Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Tychy szykują pociągi na remont jedynki

09.12.2011

Tagi: kolej, prasa – Dodał: Marek Borys

Tomasz Głogowski,
Gazeta Wyborcza, 09.12.2011 r.


Na trzech nowych stacjach Szybkiej Kolei Regionalnej w Tychach zaczęto już budowę peronów. Całość ma być gotowa w maju przyszłego roku, akurat gdy rozpocznie się przebudowa krajowej jedynki. - Ludzie przesiądą się z aut do pociągów - liczy prezydent.


Gdy w zeszłym roku urząd marszałkowski zdecydował, że flirty nie będą już jeździć na trasie z Tychów Miasta do Katowic, ale zostaną przeniesione na najbardziej obleganą linię z Gliwic do Częstochowy, wydawało się, że pomysł rozbudowy Szybkiej Kolei Regionalnej z Tychów przez Katowice do Sosnowca (w przyszłości także do Dąbrowy Górniczej) legnie w gruzach. Tychy postanowiły jednak nie wycofywać się z tego projektu, który ma pochłonąć ponad 50 mln zł i zaczęły budowę trzech nowych stacji kolejowych - Tychy Lodowisko, Tychy Centrum przy ul. Grota-Roweckiego oraz Tychy Bielska. Po kilkunastu miesiącach od rozpoczęcia tej inwestycji widać już pierwsze efekty. Kończy się budowa nowych peronów, niebawem ustawione zostaną wiaty i ławki. - Całość będzie gotowa w maju przyszłego roku - mówi Andrzej Dziuba, prezydent Tychów.

Do tego czasu wyremontowane zostaną też perony na dworcu głównym w Tychach, gdzie odnowiono już elewację budynku, kasy i toalety. Remont peronów wzięły na siebie PKP Polskie Linie Kolejowe, ale miasto dołożyło ze swojej kieszeni milion złotych.

Tychy zdecydowały się na rozbudowę Szybkiej Kolei Regionalnej, bo chcą, by podczas gigantycznego remontu krajowej jedynki, który na dobre rozpocznie się w 2012 roku, część mieszkańców przesiadła się z samochodów do pociągów. - Nie unikniemy wtedy korków, dlatego chcemy, by pociągi stały się prawdziwą alternatywą dla samochodów. Podróż z Tychów do Katowic będzie trwała 24 minuty - obiecuje prezydent Andrzej Dziuba.

Szybką Kolej Regionalną postanowiły wesprzeć nawet Przewozy Regionalne. W nowym rozkładzie jazdy, który zacznie obowiązywać od 11 grudnia, zamiast dotychczasowych 34 pociągów będą jeździć na tej trasie 64 pociągi.

Jedyne, czym martwią się teraz tyscy samorządowcy, to jakość taboru. Gdy wycofano flirty, urząd marszałkowski zapowiedział, że kupi kilka szynobusów, które będą jeździć głównie pomiędzy Tychami a Katowicami. - Liczymy, że pan marszałek dotrzyma słowa - mówi prezydent Dziuba.

» źródło

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

kareem napisał(a):

duza czesc prac jest juz wykonana wiec dziwie sie ze dopiero od maja mieszkancy beda mogli korzystac z nowych przystankow. watpliwosci budzi tez stacja tychy bielska, ktora lezy pomiedzy stacjami, ktore i tak byly blisko siebie. ale caly pomysl na plus

10.12 12:04:57

Iznogud napisał(a):

Zazdroszczę mieszkańcom Tychów: droga rowerowa przy każdej większej ulicy, reanimacja kolei, znane piwko, piękne widoki na Beskidy i teraz ta troska władz, by biedni mieszkańcy nie stali w korkach. Nieźle. Tylko podziwiać, że przy obecnej modzie likwidowania wszystkiego, co szynowe w GOP, Tychy się wyłamują.

Remont jedynki? Dobrze wiedzieć. Czyli Roździeńskiego też będzie wtedy stała, bo te drogi są jak naczynia połączone. Ale w Sosnowcu i Katowicach to mało kogo obchodzi. Ważniejsze centrum kongresowe i bara na placu na Zagórzu... Co z tego, że przedłużają tę pseudo-SKM do Sosnowca, skoro większość ludzi i tak mieszka kawał drogi od linii kolejowej. Musieliby budować jakieś odgałęzienia np. na Zagórze. A nie sądzę, że i u nas powstanie coś na wzór pomarańczowego biletu.

10.12 22:38:05

Piotrek napisał(a):

Co im się nie podoba w EN57. Przecież one akurat pasują na półgodzinną trasę. A co mają powiedzieć ludzie, którzy w ogóle już nie mają pociągów, np. na trasie Tarnowskie Góry-Zawadzkie.

11.12 12:20:19

ahilless napisał(a):

A co zrobiły miasta/gminy na trasie Tarnowskie Góry-Zawadzkie by zdobyć nowe połączenia?

11.12 16:50:30

Kysu napisał(a):

Tychy mi się podobają pod względem komunikacji.Przywrócenie kolei podmiejskiej,trolejbusy i sporo dróg rowerowych.Aż myślę się tam przenieść.Szykuje się taki jakby kawałek SKM,czego u nas wcześniej jeszcze nie było,ale to jest jedynie kawałek tego co Trójmiasto ma od kilkudziesięciu lat.Efekty pracy już widać w Tychach.Tak dalej.

17.12 17:07:07

Amalio napisał(a):

Tylko dlaczego nie pomyślano o przedłużeniu SKR do nieczynnej stacji Urbanowice? Jest tam sporo zakładów przemysłowych, autobusy tamtędy jeżdżą - mogli również o tym pomyśleć.

19.12 01:45:37

turysta napisał(a):

Gdzies na Śląsku myślą, może tak wysłać tam np. władze Gliwic czy Katowic

19.12 15:54:43


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!