Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Będzie nocny autobus do Gliwic

15.11.2011

Tagi: KZK GOP, prasa, rozkład jazdy, nocne – Dodał: Marek Borys

Iwona Sobczyk,
Gazeta Wyborcza, 15.11.2011 r.


Nocna komunikacja autobusowa w aglomeracji działa już od ponad roku. Niebawem zostanie uzupełniona o kolejną linię - 840N kursującą z Katowic do Gliwic.


O wprowadzenie sensownego systemu nocnej komunikacji upomnieli się latem ubiegłego roku społecznicy ze stowarzyszenia Moje Miasto i Jakub Jackiewicz, redaktor naczelny Wojewódzkiego Portalu Komunikacyjnego. Ten ostatni przygotował szczegółową koncepcję jej funkcjonowania. Nocne autobusy miały łączyć centrum Katowic ze wszystkimi ościennymi miastami. Miały odjeżdżać z jednego przystanku mniej więcej w stałym takcie i być oznaczone literą "N". Ku radości pomysłodawców i wielbicieli nocnego imprezowego życia w centrum Katowic pomysł udało się w dużej części zrealizować. Od ponad roku z katowickiego śródmieścia bez większego problemu można się nocą dostać do wszystkich dzielnic miasta i większości okolicznych miast.

Problem mieli tylko mieszkańcy Zabrza i Gliwic. Jedyny nocny autobus z Katowic do Zabrza 7N odjeżdżał przed północą. Nie udało się uruchomić postulowanej przez społeczników linii 840N, ale walka o nią trwała nadal. I wygląda na to, że zakończyła się sukcesem. - Jesteśmy za uruchomieniem tej linii. Już w sierpniu mieliśmy przygotowane środki na zwiększenie naszej składki do KZK GOP i zawiadomiliśmy o tym związek - mówi Sławomir Gruszka z zabrzańskiego magistratu. Do tej pory podobne deklaracje złożyły także Katowice, Chorzów, Ruda Śląska i Gliwice. Milczały w tej sprawie tylko Świętochłowice. - Nie zamierzamy być hamulcowym tej inicjatywy. Poczyniliśmy pewne oszczędności i zamierzamy również dołożyć się do funkcjonowania linii 840N. Stosowne pismo na dniach trafi do KZK GOP - zapewnia Krzysztof Maciejczyk, rzecznik świętochłowickiego magistratu. Rzeczniczka związku Anna Koteras zapewnia, że KZK GOP jest przygotowane do jej uruchomienia w najbliższym czasie.

» źródło

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

arek napisał(a):

no ciekawe czy to ruszy ta linia :)

15.11 23:27:29

busdriver napisał(a):

komunikacja nocna funkcjonuje od ponad roku?? Czy ten redaktor wogóle sprawdził jak to wcześniej było? Przecież nocne autobusy już z 10lat jeździły... No ale dla niektórych nocna komunikacja jest dopiero wtedy jak jest "N" przy numerze linii...

16.11 01:32:07

lgor napisał(a):

"Problem mieli tylko mieszkańcy Zabrza i Gliwic" Mam rozumieć że z Piekar Śląskich tego problemu nie ma ? Poza tynm nie rozumiem dlaczego akurat 840N a nie np przetarg na nową linie jak 908N.

16.11 10:57:01

iks napisał(a):

Ciekaw jestem rozkładu. Czy będzie to wyglądało jak rozkład 194 z jednym kursem czy co godzinę. Jeśli co godzinę to pewnie poleci A4

16.11 13:42:57

wojtek1611 napisał(a):

@busdriver przecież dawno temu już było N przy linii. Tutaj macie przykład z 2003 roku (mam nadzieję że autor nie będzie miał nic przeciwko)
http://www.phototrans.eu/14...

16.11 16:29:37

koral napisał(a):

Będzie skromnie, zawsze tak jest jak zabawy zaproszonych jest 6 gmin. Podobno będą 3 kursy, tj.00:00 z Gliwic oraz 00:00 i 1:10 z Katowic.

