 40 szt SU15. Wkróce przybędzie 21 nowych SU18 (bedzie ich wtedy 27) i 5 przegubowych manów do Katowic.

28.09 13:10:19

znam_mechaników napisał(a):

Możecie mi powiedzieć dlaczego w PKM Katowice NIKT nie jest na tyle trzeźwy by prosto nakleić numerki taborowe? To przedsiębiorstwo to kpina!

28.09 16:55:34

wojtek53 napisał(a):

Jak odbywa się finansowanie zakupu autobusów na śląsku a jak w innych regionach.Dlaczego został skasowany 1580 w Katowicach. Dlaczego Pkm sosnowiec starał się o dotacje unijną na autobusy i ją otrzymł.A inni przewożnicyna Śląsku nie chcą dotacji.

28.09 19:25:07

butthead napisał(a):

@reksio: Używane wagony tramwajowe to nie jest taki sam "szrot", jak w przypadku autobusów. Wystarczy popatrzeć na ostatnie zakupy Szczecina.

28.09 20:58:10

reksio napisał(a):

@butthead; pisałem o krakowskim szrocie. Szczecinskie Tatry kosztują 900 tyś/szt wiec nie wiem czy warto. Inna sprawa, że ponoć Szczecina nie stać na nowe tramwaje.

28.09 21:32:09

GREG napisał(a):

@Wojtek 53 lub 63. Zadajesz jedno i to samo pytanie dotyczące 1580. Kto skasował i kto skasował.... Idź do dyrektora technicznego PKM-u Katowice i zapytaj o 1580 albo napisz do niego pismo. Czy to takie trudne?

29.09 08:58:42

5th napisał(a):

krakus : Jak w Krakowie byłby takie same stawki jak na śląsku i taka duża konkurencja to za 30 lat jeździły by u was Ikarusy

29.09 09:31:17

YoMaHa napisał(a):

@reksio: Podobają mi się Twoje porównania, są takie "rzeczowe". Autobusy a tramwaje to jakby inna sprawa zupełnie, więc nie wiem, po co odwracasz kota ogonem. Jeśli natomiast chcesz porównywać szczególiki, to przelicz proszę wszystko na przykład pod kątem procentowego udziału NFów w całości taboru albo pod kątem ilości niskaczy na jednego mieszkańca. Statystyki można w różny sposób naginać, póki co to my szrotujemy wozy z Krakowa, a nie oni nasze. A że tymczasowo zabrakło ikarusów, to się za stopiątki wzięliśmy. Więc skończ się ośmieszać swoimi porównaniami

29.09 09:40:27

krakus napisał(a):

@reksio: masz racje ze warszawa ma 33 niskopodłogowe tramy ,prawie większość to dziwadła z częściowo niską podłoga (nie licząc pesy)a docelowo bedzie ich 45 łącznie..... a u nas 50+4 N8S... a wracając do MANa to pkm sie skompromitował ściągając ten złom... przecież w końcu pkm katowice ma najlepszy tabor w GOPie!!

29.09 11:56:47

SOLARIS 18 napisał(a):

Ale PKM Gliwice zakupuje SU18,a nie PKM Katowice czyli PKM ze stolicy województwa.

29.09 12:20:22

Dramat napisał(a):

Krakus rzucasz się tylko dla tego że u was jest jedno przedsiębiorstwo (MPK Kraków) a u nas jest wiele (PKMy PKSy i sporo prywaciarzy) a jak by to wszystko się połączyło to ciekawe co byś wtedy mówił... albo gdyby MPK stracił 50% swoich linii z powodu prywaciarzy i by zyski spadły o 50% to co wtedy ???

29.09 13:55:45

P.M.M. - Transport Ruda Śląska (TRŚ) napisał(a):

A właśnie PKM Gliwice nie ma busów na 120 i inne linie (mówimy o przystosowanych pojazdach do niepełnosprawnych) ponieważ ma pod wykonawce Comfort Lines , i też posiadają takie busy (złomy jak to nazywają forumowicze) ;/

29.09 14:54:50

reksio napisał(a):

@YOMAHA; wykaż proszę róznicę, w jakim celu sprowadza się zachodnie uzywane tramwaje, a w jakim używane autobusy.

29.09 15:42:40

podlesianin napisał(a):

Może w przyszłym roku PKM Katowice kupi więcej nowego taboru, i druga sprawa nie można porównywać Krakowa z GOPem bo to dwa inne światy.

29.09 15:56:54

butthead napisał(a):

@reksio: Wiele z tych sprowadzanych "wiekowych" wagonów jest w lepszym stanie, niż krajowe stopiątki. Przykre, ale prawdziwe.