16.11 17:53:32

NG312 napisał(a):

@Wojtek1611
Pozwolę sobie skopiować, mam nadzieję że autor się nie oburzy: "...Zagórze Zajezdnia. N88 - linia, która oficjalnie nie istniała. "

16.11 18:07:46

v00 napisał(a):

W tej sytuacji zaplanowany do uruchomienia od marca pociąg nocny do Gliwic traci rację bytu... Przypuszczalnie będzie musiał być wycięty z aktualizacją czerwcową.

16.11 19:31:04

Kysó napisał(a):

Gliwice się dorzucają?? A dotąd jak mantrę powtarzali, że ich mieszkańcom takie coś nie jest potrzebne.
@koral: z tymi 3 kursami to coś nie tak, bo tyle ile wyjechało, tyle (przynajmniej w teorii) powinno zjechać. Ten 0:00 z Katowic według mnie ma mały sens biorąc pod uwagę, że 20 minut wcześniej jedzie ostatni "dzienny" 840. Poza tym od nowego rozkładu ma być codzienny nocny KŚ 0:33 z Katowic do Gliwic.

16.11 20:37:37

kojot napisał(a):

Wydaje mi się że większy sens miałaby nocna 6-ka a nie 840(tu przecież od bidy są banki), tym bardziej że mają być nocne KŚ.

16.11 21:52:20

dexiu89 napisał(a):

Szkoda tylko, że jest te 7N. Trasa wiedzie przez takie miejsca gdzie nocną komunikacją już dotrzemy bez problemu: os. tysiąclecia - dojedziemy, Batory i Świętochłowice - tramwajem dojedziemy, Kochłowice - dojedziemy 130N. Lepiej zrobić 23N i to o jakiejś sensownej porze. Bez problemu dotrzemy do Zgody, Nowego Bytomia, Wirku, Kończyc. Trasa jest prosta (nie robi kułek jak 7N)

16.11 22:05:36

ratiox napisał(a):

@v00: znów na indywidualny czy leży od marca w KWR?

17.11 09:00:45

skandal87 napisał(a):

I takim sposobem skomunikowanie ostatniego 840 z 194 na zajezdni w Gliwicach pójdzie w piach. Chyba, że jeszcze pokopią w rozkładach i uda się to ujednolicić w taki sposób aby można było się przesiąść na 194.

17.11 11:49:47

wojtek1611 napisał(a):

KZK GOP płacił przecież za nią normalnie.

17.11 15:47:39

v00 napisał(a):

@ratiox - w KWR, natomiast w świetle informacji o 840N traci rację bytu, co "niechcący" może odgrzebać pojęcie indywidualnego, które to z kolei miało przejść do historii, ech.

17.11 21:01:20

operator tramwaju napisał(a):

A może by tak 870 uruchomić tak aby mozna było dojechac z centrum Świętochłowic do katowic a nie ostatni kurs o 19.32 a wil osób chciało by dojeżdzać tym autobusem do pray na 22:00. Rano o 5:16, na popołudniu 13:02 a na nocną zmiane brak.

17.11 23:00:48

iru napisał(a):

Po co komu nocny autobus z nikąd do Katowic skoro na ten autobus i tak trzeba się dostać na piechotę, rowerem lub autem z innych dzielnic.

18.11 14:46:26

Kysó napisał(a):

@operator tramwaju: masz tramwaj, masz 6, masz 840. Poza tym nie wiem co rozumiesz pod pojęciem "centrum Świętochłowic" ale przystanek na Polnej chyba średnio się do owego centrum zalicza.
@iru: parafrazując klasyka: Gliwicom nie jest potrzebny nocny autobus do innego miasta bo Gliwice są samowystarczalne.

18.11 19:52:16

operator tramwaju napisał(a):

Mnie i innym osobom jest bardzo potrzebny mieszkam koło skałki i nie wiem czy 840 albo autobus 6,7,23 sa blisko jak dla mnie zbyt daleko do przystanków. Mogliby zmienic trase autobusu 7 i 23 tak aby jechał koło Huty Florian przez centrum świetochłowic.

Iru co to znaczy z nikąd to że ty mieszkasz np. w lipinach czy chropaczowie to sie nie wypowiadaj czy ten autobus jest potrzebny czy nie.

Kysó - tramwaj do katowic jedzie 40 minut a autobus góra 12 minut to chyba jest różnica.

19.11 12:51:38

Kysó napisał(a):

@operator tramwaju: iru zapewne miał na myśli to, że na przystanku początkowym (Pl. Piastów) na ten 840N nie będzie można niczym się dostać np. z Trynku, Sikornika, Wójtowej Wsi, Łabęd itp.
Co do Twojej uwagi: owszem, masz rację. Ale 870 spełnia podobną rolę jak 801/831 z Dąbrowy - bardziej wzmocnienia i szybszego dojazdu (ominięcia zatłoczonych centrów miast) w ciągu dnia większej rzeszy pasażerów. popatrz sobie na rozkład tych "dąbrowskich ekspresów" - na 22:00 do pracy też nimi nie dojedziesz (nie mówiąc już o weekendzie a 870 w soboty jeździ).

20.11 10:09:56

dexiu89 napisał(a):

@kyso te 870 w soboty to se można wsadzić do kieszeni jak 2zł na piwo. Jeden wóz wykonuje te kursy (prócz tego, który się włącza rano jako 7 w Zabrzu). 870 w sobotę mółby jeździć w większości kursów co 60 minut lub 45. 23 z kolei biegnie równolegle do 840 (większa część trasy lini 23 przebiega ze wschodu na zachód i odwrotnie, za wyjątkiem Zabrzańskiego odcinka) a 7 z kolei ma pokręconą trasę. Jest sens utrzymywania 7N? Kursuje tam, gdzie już są nocne linie.

20.11 13:18:06

kojot napisał(a):

Kyso:
Na ten kurs w okolicach g. 0.00 z Pl. Piastów jest tak:
z Trynku i Sikornika jest 194 23.55, z Łabęd jest 32 o 23.50, z Wojtuli jest A4 o 0.04 na Pl.Piastów.
Kwestia drugiego kursu do Katowic:
Jak by był ok. 2.00 to jest 32 1.55 a A4 jest 1.45 na Pl. Piastów. Na tą godzinę nie ma 194 dla którego można opóźnić o godzinę kurs z godziny 0.42 na np. 1.42.
Więc wbrew panującej na tym portalu opinii z tymi nocnymi autobusami w Gliwicach nie jest tak źle.
Lepiej się zapytać czym ja w Zabrzu dojadę na ten 840 z Helenki, Kończyc, Kopernika, itd. Tu jest dopiero pustka.

20.11 15:15:22

Kaim Argonar napisał(a):

Kojot no akurat kurs 32/8 (kier. Sosnica) mnie nie interesuje :P wole 32/9 z 2:19 kier Labedy. Po za tym jak by byl nocny 840N o 2:45 z Katowic (oprocz tego 1:15 czy ilestam) bylo by wysmienicie :) chociaz w wekkendy - jak wraca sie z imprez z stolicy :P

PS. No i powiedz kierowcom z PKM Gliwice (Ci ktorzy wracaja 194N/1 z pracy do domu) ze chcesz go godzine pozniej ;D1

20.11 20:35:11

Kysó napisał(a):

@dexiu89: wprawdzie jestem kosmitą i się nie znam (co już było wałkowane na tym portalu wielokrotnie) ale pozwolę się ustosunkować:
- to, że w soboty na 870 jeździ jeden wóz wcale nie oznacza, że jeździ pusty - ile razy nim jechałem tyle razy na Stawowej miejsc siedzących nie było już ok. 5 minut przed odjazdem.
- co z tego, że 23 i 840 mają trasy biegnące równolegle (tzn. ze wschodu na zachód)?? Dublują się te linie?? Zabierają sobie nawzajem pasażerów?? Autobusy 42 i 149 też mają trasy biegnące równolegle (ze wschodu na zachód) i co z tego??
- co do 7N: na pewno do Bielszowic i Pawłowa jest nocnych linii nawał. I na pewno ma bardziej pokręconą trasę niż 906N czy 905N.
Nie wiem co jarasz ale z Amsterdamu mogę Ci przywieźć lepsze.