29.09 16:21:14

meteor napisał(a):

@podlesianin : w tym roku jeszcze, w listopadzie, ma być prezentacja Lions'ów G

29.09 18:33:07

adam86 napisał(a):

@butthead: Owszem, helmuty są w lepszym stanie, ale to raczej znaczy tyle, ze po proatu należy remontować 105N, a nie sprowadzać ten złom użytkowy. A najbardziej rozwalające jest stwierdzenie, że te prymitywne wagony o rozruchu bezpośrednim są bardziej ekonomiczne.

29.09 20:41:36

Ahorcado napisał(a):

Ostro pojechali, ale w sumie lepsze to niż MIGi z Gliwic. Dobrze, że starają się chociaż podtrzymać poziom przy takich doraźnych rozwiązaniach. W jakim stanie ogólnym jest ten wóz?

29.09 21:48:03

YoMaHa napisał(a):

@reksio: Hmmm, skoro chcesz tak stawiać sprawę - proszę bardzo. Używane tramwaje sprowadza się po to, by mknęły po prostych, wydzielonych torowiskach, zaś autobusy się sprowadza po to, by grzęzły w korkach na Mikołowskiej czy Sokolskiej :-P

Nabywanie takiego czy innego taboru nie jest sensem samym w sobie, lecz jedynie pochodną ogólnego podejścia do komunikacji miejskiej. Oczywiście tego, że w Krakowie zwiększenie ilostanu taboru było potrzebne dla obsługi nowych linii, nie zauważasz, bo i po co. Za to u nas do piachu poszły 8 & 25. Ale najważniejszy jest optymizm, ciągle mamy trzy koła dobre :-P

30.09 09:10:08

andrzej69 napisał(a):

..wiecie wszyscy co .. ten nasz tabor w porównaniu z karkowskim to jeden wielki szrot...i niechodzi tu o to czyj tabor jest nowszy i kto więcej kupił nowego taboru. Spójrzcie na jego utrzymanie.. jak wyglądają blachy na jelczu m120 z 1994 z Karkowa a jak z PKM Katowice... jak wygladają poprawki lakiernicze na 2-3 letnich autobusach PKM Katowice a czy jakąkolwiek widać taką na krakowskim czy to 2 letnim cz 10 letnim autobusie? Jak wyglądają nasze 105-tki z lat 85-90 a jak Krakowskie? Spójrzcie obiektywnie zostawiając patriotyzm regionalny w tyle..i nie bijcie więcej piany na tak oczywisty temat. PS - zeby nie było - jestem ślązakiem.

30.09 09:36:18

reksio napisał(a):

@YoMaHa; używane tramwaje, czy autobusy sprowadza sie w celu załatania braków taborowych. a dlaczego? Z braku funduszy na zakup całkiem nowego taboru a przynajmniej w takich ilościach jakich by się potrzebowało. Dotyczy to zrówno MPK Kraków, jak i naszych przewozników w GOPie. Nie przeaadzajmy z nowymi liniam w Kraku. w kasacji innych wagonów dopatrywałbym się zapotrzebowania na sprowadzanie zachodnich wagonów jak sie okazuje tanszych niż modernizacje własnych starych. To że PKM Katowice równiez obsluguje nowe linie nie zauważyłeś ;-P

30.09 22:12:19

YoMaHa napisał(a):

@reksio: ależ jasne, nie przesadzajmy z tymi nowymi liniami w Kraq. W końcu u nas ich tyle, a tu jeszcze chcą kolejne budować. Już nawet są projekty, a wykonawcy sami chcą na plac budowy wchodzić. Robota pali się w dłoniach, a w Brukseli ręce zacierają, bo sprawnie pójdzie rozliczanie projektów. Tymczasowo sprowadzono większą partię autobusów używanych, bo każde dziecko wie, że to stan przejściowy na czas do ukończenia nowych, świetnych torowisk na najważniejszych ciągach. A że u nas w trymiga skończą te inwestycje, to i nie opłacało się kupować nowych wozów. Tak właśnie jest. Bo od tego ony so.

02.10 00:42:13

TRANSPORTOWIEC napisał(a):

SPOKO WOZIDŁO.
JEDNAK Z CAŁYM SZACUNKIEMM NL202 A NIE NL222.
cHYBA, ŻE TEN OSTATNI MA WERSJĘ 3 JAK I 2 DRZWIOWĄ

31.10 16:27:31

butthead napisał(a):

Zarówno pierwszy jak i drugi mogą mieć wersje dwu- i trzydrzwiowe. W oznaczeniach 200/220 oznacza moc silnika, a nie typ nadwozia.

31.10 19:39:54


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!