20.11 21:54:55

Kaim Argonar napisał(a):

Kyso - nie trzep tyle ozorem jak Cie nie prosza. Pamietasz o tym ze kurs 7N z 3:40 z Mickiewicza jest skrocony do Kochlowic? Wiec jakie Bielszowice, jaki Pawlow? Co do 870 to dziwisz sie ze jest pelny jak tak rzadko jezdzi? Po za tym autobusy na trasie Gliwice - Katowice jezdza stadami. Wezmy sobie taki piatek i godz. 16. 16:52 linia 840, 16:55 linia 6, 16:57 linia 870. Potem pol godziny przerwy i nastepne stado.

Co do bakania z Amsterdamu, najpierw sprawdz czy Twoje nie jest zbyt mocne.

21.11 00:31:20

Kaim Argonar napisał(a):

No i co do pokreconej trasy - polecam 902N ale ta Zagorzanska wersje.

21.11 00:34:30

Kysó napisał(a):

@Kaim: A Ty zanim zaczniesz swoim trzepać to popatrz na rozkład i na to, jakie przystanki obsługują poszczególne linie i jakimi jeżdżą trasami. Bo pierwsze słyszę aby jeździły takimi samymi trasami.

21.11 13:00:27

sama prawda napisał(a):

Nocna komunikacja przyczynia się do dziury w gop a co zatem idzie podwyżce cen biletów. Dla kilku niedobitków. Notabene jadących bez biletu. Tak wielce przesiadacie się na swoje środki lokomocji to, po co Wam nocna komunikacja ? Wyrzucanie kasy albowiem jest tak ze np. autobus mógłby skończyć na powiedzmy na wesołej, ale żeby przewodnik nie był stratny wykonuje się kurs, na który załapują się menele i inne robactwo.

21.11 20:46:23

P Śl napisał(a):

Takich niedobitków i meneli jak ty to ze swieca szukac. Jest kilka prawda, ty jestes ta ostatnia.

22.11 09:26:43

xxx napisał(a):

@sama prawda
100% racji i poparcia!!!
Zlikwidować wszystkie nocne autobusy,one nikomu nie są potrzebne!!!A pijacy i inne badziewie,jak chcą imprezować,to niech zamawiają sobie taksówki,tam przynajmniej będą musieli zapłacić,bo za darmo napewno nie pojadą,piwa nie wypiją i papierosów też nie będą palić!!!

22.11 10:29:41

Kaim Argonar napisał(a):

@Kysó - tyle ze ponad 35% pasażerów jedzie aż do Gliwic. Więc trasa nie ma znaczenia, tylko przystanek docelowy.

@sama prawda - spoko pomogę Ci zlikwidować nocną KM pod warunkiem że zapłacisz mi za taksówkę z Katowic do Gliwic (koszt około 140zł) a ja Ci dam 4.20zł - czyli wartość biletu.

@P Śl - heh, choć nie przepadam za Tobą, w pełni się zgadzam :P

22.11 14:48:52

pasażer napisał(a):

za przeproszeniem niektórzy tak bredzą że aż się odechciewa czytać nie tylko imprezowicze wracają nocnymi autobusami,( swoją drogą tak cię to w oczy kole @sama prawda że ludzie jadą się bawić i mają czym wrócić ? za stary jesteś już na to że takie komentarze wystawiasz? ) nie raz często wracam nocną KM i da się spotkać w waszym mniemaniu" normalnych" pasażerów a co do tego że imprezowicze nie płacą za przejazd to za przeproszeniem g**** prawda nie raz się spotkałem na nockach że kierowca otwierał kabinę i dokładnie sprawdzał czy ktoś ma bilet czy nie, jeśli nie miał to albo kupujesz albo wysiadasz.także nie wkładajcie wszystkich do jednego worka PS przeważnie 3-4 razy w tygodniu wracam eNkami do domu i nigdy kierowca nie wpuścił żadnego menela
pozdrowienia dla ogarniętych

23.11 02:30:24

psełdo miłosnik KM napisał(a):

@pasażer
Nie chodzi mi o to ze się bawią tylko ze wieczorne, nocne mają po kilka osób, co skutkuje małymi wpływami kasy do gop-u. Z powodzeniem mogłyby być obsługiwane mini busami, który pali 12L a nie 35L. W jednym wątku ubolewacie nad cenami, standardem straszcie przesiadkami a w drugim wątku naciskacie lub wręcz zadacie żeby jeździły nocne autobusy. Nie będę szukał w goglach, ale w innych miastach autobusy zjeżdżają po 21 i dają sobie rade a wam wiecznie coś nie pasuje…………….

23.11 09:54:35

karamba napisał(a):

Wieczorna komunikacja to taki niewypał jak linie cmentarne przegubowce z kilkoma pasażerami na pokładzie. Skąd potem gop ma wsiąść kaskę na nowe ople? A później robicie wielkie oczy jak bilety drożeją.

23.11 12:05:38

tu i teraz napisał(a):

Przypomnę wszystkim że kierowcy,motorowi też późno kończą i nie mają czym wrócić i jakoś sobie radzą.

23.11 12:18:11

Kysó napisał(a):

@psełdo miłosnik: to dążmy do tego żeby zjeżdżały u nas po 20 i żebyśmy byli największym zaściankiem.

23.11 12:40:22

Ja napisał(a):

Przydało by się wywalić jakiś kurs A4 a w jego miejsce puścić 840N. Od zajezdni stracił by statut pospieszny i jechałby zamiast A4. byłby z tego więkrzy pozytek niż obsługa zajezdni, dąbrowskiego i piastów

24.11 22:57:54

Serd napisał(a):

Urbańczyk chyba sobie jaja robi! Na stronie KZK pojawił się juz rozkład linii 840N. Okazuje się że będą dwa kursy z Katowic a z Gliwic trzy ale tylko jeden znich będzie dO Katowic. Pozostałe dwa będą skrócone, z Pl. Piastów do Zajezdni! Jaja, Normalne jaja!

25.11 22:38:22

Krmal napisał(a):

Re: Serd - a czego się spodziewałeś, według mnie jest Ok. Podoba mi się że pomyśleli z godzina odjazdu z Katowic, pomimo że wszystkie nocki odjeżdżają na 40 po pełnej to 840N z godziną 1:10 nie będzie się dublować z 830N, 7N i T11. W ten sposób do Chorzowa będzie co 30 minut. Dobrze też pasują przesiadki w Gliwicach

26.11 23:01:58

iks napisał(a):

tu i teraz znam motorowego który gdy ucieknie mu 194 lub a4 o 0:20 i 0:30 w stronę gliwic to idzie na piechotę by nie czekac godziny czy wiecej na a4. A jezeli zdazy to z piastow idzie na piechote.
Labedy i sosnica maja nocne 32 dawne w chyba co godzine. Ciekawe czemu nie 32n. Trynek i sikornik 1 kurs 194. Wojtola jako tako z przerwa za kurs 194.
A co z brzezinka, warynskim, gwardii ludowej, stare labedy, niepaszycami, ostropa, zernikami, podlesiem, obroncow pokoju, bojkowem czechowicami i ligota?

27.11 01:35:13

tak wam żle napisał(a):

to zapraszam do lektury tak lubicie się podniecać innymi aglomeracjami. http://wiadomosci.gazeta.pl...

28.11 09:48:21

Kysó napisał(a):

@tak wam źle: ale kierowca wbijający nóż w brzuch pasażera to tylko w GOPie

29.11 08:01:12

kanarek napisał(a):

@Kysów: Bo w gop-ie mamy wyjątkowo up****ch pasażerów.

29.11 11:51:00


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!